Relaties Relaties

Relaties

Op gebruikt

Hallo allemaal,

ik schrijf dit bericht niet uit medelijden, maar om van me af te schrijven en wellicht in contact te komen met mensen die dezelfde ervaring hebben.

4 jaar geleden, tijdens een heftige periode van verlies en rouw is er een man op mijn pad gekomen. Deze man liet duidelijk merken van me gecharmeerd te zijn. Omdat ik op dat moment door mijn situatie niet openstond voor de liefde heb ik de boot afgehouden. Maar hij bleef contact zoeken. Informeren hoe het met me ging en hij bood zijn hulp aan. Uiteindelijk ben ik na een jaar oppervlakkig app-contact overstag gegaan en hebben we een date gehad. Deze date was magisch. Een grote golf van herkenning. Dezelfde hobby’s , dezelfde interesses, dezelfde levensstijl, dezelfde achtergrond. En enorme fysieke aantrekkingskracht. Vanaf die avond waren de remmen los. Dol waren we op elkaar. Althans, dat dacht ik. Hij belde elke dag een aantal keer. We waren altijd met elkaar in contact en kenden elkaars agenda volledig. Althans, dat dacht ik. Hij was zó verliefd. Althans, dat zei hij. 3 jaar heeft dit geduurd…. En 3 jaar lang heb ik vele rode vlaggen genegeerd. Een onderbuik gevoel dat zei : Hmm volgens mij klopt het niet wat hier je zegt. Zeker de laatste maanden… waarbij hij soms ineens aangaf die dag geen contact te kunnen hebben, omdat er vrienden op bezoek kwamen. Geen tijd meer hebben om te bellen. Dubbele appjes sturen. Zich regelmatig verspreken over dingen die “hij me toch verteld had”. Had ik maar beter moeten luisteren. Aangeven op plekken te zijn waar hij achteraf niet geweest was. Hij had het financieel niet zo breed, dus ik heb in die 3 jaar vrijwel alle uitstapjes betaald. (Dom van mij, i know, maar roze bril). Toen ik na 3 jaar en wat slapeloze nachten vragen begon te stellen werd hij woedend. Geen uitleg, niets. Hij heeft me als een baksteen laten vallen en me na een aantal weken toen ik hem tegen kwam laten weten dat hij daar niets bij voelde. Mensen die hem negativiteit brachten zette hij zonder gevoel uit zijn leven. 

Uiteraard stond mijn opvolgster al klaar. Mij compleet in shock en gebroken achtergelaten, heeft hij zijn schaapjes alweer op het droge. Ik ben kapot van verdriet. En boos op mezelf omdat ik dit heb laten gebeuren. Uiteraard zie ik ook mijn eigen aandeel in deze situatie.

In mijn leven gekomen toen ik kwetsbaar was. Van mij geprofiteerd, en me compleet laten vallen toen ik zijn gedrag begon te doorzien. En ik heb het laten gebeuren.🥲

Triest dat het is gelopen zoals het is gelopen Bloesem, maar probeer het niet alleen jezelf kwalijk te nemen. Je zegt het zelf al, vele rode vlaggen gemist door die roze bril die verliefdheid heet. Zie het als een leerschool, velen zijn je voorgegaan, zodat je diezelfde rode vlaggen een evt volgende keer sneller herkent. 
Sterkte 

Zie het als een periode waarin je veel geleerd hebt over jezelf en over hoe mensen soms met anderen omgaan. En probeer toch anderen weer te gaan vertrouwen. 
Sterkte

MRI

MRI

23-11-2021 om 10:01

Ach wat naar voor je, naar aanleiding van wat je vertelt, zijn er inderdaad veel rode vlaggen en lijken heel wat zaken van hem op nogal narcistisch gedrag. Eerst er helemaal voor gaan, dan terugtrekken je ghosten etc.  Probeer het jezelf niet kwalijk te nemen, sommige mensen zijn zo goed in je voor de gek houden (juist omdat zij het zelf niet zo voelen) en jij was gewoon verliefd, had een nare periode achter de rug,  was kwetsbaar. Vergeef het jezelf. Ja het zal heel veel pijn doen, maar probeer het achter je te laten. Je hebt kans dat hij ooit weer contact met je op zal nemen om te kijken waar je nog voor in bent. Wees dan een gewaarschuwd vrouw. Liever nog: blok hem, verwerk je verdriet (en geef het de tijd) en ga verder met je leven. heel veel sterkte

Bloesem89

Bloesem89

23-11-2021 om 18:18 Topicstarter

MRI schreef op 23-11-2021 om 10:01:

Ach wat naar voor je, naar aanleiding van wat je vertelt, zijn er inderdaad veel rode vlaggen en lijken heel wat zaken van hem op nogal narcistisch gedrag. Eerst er helemaal voor gaan, dan terugtrekken je ghosten etc. Probeer het jezelf niet kwalijk te nemen, sommige mensen zijn zo goed in je voor de gek houden (juist omdat zij het zelf niet zo voelen) en jij was gewoon verliefd, had een nare periode achter de rug, was kwetsbaar. Vergeef het jezelf. Ja het zal heel veel pijn doen, maar probeer het achter je te laten. Je hebt kans dat hij ooit weer contact met je op zal nemen om te kijken waar je nog voor in bent. Wees dan een gewaarschuwd vrouw. Liever nog: blok hem, verwerk je verdriet (en geef het de tijd) en ga verder met je leven. heel veel sterkte

Dank je wel voor je lieve bericht. Narcistisch gedrag is ook wat in mij opkwam. Ook al tijdens deze “relatie”. Hij kon me soms opeens dagen negeren… om me vervolgens weer compleet te overstelpen met liefdesverklaringen. Het pijnlijke is dat ik alles gegeven heb. Achteraf teveel van mezelf. Financieel en emotioneel. Toen hij er klaar mee was (lees; een andere prooi had gevonden) bestond ik letterlijk niet meer voor hem. Van de ene op de andere dag was ik geblokkeerd, overal. En heeft hij nooit meer naar me omgekeken. Mijn hoofd weet dat ik met al mijn goedheid en uit liefde gegeven heb en dat ik beter verdien.  Het ego daarentegen kreeg een doodsteek. “Waarom ben ik niet goed genoeg?” “En hoe kan iemand aan wie ik zoveel gegeven heb, en met wie het tot op de laatste dag leuk en speciaal voelde, me uit zijn leven wissen alsof ik een stuk vuil ben.” Het zal slijten… met de tijd. 

MRI

MRI

25-11-2021 om 10:28

Bloesem89 schreef op 23-11-2021 om 18:18:

[..]

Dank je wel voor je lieve bericht. Narcistisch gedrag is ook wat in mij opkwam. Ook al tijdens deze “relatie”. Hij kon me soms opeens dagen negeren… om me vervolgens weer compleet te overstelpen met liefdesverklaringen. Het pijnlijke is dat ik alles gegeven heb. Achteraf teveel van mezelf. Financieel en emotioneel. Toen hij er klaar mee was (lees; een andere prooi had gevonden) bestond ik letterlijk niet meer voor hem. Van de ene op de andere dag was ik geblokkeerd, overal. En heeft hij nooit meer naar me omgekeken. Mijn hoofd weet dat ik met al mijn goedheid en uit liefde gegeven heb en dat ik beter verdien. Het ego daarentegen kreeg een doodsteek. “Waarom ben ik niet goed genoeg?” “En hoe kan iemand aan wie ik zoveel gegeven heb, en met wie het tot op de laatste dag leuk en speciaal voelde, me uit zijn leven wissen alsof ik een stuk vuil ben.” Het zal slijten… met de tijd.

Hi Bloesem, ik hoop dat je Engels verstaat. Deze vrouw legt de dynamiek van de narcistische gedragingen heel goed uit. Klik vooral ook door naar andere filmpje van haar, je zult echt begrijpen wat je overkomen is. sterkte

Je mag me ook een persoonlijk bericht schrijven als je dat wilt om er verder over te praten. 


https://www.youtube.com/watch?v=uTHQezVsq1g&t=472s

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.