Relaties Relaties

Relaties

sharon

sharon

12-12-2014 om 11:56

Twijfels over relatie

3 jaar geleden werd ik 's morgens wakker en
had een hele rare droom gehad. Een droom vol twijfels, maar met de vraag of
ik zo wel verder wilde gaan met mijn leven. Was is wel gelukkig? Vanaf dat
moment ben ik aan van alles gaan twijfelen en vooral aan mijn relatie. Ik ben
weer uitgegaan en ben me opener gaan gedragen en me moderner gaan kleden. Ik
kreeg daardoor positievere aandacht van mensen om me heen. Ik was niet langer
dat stille onzekere muisje.Een jaar verder ben ik verliefd geworden op mijn
collega. Dit werd serieuzer dan ik had verwacht. Ik besloot het uit te maken
met mijn vriend. Toen mijn vriend er achter kwam dat ik het daardoor had
uitgemaakt zijn we in een heftig gesprek beland en hebben we uiteindelijk
besloten er weer voor te gaan. helemaal zeker van mijn zaak was ik niet,
omdat ik twijfelde aan mijn gevoelens voor hem. Hij gaf aan dat ik nu met
iets moest komen om de relatie te redden, omdat ik heel wat goed te maken
had. Dat heb ik te weinig gedaan.Een jaar verder kwam ik wederom iemand tegen
waar ik verliefd op ben geworden en hij ook op mij (er is nooit wat gebeurd
tussen hem en mij!). Mijn vriend weet dit nu ook. Op dit moment zitten we in
een tweestrijd. Wat gaan we nu doen? Ik ben bang dat bij mij de rek er uit is
en hij heeft geen vertrouwen meer in me.We hebben twee mooie dochters van 4
en 6, die hier heel veel verdriet van gaan krijgen. Ik weet niet meer wat ik
nu moet doen!

tante Sidonia

tante Sidonia

12-12-2014 om 13:51

huh...

Bij jou de rek eruit?
Natuurlijk heeft hij weinig vertrouwen in jou. Daar heb je het toch ook naar gemaakt?

Wat zijn jullie items geworden na dat gesprek? Hoe hebben jullie afgesproken met elkaar verder te gaan en in hoeverre zijn die afspraken nagekomen?

Trouwens heel bijzonder dat je op de valreep nog even vermeld dat je twee kinderen hebt. In het begin van het verhaal heb je het alleen over jullie 2 alsof het feit dat er kinderen zijn er niets mee te maken heeft.
persoonlijk vind ik het vreemd gaan en veel ergere misstap op het moment dat je kinderen hebt want je hebt toch ook een heel groot stuk verantwoording. Het is wel hun veiligheid en hun basis die jij in de waagschaal zet!

Jojo

Jojo

12-12-2014 om 15:04

Je hebt te weinig gedaan zeg je.
Dan is dat denk ik stap 1. Je benen onder je gat vandaan lopen om te bewijzen dat je welwillend bent. Eventueel therapie, voor jou en/of voor samen. Als je een patroon hebt van problemen oplossen door verliefd te worden, moet je dat doorbreken en een beetje hulp lijkt me dan op de plaats.
Als je geen relatie kunt onderhouden door hard werken, kun je misschien beter het leven van een vrijgezel gaan leiden.

Ik denk trouwens dat HIJ geen rek meer heeft na twee keer dit gedoe.

?????

Ik weet niet meer wat ik moet doen??????
Ik zeg: volwassen worden.
Potverdorie, je hebt twee kinderen, je hebt verantwoordelijkheden.
Maar je hebt een keer een droom...
...en je gaat los????

Doe eens even normaal zeg.
Als er iets ernstig mis zit in je relatie, kun je dat benoemen.
En kijken of en hoe deze te redden is.
Maar zoals jij nu doet, herhaaldelijk verliefd worden en het dan allemaal niet meer weten, dat kan echt niet. Daarmee doe je je man en vooral je kinderen enorm tekort.

sharon

sharon

14-12-2014 om 09:00

gelijk

Voor die droom is hij bijna 2 jaar werkloos bij de deur geweest. Hij deed weinig in huis en de schulden liepen op. Zelfs fatsoenlijk solliciteren zat er niet in.We hadden net twee dochters en we moesten bijna ons huis verkopen. Ik moest fulltime gaan werken en als ik thuis kwam had ik ook de volledige zorg voor het huishouden en de kinderen. Er zijn hierdoor heel veel irritaties ontstaan en mijn gevoelens voor hem werden steeds minder. de twijfel of ik dit zo wilde werd steeds erger. Wat ik vervolgens gedaan heb is niet goed te praten...dat weet ik ook!! Ik voel me een slecht persoon en weet soms niet meer met mezelf om te gaan. In die twee jaar dat hij thuis was heeft hij heel veel kapot gemaakt en daar heb ik nog steeds last van. Ik ben mijn "geluk en zelfvertrouwen"ergens anders gaan zoeken, terwijl ik dat niet had moeten doen. Jullie hebben allemaal gelijk!!

Jojo

Jojo

14-12-2014 om 12:07

Hij

Hij zal gerust zijn steentje hebben bijgedragen aan het niet inzetten aan de relatie.
Alleen je reactie daarop is heel primair: niet hier dan daar.
Je zou eerst het "hier" "moeten" oplossen op een volwassen manier. Werkt dat niet, wat natuurlijk ook kan, dan sluit je af en start je opnieuw.
Maar door de manier die jij gevonden hebt, werk je jezelf alleen maar verder in de problemen. Zonde, want je streeft naar het andere: geluk.

Zeur

Zeur

14-12-2014 om 16:38

Annie MG Schmidt

Zet de plaat eens op 'ZEUR NIET' van Annie MG Schmidt. Denk eens heel goed na wat je wilt. Doe wat je denkt dat het beste is, hak knopen door en hou je dan aan de gemaakte afspraken waar je wilt voor gaan. Kies je voor je vriend; zet dan daar je schouders onder en loop niet op anderen verliefd te worden. Als je niet voor je vriend wil gaan, maak dan duidelijke beslissingen en aspraken, zet je daar dan in alle wijsheid achter en ga ervoor. Maar niet zitten tutten op 2 velden en dan je onzeker zitten voelen. Wees eens duidelijk naar jezelf, maar ook naar je vriend en kinderen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.