Relaties Relaties

Relaties

Stiefvader

Hoi,
Graag zou ik willen weten of jij als stiefvader er lang mee heb gewacht om bij de kinderen en hun moeder
in te trekken?

Groet

Vesta

Vesta

09-04-2017 om 13:49

buurman

zelf geen ervaring, na 2 jaar ging de relatie met mijn vriend uit.

Maar van mijn buurman weet ik dat ze 7 jaar gewacht hebben tot alle kinderen het huis uit waren voor ze zijn gaan samenwonen.

tante Sidonia

tante Sidonia

09-04-2017 om 19:38

nou Sam34

Ik weet niet of jij de 'baas' bent in jullie relatie, maar ik zou dit toch bij uitstek met de moeder bespreken... Je maakt door je manier van vragen ook een rare indruk op mij doordat je de mening van stiefvaders vraagt. Dit is een vraag voor ouders in zijn algemeenheid toch? Of ben je alleen geïnteresseerd in een mannenmening?

Je verhaal is echt te kort om er iets zinnigs over te zeggen. het is van zoveel andere factoren afhankelijk!
Hoe veel kinderen, hoe oud zijn ze, hoe lang is de scheiding van hun vader geleden, hoe liggen de contacten, hoe ver wonen jullie uit elkaar, hoe close is de relatie tussen jou en de moeder, enz.

Dus barst los!

Sfera Sleutelbeen

Sfera Sleutelbeen

09-04-2017 om 23:42

Tante Sidonia

Sam vraagt hoe lang mannen die hier lezen gewacht hebben om bij hun vriendin met kinderen in te trekken. Hij vraagt niet aan ons advies voor zijn situatie. Advies dat wij op grond van extra informatie die jij in je vragen stelt zouden kunnen bedenken.
Maar dat vraagt hij dus niet, dus ik snap je vragen niet.

sam34

sam34

10-04-2017 om 13:56 Topicstarter

Voorstellen

Mijn naam is Samantha,34 jaar en moeder van 3 kinderen. Ik heb bijna 2 jaar een relatie en mijn vriend is er nog niet toe om samen te gaan wonen.Wil eerst op zichzelf wonen.Ik ben dan niet zeker van of hij het echt wil omdat wij elkaar 1 keer in de maand zien.Hij woont in Rotterdam en ik in Arnhem. Ik was 2 jaar single voordat ik mijn vriend leerde kennen.

sam34

sam34

10-04-2017 om 13:59 Topicstarter

Een gezin

Misschien vraag ik teveel.maar ik ben nu 34 en vind het wel tijd on te gaan settelen.Misschien maakt de leeftijd niet uut maar voor mij wel.Je leeft nu en ik wil gewoon een gezin,samen zijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-04-2017 om 14:05

Haastige spoed

Woont hij nu bij zijn ouders? Of nog bij een ex?
Ik denk dat het heel verstandig is dat hij de boot afhoudt. Als je vanuit het niets gaan samenwonen met iemand met drie kinderen, ben je snel weer weg vermoed ik. Dat trek je niet als je geen kinderen gewend bent. Daarbij vind ik twee jaar een relatie ook aan de korte kant, en de tijd die jullie samen zijn te weinig om elkaar goed te leren kennen.
En je bent nu ook een gezin he. Daar hoeft niet per se een man bij.

settelen?

Als je 34 bent en een gezin hebt met 3 kinderen, dan lijkt me dat je aardig gesetteld bent

Even een paar vragen:
Als je vriend zegt dat hij eerst op zichzelf wil wonen, met wie woont hij nu dan?
En, hoe gaat het tussen je kinderen en je vriend? Kunnen ze het goed met elkaar vinden? Zijn jullie bijvoorbeeld al eens met z'n vijven op vakantie geweest?

sam34

sam34

10-04-2017 om 17:29 Topicstarter

Ik wil niet mijn leven alleen zijn

Nee wij zijn nig nooit samen op vakantie geweesr. Hij heeft ov angst vandaar dat wij elkaar al minder zien en dat hij na 1 jaar na ons toekwam. Verder ging ik altijd zijn kant op met of zonder kinderen. Hij woont nog bij zijn ouders. Tussen de kinderen en mijn vriend gaat het wel gied.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

10-04-2017 om 17:39

Serieus?

Jij gaat elke keer met al je kinderen bij zijn ouders logeren? Laat hem eerst maar een jaar of twee op zichzelf wonen. Dan leert hij ook voor zichzelf zorgen voordat hij dat voor jullie doet.

sam34

sam34

10-04-2017 om 17:59 Topicstarter

serieus

Nee slapen niet.Er is geen genoeg slaapplek voor de kinderen en mij.Hij had een relatie gehad van 13 jaar.Daarom mijn vraag en snap ik het niet ook nog op zichzelf wonen. Kan jij je voorstellen dan wachten moeilijk is?

Lente

Lente

10-04-2017 om 18:14

Ik denk dat dit niet de goede man is voor jou

Hij woont bij zijn ouders, hij heeft OV angst, jullie zijn nog nooit samen op vakantie geweest, jij moet altijd naar hem toe.
Dit lijkt me niet de goede man.

Natuurlijk hoeft hij niet direct bij jou te wonen. In die zin is het best verstandig als hij eerst op zichzelf gaat wonen. Wat houdt hem tegen om dat te doen?
De vraag is of er daarna iets verandert. Mijn gevoel zegt dat je daar niets mee opschiet.

nee

Zeker niet aan samenwonen denken met iemand die nog bij zijn ouders woont en die nog nooit langer dan een paar dagen met jou en je kinderen samen is geweest. Dat is vragen om problemen. En dat zou ik met name je kinderen echt niet aandoen!

Als je echt veel om hem geeft, stimuleer hem dan om zo snel mogelijk op zichzelf te gaan wonen en om aan de slag te gaan met zijn angsten. Maar heel eerlijk gezegd denk ik dat je beter afscheid kunt nemen van het idee dat deze man een grotere rol gaat spelen in je leven... De keuze is dan: accepteer je de situatie zoals hij is (en zet je de relatie in deze vorm door) of niet (en maak je een einde aan de relatie).

sam34

sam34

10-04-2017 om 19:29 Topicstarter

Stimuleren

Stimuleren doe ik zeker maar als onze relatie er bijna voor over moet zijn om te moeten pushen doe iets aan je angst dan ben ik die persoon niet. Het moet vanzelf gaan. Hij kan toch uit zichzelf wel zien dat hij iets eraan moet doen dat hoef ik niet de hele tijd te zeggen.

tsja

Als je het zo voelt, dan zou ik er mee kappen.

Lente

Lente

10-04-2017 om 19:34

Als hij er zelf niets aan doet,

dan wordt het niets. Je kunt het één keer indringend zeggen. En als dat niet helpt, trek je je eigen conclusies.

tante Sidonia

tante Sidonia

10-04-2017 om 21:01

maar

hoe oud is je vriend eigenlijk?
En...hoe kun je een band opbouwen met iemand die je eens per maand ziet? En als dan soms je kinderen meegaan: hoe kun je dan stellen dat het goed gaat tussen hem en de kinderen? Dat lijkt me nog maar zeer de vraag.
Ik zou me er voorlopig bij neerleggen dat dit nog heel lang kan gaan duren met zijn problemen, want ik neem aan dat hij er meerdere heeft.Als je zo'n sterke angst hebt voor het OV heeft hij dan wel een baan, een inkomen, een opleiding gedaan? Of doet hij dit met de fiets? Ik neem namelijk aan dat hij niet bij jou komt omdat hij blijkbaar geen auto tot zijn beschikking heeft o misschien ook geen rijbewijs en blijkbaar dan wel een fiets o.i.d.? Anders zou hij helemaal de deur niet uikomen, dat ijkt me al een probleem op zich.
Hoe ken je hem eigenlijk?

sam34

sam34

10-04-2017 om 21:30 Topicstarter

Moeilijk

Hij is 36 jaar. Heeft een baan waar hij woont maar moet er 6 maanden tussenuit elke 1,5 jaar. Dus net zoals nu dec tot juni dus is hij vrij. Hij is nu 2 keer geweest dit jaar 2/3 weken,1 week een keer en 1 weekend.Vanaf de zomer 2016 kwam hij bij ons dat zal 5/6 keer zijn geweest totaal tot nu.Sinds zomer 2015 hebben wij een relatie.Sinds dat wij een relatie hebben reis ik op en neer wanneer de kinderen bij hun vader zijn en daar blijf ik dus 3 weken lang en in de zomer was dat 5 weken. Zelfs toen ik afspraken had in Arnhem ging ik nog terug naar hem.Hij verwachtte dat niet van mij maar ik wou dat zelf. Ik hou van hem en verliefd en dan wil je elkaar zien. Nu ik in een moeilijke situatie zit hoopte ik dat hij mij gewoon bij kan staan met de kinderen.Heeft met jeugdzorg te maken. Als ik hem vraag voor de 2e keer om mij te helpen om mij bij te staan hij wilt dat niet bij ons wonen zelfs niet als hij mij daar mee kan helpen,hij de enigste is die mij/ons kan helpen. Dat mis ik dat er iemand achter mij sraat al zegt hij wel dat hij achter mij staat maar zijn woorden. Hoeveel pijn doet het wanneer je iemand zo nodig heb maar degene er niet voor jou wil/kan zijn. Het is fijn dat hij eerlijk is maar het lijkt alsof het van 1 kant komt.Ook al gaat hij er wel iets aan die angst doen maar dan denk ik waarom niet uit jezelf.Pushen pushen ik kan daar niet tegen.

tante Sidonia

tante Sidonia

10-04-2017 om 21:44

klinkt alsof

hij zijn handen vol heeft met zichzelf en jou er eigenlijk helemaal niet bij kan hebben en je kinderen zeker niet.
Trek je conclusie...
en sterkte

sam34

sam34

10-04-2017 om 21:49 Topicstarter

Voor mijzelf kiezen

Op dit moment kies ik voor mijzelf en de kinderen. Om zoveel naar hem toe te gaan hoopte ik dat het onze relatie beter zou worden/zou gaan redden. Elke keer hopen op iets wat misschien nooit komen gaat. Nog steeds ergens hoop hebben maar iets in mij heeft er iets stuk gemaakt.Ik dacht echt dat hij er voor mij/ons zal zijn maar dan heb ik er teveel van verwacht.Als ik merk dat hij toch liever daar wil zijn waar hij woont dan hier.Ergens anders kan ik niet zonder hem dat denk ik dan maar wat heb ik nu dan eigenlijk niks. De kinderen zijn mijn verantwoording maar het doet pijn dat ik zijn hulp vraag iemand die van jou houd maar er niet kan/wil zijn voor jou.

sam34

sam34

10-04-2017 om 21:51 Topicstarter

Daarom mijn vraag

van samenwonen.

Angela67

Angela67

10-04-2017 om 22:05

stiefvader

hoe zou hij trouwens als 'stiefvader' een rol kunnen gaan spelen van betekenis als hij je kinderen nog nauwelijks kent én zichzelf met moeite kan sturen?
Ik kan me voorstellen dat hij daar misschien ook van terugschrikt, het is nogal wat om als stiefvader 'binnengehaald' te worden , een rol waar hij misschien nog helemaal niet 'goed' in is én waar hij niet in kan groeien op natuurlijke wijze (als hij in de buurt woonde kon je dat langzamerhand gaan opbouwen samen).
gr Angela

Poppetje

Poppetje

11-04-2017 om 10:07

Vraagje

Meetens (topic: "vriendin flirt met vriend" en topic "stiefvader en dochter", Ano (topic:"vriendin flirt met vriend") en Sam34 (topic: stiefvader").
Is dit allemaal 1 en dezelfde persoon?
Schrijfstijl lijkt heel veel op elkaar.

sam34

sam34

11-04-2017 om 10:55 Topicstarter

Nee

Nee ik ben Samantha,alleen deze topic van Stiefvader

Gescheiden

Gescheiden

21-04-2017 om 14:36

Kinderen de deur uit

Ik heb 3 jaar een relatie met mijn vriend. Hij is een volwassen, zelfstandige, verantwoordelijke man, natuurlijk met zijn eigen-aardigheden maar zonder serieuze issues. We wonen op een halfuur van elkaar. De ene week zitten we vooral in mijn huis met mijn kinderen (soms is hij een dagje thuis), de andere week vooral in zijn huis met zijn kind (soms ben ik een nachtje thuis), een weekend overlapt met alle kinderen, een kinderloos weekend. Ik vind het een fijne regeling. We zijn al een paar keer met alle kinderen op vakantie gegaan, wat meestal goed verliep. Natuurlijk waren er kleine wrijvingen, die we konden oplossen.
Het gaat bijzonder goed tussen iedereen, toch hebben wij de afspraak dat we pas gaan samenwonen als alle kinderen de deur uit zijn. Dat gaat nog minstens 8 jaar duren.

In jouw geval zou ik zeker niet aandringen op samenwonen. Je kinderen en je vriend kennen elkaar nauwelijks en al helemaal niet in de dagelijkse school-/werkstress-situatie. Je vriend is geen gezin met kinderen gewend, dat is vragen om problemen. Als je nu doordrukt, vrees ik dat jullie relatie snel voorbij is. Laat hem zelf tot de conclusie komen dat hij eerst veel meer tijd met jullie in het dagelijks leven moet doorbrengen. Dat hij misschien een appartementje in jouw buurt moet huren, zelfstandig moet worden, en van daaruit moet onderzoeken of hij echt deel van jouw kerngezin kan en wil gaan uitmaken.

Ik denk dat je veel te snel wilt en dat je een te rooskleurig beeld van een samengesteld gezin hebt. Samengestelde gezinnen zitten vol problemen en conflicten doordat je twee gezinsculturen samenvoegt. Hoe pak je de dingen aan, wat vind je normaal en acceptabel? Kleine verschilletjes kunnen tot grote problemen leiden. Het kost heel veel tijd, vele jaren, om die gezinnen en gewoonten naar elkaar toe te laten groeien.
Concentreer je nu op jouw eigen gezin, jij met je kinderen. Maak dat een goed lopend en warm gezin. Trek niet aan je vriend. Als hij echt wil, komt hij vanzelf naar je toe. Hij weet immers dat hij welkom is.

sam34

sam34

22-04-2017 om 23:07 Topicstarter

@gescheiden

Hij wil niet in mijn buurt een appartement huren. Eerst in zijn eigen woonplaats. Voor mij is de vraag of hij het echt wil omdat alles gewoon lang duurt. Als je graag iets wil dan ga je ervoor maar lees terug in vooraf gaande berichten. Hij zou komen naar mij en ineens was hij toch niet lekker en dat zegt hij op de dag dat hij naar mij toe zou komen. Dat kan allemaal zo zijn maar zit nu ook op een verjaardag ook al is hij moe. Snap je wat ik bedoel? Je hebt prioriteiten.

Vesta

Vesta

22-04-2017 om 23:12

meer zien dan er is

misschien wil jij wel veel meer zien dan dat er is.
Ziet hij het allemaal minder zitten dan jij en wil hij het niet heel bot zeggen.

sam34

sam34

22-04-2017 om 23:21 Topicstarter

@vesta

Ja dat kan maar is toch oneerlijk om wel eerlijk te zijn maar ook oneerlijk om dan niet te zeggen dat hij het gewoon niet wil en wel zeggen dat hij het wil maar wel zeggen ik ben er niet aan toe. Wanneer iemand dat zegt wanneer is hij het dan wel? Ik geniet nu van mijn eigen gezin en doe de dingen wat ik zelf wil maar toch je mist wel iets. De steun iemand die achter je staat dat je gewoon alleen in een relatie zit en dan afvraag heb je dan wel een relatie.

Milcham

Milcham

22-04-2017 om 23:21

Vrij?

Hij is niet na anderhalf jaar werken 'vrij', hij is gewoon een half jaar werkloos. Een man van deze leeftijd die zijn zaakjes niet op orde heeft, die duidelijk de boot afhoudt, is niet de man die jij nodig hebt of die je kinderen nodig hebben.
Je hebt met Jeugdzorg te maken schrijf je. Geloof me, het laatste wat je er dan bij wil is een vent met issues. Dit kan zelfs tegen je gaan werken, met name omdat hij niet de biologische vader is. Je gaat vanuit hun optiek moedwillig een instabiele situatie creëren. Zij kunnen dan vinden dat zowel moeder als stiefvader onbetrouwbaar is en een gevaar voor de ontwikkeling van je kinderen. Dit kan je je kinderen kosten.
Mijn advies is, neem afscheid van hem, geef jezelf tijd om alles op orde te krijgen en ga dan eventueel weer op vrijersvoeten.

sam34

sam34

22-04-2017 om 23:25 Topicstarter

@Milcham

Klopt helemaal wat jij zegt!Dankjewel voor jou reactie!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.