Relaties Relaties

Relaties

Madeleine

Madeleine

16-07-2014 om 19:05

Relatie met iemand, die 10 jaar single is (geweest)

Na een moeizame relatie met iemand, die manisch depressief is, heb ik een leuke man leren kennen. Hij wordt 41, heeft geen kinderen, heeft een eigen zaak (werkt 70 uur per week) en is al 10 jaar single. We hebben dagelijks contact. Hij wil graag een relatie, maar hij weet niet zo goed hoe hij dit in zijn leven moet inpassen. Ik kan er geen hoogte van krijgen of we nu iets hebben. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?! Pushen werkt natuurlijk niet, dat doe ik dus ook niet...

Katniss

Katniss

16-07-2014 om 19:32

Niet doen

Ik heb ook wel eens gedate met een man die nog nooit een lange relatie had gehad. Gaandeweg bleek dat niet voor niets te zijn
Ik denk dat je niet moet proberen om jezelf in zijn leven in te passen. Als hij graag een relatie wil zal hij daar moeite voor moeten doen. Op deze manier gaat het je op den duur ergeren en opbreken. Een relatie moet toch zeker het eerste jaar alleen maar leuk zijn.

Ely

Ely

16-07-2014 om 23:11

O dear

Je weet ze wel te vinden he ?
Ik zou als ik jou was mijn ogen open houden voor een andere leuke man. Ik heb de indruk dat jij toch echt graag een maatje zou hebben als relatie. Iemand met wie je frequent contact hebt, die er voor je is op momenten dat je daar behoefte aan hebt (en niet een week later), die deel wil uitmaken van je leven.
Deze man weet nu al niet hoe. In het prille begin. Het 'ik-doe-mijn-best' begin. Hoe ziet dat eruit als hij de buit binnen heeft in zich ontspant?

Een vriendin van mij heeft ooit zo'n kerel gehad. Ze zag hem als ze zijn lunch ging brengen op het werk en savonds bij het eten, wat zij moest koken en de boodschappen voor moest doen. Wel bij hem thuis want dat was het makkelijkste voor meneer busy busy. De lunch langsbrengen op zijn werk was in het begin schattig en een leuke verrassing maar werd in loop van tijd iets waar hij gewoon op rekende en boos werd als ze het niet deed. Want hij was al zo druk.

Kortom, laat deze lopen. Er zijn leuke mannen zonder dit soort complexe issues, echt.

Marjo

Marjo

17-07-2014 om 00:38

wat snel

Het gaat me geen bal aan, het is geen oordeel en je hoeft je zeker niet te verantwoorden, maar ga je niet wat snel?
In Januari een man leren kennen, 5 mnd een moeizame relatie mee gehad en nu 6 weken na het afscheid waar je verdrietig om was heb je alweer iemand "leren kennen".
Ben je misschien nogal op zoek naar iemand omdat je niet zo goed alleen kunt zijn?
In dat geval heb je misschien kans dat je met veel te weinig genoegen gaat nemen en op die manier wordt je niet echt gelukkig denk ik.
Hij geeft het al aan: hij weet niet hoe hij jou in zijn leven moet inpassen om het een relatie te kunnen noemen.
Hij werkt 70 uur, heeft blijkbaar in de afgelopen 10 jaar nooit tijd vrijgemaakt om in een relatie te stoppen of tijd gemaakt vrouwen te ontmoeten.
Dat gaat hij voor jou ook niet doen denk ik.
Een workaholic heb je nooit alleen en een wedstrijd tegen de baan win je nooit.
Laat m maar lekker nadenken hoe hij het voor zich ziet en als hij je echt belangrijk vindt zal hij moeten inleveren op andere vlakken.

Mijntje

Mijntje

17-07-2014 om 07:28

De tijd

Als hij heel leuk is, geef het dan nog even tijd. Maar het is nog niet echt een relatie? Maak tijd voor elkaar, dat is punt 1. Er moet eerst wat groeien en daarvoor moet je elkaar zien. En ziet hij een mogelijkheid tijd vrij voor jou te maken? 70 uur in de week werken is niet zo gezond, ook niet voor je sociale contacten, maar misschien is dit tijdelijk.
Hij is natuurlijk ook veel gaan werken omdat hij niemand had, het kost tijd dit weer terug te draaien voor hem.

Ad Hombre

Ad Hombre

17-07-2014 om 07:54

Madeleine

Nou, nou, iedereen projecteert zijn eigen frustraties op die arme man van Madeleine. Ik zou zeggen, geef het een kans (de relatie). Een relatie is wat je er samen van maakt. Hij heeft wellicht de schijn tegen, maar jij ook, als ex van een bi-polaire man (zo zou ik het zien). Jullie zijn er samen bij, de kaarten zijn geschud, je hebt een goeie kans om te verliezen. Wil je spelen of alleen blijven? Of nog een keer schudden?

Marjo

Marjo

17-07-2014 om 10:53

meer opties

Je kunt ook even een pauze nemen en bijkomen uit je vorige relatie toch? Dus gewoon even niet spelen, ander spelletje zoeken enz.?

Mussie

Mussie

18-07-2014 om 12:38

Als je verliefd bent

Als je verliefd bent, kun je toch gewoon genieten van de situatie zoals hij nu is? Ik zou maar zien waar het schip strandt, en misschien strandt het niet! Ik denk niet dat je in deze fase van een relatie, als je het al zo kunt noemen, al afspraken moet maken en zaken hoeft vast te leggen. Kijk eerst maar eens of jullie de eerste maanden samen overleven.

Celine

Celine

18-07-2014 om 16:48

Leuk?

De eerste vraag is: vind je het nu leuk zoals het is/gaat?

Dat lijkt me essentieel aan het begin van een relatie.

Als je er nu al niet gelukkig mee bent, en hij je niet het vertrouwen kan geven dat hij (snel) meer tijd voor je vrij gaat maken, dan is het de vraag is of hij kan bieden wat jij zoekt.

Sterkte.

Madeleine

Madeleine

18-07-2014 om 17:27

Tijd / energie

Bedankt voor jullie reacties...

Het kan toch niet zijn dat er alleen contact is op de momenten dat het hem past, want dat is nu het geval.
Ook afspreken moet op afspraak, met een beetje geluk heeft hij volgende week ergens een avond heel misschien tijd...dat hoor ik dan halverwege de dag. Ik ben nu drie weken kinderloos (zijn bij hun vader) en ben nu superflexibel, helaas is hij dat niet.

Misschien eerst tijd voor mezelf nemen en de mannen even laten voor wat het is...

Madeleine

Madeleine

18-07-2014 om 20:30

Verbaasd!

De man in kwestie heeft geen tijd om af te spreken, maar hij had ineens vandaag vrij genomen.
Helemaal leuk dacht ik...hij gjng iets met z'n vrienden doen. Ik gun hem dat uiteraard, maar als je iets met iemand wil opbouwen moet je daar toch ook energie insteken of zie ik dat nu verkeerd?

Je laatste reactie #10

lijkt me de meest zinnige tot nog toe! Neem lekker de tijd voor jezelf, ga leuke dingen doen, spreek af met vriend(in)nen, ga erop uit! Misschien, als hij belt, heb jij dan een keer geen tijd! Zou misschien wel eens heel gezond kunnen zijn (ook of speciaal voor hem)!

sterkte, hou je kracht vast!

Katniss

Katniss

18-07-2014 om 21:02

Madeleine

Je kunt je wel van alles afvragen en manieren verzinnen waarop je hem zou kunnen zien, maar ik denk dat die actie van het vrij nemen om iets met vrienden te gaan doen alles zegt. Jij staat niet hoog op zijn prioriteitenlijstje. Hij wil je misschien best eens zien als het hem uitkomt, maar dat is het. Het is toch wel opmerkelijk dat iemand zonder kinderen in drie weken niet een avondje tijd kan vinden. Daar geloof ik echt helemaal niets van.
De vraag is of jij daar genoegen mee neemt. Kan hoor, maar dan kun je dus niet allerlei eisen aan hem stellen (of verwachtingen hebben) want jullie hebben geen relatie maar hij is gewoon een scharrel.

Madeleine

Madeleine

24-07-2014 om 21:01

Respectloos

Hij heeft nu een aantal dagen niks laten horen, dus het is voor mij klaar.
Het geeft me toch weer pijn gedaan, ondanks dat ik er zelf bij was...
Voorlopig ontwijk ik mannen, lijkt me beter.

Linda

Linda

24-07-2014 om 22:28

verstandig

Verstandig besluit. Houd deze gedachte vast en lees dit draadje nog eens mocht je wellicht toch nog eens gaan twijfelen.

Madeleine

Madeleine

25-07-2014 om 15:20

Hoe bestaat het?

Hoe bestaat het?!
Hij melde zich gisteravond laat via whatsapp met de tekst 'ja...hallo dan...leef nog hoor. Smoordruk!! Pfff'
Om vervolgens een Heel verhaal af te steken hoe druk het was op de zaak, hij twee avonden met zijn boot was bezig geweest en hij nog de stad in was geweest om een biertje te drinken. Verder ging hij maar door over allerlei leuke dingen die hij de komende tijd allemaal gaat doen. Ik kom daar niet in voor, althans ik werd niet genoemd of meegevraagd.

Wat kan ik hiermee????

Tijgeroog

Tijgeroog

25-07-2014 om 15:24

Appje terug?

Dat het je duidelijk is dat hij zich goed kan vermaken, en dat hij dat duidelijk prima zonder jou kan (of dat het je duidelijk dat daar voor jou geen rol is weggelegd) En dat je hem daar voor nu en in de toekomst veel plezier bij wenst?

Linda

Linda

25-07-2014 om 15:25

Madeleine

Waarom vraag je wat je moet doen? Volgens mij heb je zelf een sterk gevoel over hoe deze man met je omgaat, toch?

Is dit wat je Wilt of niet?

Denk je dat hij op korte termijn zich gaat gedragen op een manier waar jij gelukkig mee bent?

Paddington

Paddington

25-07-2014 om 15:27

Wat je zelf al aangaf

Niets....

Tenminste dat zou ik doen. Ik denk dat ik zelfs niets meer van mij zou laten horen.

Ga lekker zelf leuke dingen doen. Geniet van alles wat je hebt. Als hij echt interesse in jou heeft dan zal je dat de komende tijd vanzelf wel merken.

Linda

Linda

25-07-2014 om 15:38

mocht je zoals Paddington voorstelt willen afwachten, dan is het luk om, als hij contact opneemt en voorstelt op datum X af te spreken (gesteld dat je dat nog Wilt), dat je dan zegt dat je op datum x niet kunt maar wel op datum y. En dan kijken hoe hij reageert...

Mijntje

Mijntje

25-07-2014 om 17:18

Dat klinkt niet zo goed

Oei, dat klinkt niet zo goed. Dat klinkt als een nieuwe liefde die alleen maar naar z'n eigen navel kijkt.
Wat je nu kan doen is: niets doen. Even niet reageren. Als hij wil afspreken heb je even geen tijd.
En dan eens kijken of hij werk van je gaat maken.

In de tussentijd wel je nagels heel laten En heel lief zijn voor jezelf!

Madeleine

Madeleine

26-07-2014 om 00:40

App

Ik heb hem een Appje gestuurd om 17.20 uur en inmiddels is het 0.38 uur en hij heeft niet de moeite genomen om te reageren. In en intriest vind ik zulke type mannen...loslaten is het beste medicijn!

Mijntje

Mijntje

26-07-2014 om 07:18

Niet meer Appen

dan hoef je ook niet op antwoord te wachten. Hij is gewoon niet in je geinteresseerd. Wat moet je met iemand die niet geinteresseerd is in je?

*bella*

*bella*

28-07-2014 om 09:51

nouja daarom dus

Hij is natuurlijk niet voor niets single, zo lang al. Blijkbaar bevalt hem dat goed.
(zelf geen ervaring maar 'dit verhaal' hoor ik van genoeg vriendinnen, die er keer op keer op stuk lopen. Op tijd wegwezen! Hij zal blijven aantrekken en afstoten en dat kan, als je zelf kwetsbaar bent, echt dodelijk zijn.

Madeleine

Madeleine

29-07-2014 om 21:53

Datingsites

Hij staat op minimaal 5 datingsites...ik wens hem veel succes!
Laat los...hoop dat het lukt!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.