Relaties Relaties

Relaties

Radeloos

Radeloos.
Ik ben alleenstaande moeder van 2 kinderen. Ik heb inmiddels een hele leuke lieve nieuwe vriend. Hij heeft ook n zoon, die woont bij zn moeder. We wonen zo'n 90 km bij elkaar vandaan. Nou lopen we er tegen aan hoe we verder moeten.
Als hij bij mij in komt wonen zal hij nog verder moeten reizen voor zijn werk, wat hij nu in een half uur doet moet hij dan in anderhalf uur doen, wat hij niet ziet zitten. Hij heeft een zeer goeie baan. Ik daarentegen kan voorlopig niet meer verhuizen. Ben met kids 5x in 6 jaar verhuisd, dus voor nu geen optie. Ze moeten eerst de lagere school afmaken. Wat nog 6 jaar duurt. Wie heeft er n goeie tip en kan me helpen?

Muisje

Muisje

24-03-2014 om 23:44

Weekendrelatie voorlopig

Er zit niks anders op. Vijf keer verhuisen in zes jaar, poe, dat is woest. Dan nu een aantal jaren pas op fe plaats en genieten van kwaliteitstijd.
Is het een idee dat vriend zijn werk en vier langere werkdagen doet en dan een kanger weekend heeft?

serendipity

serendipity

24-03-2014 om 23:49 Topicstarter

Radeloos

Nee helaas is dat geen optie. Moet om t weekend, vaak werken heeft hoge functie en in t andere weekend ziet hij zn zoon. Dus is helaas geen optie. Kan regelmatig wel eens iets regelen maar niet vast...

Dalarna

Dalarna

25-03-2014 om 07:48

hmm

Ik zou niet weten waarom je nu niet kan verhuizen en over zes jaar wel. Tenzij je een tweeling hebt komen ze niet gelijk van de basisschool dus óf je haalt er één van de basisschool óf één van de middelbare om te verhuizen.

Paar vraagjes

Heb je een verbod op verhuizen opgelegd gekregen van de rechter?
Hoe lang ken je je vriend al?
Kun je de vrije weekenden synchroniseren met je vriend/jouw kinderen bij paps en zijn kind bij mams?

Realiseer je wel, dat als je eenmaal samen woont, je ws heel erg weinig "kindvrije" tijd hebt.
Dit geeft je relatie een heel andere dimensie.

Hanne.

Hanne.

25-03-2014 om 09:15

5x in 6 jaar

Als ik al 5x in 6 jaar verhuisd was zou verhuizen voor mij ook geen optie zijn. Heb ik geen rechter voor nodig.

In mijn omgeving heb ik een aantal maal gezien dat de partner met de lange reistijd één of twee keer per week in de buurt van het werk bleef overnachten. Dus maandag heen, en dinsdag pas weer terug. Dan hoef je maar 2 ipv 4x te reizen.

Hoe zit het trouwens met de zoon van je vriend. Die is er om het weekend. Is het uberhaupt een optie dat dat zo blijft als hij 90 km verderop gaat wonen.

En hoe zit het met de vader van jouw kinderen. Is die nog in beeld. En wat gebeurt er als jij (toch) 90 km verderop gaat wonen?

serendipity

serendipity

25-03-2014 om 17:25 Topicstarter

radeloos

Zijn zoon die regeling blijft zo.
Om nu te verhuizen is geen optie omdat kinderen net weer op n nieuwe school zitten. En de jongste nu in groep 2 zit.
Dat is wellicht nog n oplossing om af en toe ergens te blijven overnachten.

We hebben dezelfde weekenden geen kids dus wel tijd samen.

Mijn ex is ook in beeld en heb geen idee hoe hij erover zou denken...hopelijk bespreekbaar.

Ken mn vriend een paar maanden (4)...

Ja onze weken zijn gesynchroniseerd, das n pluspunt..

Was benieuwd naar ideeën hierover en of er wel goed aan doe om verder te gaan met hem...

4 maanden?

En dan al samen gaan wonen, veel te snel.
Zou de termijn eerst maar eens op 2 jaar zetten voordat je zo'n ingrijpende beslissing neemt.
Zie geen reden om te kappen met je vriend.
Voorlopig heerlijk genieten van de weekenden samen.

Kinderen

Het lijkt me ook dat je kinderen niet voor al die instabiliteit en verhuizingen hebben gekozen.
Deze horen nu voor jou op de eerste plaats te komen.
Eerst maar een aantal jaren rust en regelmaat.

Radeloos?

Je hebt 4 maanden een vriend en je bent 'radeloos' omdat jullie nog niet samen kunnen wonen? Misschien is het dan meer tijd voor een bezoekje aan een therapeut... Normaal gesproken is na een paar maanden misschien net het punt waarop je voorzichtig eens kennis gaat maken met elkaars kinderen... Ik denk dat je prioriteit best eerst bij de kinderen mag liggen. Al die eerdere verhuizingen, hadden die ook wat met relaties te maken? In dat geval is het zeker hoog tijd om eens met jezelf aan de slag te gaan.

niet doen!

Niet gaan samenwonen na slechts 4 maanden! Hoe heerlijk en geweldig het ook aanvoelt, het is echt te kort om elkaar goed te leren kennen. Neem je tijd, tijd voor je kinderen, voor rust en stabiliteit en geniet van je weekendjes met je vriend! Dan groeien jullie er waarschijnlijk vanzelf langzaam naar toe!

Mijntje

Mijntje

25-03-2014 om 19:30

Alsjeblieft

Doe het niet. Een relatie van vier maanden is nog in zo'n prille fase, jullie kunnen elkaar gewoon nog niet goed genoeg kennen om jezelf te kunnen verzekeren van een stabiele toekomst samen. Doe het jezelf, je vriend en vooral je kinderen niet aan om deze gok te wagen. Jullie verdienen een goede start en daar is het nu nog te vroeg voor. Als dit zo goed is als je nu denkt / voelt dan is het over een jaar of twee -latten- alleen maar beter.
Je hebt geen haast, echt niet.

serendipity

serendipity

25-03-2014 om 23:06 Topicstarter

Radeloos

Het is voor mij ook nog lang niet de bedoeling om samen te gaan wonen en al zeker niet naar 4 maanden. En mijn kinderen staan juist voorop, was daarom juist benieuwd...of iemand ook in zo'n soort vergelijkenis zit en hoe hebben zij t geregeld.

Nee het verhuizen komt niet alleen door relaties, helaas Door omstandigheden, 1x gescheiden van mn ex. Verder lange wachtlijsten...e.d. We hebben nu net een fantastisch huisje, dus daarom voor mij nu geen optie!

Gewoon benieuwd of er meer met t zelfde dealen en of goeie ideeën hebben...

Sindbads vrouw

Sindbads vrouw

26-03-2014 om 11:29

Wat is er mis

Met "gewoon" een goede simpele LAT relatie?

Jij gewoon lekker in jouw huis met de kinderen, hij in zijn huis, en samen de weekenden doorbrengen?

Waarom niet blij zijn met de dingen die er wel zijn en daarvan genieten, ipv zuchten bij datgene wat je niet hebt en waardoor er continue een schaduw van "gemis" over de dagen hangt?

Sindbad's vrouw, die dit niet zo goed snapt, geloof ik.

Suze

Suze

26-03-2014 om 12:23

Misschien

als de vader van jouw kinderen door de week (af en toe) een nacht voor zijn rekening kan nemen, dat je af en toe door de weeks naar hem toe kunt gaan (als je dat kunt betalen)?

Maar inderdaad: na 4 mnd niet gaan samenwonen. Niet bij hem en niet bij jou. Eerst maar elkaar langer kennen en kijken of het goed gaat.

Yta Chalne

Yta Chalne

26-03-2014 om 15:37

over een jaar, of twee

..kan hij altijd nog overwegen naar een baan uit te kijken bij jou in de buurt. Maar, dat zie je dan wel weer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.