Relaties Relaties

Relaties

Helga

Helga

12-12-2013 om 09:00

Opvang vader

Ik ben op zoek naar een goede plek voor mijn vader, die sinds een maand weduwnaar is. Hij is dement en kan niet meer op zichzelf wonen, dus zit nu in een particuliere opvang, maar daar vindt hij het vreselijk omdat hij niet zelfstandig naar buiten mag. Heeft iemand ervaring met een dergelijk opvanghuis, kleinschalig, bij voorkeur in een bos? Het mag particulier zijn, er is spaargeld om dit te bekostigen. We zoeken iets in t midden van t land, rond Amersfoort .
Alvast dank voor t meedenken!!

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

12-12-2013 om 13:22

bedoel je dan een huis waar een flinke tuin bij is, o.i.d. of dat je vindt dat ze sowieso naar buiten moeten kunnen?
Want die laatste combie is waarschijnlijk niet voorhanden om redenenen die voor de hand liggen...

Helga

Helga

13-12-2013 om 07:54

Inderdaad

Een flinke tuin zou prachtig zijn...

wizzer

wizzer

13-12-2013 om 08:33

Polletje

Polletje

13-01-2014 om 23:19

Zelfstandigheid en veiligheid

Ik heb gewerkt met dementerende en persoonlijk ben ik zelf nog nooit tegengekomen dat bewoners met dementie zelfstandig naar buiten mogen.
Tenzij er een veilige tuin is, waar men niet op de openbare weg kan komen door een afscherming.
De wens van je vader is begrijpelijk, maar de instelling is verantwoordelijk voor zijn veiligheid.
Vaak wordt er met vrijwilligers gewerkt die mensen begeleiden, is er bij je vader niet een dergelijk initiatief?

Dementie is helaas iets wat met stapjes achteruit gaat.
Je vader zal het zelf waarschijnlijk erg lastig vinden te begrijpen dat het gevaarlijk kan zijn om zonder begeleiding buiten te zijn.
Dementie gaat hand in hand met desorientatie.

Stenna

Stenna

14-01-2014 om 18:18

Zeist

heeft wat kleinschalige dingen, bijvoorbeeld deze: http://www.zonneburg.nl/page-locatie.php?id=60
Ik weet alleen niet of dement daar ook in past.

Stenna

Stenna

14-01-2014 om 18:22

nog een

met een "besloten wandeltuin" aan het bos en woongroepen: http://www.warandeweb.nl/vestigingen/wooncentrum-heerewegen/zorg/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.