Relaties Relaties

Relaties

Samenwonen: waar moeten we aan denken?

Bijna zover: begin september trekt vriend bij me in. Waar moet ik aan denken? Ik bedoel meer praktisch gezien: belasting, etc? ik heb werkelijk geen idee: behalve toen ik ging trouwens 25 jaar gekeden heb ik nooit samen gewoond
Sini, die zielsgelukkig is

Paasei

Paasei

01-08-2016 om 19:21

je hebt mazzel

.. dat je na 1 juli (dus in de tweede helft van het jaar) gaat samenwonen. Heb je nl nog het hele jaar recht op alleenstaande ouder toeslag..

Enne.. gefeliciteerd! Veel geluk samen (en met zn allen

Elfje65

Elfje65

01-08-2016 om 20:15

Geen tips

Maar veel geluk samem!!

Paddington

Paddington

02-08-2016 om 09:01

Wat jullie zelf willen

Wil je een gezamenlijke bankrekening voor de boodschappen?
Wil je iets regelen voor het geval dat een van jullie (tijdelijk) niet meer kan beslissen? Wat gebeurt er met je vriend als jij zou komen te overlijden?
Hoe gaan jullie de lasten verdelen?
Wie krijgt er een sleutel van zijn kant van de sociale kring?
Welke spullen gaan jullie gebruiken en wat doen jullie met de rest?
Als je toeslagen krijgt dan kun je nu al aangeven dat jullie gaan samenwonen per datum.

mirreke

mirreke

02-08-2016 om 10:18

Geen idee

ik zou gewoon de belastingtelefoon daarover bellen.

Wat fijn voor jullie
Het lijkt me een leuke man, afgaande op je vroegere berichten. Hoe gaat het inmiddels met zijn kinderen en ex?

Taxi

Taxi

02-08-2016 om 10:47

dat er

praktisch, dus letterlijk gezien ruimte is voor zijn kind(eren.

Verder kun je eigenlijk alle informatie via de belastingdienst vinden.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/relatie_familie_en_gezondheid/relatie/samenwoners/samenwonen

Sinilind

Sinilind

02-08-2016 om 12:07 Topicstarter

extra kamer inderdaad

dat van de ruimte voor zijn kinderen is al geregeld. De kleine derde slaapkamer wordt opgeknapt en er komt er een bed+studeerplek voor zijn jongste. Hij komt als het goed is 2 weekenden per maand en 1 avond + nacht per week, wordt de volgende ochtend door zijn vader naar school gebracht in A'dam. Het mocht meer maar is niet handig ivm school en sport (hij voetbalt 2 avonden + elk weekend in Amsterdam).
Met zijn kinderen en ex (Mirreke jouw vraag) is weinig verandering. Oudste zoon gaat wat beter, sport bijna elke dag (sportschool) en heeft baantje in de horeca, maar de gameversllaving is nog steeds hardnekkig. Jongste gaat schoolwise beter, is over naar 4 havo, maar ook hij gamet veel te veel. Hun moeder doet denk ik echt haar best maar ze werkt hele lange dagen en heeft weinig zicht op wat er overdag thuis gebeurt. Maar goed, ik heb besloten me er verder niet mee te bemoeien, wat soms moeilijk is want vriend zit soms met handen in het haar over zijn zonen en wil het natuurlijk met mij bespreken, maar ik heb het idee dat ik al alles gezegd heb wat ik dacht. Feit is, vriend is wat dat betreft redelijk vleugellam gemaakt door zijn ex, ik weet niet of het bewust of onbewust is geweest, zo goed ken ik haar niet. Wel weet ik via via dat ze haar hele harde mening over haar ex soms ook bij de kinderen ventileert en dat vind ik heel jammer, maar het is niet aan mij om er wat ervan te vinden. Dus hier ook een oefening in zen-attitude!
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.