Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Relaties Relaties

Relaties

a

a

19-10-2015 om 16:27

Onzeker [relatie met vrouw, beide twee kinderen]

Sinds 9 maanden heb ik een nieuwe relatie met een vrouw.
We hebben allebei kinderen zei 7 en 9 en ik 11 en 13
we hebben het erg leuk samen praten lachen en hebben liefde voor elkaar.
We hebben het samenkomen van de kinderen langzaam gedaan.
Op vakantie zijn we geweest wat allemaal erg leuk was.
de laatste weken wil haar jongste niet altijd alles samen doen met ons. Dit is ook niet het geval en is lastig. we praten er wel over dat het lijkt dat ze zich beseft dat het wel allemaal serieus is. We luisteren en doen even een pas op de plaats.
Van de week zei ze, ik weet niet of ik mijn leven lang met een relatie kan doorgaan. ze is bang dat het goede gevoel ook kan weggaan.
Ze heeft 2 lange relaties gehad de laatste met 2 kinderen.
ikzelf een relatie van 15 jaar net als haar.
Ze zegt wel je moet niet onzeker worden want het is allemaal goed nu en wellicht blijven we wel tot ons 90 ste samen.

Is het zo dat een vrouw meer gedachten heeft over zo'n situatie dan mannen?
Vind het eng omdat ik nu eindelijk een relatie heb waar ik zoveel plezier aan heb.
Praten doen we goed maar vind het wel lastig om mee om te gaan.
Samenwonen doen we voorlopig niet voor de kinderen is dat nog niet goed omdat de scheiding nog niet zo lang terug is.
Moet ik mij zorgen gaan maken? ik heb ook gevoel.

Ze ziet het liefst een stabiele man.

Neen, je moet je zeker geen zorgen maken.
Ze ziet het liefst een stabiele man.
En dat is ook het leukste voor jou.
Leuke dingen doen en aandacht voor kids en jullie samen.
Positief blijven. Trek het je niet aan en zie het als een rimpeltje dat wegtrekt. Let maar op de positieve dingen die ze zegt. Een kleine positieve opmerking is genoeg.

+ Brunette +

+ Brunette +

19-10-2015 om 22:54

Misschien is het dit...

Tot nu toe zijn haar relaties eindig gebleken. Daar is natuurlijk een reden voor. Als er geen reden is om de relatie te verbreken, dan zal ze dat niet doen. Maar je kunt niet van tevoren weten hoe een relatie zich in de toekomst ontwikkelt. Dat lees ik erin.

Paddington

Paddington

20-10-2015 om 08:25

Het feit

dat ze al twee lange relaties heeft gehad, bewijst voor haar dat alles eindig is. Dit heeft in mijn ogen niets met jou te maken.

Geniet van alles wat jullie samen delen en blijf jezelf.

Niki73

Niki73

20-10-2015 om 09:59

Ook tijd voor haar eigen gezinnejte

Ik lees erin (puur en alleen omdat ik het herken) dat ze soms ook vrije tijd met haar kinderen wil doorbrengen, zonder jou en jouw kinderen. Dus niet altijd samen zijn zodra dat maar even kan. En dat is heel normaal en betekent helemaal niet dat jullie relatie niet goed zit. Een relatie is tenslotte een aanvulling op je leven, geen invulling. De onderlinge dynamiek is met zijn 3-en toch anders, elk gezin heeft zijn eigen gezinscultuur. Uiteindelijk kunnen jullie gezinsculturen misschien samensmelten. Misschien lukt het ook niet. Maar dat is allemaal verre toekomst.

a

a

23-10-2015 om 09:21

Tnx

We doen allebei dingen met ons eigen gezin.
Ze had alleen niet verwacht dat haar jongste het nu eventjes anders ziet.
het liefst wil ze wel dingen samen doen met zijn 6.
Vd week voor het eerst sinds 4 weken met zijn 6 weer wat gedaan. Was erg gezellig! positief!
Tnx voor de reacties idd niet druk maken en genieten wat er nu is, in een relatie is niets zeker..

Als je aan liefde in een vorige relatie weinig hebt gemerkt en er dus niet was en het er nu zo intens is, is het wel eens moeilijk om er meer om te gaan. Druk maken dat het eindigt is natuurlijk niet het beste.

Zou soms het teveel aan gevoel wel eens kwijt willen.

Niki73

Niki73

23-10-2015 om 09:50

Een voordeel, a

Is dat je zeker weet dat een heftige verliefdheid weer over gaat. Hopelijk zie je over een jaar dat jullie rustiger zijn en van elkaar houden.

a

a

23-10-2015 om 12:19

Ja dat is ook en gaat over in houden van.
Relatie blijft voor elkaar werken daar ben ik wel achter.
En is relatief. Moet genieten van wat er nu is.

a

a

02-11-2015 om 18:29

Samen het weekeind doorgebracht, was super leuk samen.
Alleen een goed gesprek gehad samen waarin ze aangaf dat niks zeker is en het ook niet wil vastbinden.
Ze gaf aan dat als het niet goed zou gaan zei wel weer door zou kunnen gaan, of ik dat red weet ze niet.

Houden veel van elkaar en wil het zelf wel eens horen hoe zei de toekomst ziet.
Iets wat ze niet kan uitspreken. Soms zegt ze wie weet wonen we straks met zijn 6 en.
Kinderen gaat het om. Ik gaf al aan we zijn geen 20 meer waar je alles kon doen zonder dat je ergens om moest denken.

Ben wel eens verdrietig als het over zou gaan. De scheiding heeft er ingehakt bij mij zo ongelofelijk in de put gezeten. Voel me nu goed maar wil dit niet kwijt geloof dat ik mijn maatje heeft gevonden.

Samen uitgesproken dat we nog onwijs gek op elkaar zijn.
we zien het verder wel.
al wil ik wel eens bevestiging..... zal het nog te vroeg zijn?
soms denk ik wel eens waren we maar 2 jaar verder.

Gatver onzekerheid.....

De wens van de jongste

Na een fijne vakantie met zijn zessen, deelde het weer in tweeën, is de jongste nu onzeker en dus moeder ook.
Had de jongste misschien gewild dat jullie na de vakantie gingen samen wonen? Dat zou heus niet zo vreemd zijn.
Dat ideale beeld van een blije mama met een blije papa, ook al is die papa niet haar biologische vader. Ze heeft op de koop meteen twee brusjes erbij.
Dat jullie nu na de vakantie niet samenwonen, kan voor de jongste ook een teken zijn van een relatie die weer uiteen kan gaan. Misschien is ze daar bang voor en neemt ze afstand om zichzelf te beschermen.
Als haar moeder zegt dat haar kinderen op de eerste plaats komen, kan een kind dat vertalen als een realtie die nog niet zo zeker is, net als de relatie tussen haar biologische ouders, die stuk is.
Misschien wilt de jongste meer zekerheid. Misschien heeft ze minder moeite met jullie relatie als jullie getrouwd zijn!

Zo hoorde ik laatst van een gezinssituatie waarin een puber door het hertrouwen van haar ouders die allebei een paar keer gescheiden waren en in die vorige relatie ook kinderen hadden, te maken had met half brusjes en stiefbrusjes. Het leek een chaos al die half en stiefbrusjes, maar de getrouwde status van haar ouders, maakte dat het er niet toe deed. De status getrouwd kan een kind geborgenheid bieden.

Het zou mij niets verbazen als een 7-jarige behoefte heeft aan die geborgenheid en bang is dat dat er niet van komt. Moeder reageert vanuit de gedachtegang dat haar kind zo'n relatie niet wilt, misschien wilt dochter dat juist wel!

De gezinsituatie die ik hier schetste , is wel een gezinsituatie waarbij alle betrokken ouders op een prettige manier met elkaar om gaan. Ik hoop dat TS en haar vader goed met elkaar kunnen opschieten zodat ze geen gevoel heeft niet loyaal te zijn naar haar vader.

Tja, het is wat die onzekerheid in het lijfje van een jong kind. Misschien weet ze zelf niet goed wat ze wilt en heeft het opsplitsen na de vakantie dit versterkt.

a

a

04-11-2015 om 16:51

Leuk reactie bedankt.

Het samenwonen zit er nog niet in. De jongste van haar kan nog niet wennen aan dat haar 2 ouders apart wonen en dus met verschillende regels te maken hebben.

Gisteren mijn jongste naast mij in bed huilen dat het met zijn 4 en (ex) dus gezelliger was.
Het is natuurlijk niet zo het was niet goed.
Een kind kan er niks aan doen dat de ouders zo'n beslissing nemen.

Ik denk dat het nu toch wel echt definitief is en dan merken ze.
Dat er een nieuwe man en vrouw in hun leven is is ook wennen voor hun.

Ik heb er geen ervaring mee om 2 gezinnen samen te voegen.
Kinderen blijven op nr 1 staat altijd.
Ik zal hun stief vader nooit worden en zei hun stief moeder niet.

Het komt denk ik ook dat ik met mijn ex en zei met haar ex niet echt kunnen praten.

Ik probeer het met mijn ex wel maar ze heeft er geen behoefte aan.
Ik wil praten over de kids. Zij helaas niet.

Ik snap soms wel eens niet dat een ex partner zo kan veranderen.
Wordt soms een beetje moedeloos van het proberen.

Ik kan met mijn vriendin zo goed praten over alles soms denk ik wel eens ben ik niet te verliefd?
kan dan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.