Relaties Relaties

Relaties

Ella2007

Ella2007

04-08-2014 om 23:47

tongzoenen tijdens etentje

Een goede vriendin van mij heeft sinds kort een nieuwe vriend. Ik ben blij voor haar, want ze is weer helemaal happy en ontzettend verliefd, en zit eindelijk weer lekker in haar vel.

Dit weekend hebben we hem voor eerst ontmoet, ze kwamen langs en bleven eten. Aardige vent, en ze zijn inderdaad helemaal verliefd. Gevolg: ze konden niet van elkaar afblijven: tijdens het eten zaten ze zelfs volop en best lang met elkaar te tongzoenen aan tafel. Terwijl wij er gewoon bij zaten, niet dat we even in de keuken waren of zo, een gestolen kusje. Gewoon wham, in your face.

Natuurlijk vind ik het hardstikke fijn dat ze zo happy is, maar tongzoenen tegenover je aan dezelfde tafel vind ik toch wel genant hoor. Daar hoef ik geen zicht op te hebben: ik denk dan, trek je even terug als je wil klefbekken. Ik wist even niet hoe reageren: verder dan " hey eh, get a room" kwam ik niet.

Hoe zouden jullie reageren? Of ben ik de enige die hier kromme tenen van krijgt...


verschrikkelijk

zou ik dat vinden. Ik zou er ook wat van zeggen, dat doe je niet in gezelschap! Mijn man reageert overigens hetzelfde, jakkes, bah! Zelfs op straat hoef ik het niet te zien. Dan kan ik weliswaar gewoon niet kijken, maar tegenover je aan tafel? Ik zou hen/haar vriendelijk verzoeken dat niet meer te doen! Mijn man geeft zelfs aan dat hij kwaad zou worden...

+ Brunette +

+ Brunette +

05-08-2014 om 00:32

"De slaapkamer is aan het eind van de gang"

Nee, dat doe je niet. Klef doen is al op het randje maar een tongzoen, nee.

slak

Als die pubers hier nadrukkelijk zitten te zoenen op de bank of bij het afscheid nemen bij de deur dan doe ik een slak na die fldup, fldup, fldup, tegen het glas van een aquarium opslijmt.
Dan houdt het vanzelf op.

Marjo

Marjo

05-08-2014 om 12:40

iekssssss

veel te veel informatie voor mij. Een kusje...prima, als je het niet laten kunt, maar dit zou mij erg in verlegenheid brengen.

Hahahahah

Theekopje,

JA echt he, jeeeezzzz, leer eerst nederlands schrijven voordat je mensen probeert op te lichten joh!!! Dat is toch geen reclame zo!!

Esmee

Esmee

06-08-2014 om 11:10

Ella2007

Zeer ongepast en ongemanierd om te gaan zitten tongzoenen met je vriend terwijl je notabene bij een ander op visite bent en aan tafel zit.
Ik zou er ook zeker wat van zeggen. Ik zou het alsnog tegen die vriendin zeggen.

Esmee

Esmee

06-08-2014 om 11:12

AnneJ (doorzetten)

Ehhh, hoe doe je dat dan op zo'n moment?….als en slak tegen een aquarium opslijmen…? ha,ha,ha. Vind het wel een goeie woehahahahahaha. .

Mijntje

Mijntje

06-08-2014 om 13:16

ongepast

Ja, net zo ongepast als de hele tijd op je mobieltje loeren.
Ik zou ze voorlopig niet meer uitnodigen tot de ergste verliefdheid over is

Evanlyn

Evanlyn

06-08-2014 om 13:54

AnneJ

Maken die geluid dan?? Misschien zijn mijn kinderen te luidruchtig, zodat ik het nog niet gehoord heb.

Overigens meldde mijn man laatst vrolijk dat hij bij thuiskomst over twee neukende naaktslakken heen moest stappen. Vind ik ook niet kunnen eigenlijk, waarom nou net voor onze deur...maar goed, die beesten hebben voor zover ik weet geen hersens. En als ze die wel hadden, beschouwden ze onze deur waarschijnlijk niet als onze deur, maar als deel van hun territorium.

Esmee

Esmee

07-08-2014 om 12:05

Evanlyn

Gelukkig doen die slakken het niet pal voor je neus aan tafel….ha,ha,ha,

Bulletje Bliep

Bulletje Bliep

07-08-2014 om 16:23

nieuwe uitnodiging

ik zou ze een nieuwe uitnodiging sturen dan vraag je ze opnieuw te' komen eten over enkele maanden als zij in staat zijn om enkele uren samen door te brengen zonder te moeten tongzoenen...'

Goede reactie

van jou, zoiets had ik ook gezegd of even kuchen of zo. En als ze het dan niet snappen...

Kaaskopje

Kaaskopje

07-08-2014 om 23:53

Oh verschrikkelijk!

Heel ongemakkelijk als zoenende mensen doen of je er niet bij zit.

Getsie!

Niemand (behalve dan mijn partner) hoeft mijn tong in actie te zien, en ik wil dat ook van andere mensen niet zien.

Nog even over die naaktslak

Dat heb ik sowieso nooit zo begrepen. Is het nou zoveel moeite om even een fatsoenlijk huisje over je heen te trekken zoals normale slakken? Nee, het verbaast me niets dat ze dan ook nog te pas en te onpas met elkaar aan de gang gaan. Tssss...

Mijntje

Mijntje

08-08-2014 om 12:34

nanny

Ze kunnen er niks aan doen, ze worden zo geboren. Niet dat ik van slakken houd (ze vangen niet eens muggen), maar toch wil ik even opkomen voor de slak.

Maar gasten kunnen wel dit ding binnenboord houden.

puberaal

ik zou er geen slakken bij halen hoor, maar wel nu (na afloop dus) dat je het een wat gênante situatie vond, ook al ben je blij met haar om het gevonden geluk.

Evanlyn

Evanlyn

10-08-2014 om 00:32

Nanny (zeer o.t.)

Daarom heten ze ook naaktslakken; onfatsoenlijke dieren zijn het. Als je eenmaal parende slakken gezien hebt, vergeet je het nooit meer. Ze hebben allebei een penis en de omhelzing ziet er dan ook buitengewoon innig uit. Wat ik niet kon zien is of ze dat ding er at random in steken, of dat er een speciale ingang is. Is er een bioloog in de zaal?

Biejooloog

Biejooloog

10-08-2014 om 09:58

speciaal voor Evanlyn en dus ot

Zijn penis komt uit de zijkant van zijn hoofd. Het ding komt bovendien uit zijn vrouwelijke geslachtsopening. Raar? Niet voor een naaktslak. Deze slijmerige diertjes zijn hermafrodiet. Ze bezitten zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtsorganen. Hoe gebruikt een slak zo’n volledige uitrusting?

Penis is gespierd
In principe kan een naaktslak zichzelf bevruchten. Maar als hij de kans krijgt doet hij het liever met een ander. Het paringsritueel van de grote aardslak speelt zich hoog in een boom of boven aan een muurtje af. Het voorspel bestaat uit een uitgebreide liksessie. Het likken stimuleert de aanmaak van slijm die de parende dieren bij de volgende stap nodig hebben. Het vrijende stel kronkelt om elkaar heen. Het slijm vormt een draad waaraan het paar naar beneden tolt. Al tollend komt uit beide diertjes het mannelijk geslachtsdeel tevoorschijn. De penis van een naaktslak is een gespierd orgaan. Als de grote aardslak het ding tijdens het paren volledig uitrolt, is het 4 tot 5 keer langer dan de slak zelf.

Iedereen legt eitjes
De penissen krullen net als de slakken zelf als een kurkentrekker om elkaar heen. Tijdens het draaien wisselen ze een zaadpakketje met elkaar uit. Die stoppen ze in de geslachtsopening. Dat is dezelfde plek waar ook de penis uit rolt. Via deze opening is het vrouwelijk geslachtsorgaan bereikbaar. De sperma-uitwisseling zelf kan wel 2 uur duren. Beide partners kunnen na het paren eitjes leggen. Naaktslakken slaan het zaad van de ander soms wekenlang op. Zo kunnen ze de eitjes die tijdens het paren nog niet rijp waren later bevruchten.

*bella*

*bella*

10-08-2014 om 10:21

ach nee

Zo erg is het toch niet. Ben ook weleens met een vriendin op stap gegaan waarbij ik me slechts een toeschouwer voelde van haar geflikflooi. Heb haar daarop aangesproken erna en het is niet meer gebeurd. Klaar.

Evanlyn

Evanlyn

10-08-2014 om 10:54

Biejoloog (weer OT dus)

Wauw...wat mooi zeg! Dankjewel, ik ga het uitprinten voor de kinderen, die enige uitleg wensten bij dit fenomeen.

Jammer dat het bij ons niet zo kan, het zou een hoop gedoe schelen (moeten vrijen op de klok om zwanger te worden, emancipatie van vrouwen, homo's etc.).

Biejoloog, de evolutie van een naaktslak

Ik heb me altijd afgevraagd hoe het mogelijk is dat naaktslakken überhaupt nog bestaan. Ze lijken mij volkomen hulpeloos. Het is ook niets meer dan een flodder snot, ze hebben geen enkele bescherming, zijn niet giftig, kunnen niet aanvallen, kunnen niet snel vluchten. Het lijkt me dat de enige reden dat ze nog bestaan is dat ze zich in enorme aantallen voortplanten, laten we zeggen: van de 1000 babynaaktslakken wordt er 1 oud genoeg om zich voort te planten?

skik

Biejooloog

Biejooloog

10-08-2014 om 11:36

skik, omdat ze grotendeels onder de grond leven.

"Naaktslakken leven in een vochtige omgeving. Zij houden zich het grootste deel van hun tijd op in de grond of onder compost, waar zij de ondergrondse delen van de planten aantasten.
In maart/april (hangt af van de temperatuurontwikkeling in de winter) worden de eerste eitjes in hoopjes van 20 tot 30 vlak onder het grondoppervlak gelegd. Gemiddeld kan een slak 500 eitjes leggen. De eitjes zijn wit doorschijnend. Drie weken later komen de eitjes uit. De ontwikkeling tot een volwassen slak duurt twee maanden. Paring geschiedt meestal in het voor- en najaar. Een naaktslak (zoals de grote aardslak) kan twee tot drie jaar oud worden en overwintert. Met onze huidige weersomstandigheden zijn er zelfs exemplaren die 20 cm lang kunnen worden! Bij strenge vorst kunnen veel naaktslakken sneuvelen. Slakken zijn hermaphrodiet. Elke slak kan een vrouwelijke of een mannelijke vorm aannemen tijdens de paring.
Slakken hebben een tong die uit rijen harde tandjes bestaat. Hiermee raspen zij het voedsel af."

Aagje Helderder

Aagje Helderder

10-08-2014 om 20:39

Zeer ot mbt naaktslak

Vandaag een stuk conference gehoord van Brigitte Kaandorp waarin ze uitgebreid ingaat op het fenomeen naaktslak. Hilarisch, ik heb geen link, maar het was volgens mij in de show 'Badwater'.

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

10-08-2014 om 20:41

Wat betreft het tongzoenen

Dat vind ik zeer ongepast in gezelschap en zeer onsmakelijk. Ik zou er achteraf denk ik wel op terugkomen een aangeven dat je haar/hun gezelschap zeer op prijs stelt, dat je blij voor haar bent, maar dat je het onplezierig vind om getuige te zijn van hun intieme zoenen. Zoiets...

Aagje

Nog één vraag, biejoloog

Slim plan van die naaktslakken, om zich te verstoppen, heel verstandig. Maar worden ze van een flinke regenbui collectief suïcidaal, omdat ze dan massaal op de stoep gaan liggen om door onze schoenzolen gesplasht te worden?

skik

Biejoloog

Biejoloog

11-08-2014 om 13:15

Skik

Een slak heeft veel vocht nodig om zich te verplaatsen. Dat produceert hij normaal zelf met slijm, maar dat kost energie. Met een regenbui verplaatsen slakken zich over de tegels sneller dan wanneer deze droog zijn. Daarnaast lopen met een grote regenbui de ondergrondse gangetjes vol en zijn ze gedwongen naar boven te komen.

Esmee

Esmee

11-08-2014 om 14:42

experts

we zijn na dit draadje collectief experts van het paringsritueel van de naaktslak, zijn habitat en gewoonten….toch wel nuttig zo. ha,ha,ha.

Evanlyn

Evanlyn

11-08-2014 om 14:47

top!

De kinderen vinden het echt top! Lang leve Ouders Online.Misschien een aparte rubriek starten over dierengewoontes?

Katniss

Katniss

11-08-2014 om 17:27

Och

Dat gedrag houdt vanzelf een keer op en dan schamen ze zich waarschijnlijk zelf over hun geklef

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.