Relaties Relaties

Relaties

thuiszitter

thuiszitter

24-07-2015 om 17:47

smoorverliefd via datingsite

smoorverliefd, je hoort er wel eens van, en denkt dat nooit meer mee te maken, en dan ineens komt er een vrouw in je leven, totaal onverwachts, en zeker niet gepland slaan bij mij alle stoppen door, en kriebelt het de hele dag bij mij vooral als ik weer een berichtje stuur, en is dit ook wederzijds, maar wanneer zeg je zoiets tegen de kinderen dat je smoorverliefd bent geworden op een voor hen vreemde vrouw?

Jojo

Jojo

24-07-2015 om 19:58

niet

Voorlopig niet!
Ik geloof best dat je niet aan het plannen was, maar je zat toch op een datingsite, dus helemaal niet aan het plannen was je niet.
Volgens mij zit je ook nog midden in je scheiding en lijkt het me totaal ongeschikt als je nu een relatie aangaat.
Niet dat het geluk je niet gegund is, maar er is nog teveel ongeregeld als ik het onthouden heb en het lijkt me handiger als je verwerkt hebt, alles op de rit hebt en dan jezelf openstellen.
Je bent nu kwetsbaar en ik geloof niet dat dat de beste uitgangspositie is voor een nieuwe liefde.
Je kinderen kunnen er niets mee, zeker omdat het nog zo pril is en je geen idee hebt of het binnen 4 weken alweer uit is.
Dat weet je bij geen enkele relatie, ik snap het allemaal, maar ik vind het persoonlijk erg onverstandig voor alle partijen om zo snel van liefde naar liefde te stappen.
Maarja, dat ben ik.
En dan vind ik het echt leuk dat je een klik hebt met iemand en daardoor levendiger wordt, dat is ook helemaal niet wat ik bedoel.
Maar laat je kinderen er in elk geval buiten totdat je zeker weet dat dit de vrouw is waarmee je verder wilt, zonder dat je je laat leiden door hormonale kriebels.

+ Brunette +

+ Brunette +

25-07-2015 om 00:24

Eens.

Eerst maar eens een aantal maanden aankijken hoe de relatie zich ontwikkelt. Dan maar een tijdje in het geniep, net als bij vreemdgaan

Amare

Amare

25-07-2015 om 09:01

Ook eens

Je kinderen hebben genoeg aan hun hoofd nu, die hebben deze complicatie erbij echt niet nodig.

Jojo

Jojo

25-07-2015 om 11:22

ps:

Ps: kijk ook uit dat je niet verliefd bent op de liefde ipv een persoon. Het is door een gemis aan aandacht, eenzaamheid, verbondenheid en ga maar door, heel makkelijk de knop om te zetten zodra je aandacht krijgt.
Je ervaart dan kriebels, spanning, blijdschap terwijl het dan niet om die persoon zou gaan en die persoon eigenlijk inwisselbaar is voor elk ander persoon. Je kunt jezelf daarmee vreselijk voor de gek houden en liefde verwarren met een gemis en een verlangen.
Je bent dan verliefd op een gevoel, op de liefde, en niet op die persoon die dat voor je invult.

Het is één van de redenen dat ik nog steeds geen stap op relationeel gebied durf te zetten. Omdat ik een vermoeden heb dat ik settle for less, puur omdat ik verliefd raak op de liefde.

Onzin thuiszitter, wake up!!!

Puur digitale berichtjes zeggen niks over hie iemand 24/7 in het echt is!!! Iemand kan een roze wolk voor je toveren, pure illusie. Laat het los.

Ga eerst verder met alle knopen en losse eindjes van je echte leven!

Emma

Emma

26-07-2015 om 06:48

Scrollen en jojo

Ik heb wel drie keer teruggescrolled maar ik zie toch echt nergens staan dat ts net gescheiden is ofzo. Maar heb je die vrouw nou al ontmoet of niet? Hoe dan ook: verliefd zijn is heerlijk, geniet ervan. Het gaat vast wel een keer over en dan merk je of je een zachte landing maakt of niet. Ik zou je wel aanraden je kinderen erbuiten te laten in dit stadium.

Jojo: voor mijzelf weet ik onderhand dat verliefd zijn een staat van "zijn" is die meer zegt over mijzelf dan over de ander. Het heeft mij ook vaak wat moois opgeleverd, en in de andere gevallen weegt de pijn acheraf niet op tegen het fijne gevoel zelf. Maar dat zal niet bij iedereen hetzelfde zijn.

Jojo

Jojo

26-07-2015 om 09:56

Emma

Dan heb je lange draadjes gemist zullen we maar zeggen; ik zuig zulke dingen natuurlijk niet uit mijn duim.

Deze scheiding bestaat nog niet zo lang en om dan te spreken over: dacht het nooit meer meer te maken doet bij mij het een en ander rinkelen. Daarom denk ik dat Thuiszitter zichzelf tot over de oren maakt omdat hij de gevoelens mist en gewoon graag een partner heeft en daarmee minder kieskeurig is. Niets mis mee, maar ik vind het persoonlijk geen goede basis om een relatie op te starten.

Emma

Emma

26-07-2015 om 12:00

Nou sorry hoor jojo

Ik ken natuurlijk niet alle draadjes en echtscheidingen hier uit mijn hoofd. Jij blijkbaar wel

Ik beweer nergens dat een verliefdheid een basis is voor een goede relatie. Je kunt hooguit iets leren over jezelf.
"Ik dacht het nooit meer mee te maken" vind ik geen teken van onverwerkte scheiding of iets dergelijks. Maar, zoals ik al eerder schreef is dat niet bij iedereen hetzelfde.

Jojo

Jojo

26-07-2015 om 12:36

Geen sorry

Ik leg het alleen maar uit. Door mijn eigen scheiding vind ik deze rubriek leerzaam en soms therapeutisch, helaas uit noodzaak geboren dus en ik had de draadjes liever niet hoeven kennen.

Die opmerking vond ik over de top, te snel van downs naar up van wat ik van de poster "weet" en passend bij: wanneer vertel ik het de kinderen terwijl alles, scheiding en verliefdheid, nog maar zo kort zijn. Voor mij meer als in: hormonen op hol en daardoor even niet met de benen op de grond, waarbij problemen in de scheiding ineens lang zo belangrijk niet meer zijn. Op zich een voordeel, maar je moet wel blijven nadenken en de kinderen tijd gunnen.

Emma

Emma

26-07-2015 om 12:53

Eens

Dat ben ik helemaal met je eens jojo, van de kinderen. Ik ben al vele jaren zonder relatie na een niet erg dramatische scheiding. Wel verschillende keren verliefd geweest of kort "iets gehad". Maar ik bedenk me wel 10 keer voordat ik mijn dochter lastig val met mijn grillen op dat gebied.
Pas als het voor mij als een echte relatie voelt vertel ik haar iets. En dat is inderdaad een veel later stadium dan een nieuwe verliefdheid. Zo wordt iedereen wat ouder en wijzer

Katniss

Katniss

26-07-2015 om 16:06

Nog niet

Volgens mij is thuiszitter nog niet eens gescheiden en zit hij nog midden in het getouwtrek rondom kinderen en boedel. Fijn dat je dan daarnaast wat leuks hebt in de vorm van een prille verliefdheid maar daar kun je beter je kinderen buiten laten. Die zitten zelf namelijk ook midden en tussen het dramagedoe van hun ouders.

Ook nog lange niet.

Verliefd zijn hou je niet tegen, wat je ermee doet wel. Geniet ervan en laat de kinderen erbuiten zou ik zeggen.

Niki73

Niki73

27-07-2015 om 13:57

Nog laaaang niet!

Je kunt beter wachten tot je minimaal 6 maanden een stabiele relatie hebt, voordat je het aan je kinderen vertelt. Pas dan weet je een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt en of het eventueel stand zal houden. Echt, je kinderen zitten niet te wachten op verhalen over deze mevrouw, en over 3 maanden mevrouw 2, en over 5 maanden mevrouw 3. Ze hebben het zonder dat al lastig genoeg.

Niki73

Niki73

27-07-2015 om 13:58

Nog even

Als je het echt met iemand moet delen, praat dan met een goede vriend. Maar zeker niet met je kinderen!

thuiszitter

thuiszitter

03-08-2015 om 20:50

er is helemaal geen getouwtrek

er gebeurt alleen erg weinig, er zit geen vooruitgang in, ik ben iid nog steeds niet echt gescheiden volgens de wet, desondanks gaat het leven door, en ja ook ik heb verlangens, gevoelens, mis de aandacht, mis het gevoel wat normale stellen hebben.

En dan ineens gebeurt er iets, ik weet ook wel dat het niet normaal is zoals ik me gedraag en doe, maar had het even niet in de hand, kon niet meer helder nadenken, was vandaag zelfs een echt gevaar op de weg, kon het verschil niet meer zien tussen een rood en een groen licht!

Ja naderhand toen ik allemaal auto`s op me af zag komen, had ik een vermoeden

Jojo

Jojo

03-08-2015 om 22:54

Maar

Maar dat missen toch bijna alle gescheiden mensen, of alleenstaanden bijvoorbeeld? Die leven elke dag met dat gemis. Jij nog niet zo lang.
Waarom niet eerst die scheiding netjes afhandelen ipv je hart en hormonen achterna lopen en een gevaar zijn op de weg doordat je je vanwege het gemis volledig laat gaan in je gevoel.
Je bent niet alleen een gevaar voor jezelf, dat gaat alleen jou aan. Maar je bent dan een gevaar voor je medemens.
Ik vind het wel wat griezelig, mag ik dat zo zeggen?, dat je je zo kunt verliezen in "een gevoel". Beetje over de top blij zeg maar. Van een dal naar de top en niets er tussenin, zo kom je een beetje over.

Maar laat je kinderen er alsjeblieft buiten totdat je echt een vaste stabiele relatie hebt. En dat is niet halsoverkop met een paar maanden samenwonen en lang leve de lol vanwege hormonen enz. Dat is een stabiele relatie waarin je weet wat je wilt en ergens naartoe werkt. En wie weet is ze wel je tweede ware liefde, kan best, maar dan neem je er de tijd voor om dat te onderzoeken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.