Relaties Relaties

Relaties

Ella2007

Ella2007

04-02-2013 om 10:32

Update verhouding schoonouders positief

Een tijdje geleden heb ik hier gepost over een aanvaring die ik had met m'n schoonouders, en de verslechterende verstandhouding. Er is weer positief nieuws te melden: sinds de telefonische aanvaring, hebben wij elke keer ons best gedaan het gesprek open te houden, maar wel onze grenzen daarin aan te houden. We zijn langs geweest op de koffie rond Sinterklaas, manlief heeft telefonisch contact gezocht rond de kerst en oud en nieuw. In de laatste twee gesprekken kreeg hij weer een boel oud zeer en verwijten op zich af, maar hij bleef rustig en gaf aan dat ze zich op het positieve moesten focussen en niet in het negatieve moesten blijven hangen: wees blij om wat er wel is, en hou op met kijken naar wat er niet is.
En ik geloof dat ze echt nagedacht hebben en dat ze echt oprecht dit willen proberen. Gisteren zijn ze weer langs geweest, minder lang dan dat zij zouden willen (geen logeerpartij), en we zijn na koffie en lunch op pad gegaan om wat te wandelen en wat te drinken, in plaats van thuis blijven hangen. En de wandeling duurde echt maar een kwartiertje, maar het brak wel de middag. En het wat drinken in gelegenheid met veel reuring deed hen ook goed: ze waren veel vrolijker en deden ook goed hun best om het gezellig te houden.
Ik heb er helemaal een positive vibe van overgehouden. Het kan dus wel. En dat wilde ik even met jullie delen op deze maandagochtend.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanny61

Hanny61

04-02-2013 om 12:13

Mooi bericht

Ik hoop dat jullie dit vast gaan houden.

Fijn bericht!

Dijn dat het heeft opgeleverd!

Inge M

Inge M

04-02-2013 om 19:52

Goed gedaan hoor

van beide kanten!

Kaaskopje

Kaaskopje

04-02-2013 om 23:46

Leuk ella

Zo zie je maar dat het kan
Ik heb een tijd geleden ongeveer hetzelfde tegen mijn ouders gezegd als jouw man tegen zijn ouders. Mijn vader vooral stond daar niet voor open. Dus geen streep onder het verleden en blik op de toekomst voor ons en mijn ouders. Daarom ben ik oprecht blij voor jullie dat jouw schoonouders wijzer zijn.

ilonka

ilonka

05-02-2013 om 11:57

Leuk

om te lezen dat het nu beter gaat. Houden zo!

onzeker

onzeker

05-02-2013 om 12:29

Fijn ella

dat het zo loopt. Ik zou ook willen dat mijn schoonouders zo zouden denken. Maar dat zit er niet in, helaas.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.