Relaties Relaties

Relaties

hogedrukpan

hogedrukpan

16-03-2013 om 11:24

Scheiden voor rust

een jaar geleden ben ik gescheiden, 3 kinderen, co-ouderschap. of het echt scheiden zou worden, of latten of ooit weer samen was niet duidelijk.
nu merk ik dat partner wel weer samen wil, maar ik niet vanwege de onrust die dat met zich mee brengt. chaotische partner weer in huis, alle dagen alle kinderen. ik kan dat niet aan merk ik. weet dat er weer heel veel op mijn bord zal komen. nu wordt partner gedwongen dingen zelf op te lossen en te doen, dan is het gevaar groot dat veel weer bij mij komt, en dat de kinderen voor alles bij mij komen omdat papa niet luistert, geen actie onderneemt enz.
vinden jullie dit een goede reden hem de deur te wijzen?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippe Lientje

Pippe Lientje

16-03-2013 om 12:30

Je hebt

een heel duidelijk verhaal en ik kan het prima begrijpen dat je dat niet wil. Is ht mogelijk dat je een open gesprek met hem voert hierover? Het is heel belangrijk dat de sfeer tussen jullie goed blijft... voor de kinderen op zijn minst.

Is het voor jou een optie; heb je genoeg vertrouwen in verbetering om een plan op te stellen? Een plan waarin je ex aan bepaalde voorwaarden moet voldoen. De voorwaarden die je stelt om met hem samen te kunnen en willen leven?
Ik neem aan dat er nu ook bepaalde dingen zijn die niet goed lopen. Dingen die jij anders zou willen. Is hij bereid om je tegemoet te komen en zich open te stellen voor orde scheppen in zijn chaos?

hogedrukpan

hogedrukpan

16-03-2013 om 12:52

Pippe lientje

partner heeft stempel, zit in therapie, ik kan alles met hem bespreken maar ik geloof niet dat hij bepaalde dingen ooit echt kan veranderen, zoals overzicht houden, oppikken wat er om hem heen gebeurt, passiviteit, geslotenheid. dat is een van de redenen dat ik het sowieso niet meer uithield. het is extra moeilijk omdat onze kinderen veel begeleiding nodig hebben ( verstandelijke beperking, andere adhd en nog iets) om herkenbaareid te voorkomen vertel ik daar maar niet te veel over.
voor de kinderen zou ik wel weer een 'heel' gezin willen zijn. al vraag ik me soms af of deze situatie voor allemaal misschien niet beter is. meer rust, meer aandacht.
maar of dat opweegt tegen papa en mama allebei thuis, altijd in hetzelfde bed en huis, financiele voordelen, ik weet het niet.
onze relatie zal ook gebaseerd zijn op vriendschap en steun, economische eenheid, niet op sex of aantrekkingskracht.
speelt ook mee dat we allebei overbelast zijn.
ook daardoor erger ik me snel, wordt boos en voel me gestressed als hij in de buurt is. die stress ontstaat ook omdat ik mij heel onzeker vo el over hoe ik er uit zie als hij in de buurt is. ik ben aangekomen, weet dat hij daar niet van houdt. kan daardoor niet rustig eten met hem.
voel me egocentrisch als ik om deze redenen afhoud samen te gaan wonen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ilonka

ilonka

16-03-2013 om 12:56

Ik denk

dat er voor de kinderen misschien wel meer rust is, als jullie gewoon allebei gescheiden blijven wonen.
Wat ik zo lees is dat als jullie samen zijn, er veel onrust is. Dat er veel op jouw bordje komt waardoor er spanningen zijn.

Begrijp dat jullie al een jaar uit elkaar zijn, dus de kinderen zullen er ondertussen ook al een beetje aan gewend zijn.
Dan nu weer terugdraaien en dan later misschien wel wéér uit elkaar? Lijkt me allemaal erg onrustig.

sterkte.

Apart

Je kunt jezelf maar tot zover opofferen denk ik dan maar. Daarna wordt het een toestand voor iedereen. Dat heb je nou gehad. Ik houd nog steeds van ex maar zou niet met hem kunnen leven. Helaas wilde hij niet latten, dat was voor mij een optie geweest. Of zo rijk dat je allebei in een andere vleugel van paleis Soestdijk kan wonen. Misschien kun je wel om en om een weekend als gezin met elkaar doorbrengen?

hogedrukpan

hogedrukpan

16-03-2013 om 13:08

Ilonka, gescheiden in 1 huis

dat is waar, de kinderen zijn net een beetje gewend, moet er niet aan denken ze weer door een scheiding heen te laten gaan.
ik denk ook wel eens aan de mogelijkheid van gescheiden wonen in 1 huis. duidelijk dagen verdelen zoals nu, en ieder eigen kamer oid. of dit realistisch is weet ik niet.
iemand ervaring?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

hogedrukpan

hogedrukpan

16-03-2013 om 13:13

Annej

wij doen al redelijk wat samen, verjaardagen, weekendje weg. vaak hou ik dat niet goed vol, moet echt bijkomen. ik kan niet meer tegen die chaos en ongerichtheid van partner.
paleis is ook wel een idee, ik zal eens informeren bij de oranjes

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Antwoord

"wij doen al redelijk wat samen, verjaardagen, weekendje weg. vaak hou ik dat niet goed vol, moet echt bijkomen. ik kan niet meer tegen die chaos en ongerichtheid van partner"
Dit lijkt mij meer dan voldoende antwoord op je vraag: van een weekendje wat samen doen moet je al bijkomen. Meer dan dat zit er dan dus gewoon helemaal niet in. Ik zou dan ook niet eens overwegen om het contact dat er nu is verder uit te bouwen. En als jij dat nodig hebt kun je er zelfs nog in snoeien.

hogedrukpan

hogedrukpan

16-03-2013 om 13:46

Jippox, gescheiden door kinderen

ik merk inderdaad op mijn grenzen te moeten letten, hij wil meer dan ik.
maar het besef dat het eigenlijk door de kinderen komt dat wij niet meer samen zijn (vraagt veel te veel van allebei, veroorzaakt de chaos en stress) vind ik lastig te accepteren. al weet ik natuurlijk niet of we nog samen zouden zijn zonder kinderen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Opbouwen

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar ik weet zeker dat ze ouder worden. Dat brengt wel weer andere stress, zorgen en wanorde met zich mee, maar toch.
Wellicht kun je met je man een gesprek aangaan, waarin jij vertelt wat je positief vond aan deze periode een hij kan vertellen hoe het voor hem was om alles alleen op te moten lossen. en wellicht kunnen jullie dan een opbouwperiode ingaan, waarbij je de huidige situatie langzaam uitbouwt naar meer kontakten met elkaar.

Voor de rust zoek je ergens een vakantiehuisje of een kamertje. Ik weet niet waar je man nu verblijft en of je dat aan kunt houden.

Of toch scheiden, maar dan zorgen dat jullie beiden in twee huizen naast elkaar wonen, dat is ook een mogelijkheid.

Tsjor

Situatie

Die kinderen zijn er nou eenmaal. Dat is de situatie waar je me te dealen hebt. Als het in die situatie samen niet gaat, dan gaat dat dus niet. Hoe het geweest zou zijn als.... tja, je hebt er zo weinig aan om daar bij stil te staan. Je moet doen wat nu goed is, in deze situatie.
Ik denk uiteindelijk dat je kinderen er ook meer aan hebben als jij je eigen grenzen wel goed bewaakt. En wie weet veranderen er dingen in de toekomst, als de kinderen groter worden bijvoorbeeld. Maar dat zie je dan wel weer.
Ik denk dat het in zo'n gespannen relatie goed is om af te spreken dat er alleen iets gezamenlijk gedaan wordt als beide partijen dat op dat moment echt willen. 1 'nee' betekend niet doen, en voor een nee hoef je je niet te verantwoorden. Iets doen alleen omdat de ander het wil kan prima in een goede relatie (al moet zoiets dan ook wel over en weer gebeuren wil het een goede relatie blijven) maar als het al moeizaam loopt zal het meer kwaad dan goed doen.

hogedrukpan

hogedrukpan

16-03-2013 om 17:31

Tsor

ik merk dat elke oplossing toch weer samen te gaan bij mij weerstand oproept. ik heb eigenlijk geen zin meer in hem in mijn buurt.
zou een hele grote offer zijn het toch te laten gebeuren.
nadeel van vlak naast elkaar wonen is dat de kinderen te veel ruimte krijgen en je strakke regels moet hanteren. kinderen moeten niet de gelegenheid krijgen zelf te kiezen, niet voor ons maar ook niet voor hen ivm loyaliteitsconflicten.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

hogedrukpan

hogedrukpan

16-03-2013 om 17:33

Jippox

misschien moet ik me er idd maar bij neer gaan leggen dat dit zo bet beste is voor allemaal.
het gaat inderdaad erg over mijn grenzen, komt mijn gezondheid ook niet ten goede.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Pippe Lientje

Pippe Lientje

17-03-2013 om 12:38

Als ik het zo lees

moet je het inderdaad niet eens willen. Gewoon accepteren en blij zijn met wat er wel kan.

Anne

Anne

18-03-2013 om 19:06

Inderdaad niet meer samen wonen

is mijn advies als ik je berichten zo lees. Volgens mij geeft de gedachte alleen je al veel stress.
Zorg goed voor jezelf en dat doe je het beste door niet samen te gaan wonen (denk ik).

Sterkte met nee zeggen!

hogedrukpan

hogedrukpan

19-03-2013 om 16:00

Hij pikt t niet

hij zet me enigzins onder druk, wil echt werken naar weer samen wonen. vind het raar dat ik dat niet wil. voor hem is deze situatie zwaar en vermoeiend, voor mij juist rustiger.
hij denkt dat hij gelukkiger en actiever wordt als we weer een gezin in 1 huis zijn. ik ben bang voor stress en overbelasting. hij denkt dat we rekening met elkaar kunnen houden, ik denk dat dat moeilijk wordt, en denk niet zijn 'tekortkomingen' te kunnen accepteren.
ik ben er ook te moe voor. heb geen zin meer in op en aanmerkingen, in die drukte...
maar voel me wel wat egoistisch.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

hogedrukpan

hogedrukpan

19-03-2013 om 17:09

Bang

hij zegt dat hij zich toch liefdevol opstelt? terwijl het om hele andere dingen gaat.
ik ben zo bang dat hij deze afwijzing niet aan kan en of hemzelf of ons wat aan zal doen...
weet iemand hoe je dit kan herkennen?
hij is al lang bezig zich te isoleren, belt zijn familie bijna niet meer, is voornamelijk aan het gamen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

mirreke

mirreke

19-03-2013 om 21:21

Huisarts

Ik heb een keer toen mijn partner absoluut niet goed in zijn vel stak en dat zelf niet inzag, de huisarts gebeld over hem en daarna partner voor iets kleiners naar huisarts gestuurd. de huisarts heeft dat heel goed opgepakt. Is er een soort open spreekuur bij de ggz?

Klinkt wel ernstig wat je schrijft. Heeft hij familie? Ouders, broers, zussen? Ik zou mijn angst bespreken zodat hij door meer mensen in de gaten wordt gehouden.
Vertrouw je intuitie. Maar blijf wel bij jezelf, laat je niet manipuleren...

Sterkte

mirjam op haar ipad

hogedrukpan

hogedrukpan

20-03-2013 om 16:00

Mirreke

bedankt voor de tip, ik heb zijn psycholoog gemaild, en mijn zorgen geuit.
ook naar partner heb ik mijn angst uitgesproken. hij zei ons nooit iets aan te zullen doen. toch vertrouw ik het niet helemaal.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.