Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Relaties Relaties

Relaties

moi

moi

18-05-2015 om 17:20

TEN EINDE RAAD moet ik vertrekken of niet

Hallo iedereen waar moet ik beginnen..
Mijn zoontje is geboren 7 jaar geleden en ben steeds met hem alleen geweest ...1.5 jaar laten leerde ik mijn huidige vriend kennen die uit een relatie kwam van 7 jaar zij had een zoon.. nu is de band met mijn zoontje en men huidige vriend nooit schitterend geweest ondanks hij het heel moeilijk heeft met knuffels geven en inleven door wat er in zijn verleden is gebeurd.Ondanks hij 7 jaar een relatie heeft gehad met zijn voormalige vriendin heeft hij haar zoontje bezien als zijn eigen kind wat ik ook wel begrijp ookal is het soms moeilijk.
zes jaar later is de band verbeterd met mijn zoontje maar niet gelijk het zou moeten al van kind 1.5 jaar moet mijn zoontje hard worden en zou hij niet mogen wenen om bepaalde dingen ... als hij weent word hij nooit geknuffeld of getroost as ze spelen vechten ze altijd.hij zou hem nooit in zen armen nemen nu zelf heb ik nooit een vader gehad en ik merk dat ik het er persoonlijk moeilijker mee heb dan men zoontje zelf ..
nu wat er wel is hij betaald maandelijks voor zijn stief zoontje hij sta op schermafbeelding op het profiel van zijn facebook gaat er maandelijks nog naartoe ... nu hebben wij pas een dochtertje gekregen en merk ik dat als zij weent hij haar direct vast grijpt haar constant vast houdt en eindelijk amper nog aandacht besteed aan mijn zoontje als hij iets zegt luisterd hij amper of zegt gewoon maar ja en toont geen intresse. hij is er altijd zo brut mee ook verteld men zoontje da als hij met hem alleen is hij vele leuker is dan als hij in mijn bijzijn is want dat hij hem dan niet meer herkend (kindermond).ik weet niet meer wat ik moet doen nu wil mijn vriend men klein dochtertje meenemen naar zijn stiefzoontje en ex terwijl hij mijn zoon amper genegenheid geeft dit doet me zo'n verdriet als ik dit lees... ik moet me constant in bochten wringen als mensen ons op straat aanspreken ist van ik heb maar 1 kind terwijl men zoontje erbij staat als ik zie op zijn facebook staat zen ander stiefzoontje erop terwijl zijn dochter er nog niet op staat moet ik dit allemaal ok vinden ... of ben ik verkeerd ? als ik mijn vriend erover aanspreek zie ik dingen die er niet zijnen ben ik soort paranoide ...Ik wil enkel en alleen men kindere gelukkig zien ik weet da u eigen kind een ander gevoel is dan dat van een ander maar waarom een ander kind wel ..terwijl wij al 6 jaar een gezin vormen ... ik voel mij zo'n slechte mama precies of ik geef men zoon te weinig ander zijds wil ik men gezin ni kwijt en zie dat er juist wel aankomen kan iemand aub raadt geven ik ben het allemaal een beetje uit handen aan het geven ik weet niet meer wt goed en fout is en wat ik moet doen ben juist bevallen wil enkel da men kindjes gelukkig zijn

Vraag je vriend of hij je zoontje meeneem

of hij je zoontje meeneemt als hij naar zijn stiefzoontje gaat. En vraag of hij de komende tijd jou wat zorgen uit handen neemt, zodat je even tot rust kunt komen. Dus ook wat meer tijd met je zoontje doorbrengt. Stop zelf met vergelijken, want je wordt er alleen maar verdrietig van.

Proficiat met je dochtertje.

Tsjor

Charlie vo

Charlie vo

19-05-2015 om 11:37

Verwarrend verhaal

Je verhaal is nogal warrig.
Je vriend had dus een vriendin en die had een zoontje die niet van hun beiden is.
Jij hebt een zoontje die ook niet van jullie beiden is.
En nu hebben jullie een dochtertje van jullie beiden.
PROFICIAT!

Je vriend heeft een goed contact met zijn 1ste stiefzoon. Hij heeft daarvan een foto op zijn fb pagina. Maar hij ziet die jongen maar 1x per maand? En hij zorgt er nog altijd voor? Wat een schat van een vriend heb je! Je vindt niet veel mannen die allimentatie betalen voor hun ex-stiefzoon.

Je schrijft dat jij vindt dat je vriend met je zoon vecht en dat hij je zoon niet knuffelt of troost. Waarschijnlijk kom je ook nog tussen als ze vechten? Oooo, wat herken ik me daar in! Mijn ex-man kon ook ruw ravotten met mijn zoon en dan kwam die huilend naar me toe dat papa hem pijn had gedaan. Maar elke keer opnieuw vond mijn zoon het wel leuk om met papa te ravotten... En mijn ex-man was ook geen trooster of knuffelaar! Als je zoon dan tegen je zegt dat het je vriend leuker is als jij er niet bij bent, beginnen er dan geen belletjes bij je te rinkelen? Jij bent degene die hun contact tegen houdt omdat het niet op jouw manier is. Laat die 2 toch!

Mannen zitten trouwens anders in mekaar dan vrouwen. Het is niet omdat er een foto van zijn 1ste stiefzoon op fb staat dat hij jouw zoon en zijn dochtertje minder graag ziet. Die gedachte zit in jouw hoofd, daarom niet in het zijne.

Hij zegt tegen anderen dat hij maar 1 kind heeft, terwijl jouw zoontje erbij staat. Hij bedoelt dan zijn dochtertje? Dat is toch juist dan? Uit je bericht lees ik dat je een heel gevoelig type bent. Waarschijnlijk heeft je vriend het niet eens zo gezegd maar is het zo bij je over gekomen. Misschien heeft hij wel aangehaald dat je zoontje jouw zoontje is? Of dat het zijn stiefzoon is? Wat is het hele verhaal?

Hij geeft je zoon amper genegenheid? Hij ravot wel met je zoon terwijl je erbij bent. En je zoon vertelt dat hij leuker is als je er niet bij bent. Hij geeft je zoon dus wel aandacht. Maar niet genoeg naar jouw mening?

Er staat (nog) geen foto van je dochter op zijn fb? Maar hij zegt wel tegen anderen dat hij 1 kind heeft? En hij neemt haar wel mee naar zijn ex-vriendin? Het is toch niet zo erg dat hij jouw zoon niet meeneemt naar je ex-vriendin? Het is uiteindelijk niet zijn biologische zoon. Hij wil waarschijnlijk JULLIE dochter tonen. Is het niet vreemd als hij JOUW zoon zou willen tonen?

"ik weet da u eigen kind een ander gevoel is dan dat van een ander maar waarom een ander kind wel ..terwijl wij al 6 jaar een gezin vormen ... "
Je gevoel overheerst je gezond verstand! Je interpreteert de dingen naar je negatieve gevoel en ziet de realiteit niet meer. Je vriend denkt of voelt niet zoals jij voelt. Omdat hij NIET jou is en omdat hij een man is en jij een vrouw. Als jij hem deze dingen blijft verwijten, eindig je met jouw zoon en je dochter ALLEEN.

Respecteer je vriend zoals hij is in de omgang met zijn stiefkinderen en jullie dochter. Ik zie een man die heel veel geeft om beide stiefzonen en om zijn dochter.

Mijn zoon is ook opgegroeid met een stiefvader. De eerste jaren heb ik altijd gedacht dat hij niet kon weten hoe hij met MIJN zoon moest omgaan. En die gedachte moet jij laten gaan! Want eigenlijk ben jij degene die van jouw zoon een stiefzoon voor hem maakt. Je geeft je vriend niet de ruimte om een even goede relatie met hem te krijgen als hij met zijn 1ste stiefzoon heeft.

En als je een foto van jouw zoon en jullie dochter op zijn fb wilt hebben, neem dan toch gewoon leuke foto's en stuur die hem door. Dan kun je toch op een positieve manier zeggen : "Kijk, ik vind deze foto's van onze kinderen zo leuk! En ik zou het nog leuker vinden als je er eentje ook op je fb zou zetten. En misschien ook eens eentje van ons 2?" Voor een man zijn foto's op fb van minder belang.

Hoe lang geleden ben je bevallen van je dochtertje? Zou het kunnen dat het je inderdaad allemaal teveel is en je wat rust nodig hebt? Het is geen schande hoor! Mannen moesten maar eens bevallen ipv vrouwen

Dikke knuffel.
Geef je vriend de ruimte om van jullie gezin te genieten. Laat het op zijn manier doen. Je zoon vind dat blijkbaar een leuke manier.

+ Brunette +

+ Brunette +

24-05-2015 om 00:05

Amen

Ik sluit me aan bij Charlie. Zo slecht doet je vriend het niet maar hij voldoet niet helemaal aan je ideaalbeeld. Laat dat ideaalbeeld los. Ik ben het er ook helemaal mee eens dat hij in feite één kind heeft, de anderen zijn stiefkinderen. Je bent geloof ik bang dat jouw zoon achtergesteld wordt omdat hij niet de biologische vader is. Zolang je zoon er zelf geen last van heeft hoe hij behandeld wordt, zou ik me niet te veel zorgen maken, dat kweekt maar spanningen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.