Relaties Relaties

Relaties

relatietherapie

Beste Allemaal,

Ik zit nu 6 jaar in een relatie, waarvan 1,5 jaar getrouwd, we hebben samen 2 dochters, M is 2 en L is 0,5, en elk een zoon van 18 jaar, uit eerdere relaties.
Mijn man is zeevarend, hij zit 2 maanden op zee, en is ook weer 2 maanden thuis.
Hij zit nu op zee, en zal begin Sep. weer thuis komen voor 2 maanden verlof.
Mijn man is alcoholist, wij ondervinden veel problemen daardoor binnen ons huwelijk, we hebben nu een jaar niet gevreeën,en we raken steeds verder verwijderd van elkaar, ik ben naar de huisarts gestapt, en heb relatietherapie voorgeschreven gekregen, en wij gaan 27 Sep onze eerste sessie beginnen. Met deze wetenschap staat mijn hoofd dagelijks op die therapie gericht, wat gaat er allemaal gebeuren? wat staat ons te wachten? en wat als mijn man ondanks alles toch blijft drinken?

Ik moet aan het welzijn van mijn kinderen denken, en aan dat van mijzelf, als hij niet stopt met drinken, en aan zichzelf wil werken, houd het voor mij op, dan zet ik er een punt achter.

Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat ik mij af vroeg, wat te doen, als ik wil dat hij vertrekt maar hij gaat niet?
ik vond het antwoord hier al meteen, omdat wij huren, kan ik via een advocaat, door de rechter laten bepalen wie in het huis mag blijven, en dat is meestal degene die het de meeste tijd met de kinderen door brengt, dat ben ik.

Wat ik me nu afvraag, is het wijs om dit alvast te gaan regelen, als hij thuis komt, en weer gaat drinken, en ik hem verzoek het huis te verlaten, dat ik dan die brief al heb?
Hoeveel tijd neemt zoiets in beslag, om aan zo een brief te komen? En als hij dan nog steeds weigert te vertrekken, kan ik dan de politie inschakelen?


Pennestreek

Pennestreek

05-08-2016 om 14:34

Je gaat wel heel hard...