Relaties Relaties

Relaties

anoniem

anoniem

20-03-2016 om 22:33

Spreken dronken mensen de waarheid?

Ben vroeger erg verliefd geweest op een man.
Was toen 17 en we hebben 2x gekust.
Later bleek dat hij mij te jong vond.
Dit kwam een vriend vertellen wat ik verschrikkelijk vond.
Hij had net daarvoor muziek opgenomen voor mij.
Ik kreeg dat casettebandje in de discotheek.
Het nr wat ik wilde stond er idd op,maar de rest op 1 nr na allemaal liefdesliedjes.
Dus begreep er niets van.
Jaren later kreeg hij een relatie met een vrouw achter de bar die 16/17 jaar ouder was.
Helaas is deze 4 jaar geleden overleden.
Ik sprak hem afgelopen weekend in een discotheek want ik zei hoi en wilde doorlopen.
Kom eens even hier zei die.
Hij zei je bent een wereldvrouw,ik zei niet overdrijven.
Je bent en zult altijd mijn eerste liefde blijven.
Hij wilde me een keer spreken en tel.nrs uitwisselen.
Hier is het niet meer van gekomen.
Ik zei je hebt gedronken.
Ja maar heb jou 2 jaar terug ook gesproken en wat ik toen tegen je zei meende ik ook.
Ook zei hij dat hij vanavond gezellige mensen had gesproken maar dat hij mij was tegengekomen nog het allerleukste v d avond vond.
Je raad het al wat mijn vraag is kan dit door alcohol(bier)gezwets zijn of
zal het wel menens zijn.
Ik vond de opmerking toen ik zei maar je hebt gedronken en dat hij dat antwoord gaf van wat hij 2 jaar geleden vertelde
ook wel mooi want toen was het ook al laat en had hij ook gedronken.
Maar in hoeverre weet ik nu ofdat het waar is wat hij zegt....

@Emma

@Emma

20-03-2016 om 22:40

Maandag

Spreek op maandagochtend om 9:00 met hem af in de stationsrestauratie en vraag of hij het nog een keer wil zeggen.

Tito

Tito

20-03-2016 om 23:27

Nee

Dronken mensen zwetsen.

Ely

Ely

20-03-2016 om 23:44

Tito zegt t mooi

Ik denk ook dat dit soort dingen niet voor waarheid aangenomen kunnen worden. Integendeel. Die klassieker van je te pletter schrikken als je sochtends wakker wordt naast iemand na een avondje drinken komt ergens vandaan.

anoniem

anoniem

21-03-2016 om 00:10

Ok maar toch opvallend dat hij nog wist wat hij 2 jaar geleden

gezegd...
Weet ook niet in hoeverre hij dronken was maar hij drinkt graag een -- dat weet ik.
En ik dacht dat "dronken"mensen de waarheid juist spraken eerder en makkelijk hun gevoelens uiten --.

Imogen

Imogen

21-03-2016 om 07:04

nee

'En ik dacht dat "dronken"mensen de waarheid juist spraken eerder en makkelijk hun gevoelens uiten'

Ik kan (helaas) uit eigen ervaring vertellen dat dat niet waar is. Je remmingen zijn wel weg, maar daardoor ga je alleen maar slapper lullen en ben je het overal mee eens (of juist niet).

Je gaat vooral

makkelijker je grenzen over. Grenzen die je in het dagelijkse, nuchtere leven om bepaalde redenen bewaakt.

ja hoor

Ze spreken de waarheid. Maar wel de waarheid van dat moment. Best kans dat deze man een half uur later een andere oude vriendin tegenkwam en daar precies hetzelfde tegen zei. En dat 'ie dat óók meende, op dat moment.

Maar goed, in het geval dat hij het wel echt, ècht meende, zal hij vast op heel korte termijn uit zichzelf contact met je zoeken. Doet 'ie dat niet, dan zou ik toch maar niet teveel waarde hechten aan zijn woorden.

Yura

Yura

21-03-2016 om 10:17

Goeie vraag

Ik ben altijd geneigd te geloven van wel. De remmingen vallen dan weg en mensen zeggen dan wat ze normaal niet durven. Dat kan zowel heel positief zijn, dat ze je fantastisch vinden of negatief dat ze iemand uit schelden of ruzie zoeken. Maar ik ben altijd geneigd om te denken dat zoiets niet uit de lucht komt vallen. Datzelfde heb ik ook met mensen die in woede of in een ruzie heel nare dingen zeggen, ik kan dat niet vergeten en vergeven en denken ach het is X maar die zegt nou eenmaal lelijke dingen in woede.

Yura

Ik denk dat zowel bij dronkenschap als bij ruzie, dingen vooral uitvergroot worden. En dat het dus niet om de letterlijke waarheid gaat.
In een moment van ruzie kun je iemand ook wel diep gemeend de vreselijkste dingen toewensen. Maar dat voel je eenmaal gekalmeerd echt niet meer zo. Dan is er hooguit nog een zekere onvrede over, misschien zelfs maar over iets heel lulligs. Punt is dat als je (heel) boos bent, er ook andere boosheid wordt losgewoeld. En dat dat gewoon allemaal meekomt op zo'n moment.

Zo gaat het denk ik ook in dronkenschap. Je ziet iemand die je ooit wel leuk vond, en voelt een zekere nostalgie. Prompt komen er allerlei andere gevoelens mee (die niet per definitie iets met deze persoon te maken hebben) en voor je het weet sta je te verkondigen dat de tijd met die persoon toch wel het allermooist en allerbijzonderst was.
De kans dat het de volgende dag nog zo voelt lijkt mij nihil…

Tito

Tito

21-03-2016 om 10:47

anoniem

" Ok maar toch opvallend dat hij nog wist wat hij 2 jaar geleden

gezegd...
Weet ook niet in hoeverre hij dronken was maar hij drinkt graag een -- dat weet ik."

Iemand die dronken is, is niet ineens tijdens dat drinken heel zijn geheugen kwijt of compleet dom geworden. Natuurlijk kun je je dingen nog herinneren. Of je er waarde aan moet hechten: Nee.

Zie je die tv-programma's wel eens met mensen die dronken in het ziekenhuis komen? Agressief, totaal buiten westen, of juist roepend dat ze zoooooveel van hun moeder houden! Of 5 minuten later houden ze heel veel van die lieve verpleegster, of zijn ze zelfs helemaal gek op dat bekertje water wat daar hangt en ooooo wat bungelt het infuus mooi!!!
Zo'n persoon zal best zoooooveel van zijn moeder houden, maar de volgende dag had hij toch gewild dat hij dat niet had gezegd en wilde hij dat hij zich zo niet had laten gaan. Je begrenzing heb je namelijk nodig in het leven. Drank is geen waarheidsserum.

Je hebt teveel zwakke momenten als je dronken bent, je overdrijft aan alle kanten, je persoonlijkheid verandert, je gaat lallen, ook al denk je zelf van niet.
Ook mensen die zeggen tegen drank te kunnen veranderen bij net iets teveel drank, ook al denken ze zelf van niet. Oogopslag, waterige rode ogen, manier van praten en bewegen, manier van reageren.

Enfin, hij zal je ooit best leuk gevonden hebben en wie weet nog, maar van dronkenmanspraat zou ik het als vrouw niet willen hebben.
En een man die graag drinkt, zoals je zegt, die zou ik al helemaal snel weg laten lopen.

Imogen

Imogen

21-03-2016 om 14:26

wat maakt het uit?

Je was 17 op dat moment, ik neem aan dat het al heel wat jaren geleden is. Dus wat maakt het uit of hij jou in een dronken roes ineens zijn eerste liefde noemt? Of is dit een gevalletje 'ik sta op het punt mijn man en kinderen in de steek te laten voor een jeugdflirt'?

caton

caton

21-03-2016 om 14:26

het lijkt

alsof je wel heel graag wilt dat dit de waarheid is. En dan? Wat ga je er vervolgens mee doen als jij inderdaad de liefde van zijn leven bent? Wil je dan een relatie met hem? Als hij blijkbaar 1 keer in de twee jaar tegen je zegt dat jij zijn liefde bent, zit er niet zoveel schot in de zaak. Hij onderneemt dus in de tussentijd niets. Of zit jij in een relatie, waardoor hij denkt dat je onbereikbaar bent, maar je wel wil laten weten dat hij het ziet zitten?

Nimbo

Nimbo

21-03-2016 om 15:06

ik zou

nooit in zee gaan met een man die "Kom eens even hier"tegen me zegt. Commandeer je hondje en blaf zelf!

noname

noname

21-03-2016 om 15:34

dronken mensen

Ik denk dat er ergens wel een vlammetje zal branden wat betreft zijn gevoel voor jou maar ik zou het niet al te serieus nemen. Vroeger, toen ik ook nog wat meer dronk bij het uitgaan kon ik me ook wel eens zo gedragen. Ik werd door drank losser maar ook uhm, ik denk dat ik het alleen maar plat kan zeggen: ook geiler. Ik kan me herinneren dat die drank me loslippiger maakte dan ik achteraf gewild had.Vriendin had een vriendje, ik vond hem ook wel leuk op een bepaalde manier maar zeker niet om echt iets mee te hebben. Alijd als we op stap gingen en ik wat meer dronk, maar hij ook, kwam er door teveel drank wat spanning tussen ons. Er werden ook wel eens, met een zogenaamde dikke knipoog, dingen gezegd. En geloof me dat ik hem niet echt serieus zag zitten maar de drank maakte toch wat andere (seksuele)gevoelens los.
Precies die uitspraken die je ex nu doet mag je daar denk ik onder scharen. Hij vindt je leuk genoeg om een keer mee naar huis te nemen maar verder zou ik er niks achter zoeken.

Hoevaak maak je dat mee, dat mannen(vanuit mijn ervaring) zo praten na teveel drank. Vaak!
Ikzelf drink niet/nauwelijks meer, ik voel me daar toch niet goed bij

De charme van het moment

Glimlach daarom, dat is mooi, maar hecht er verder geen waarde aan.

Mijntje

Mijntje

21-03-2016 om 16:54

wereldman

Het lijkt me nogal overdreven om jou een wereldvrouw te noemen, jullie hebben jaren geen contact gehad (ik weet niet hoeveel jaar) en die tijd haal je niet in tijdens een gesprekje in een kroeg.
Daarbij is het niet minder belangrijk: wat vind jij van hem? Het lijkt me wel een man met een alcoholprobleem, dat zou voor mij geen wereldman zijn

E

E

24-03-2016 om 00:52

Bedankt jullie hebben gelijk!

Bedankt jullie hebben gelijk...
kwam hem tegen op het voetbalveld (hij was wel in gesprek)ik zei hoi en hij kortaf en nors hoi.
Zo kwam het tenminste over.

Klara

Klara

24-03-2016 om 17:43

Drink je zelf

nooit ofzo?
Als ik in een goede bui dronken word, kan ik verliefd worden op de hele wereld.
Vergeet het.
Vind je hem leuk, zoek dan contact onder nuchtere omstandigheden.

Hortensia

Hortensia

24-03-2016 om 17:48

oude wijsheid

"Als de drank is in de man, is de wijsheid in de kan."

(bij "man" kun je natuurlijk ook "vrouw" lezen ).

bieb63

bieb63

31-03-2016 om 21:19

ik vind het wel een aparte gedachtengang:

dat dronken mensen de waarheid zouden spreken.
Allereerst: wat is 'waarheid'?
De 'nuchtere (... ' kijk is, dat dronken mensen meer durven (zeggen) dan wanneer ze nuchter zijn. En ook emoties een loopje kunnen nemen.
En dat betekent dus niet persé dat ze iets zeggen wat niet waar is (maar eerder niet durfde), maar ook niet dat het wel waar is (emotionele prikkel door de alcohol).

Stenna

Stenna

01-04-2016 om 18:35

nou

naar mijn ervaring slaan de meeste dronken mensen volslagen nonsens uit. Als je het al kunt verstaan.

bieb63

bieb63

03-04-2016 om 14:08

stenna

Het hangt er natuurlijk wel een beetje vanaf hóe dronken je bent. Enigszins aangeschoten is natuurlijk wel wat anders dan stom dronken....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.