Relaties Relaties

Relaties

Scheiden, korte break?

Hoi allemaal,

Ik heb ruim 10 jaar een relatie met mijn vriend en we hebben 2 kinderen, van 2 en 5. We zijn denk ik al veel langer niet helemaal gelukkig, maar de laatste paar maanden is dat naar een ongekend dieptepunt gegaan. De kern voor hem is het gebrek aan intimiteit. Hij wil het liefst elke dag, en is heel vaak boos geworden als ik niet wil. Daardoor heb ik het vaak tegen mijn zin in gedaan en zijn de verhoudingen daar helemaal stuk. Ik heb er helemaal geen plezier in, voel me niet aangetrokken tot hem en het voelt verkeerd om te doen. Ik heb wel aangekaart in een hoogoplopende ruzie dat ik me verkracht voel, omdat ik t alleen maar doe omdat ik bang ben dat hij anders boos wordt en de sfeer in huis enorm drukt. Dat deed hem wel verdriet, en beloofde beterschap: gewoon knuffelen zonder dat t tot seks moet leiden, maar hij probeert het alsnog steeds. Daarnaast mis ik de verbinding, ik heb niks om met hem over te praten. Hij probeert ook niet gezellig te kletsen (zoals vroeger).
Op dit Moment zie ik geen positieve eigenschappen meer bij hem. Hij snauwt zo erg en dat Maakt met heel gespannen. Ook tegen de kinderen doet hij dat. Hij kan ook zeker heel leuk stoeien met ze en ze zijn dol op hem hoor..
dat maakt het ook zo vreselijk om uit elkaar te gaan. Voor de kinderen. Ik wil het ze niet aandoen, en ik zou het afschuwelijk vinden om ze niet elke dag te kunnen zien.
Maar in principe doe ik het meest thuis, hij zit de hele dag op de bank series te kijken, terwijl ik opruim, met de kinderen naar buiten ga etc. Terwijl hij wel vindt dat hij heel veel doet… we werken beiden fulltime. Doordeweeks proberen we het aardig te verdelen maar in de weekenden komt het meeste op mij neer. 
Ik ben in paniek, verdrietig, zenuwachtig. Ik weet niet wat ik moet doen. Zou een week op en af, elkaar even vermijden kunnen helpen?

Wat zouden jullie in mijn situatie doen? 
Afspraak met relatietherapeut staat al overigens. 

Waar is het veranderd in jullie relatie?
Wanneer zijn jullie minder verbinding met elkaar gaan ervaren? Jullie jongste is 2 jaar oud.
Zijn jullie gestresst van werk? Want jullie werken beiden full time. Gaat de jongste naar de opvang?
Hadden jullie dit ook zo gepland?

Hebben jullie vroeger gepraat over kinderen krijgen, werken en hoe jullie dit voor jullie zagen? Had je man hier ideeen over?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.