Relaties Relaties

Relaties

Lulu

Lulu

15-08-2015 om 12:45

Relatie toxisch?

Hallo,
Even een vraag...
Ik mankeer lichamelijk van alles, allergie, hoofdpijn, ontstekingen, uitslag, futloos en slaaptekort vanwege mn kinderen( dacht ik)
Nu raakte ik in gesprek met een bevriende arts, die niet veel weet van mn prive, maar mij heeft gewaarschuwd dat al mn klachten komen door een ongezonde relatie, het hebben van verschillende normen en waarden. Mijn man kiest meestal voor de makkelijke weg en heeft vluchtgedrag. Ook trekken mijn kinderen enorm naar mij toe.. en nee lijkt geen fase, is al jaren!
Ik ben best wel wakker geschud door mijn gesprek met haar, maar kan er ook niet veel mee.. wordt ik echt ziek omdat ik idd een derde kind in huis heb( zoals iedereen in mijn omgeving zegt) pik ik teveel van hem( hij spreekt af met vrienden en ik moet mn fysio afzeggen) en maakt dit me dus onbewust gewoon heel erg uitgeput? Dit zijn 2 voorbeelden, er zijn natuurlijk veel meer dingen...
Het is wel zo dat ik altijd alleen ben, de kar trek en beslissingen alleen maak.. maar had t nooit zo bekeken... ben wel geschrokken. We vinden elkaar lief en leuk, houden van elkaar en de kinderen, maar wil niet met deze klachten blijven lopen...
Ik heb dit met mn man besproken en gevraagt om miss hulp te zoeken zodat we meer 1 lijn krijgen wat betreft opvoeding, want je merkt zeker aan de kinderen dat dat mist.. maar staat er niet echt voor open..
Ben echt van slag...

Sindbads vrouw

Sindbads vrouw

15-08-2015 om 15:03

Kriebelig.

Ik word hier erg kriebelig van.

Jij mankeert van alles, de arts kan niet veel doen, en vervolgens ligt het aan jouw relatie die "toxisch" is.

Nemen we voor de lol eens aan dat dat zo is, en dat je man niet wil veranderen en jullie gaan vervolgens scheiden.

dan heb je geen toxische relatie meer, maar sta je wel in je eentje voor alles. Behalve dan als de kinderen bij je man zijn.
Zou dat nu echt de oplossing zijn voor jouw gezondheidsklachten?

Lijkt mij niet.

Zinvoller lijkt het mij als je moeite hebt met het aangeven van je grenzen dat je een assertiviteits training gaat doen, en daarna verder kijken.

De "schuld" bij je man en je relatie leggen kan altijd nog. Eerst maar eens zien wat je zelf kunt doen om steviger in je schoenen te staan.

Een lijn

Klinkt nou niet echt of het een probleem is dat je niet op 'een lijn' zit. 'Man heeft vluchtgedrag en kiest voor de makkelijke weg'. Dat geeft niet veel conflict aan. Wel dat je er alleen voor staat.
Je trekt de kar alleen, dat kan met jonge kinderen nogal oplopen.
Dat je je fysio afzegt daar zou je zelf nog aan kunnen werken aan de andere kant ben je mogelijk ook blij dat je man dan het initiatief neemt. Zo simpel zijn die dingen vaak niet.
Maar ik denk dat je moet waken om in een situatie met kleine kinderen, werk en en niet zo meewerkende man, kleine dingen gaat zitten uitvergroten die je belasting er niet minder op maken.
Kijk inderdaad liever naar jezelf. Waar kun je het jezelf makkelijker en comfortabeler maken.
En realiseer je dat een gezin met jonge kinderen gewoon veel energie kost.
Zorg voor een zo goed mogelijke conditie want het is topsport. Gezond eten, gezonde gewoonten, op tijd naar bed. Werkster?
Droger? Afwasmachine?
Je man gaat niet ineens veranderen in een stevige meewerkende partner dus kun je beter zorgen dat je er zelf beter tegen opgewassen bent.

Allergie

Allergie kan je leven behoorlijk beheersen weet ik uit ervaring. En inderdaad, kan best dat stress heeft gezorgd voor een negatieve spiraal. Vaak als het fout gaat en je besteed er niet tijdig aandacht aan, dan krijg je steeds meer klachten.
Dus het lijkt me verstandig om je daar eens goed in te verdiepen. Kan samen gaan met een gezonder huishouden.
Wij eten hier nog steeds hypo allergeen en houden klachten daarmee goed onder controle.
Laat je testen, of als je al weet wat het ongeveer is, begin je huishouden dan om te bouwen.
Steeds een dingetje rustig veranderen zorgt ervoor dat niemand in de stress schiet, er geen eetstoornissen ontstaan en er steeds beter gegeten wordt en de klachten afnemen.
Koemelkeiwitallergie is vaak een probleem. Dan kun je op zoek gaan naar alternatieven. Voor jezelf even niets, en later wat yoghurt en karnemelk, kaas even een tijdje stoppen.
Wajang en olijfolie. Pannekoeken met rijstmelk. Bastognekoeken en rijstwafels. Brood zonder melk.
Veel rauwkost en verse groenten, geen kant en klare pakjes.
Daar energie in steken is denk ik productiever dan in vage relatieverhalen.

Amare

Amare

15-08-2015 om 15:53

Bevriende arts?

Wat voor arts? Huisarts? Of zo'n alterneut?

Lulu

Ben je al door de hele medische molen gegaan? Is er ook gekeken naar dingen als lyme bijvoorbeeld? Ik vind het nogal een diagnose. Maar je bent duidelijk ook oververmoeid en overbelast.
Wellicht kun je ergens een rustplekje voor jezelf creëren, waar je één keer per maand een weekend naartoe kunt gaan om bij te tanken. Bijvoorbeeld: een stacaravan op een camping, een trekkershut, een vriendin of familielid etc. Je man kan in die tijd dan voor de kinderen zorgen. Wellicht komt hij dan ook tot de ontdekking wat er allemaal bij komt kijken en gaat daarna wat gemakkelijker dingen overnemen.

Tsjor

Emma

Emma

15-08-2015 om 16:21

Arts

Wat is een "bevriend arts die niks van je privé weet en beweert dat jij een slechte relatie hebt?"
Wat wil je met zo'n vriendin en met zo'n arts? En wat wil zij van jou?

Ik snap dat je van slag bent. Neem de tips van AnneJ ter harte en laat die vriendin even voor wat zij is.

Fiorucci

Fiorucci

15-08-2015 om 23:04

Eens

Even met beide voeten op aarde blijven, en doe wat met Anne J's tips.

dc

dc

16-08-2015 om 09:34

ijzer prikken

Ik kamp regelmatig met ijzertekort, en dan klink ik zoals jij.

Even normaal doen hoor. Die arts zou ik ver van me houden, zowel als arts als vriendin.

Wikke

Wikke

16-08-2015 om 10:29

in plaats van wat te doen

met tips van mensen die niet zien wat er met je is en hoe je situatie in elkaar steekt, wat de oorzaak en wat het gevolg is, wat wat in stand houdt of triggert, wat bijverschijnselen zijn of hoofdoorzaken, kun je beter gewoon even naar je eigen huisarts gaan.

Die heeft daarvoor geleerd, kan je zien en onderzoeken, eventueel doorverwijzen als dat nodig is enz. Als daar stress uitkomt kun je altijd nog met de veroorzaker van de stress aan de slag. Allergie verergert namelijk ook gewoon door stress, evenals bijna alle van de door jou genoemde klachten of is een veroorzaker van vele klachten. Mijn advies zou dus zijn: ga naar de huisarts.

creabea

creabea

16-08-2015 om 16:21

...en dus?

als je elkaar leuk en lief vindt, dan moet er toch wel een mouw aan te passen zijn, dat je man wat meer voor jou gaat zorgen? Zoals het gebracht is door die bevriende arts, kan ik me voorstellen dat hij daar ook van schrikt en niet open staat voor zulke opmerkingen over hem. Zo'n uitspraak lijkt me 'toxischer' dat jullie relatie...

Als jij de fysio afzegt omdat je man leuk afspreekt met vrienden, dat is wel iets waar je wat aan moet doen. Wat vindt je man ervan; eist hij dat jij jouw afspraak maar afzegt, of vind hij het wel best? In het eerste geval zou ik een stevig gesprek met hem hebben en in het tweede geval moet je (ook) gewoon beter voor jezelf opkomen.

Verder: laat je onderzoeken, doe wat vaker wat leuks voor jezelf (desnoods even een weekendje weg met een vriendin ofzo) en kijk of je daar van opknapt. De klachten die jij noemt kunnen ook allemaal voortkomen uit een allergie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.