Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

C29

C29

12-08-2022 om 10:26

Ruzie zwager/schoonzus


Bijtje82 schreef op 13-08-2022 om 13:20:

[..]

Juist... NOT!

Een vader negatief afschilderen tegenover zijn kinderen echt gewoon niet doen.

Mijn ex is ook een eikel, maar ik ga mijn kinderen niet tegen hem opzetten.

Beter gewoon neutraal blijven. Er is niks erger dan een puberbrein vergiftigen met negatieve gevoelens. Dat kan echt een grote impact hebben op zo'n kind.

Maar ik vind het geven van valse hoop zelfs erger. Ik zou te minste tegen het meisje zeggen dat ze haar verwachtingen laag moet houden

Bijtje82

Bijtje82

13-08-2022 om 13:56

Mona-xxx schreef op 13-08-2022 om 13:50:

[..]

Maar ik vind het geven van valse hoop zelfs erger. Ik zou te minste tegen het meisje zeggen dat ze haar verwachtingen laag moet houden

Dat is toch heel anders dan een vader zwartmaken to zijn dochter? 

Je kunt het meisje best vertellen dat ze geen hoge verwachtingen moet hebben, maar niet in combinatie met negatieve uitlatingen. 

Mona-xxx schreef op 13-08-2022 om 13:50:

[..]

Maar ik vind het geven van valse hoop zelfs erger. Ik zou te minste tegen het meisje zeggen dat ze haar verwachtingen laag moet houden

Wederom eigen invulling….of ken jij het meisje in kwestie?

Bijtje82 schreef op 13-08-2022 om 13:56:

[..]

Dat is toch heel anders dan een vader zwartmaken to zijn dochter?

Je kunt het meisje best vertellen dat ze geen hoge verwachtingen moet hebben, maar niet in combinatie met negatieve uitlatingen.

Ik kan weinig positiefs bedenken over een man die zijn bloedeigen dochter niet wil zien en zeker omdat de reden is dat zijn vrouw dan pissig wordt

C29

C29

14-08-2022 om 22:33 Topicstarter

bedankt voor de reacties allemaal

Op dit moment wilt mijn zwager wel contact met ons behouden ongeacht wij contact met zijn dochter hebben maar mijn schoonzus niet. We laten dit onderwerp met mijn zwager verder rusten omdat hij er echt tussen 2 vuren zit en we willen hem verder niet voor het blok zetten.

Verder laten we nog steeds de deuren open voor zijn dochter. We hebben app contact en staan ervoor open om haar een keer te zien. 

Alleen tot die tijd probeer ik contact te krijgen met mijn zwagers ex (de moeder van zijn dochter). We vinden het namelijk belangrijk om te weten hoe zij erin staat omdat ze minder jarig is. Tot zover ben ik al 3 dagen bezig om een gesprek met haar te kunnen krijgen maar ze heeft steeds geen tijd. 

We houden het dus nu op app contact en als we wat meer weten hoe haar moeder erin staat kunnen we haar in het echt misschien ontmoeten en dan ga ik zeker jullie tips gebruiken. Als haar moeder er voor wat voor reden dan ook niet achter staat, dan wachten we totdat ze 18 is en als dit meisje er dan nog voor open staat dan gaan we de tijd met haar wat we hebben gemist proberen in te halen.

En hoop dan toch ondanks dat mijn zwager/schoonzus er nu zo instaan, het tegen die tijd hebben 'verwerkt dat ze contact wilt' en er hopelijk misschien dan toch voor open gaan staan en ons weer toelaten in hun leven zeker voor onze kinderen omdat vooral hun hier niet de dupe van mogen zijn dat ze elkaar nu niet meer zien.

Gaat de goede kant op zo. 
Eerder had je het over contact via Instagram. Ik zou wel zorgen dat je niets plaatst op social media. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.