Relaties Relaties

Relaties

Dater

Dater

29-09-2014 om 08:59

Tegenvallende date

Al een tijdje gescheiden zat ik op de bank op een avond te bedenken dat het toch wel heel erg fijn zou zijn als er een leuke man naast me op die bank zou zitten. Eigenlijk gek want ik had me voorgenomen (en hier geschreven) dat ik echt niet aan een nieuwe relatie zou beginnen gezien de ellende met de vorige.
Van Tinder had ik al eerder gehoord dus me aangemeld en meteen raak. Met de eerste de beste heel leuk gekletst en de dag er na weer. Hij vroeg of we niet konden appen en eerlijk gezegd niet zo over nagedacht dat dat misschien niet zo verstandig was. Hij belde, de halve nacht gepraat en de avonden erna ook. Ongelofelijke klik, zoveel raakvlakken. Zaterdag zou ik hem ontmoeten. Ontzettend naar uitgekeken. Helemaal opgedoft er naar toe en het was een sof.
Hij leek totaal niet op zijn profielfoto, was een ouwe uitgezakte vent met 2 onderkinnen. Gaf een slap handje, hield de deur niet voor me open, ging op de "beste" plek zitten zonder mij eerst te laten zitten. Het gesprek viel dood na 2 minuten en het enige wat ik kon denken was hoe ik zo snel mogelijk weg kon komen. We zouden eigenlijk gaan eten maar ik heb heb gezegd dat ik geen honger had. Toen ik van de wc terugkwam wilde hij weten of we nog wat gingen doen want anders had hij al een nieuwe afspraak geregeld. Ik heb gezegd dat ik de klik totaal niet voelde en weer naar huis ging. Hij dacht dat ik nog niet toe was aan een nieuwe relatie. Yeah right, met hem in ieder geval niet.
Maar wat ik niet snap, hoe kan het zo ontzettend klikken en dan zo tegenvallen?

Katniss

Katniss

29-09-2014 om 09:30

Goed gedaan

Jammer dat het zo uitpakte maar het toont wel aan waarom je beter snel kunt afspreken ipv maandenlang chatten. Wel goed dat je gewoon initiatief toont. Die leuke meneer komt niet zomaar uit de lucht vallen. Ik hoorde laatst iemand zeggen dat je eerst 10 kikkers moet zoenen voordat je je prins vindt.

Mijntje

Mijntje

29-09-2014 om 09:39

pech

Had je niet gewoon pech met iemand die niet eerlijk was?
En is Tender wel zo'n goede site waar serieuze types op af komen?
Je zal nog wel meer teleurstellende dates hebben voordat het bingo is, gewoon doorzetten! (wel meer dan 10 kikkers, maar zoenen zou ik niet meteen doen )

Ad Hombre

Ad Hombre

29-09-2014 om 13:55

Dater

Je hebt in ieder geval een stoer verhaal te vertellen!
Op naar de volgende.

Mijntje

Mijntje

29-09-2014 om 14:05

En

Ga nou voortaaan niet uit eten. Maar eerst koffie. Of ga naar bv een museum zodat je niet de hele tijd met een mond vol tanden tegenover elkaar zit, maar onderneem iets. Als het dan tegenvalt heb je toch een leuk uitje

Thursday Next

Thursday Next

29-09-2014 om 14:59

ook wel eens gehad, in het pre-internettijdperk, ontzettend leuk gekletst aan de telefoon, de halve avond, maar bij de daadwerkelijke meeting viel het tegen. Is ook niks geworden dus.

Linda

Linda

29-09-2014 om 21:50

Fysieke klik

Ik denk dat er toch ook wel sprake moet zijn van een fysieke klik. En dat merk je natuurlijk niet door de telefoon...

Succes met verder daten. Inderdaad de eerste keer niet eten. Te groot risico .

Dater

Dater

29-09-2014 om 22:18

Lessen

Uiteraard heb ik hier van geleerd. We hebben na 4 dagen appen en bellen afgesproken, dat zal ik in het vervolg sneller proberen te doen. Maar dat moet tijdtechnisch gezien natuurlijk ook kunnen.
Of Tinder een goed idee is weet ik niet. Dat was het eerste wat me inviel omdat ik daar iets over had gelezen. Al denk ik dat je overal fakers tegen komt. En dit was geen faker eigenlijk. Ik heb ook mijn meest flatteuze profielfoto genomen En ik draag thuis een bril maar daar ga ik ook niet mee op de foto
De volgende keer zal ik inderdaad niet meteen gaan eten. Dat kwam zo uit omdat we allebei nog bezigheden hadden en het uiteindelijk best laat werd eer we elkaar troffen. Dat zal ik de volgende keer beter plannen.
Het zou ook wel heel toevallig zijn als de eerste keer meteen raak was. Dus we zoeken rustig door. Het is ook niet dringend of zo maar het zou wel leuk zijn om over een tijdje weer een afspraakje te hebben. Het was lang geleden dat ik me zo heb opgetut
En al tref ik nog 100 kikkers, zoenen ga ik zeker niet doen. Ben nog aan het dubben wanneer dat zou kunnen. Dus meteen een nieuwe vraag, na de hoeveelste date (met dezelfde man) zouden jullie gaan zoenen?

tinder

Ik heb me het afgelopen jaar enorm vermaakt met Tinder, aan de zijlijn overigens. Mn vrijgezelle vriendin heeft zich aan het begin van het jaar daar aangemeld. Tegelijkertijd heeft ze een app groepje met mij en nog een vriendin aangemaakt en werden eerst in de app de Tindermannen besproken. Heeft ie een goeie foto? Schrijft ie een leuk verhaaltje? Hoe probeert ie via de chat contact te maken? Etc. Zij vond het heel prettig dat wij meekeken. Zelf zag ze op een gegeven moment echt door de bomen het bos niet meer. Tinder is echt een sociologisch onderzoek waard. Ongelooflijk wat ik daar voorbij heb zien komen (ja, ook vrienden waarvan ik weet dat ze keurig getrouwd zijn bijvoorbeeld).

Maar goed. Na een maand of 4 deze app groep te hebben gehad, en zij een paar dates, kwam ie voorbij. Dé man. God wat is ie leuk. En wat een wonder dat we hem er allemaal uithaalde als geschikte kandidaat. Volgende week gaan ze samenwonen. Het is bijna eng om te zien hoe goed ze bij elkaar passen. Hier komen echt babies van.

Zoenen mag best op date 2 vind ik trouwens. Al zijn er geen regels voor. De eerste keer zou ik het niet doen. eerst thuis maar even nadenken of het echt zo leuk was. En of het wederzijds is merk je dan uit de berichten die jullie dan waarschijnlijk zullen sturen naar elkaar.

Katniss

Katniss

29-09-2014 om 23:12

4 dagen

Vier dagen vind ik juist hartstikke snel. Ik bedoelde meer dat je niet maanden moet gaan chatten omdat je dan al verliefd kunt worden voordat je hem hebt geroken. Dat kan dan vreselijk tegenvallen irl en dan heb je toch een hoop tijd verspild. In max twee weken kun je in ieder geval een beetje het kaf van het koren scheiden.
Zoenen vind ik eigenlijk vrij laagdrempelig. Als hij leuk is zou ik dat aan het eind van date 1 wel aandurven (afscheidskusje).

Dater

Dater

29-09-2014 om 23:49

Flaters

Mijn date pad is geplaveid met flaters. Heb ik me ingeschreven bij Twoo, krijgt mijn hele adresboek nu dus een mail daarover. Heel fijn *not* Geen idee of ik iets verkeerd gedaan heb maar dit was dus niet de bedoeling.
Maar zoenen na de 1e of 2e date?? Dan moet 'ie wel heeeeeeeel leuk zijn Bemoedigend verhaal Swaen. Dank
En maanden chatten/appen/etc ga ik zeker niet doen. Wil er wel een beetje tempo in houden

Katniss

Katniss

30-09-2014 om 00:09

Oh is dat te snel?

Ik heb alleen maar gedate met mannen die ik al kende, dus dan is een zoen op de eerste date eigenlijk best logisch. Dat zal inderdaad wel anders zijn met een wildvreemde. Het lijkt me overigens vreselijk, al die 'eager' mannen met ieder hun eigen gebrek.
Overigens ook een succesverhaal bij mijn vriendin, na heel veel hilarische (voor mij dan, voor haar minder) datingavonturen. Op een gegeven moment een man die zich er niet door liet afschrikken dat ze tijdelijk iets minder mooi was. Hij kwam, zag en overwon, en na een jaar zijn ze gaan samenwonen.

Verschillend

Ik heb geen tijdslimit voor zoenen. Het kan op de eerste of tiende date zijn, helemaal afhankelijk van de situatie, de man en mijn gevoel.

Met mijn date-avonturen door de jaren heen kun je wel een boek of 3 vullen. Maar heb er veel van geleerd en met sommige heb ik nog steeds leuk contact.

Met mijn laatste date heb ik op de eerste afspraak al gezoend. We hadden eerst een paar dagen mondjesmaat contact en op zaterdag ben ik bij hem op brunchbezoek gegaan (gewaagd ja). Het was alsof we een gesprek gewoon voortzetten na elkaar een week niet gezien te hebben. Zondag ben ik weer naar hem toe gegaan en heb voor hem gekookt. Dat is nu precies 7 maanden geleden en het is nog steeds leuk. Inmiddels heb ik een eigen plank in zijn kledingkast en zijn keuken is meer mijn domein dan het zijne.

Babies zullen er niet meer komen en over samenwonen denken we helemaal niet na. We zijn meestal de helft van de week samen omdat mijn pubers de andere helft bij mij zijn. En soms zien we elkaar een week niet omdat we andere bezigheden hebben.

Dus, deze date is tot nu toe een succesverhaal. En mocht het een keer afgelopen zijn, zal ik vrolijk doorgaan met daten.

De tegenvaller.

Waarschijnlijk was er van 2 kanten geen klik omdat hij al snel liet weten nog een date te hebben. Als het liefde op het eerste gezicht was geweest zou hij toch niet zo onbeholpen zijn geweest? Feit blijft dat hij niet veel had met normale beleefdheidsnormen, dus opgeruimd staat netjes.

Als jij binnenkort een leuke date treft waarbij de klik er wel is van 2 kanten wordt er vast wel gezoend. Mag best, weet je gelijk of er op dat vlak ook een klik is.

Het was ook een voordeel, deze tegenvaller, vanaf nu kan het alleen maar leuker worden.

Vlinder

Vlinder

14-10-2014 om 17:29

Het kan verkeren

Ook vanaf de zijlijn een lange periode van dates meebeleefd. Bijzondere verhalen,,dat wel, maar het kostte vooral veel tijd waarin de dater ' sadder and wiser' werd. Maar uiteindeljjk, ja, de prins is gevonden. Ziet er nog steeds uit als kikker, maar hij is een schat!!en daar gaat het om.

Dater

Dater

14-10-2014 om 20:53

Zoenen en zo

Wie weet, als je een enorme klik hebt zit zoenen er bij de 1e date wel in maar daar ga ik niet vanuit
Ik heb sterk het idee dat als ik er mee door gegaan was dat mijn date dat helemaal prima had gevonden. Volgens mijn gevoel en afgaand op wat hij zei was hij nogal onder de indruk van mij. Dat zegt duidelijk niets want ik was wel inwisselbaar Al kan het natuurlijk ook zijn dat hij zich een houding wilde geven.
Afijn, morgen weer een nieuwe poging. Deze keer met een buitenlander. Ben benieuwd. Ik spreek die taal wel een beetje maar ik ben toch bang dat het een barrière zal zijn. Maar dat weet ik natuurlijk pas als ik het gedaan heb.

En?

Je had de 15e weer een date, hoe is het je deze keer vergaan?

Dater

Dater

26-10-2014 om 21:59

Helaas

Date nr 2 was geweldig. Ontzettend leuke man, vlinders enzovoort, zo lang gepraat dat we het café uitgezet zijn ontzettende klik naar mijn gevoel maar daarna niks meer van hem gehoord. Ik heb hem nog een paar keer een berichtje gestuurd maar niks meer dus. Daar was ik wel even van de leg van.

Ondertussen is er ook een 3e date geweest maar daar was van beide kanten geen klik. Hele leuke man en gezellige avond gehad maar daar houden we het bij.

Over date nr 2 heb ik zitten na te denken. Ik zit in de schuldsanering helaas en leef van een uitkering. Ik vertel dat meteen bij de eerste date omdat ik erg van de openheid en eerlijkheid ben. Maar ik heb het gevoel dat het mannen afschrikt. Dat kan ik me voorstellen en het heeft natuurlijk ook consequenties. Leuke stedentripjes of exotische vakanties zitten er voor mij niet in. Maar ik denk dat je toch ook veel leuke dingen kunt doen zonder dat het veel hoeft te kosten.

Maar mijn vraag dus: wel of niet vertellen? En wanneer? En zou dat hele financiële gedoe nou echt betekenen dat er ik geen kans maak op een leuke relatie?

Geen dater

Geen dater

26-10-2014 om 22:17

Nou...

Ik ben getrouwd en date (dus) niet.

Maar om nou bij de eerste date te vertellen dat je in de schuldsanering zit?

Als hij vraagt of je een baan hebt, dan zou ik wel eerlijk antwoorden dat dat niet zo is en dat je een uitkering hebt. Maar schuldsanering klinkt denk ik net iets zwaarder.

Kan je evt. toch bij een 2e of 3e date vertellen? En overigens: je hoeft dan wellicht nog steeds niet over schuldsanering te vertellen, maar gewoon zeggen dat je een uitkering hebt en dat je niet veel te besteden hebt? Zouden ze meteen heel erg gaan doorvragen hoe dat zit?

Tenzij de dater voor de 2e date meteen een te dure activiteit heeft bedacht.... dan moet je misschien wel al eerder met de billen bloot.

Katniss

Katniss

27-10-2014 om 00:02

Werk

Ik weet niet hoe het voor mannen is, maar ik zou het hebben van weinig geld of zelfs schulden niet (heel) erg vinden en niet per se een dealbreaker. Het niet werken en in een uitkering zitten echter wel, eigenlijk ongeacht het hoe en waarom. Het houdt eigenlijk in dat je zo iemand, als de relatie serieuzer wordt, moet gaan onderhouden en voor alle grotere uitgaven opdraait. Dat kan ik dan ook weer niet betalen
Maar toch is dat niet het belangrijkst, ik vind werken gewoon best heel belangrijk (of keihard zoeken naar een baan).

Angela67

Angela67

27-10-2014 om 09:52

eerst beter leren kennen

schuldsaneringssituatie roept bij lang niet iedereen een positief beeld op. Da's balen want het komt in mijn optiek vaak doordat mensen geen idee hebben hoe het mis kan gaan zonder dat je al je geld vergokt en verzuipt . . Gebrek aan kennis dus, waarop mensen soms zullen oordelen, en ja dat is balen maar misschien wel iets om rekening mee te houden. Om het genuanceerd te brengen en toe te lichten kan ik me voorstellen dat je best wel veel uit zou moeten leggen over hoe het gebeurd is. En heb je daar zin in op je eerste date? En als je het niet uitlegt maar wel plompverloren zegt dan durft niemand er naar te vragen en blijven ze met een vooroordeel zitten misschien.

Ik zou het dus zeker niet op de eerste date zeggen. Want wat zegt het nou over *jou*? Als je het zegt, vind je het dus kennelijk belangrijk. Maar het is toch niet een wezenlijke karaktertrek van jou?
Laat iemand eerst jou als mens leren kennen. Als je elkaar aardig genoeg vindt voor een tweede date komen vanzelf meer details. En als iemand dan afhaakt vanwege dat beeld, prima, dan is ie jou ook niet waard.

gr Angela

Dater

Dater

29-10-2014 om 23:11

Weer eentje afgehaakt

Tenminste dat denk ik. Ik hoor niks meer van hem terwijl we eerst een leuk contact hadden. Ik ga dus niks meer vertellen in eerste instantie. Ook van dat niet werken ga ik wat vager houden. Ik ben afgekeurd en kan me voorstellen dat een man daar niet op zit te wachten. Dan kan ik nog beter zeggen dat ik werkeloos ben. Dat daten is nog best ingewikkeld

Josien

Josien

30-10-2014 om 09:30

tips gevraagd voor Tinder

T.z.t. lijkt me het ook wel leuk om te daten op Tinder, maar ik ben een beetje huiverig voor herkenning. Laat ik het zo zeggen, als ik mijn echte naam erop zet, met mijn beroep en woonplaats, is het een fluitje van een cent om me te googlen. (Woonplaats is klein, beroep is niet veel voorkomend hier en mijn naam heeft een iets afwijkende spelling, maar ook op de normale manier gespeld zou je me zo kunnen vinden) wat dan te doen, ik vind mijn beroep vermelden toch wel leuk, het zegt veel over mij, woonplaats vermeld je ook omdat ik het toch wel handig vind om iemand uit mijn regio te vinden, gebruiken mensen een nickname op Tinder? Op een of andere manier vind ik dat ook weer niet aardig om te doen, of slaat dat nergens op.

Dater

Dater

30-10-2014 om 10:23

Tinder

Tinder gebruikt je Facebookprofiel als basis. Dus daar komen je foto's vandaan, je leeftijd en woonplaats. Het is bij de meeste mannen een eitje om ze te googlen en dat doe ik dan ook. Je wil tenslotte weten met wie je te maken hebt.
Heb je daar geen trek in, wat ik me heel goed kan voorstellen, dan kun je beter een alternatief Facebook account aanmaken met alleen je voornaam en woonplaats. Dat zie ik ook veel langskomen op Tinder. Mij maakt dat niet uit maar een foto is wel het allerminste. Ik veeg mannen zonder foto in ieder geval naar links.
Als je dan een paar keer gechat hebt en elkaar eventueel ontmoet hebt, is het vroeg genoeg om meer details prijs te geven.
Er is trouwens nog eentje die veel lijkt op Tinder. Die heet Lovoo. Daar heb ik veel meer matches omdat die blijkbaar groter is. Lovoo is duits en ik heb daar heel veel matches uiteraard met Duitsers maar dat ligt natuurlijk ook aan hoe je de zoekcirkel instelt.
Veel succes en plezier.

Dater

Dater

30-11-2014 om 19:27

Twee tegelijk

Aaaaargh. Ondertussen nog een paar heel teleurstellende dates gehad en nu in één week 2 leuke. Nu weet ik niet wat ik moet. De eerste vond ik heel leuk en daar heb ik een 2e date mee gepland. De tweede was met vakantie dus daar heb ik een paar weken alleen mee gechat. Nu was ie terug en omdat die man al die weken er naar uit gekeken had wilde ik de date toch laten doorgaan. Nu hadden we vandaag eindelijk een date. En die is ook erg leuk. Ik zat echt te dubben wat ik hier nou mee moest omdat ik die eerste al getroffen had. Dus heb ik hem verteld van al mijn problemen in de hoop dat het probleem zichzelf zou oplossen. Zegt ie doodleuk dat hem dat niet uitmaakt en dat het hem om mij gaat. Aaaaaargh dus.
Het voelt niet goed om met 2 mannen tegelijk te daten. Aan de andere kant kan er ook niet eentje zolang parkeren tot ik weet hoe dit gaat lopen.
Mannen

Als ze het beide weten....

Een man om mee te sporten, een man om mee te winkelen, een man die lekker kan koken enz. Meerdere vriendschappen moet kunnen toch? Je bent vrijgezel, dat zijn toch de voordelen daarvan? Zolang je eerlijk blijft is het volgens mij prima, geniet van de aandacht en leuke ontmoetingen.

Suze

Suze

30-11-2014 om 21:45

Eens met Wil40

Ja, eens met Wil.

Als je maar eerlijk bent.

En gewoon leuk uitgaan tot je serieuze gevoelens voor eentje hebt. En dan nog zou je met de ander bevriend kunnen blijven.

Vooral van genieten.

En als je het zelf echt vervelend vindt, twee teveel, dan moet je toch kiezen. Maar dan omdat je het zelf niet aankunt, niet omdat het "niet kan".

L

L

01-12-2014 om 06:31

Ook gehad

Ik heb dat ook gedaan, daten met 2 verschillende mannen in dezelfde periode. Ze wisten er allebei wel van. En een van de mannen was ondertussen ook aan het daten met een ander.
Ik vind het helemaal niet erg, zolang je maar aan het aftasten bent.

Dater

Dater

12-12-2014 om 11:45

Update

Even stil geweest hier maar niet op date front
Ondertussen heb ik 8 dates gehad, variërend van totaal geen klik tot erg tegenvallen Nr 7 was leuk maar zei de 2e date af met, naar ik nu denk, een smoes en daarna heb ik niks meer van hem gehoord.
Toen had ik het ver gehad met dat gedate en wilde ik een pauze inlassen. Nr 8 was met vakantie geweest en had zich die weken verheugd op onze afspraak. Dus dat vond ik dan ook weer lullig om af te zeggen en ik ben maar gegaan. Ongemotiveerd en niet uitgebreid opgedoft omdat het toch wel niks zou worden en ik er eigenlijk klaar mee was.
En die was leukkkkkkkk
Meteen toen ik hem zag zitten vond ik hem al erg leuk en na het gesprek zelfs heel erg leuk.
Daarna hebben we elkaar nog een paar keer gezien en het is geweldig
Uiteraard zie ik weer een hele hoop beren op de weg en pieker ik me suf maar als ik bij hem ben is de wereld een heel stuk mooier Dus mijn nieuwe motto is: dag voor dag Ik geniet me suf en loop de hele dag met een grijns op mn gezicht rond. En dat allemaal dankzij het internetdaten

Vlinders!

Geniet ervan!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.