Relaties Relaties

Relaties

Okie Dokie

Okie Dokie

22-02-2015 om 18:12

perfectionistische man

Ik heb zin om een aantal klusjes in huis te doen, zoals het schilderen van houtwerk, de trap en enkele posten. In eerste instantie ging man er in mee en hebben we kleurtjes uitgezocht. Maar ineens krabbelt hij terug en komt met allerlei zaken. Zo is hij bang dat hij van alles moet doen, want van het een komt het ander, je knoeit met verf en dan moet er weer van alles gewit worden en bijv. Je haalt de lamellen weg en moet dan was nieuwe ophangen, dat is allemaal moeilijk, want die moeten op maat gemaakt bla BLS.
Als ik zeg, we kunnen het verspreiden over de tijd, dan komt het bezwaar dat we dan te lang in de troep zitten. Ik voel wel dat hij het ook eigenlijk niet echt aan mij over wil laten, hij is controlfreak. Ik snap het wel, welzijn in dat opzicht enigszins t.o. gesteld: hij heel netjes en perfectionistisch en ik wat slordiger. Maar ik kan heus wel netjes schilderen en heb er veel meer tijd voor dan hij. Hij kan ook niet goed tegen troep vanuit zijn gevoel voor perfectionisme....

Okie Dokie

Okie Dokie

23-02-2015 om 18:55

niemand

Een perfectionistische man?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-02-2015 om 19:02

Jawel

Maar hij houdt mij daarmee niet de inhoudgreep.

Of zelf doen, of uithanden geven. Dat lijkt mij de meest reële instelling. Dus ik persoonlijk zou de verf kopen, een beginnetje maken en dan is de kans groot dat hij het afmaakt of beter doet. En zo niet dan leert ie leven met mijn resultaat. Het is maar verf hè....

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-02-2015 om 19:06

jawel

en daarom doe ik dit soort klusjes als manlief niet thuis is. Kijkt hij me niet op de vingers en eventuele ongelukjes heb ik wel weggewerkt voordat hij thuis is.

Mijn man is zeker perfectionistisch, maar dat kan ik echt wel weglachen. En ik laat mij er niet door weerhouden.

Herkenning

Maar dan van mezelf. Ik ben zo. En dus besteed ik het uit. Als ik het door een familielid laat doen, is het vaak net niet wat ik ervan verwacht. Aangezien ik wil dat het er perfect uitziet ben ik bereid er geld voor te betalen. Helaas zijn dan soms wat familieleden teleurgesteld...

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-02-2015 om 20:27

Uh de inhoudgreep

Dat kwam er wel heel raar uit. Nou ja jullie zullen vast wel begrijpen wat ik bedoel....

Okie Dokie

Okie Dokie

23-02-2015 om 22:33

haha....

De houtgreep is te sterk uitgedrukt. Maar ik wil het niet op de spits drijven, ik wil naar compromis en zoeken voor ons allebei.
Ik ben zeker niet bereid het te laten doen, man ook niet i.v.m. de financiële kant van het verhaal.

bezwaren

Is hij wel zo perfectionistisch? Kennelijk ergert hij zich niet aan de klusjes die moeten gebeuren. En jij ziet ze wel. Wijs hem op het afbladderen van de verf enz. Als hij zich ergert, is hij vast bereid om over zijn bezwaren heen te stappen.

Okie Dokie

Okie Dokie

24-02-2015 om 15:13

maar

De verf bladdert niet echt. Alleen is overal in huis andere kleurtjes en wil ik alles hetzelfde hebben en niet zo rommelig. Sommige kleuren ben ik erg zat en is een deel van de deur vervangen die bijgeschilderd moet worden.

doen

In dat geval gewoon doen wat je wil doen. Hij trekt vanzelf wel bij.

Patty

Patty

24-02-2015 om 17:21

Aankondigen en doen

Ik zou gewoon zeggen: ik ga het dan-en-dan doen. Als je het zelf beter denkt te kunnen, mag je het voor die tijd zelf doen. Doe je dat niet, dan begin ik eraan. Punt, einde discussie.

Niet zo perfectionistische man

Niet zo perfectionistische man

24-02-2015 om 19:16

Perfectionistische vrouw

Mijn vrouw wil dingen in huis gaan schilderen. Wat andere kleuren en van het een komt het ander, dan moeten er natuurlijk ook weer nieuwe gordijnen komen enzo. Ik ben er niet tegen en ik heb zelfs kleuren helpen uitkiezen maar nu het allemaal concreet wordt, zie ik er opeens erg tegenop. Wat is er mis met ons interieur? Okee, het kan allemaal misschien frisser en strakker maar al dat gedoe heb ik er neit voor over. Rommel in huis, stinkende verf, wekenlang tegen half-affe klussen moeten aankijken en en het kost allemaal ook nog geld. Wat raden jullie mij aan?

Okie Dokie

Okie Dokie

24-02-2015 om 19:47

gewoon...

Stoppen met je bezwaren en je vrouw volgen! Heerlijk toch dat zij dat allemaal doet?
Stel je voor dat jij het uiteindelijk moet gaan doen...bleeeeh! Nee, laat lekker gaan en als je je erg stoort aan de rommel, doe je ogen dicht en probeer je voor te stellen hoe mooi het wordt!

Mijntje

Mijntje

25-02-2015 om 08:36

man TS

Zit nou de man van Okie Dokie ook hier te posten en geeft zij zelf weer advies?

Barvaux

Barvaux

25-02-2015 om 08:44

nee...

Ik denk dat iemand even een bordje omhoog moet houden met de tekst: dit was sarcasme!

Mijntje

Mijntje

25-02-2015 om 09:01

overigens

geeft Okiedokie zichzelf goed advies.
Ze kan altijd nog scheiden.

Perfectionistisch of lui?

Hij heeft gewoon geen zin om te klussen en verzint allerlei uitvluchten, lijkt mijn puberzoon wel

Wie geen fout maakt, maakt meestal niets.

Evanlyn

Evanlyn

26-02-2015 om 13:44

Wil

Die vind ik goed, ga ik gebruiken bij mijn faalangstige perfectionistjes!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.