Relaties Relaties

Relaties

Schoonmoeder

Goededag allemaal, ik heb een vervelende situatie met een schoonmoeder. Ze is heel leuk en vriendelijk. Maar er is iets wat me heel erg dwars zit en weet niet wat ik ermee moet. 

mijn vriend heeft 2x kanker gehad (op 21 en 26 leeftijd) de 2e keer dat hij het kreeg en daarna terug kwam uit het ziekenhuis, kwam hij thuis(woonde toen nog bij zn moeder) en lagen er brieven van de belasting. De moeder heeft onterecht huurtoeslag ontvangen omdat mijn vriend haar geld gaf. Hier is de belastingdienst achter gekomen en moest dus 4000 euro gaan betalen. Zij zegt tegen hem dat hij dat moest betalen "omdat ze nooit had gevraagd dat hij haar huur moest betalen ". Dit terwijl hij net uit t ziekenhuis kwam waar hij de dood heeft aangekeken. Vervolgens mocht hij ook niet alleen zijn. Omdat ie zorg nodig had. Zijn vriend kwam langs (1e dag dat hij thuis kwam) en die moeder zei tegen die vriend : oh als jij toch hier bent , kunnen ik en mijn vriend wel ff naar het café. Kwamen ze pas 00.30 thuis,  straal bezopen. Dit is wel vaker gebeurd zo. Toen hij ging verhuizen 2 jaar terug heeft ze niet geholpen en ook maar op 1 hand te tellen hoe vaak se is langsgekomen. Ik ken mijn vriend een jaar en hebben sinds 2 maanden een relatie. Deze verhalen heb ik dus gehoord van zhem en zijn vriend. Mijn vriend heeft wel contact met zijn moeder en bezoekt haar regelmatig en doen gezellig. En ik heb haar 3x gezien , maar ik vind het HEEL lastig om de schein maar op te houden. Hij heeft 3 maanden terug zijn moeder wel aangesproken over het geld wat ie moest betalen en daar heeft ze sorry voor gezegd,  maar ja.. Het vreet best wel aan me. Ik vind t moeilijk dat hij haar nog regelmatig ziet en haar zoveel verteld na alles wat ze heeft gedaan. En ik weet niet of ik het volhou om nog leuk/normaal tegen haar te doen. Als je haar ziet is ze heel leuk en aardig maar schijn bedriegt.. Hebben jullie tips / reacties? Ik weet t even niet

Je hebt twee maanden een relatie met je vriend, hebt zijn moeder drie keer ontmoet en nu zit van alles dat er in het verleden tussen vriend en zijn moeder is gebeurt je dwars? Laat los, concentreer je gewoon op gezellig koetjes en kalfjes als ze er is want als je hier al moeite mee hebt wordt het een trainwreck.

Wen er maar aan dat hij over zijn moeder kan zitten mopperen tegen jou en wel gezellig bij haar op bezoek gaat. Vergeet niet dat hij haar wel aanspreekt (en met succes) als het over grote geldbedragen gaat. Dat zou voor jou een positief signaal moeten zijn als je er zo op gefocust bent. En verder moet je je er niet druk om maken. Kinderen zijn loyaal naar hun ouders (jij niet?) en in iedere familie is wel wat.

Die moeder heeft jou niks aangedaan, dus je moet je er niet mee bemoeien. Pas als ze jou geld gaat vragen kun je haar raar vinden, nu is ze gewoon de moeder van je vriend die aardig tegen je is. 
en dat ze huurtoeslag moet terugbetalen heeft niks te maken met het feit dat je vriend haar huur betaalde. Als hij niks had betaald had ze het ook moeten terugbetalen. 
er zijn waarschijnlijk wel meer mensen die iets raars hebben gedaan met hun kinderen waar jij niks van af weet. Waarschijnlijk heb je vrienden die vroeger geslagen zijn door hun ouders, daar kun je wel een mening over hebben (graag zelfs!), maar hetheeft niks met jou te maken. 

Eigenlijk is het de ergernis over je vriend die je voelt maar die je wegduwt. Want laten we eerlijk wezen, je wilt het liefst ervaren dat hij het dan weliswaar niet altijd getroffen heeft met haar, maar dat hij een manier geeft gevonden om ermee om te gaan  en dat hij jou niet ermee lastig valt c.q. dat zij geen rol speelt in jullie dagelijks leven. 

dus de oplossing ligt niet bij schoonmoeder, niet bij je vriend maar bij jezelf. Zennnn en goed nadenken waar je een waardeoordeel over geeft en wat dat over jou zelf zegt.  

gr Angela 


Ik snap inderdaad dat jij je nu ook niet goed een houding weet te geven. Je ken je vriend pas 2 maanden, dus deze verhalen zijn voor jou heel nieuw en vers, voor hem waarschijnlijk niet. En jij bent eigenlijk nu nog plaatsvervangend boos voor hem, terwijl dat jouw rol niet is. Hij zou hier boos over moeten zijn en dit uiten naar zijn moeder (wat hij ook deels gedaan heeft) en jij zou het nu moeten proberen los te laten. Je kunt wel met je vriend bespreken dat je ermee zit, dat jij eigenlijk nog wel boos bent over deze verhalen en je geen houding weet te geven.
Ik weet niet wat helpt....., misschien kan vriend het nog eens aankaarten bij zijn moeder waar je bij zit (en je alleen luistert) en zo ook de excuses vanuit haar kant hoort? Als dat niet meer gaat gebeuren dan zou ik er voor nu toch proberen een streep onder te zetten en kijk naar wat de toekomst brengt, het is een kwestie tussen je vriend en zijn moeder, ben benieuwd hoe hij met een volgend probleem met haar omgaat, want ik zou me wel zorgen maken/irriteren, als vriend zich constant door zijn moeder op deze manier zou laten behandelen, maar misschien is dit totaal niet meer aan de orde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.