Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-01-2021 om 21:50
Mijn man is ziek, hij is oa gediagnosticeerd als een sociopaat, trauma heeft die en hij is depressief....
vanavond hadden we weer eens ruzie , en hij zei “ik trek straks je kop van je romp” en later zei die ook nog , je moet je bek houden want het gaat anders fout zo!
Ook gaf die aan (ik heb binnenkort EMDR) dat hij er niet voor mij zal zijn, en hij hoopt dat ik depressief ervan word , dan weet ik hoe hij zich voelt....
Ruzies met eerste uitspraak zijn er vaak geweest, maar nu die ook het laatste zei denk ik van : ik sta achter jou al die tijd , en nu wil je er niet voor mij zijn??? (Geen empathie ik weet het) de drang om te scheiden is nu groter , maar de angst eigenlijk ook.
help!! Tips ?!
04-02-2021 om 10:40
tsjor schreef op 04-02-2021 om 09:26:Robbie001, je zou best gelijk kunnen hebben, dan moet ze eerst naar de huisarts. Maar ik vind het altijd een beetje vreemd dat iemand een patiënt kan behandelen, zonder daarbij de sociale omgeving mee te nemen. De vraag: hoe ga ik daarmee om; zou toch het beste kunnen worden besproken met degene die ook de behandeling zelf doet. Maar je hebt gelijk, het zit nu niet in het pakket, dus het kan alleen als de partner toestemming geeft.
Tsjor
Helemaal mee eens wat je zegt. Ik heb jaren de grootste moeite gehad, om mijn omgeving uit te leggen wat er aan de hand is. En iedereen knikt ja, en je ziet in die ogen het ongeloof.
Wij hebben destijds systeem therapie gehad, die samen werkte met de therapeut van mijn ex. Hierdoor werden de dwarsverbanden gelegd.
04-02-2021 om 11:04
Iemand die samenwerkt met de behandelaar van de echtgenoot zou Linxje moeten kunnen helpen.
De behandelaar zelf kan ook, zolang hij zijn adviezen algemeen houdt en niets specifieks zegt over zijn patiënt.
ik vind het eigenlijk vrij schokkend dat Linxje nog geen begeleiding aangeboden heeft gekregen!
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.