Relaties Relaties

Relaties

Paddington

Paddington

02-12-2014 om 08:09

Schoonmoeder, wie heeft raad

Mijn vriend heeft al bijna 13 jaar geen contact met zijn ouders. Ik ken zijn ouders dan ook niet.
Op het moment dat hij en zijn ex uit elkaar gingen heeft zijn ex tegen hem gezegd: "Ik hoop voor onze kinderen dat jij geen contact gaat zoeken met jouw ouders." Verder heeft zijn ex al meerdere keren laten weten geen contact met de ouders van mijn vriend te willen.

Nu blijkt dat zijn ex al een tijdje contact heeft met de ouders van mijn vriend. Er zijn natuurlijk genoeg redenen dat mijn vriend dat contact heeft verbroken. Ik ben daar niet bij geweest en ken het verhaal maar van één kant. Ik weet nu niet precies hoe ik hierop moet reageren. Moet ik mijn vriend steunen en hem gelijk geven om geen contact te willen? Of moet ik mijn vriend juist stimuleren om wel contact op te nemen?
Hoe denken jullie dat mijn vriend het beste naar zijn ex kan reageren? Hun kinderen kende hun Opa en Oma niet, ze hadden een surrogaat Opa en Oma in vorm van een achterneef en achternicht van mijn vriend, in de leeftijd van zijn ouders.
Helaas is het contact tussen mijn vriend en zijn ex op dit moment erg slecht. Zij houdt zich niet aan de gemaakt afspraken of zelfs aan het ouderschapsplan. Een normaal gesprek hierover zal dus ook erg moeilijk worden. Maar, moet hij dit gewoon laten gaan? Of moet hij hierop juist wel reageren?

Kortom, ik weet het gewoon echt even niet.

Jutter

Jutter

02-12-2014 om 11:24

Waarom

Waarom zou jij er iets van moeten vinden?
Jullie zijn denk ik nog maar kort bij elkaar en volgens mij heb jij ook al het nodige achter je kiezen, dus ik zou het bij luisteren houden en niet proberen te gaan redden of iets in die geest.
Hij is een volwassen man en als hij advies zou willen zou hij het vragen?

Jutter

Jutter

02-12-2014 om 11:26

Als ex nu wel contact blijkt te hebben met ouders van vriend, dan hun kinderen misschien ook wel?
Ik zou niet in zo'n web klimmen.

Waarom

Laat je vriedn zijn oren hangen naar zijn ex? Zij heft tegen hem gezegd toen ze uit elkaar gingen: "Ik hoop voor onze kinderen dat jij geen contact gaat zoeken met jouw ouders." Wat hij vervolgens ook heft gedaan? Hoe dat zo? Waarom liet hij zich zo intimideren?

Paddington

Paddington

02-12-2014 om 11:43

Dat komt voornamelijk door de houding

van zijn ouders. Alle schuld wordt bij mijn vriend gelegd.

Dus het is niet zo dat hij luistert naar zijn ex, het is gewoon de reden waarom hij zijn ouders niet meer ziet.
Hij ziet het liefste zijn kinderen ook geen contact hebben met zijn ouders.

Niet druk om maken.

Je vriend wil geen contact met zijn ouders, daar heeft hij zijn redenen voor. Zijn beslissing. Zijn ex heeft nu, na de scheiding wel contact met haar schoonouders en ook de kinderen.
Ex mag contact hebben met wie ze wil, ik zou daar geen gesprek over hebben, ze is volwassen en het is haar keuze.
Dan hun kinderen, ik zou alleen hierover een gesprek aangaan als opa en oma niet goed zijn voor kinderen. Verwaarlozen, mishandelen of andere slechte invloed.
Zo niet, dan kunnen ze gewoon met hun moefer mee op bezoek.

Paddington

Paddington

02-12-2014 om 14:27

Dat is nu juist het punt

Mijn vriend is bang voor de invloed die zijn moeder heeft.
Zijn ex hadden jaren geleden afgesproken om geen contact meer te hebben. Nu heeft zij achter zijn rug om en tegen hun afspraken in weer contact.

Louisa

Louisa

02-12-2014 om 15:38

tussen

maar je kan er toch niets tegen doen? Het is iets tussen je vriend en zijn ex, als hij er tegen is dan moet hij er zijn ex op aanspreken. Wil hij het niet dan doet hij niets. Je kan hem beter steunen in wat hij dan ook doet hieraan (of niet), maar het aan hem laten. Jij kent zijn ouders niet, kent alleen wat verhalen maar niet hoe de situatie nu is.

Paddington

Paddington

03-12-2014 om 10:11

Ik wil er ook niets mee doen

Ik weet gewoon echt niet hoe ik hem moet steunen. Moet ik hem adviseren om zelf contact op te nemen, of juist niet.

Het is weer zo'n vreemde situatie....

Vooralsnog heeft hij besloten om er helemaal niet op te reageren, daar hij het gevoel heeft dat zij hem juist uit de tuin wil lokken.

Pastelle

Pastelle

03-12-2014 om 11:19

Niets adviseren

Je hoeft hem niets te adviseren. Gewoon luisteren en beamen dat het een lastige situatie is en dat jij ook niet weet wat je zou doen als je in zijn schoenen zou staan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.