Relaties Relaties

Relaties

madelief

madelief

25-05-2014 om 21:23

onzeker

Ik ben iemand die best wel onzeker is over hoe mensen naar mij kijken en vooral over me denken.
Nu ken ik ouders van school die waarvan ik alleen weet dat ze in de groep van mijn dochters zitten. Ik heb ze zelf nog nooit persoonlijk gesproken, maar zie ze regelmatig op het schoolplein.

De echtgenoot van mevrouw zegt me altijd gedag als hij toevallig langsloopt; de vrouw kijkt me niet aan en zegt ook niets tegen me. Zelfs als ze beiden langslopen en ik vriendelijk gedag zeg, krijg ik alleen een vriendelijk gedag terug van de man. Zijn vrouw kijkt me niet eens aan..kijkt gewoon weg of naar beneden.
Ik zie haar best vaak op het schoolplein en ook dan negeert ze me. Ze spreekt wel andere ouders, dus het is niet zo dat ze dit ook naar anderen doet.

Ik heb haar nog nooit gesproken. Ik voel me er beetje vreemd onder eigenlijk en begin te denken waarom die vrouw zo doet tegen me. Ik zou echt niet weten wat ik haar misdaan heb. Zou ze bang voor me zijn? Heeft een andere ouder dingen gezegd? Het is echt heel opvallend; zij negeert me gewoon als kiespijn.
Geen idee wat dit is. Heeft een van jullie dat ook wel eens?

madelief

madelief

25-05-2014 om 21:24

onzeker

hun zoon zit bij dochters in de groep bedoelde ik

te ver

Het is toch veel handiger om te denken dat mensen meestal juist NIET met jou bezig zijn maar met zichzelf.
Waarschijnlijk is dit een mevrouw die al lopend wat in zichzelf gekeerd nauwelijks in de gaten heeft dat mensen haar groeten terwijl haar man met open blik om zich heen speurt wie er met hem contact wil maken.
En misschien leeft die mevrouw wel helemaal op als ze de juf bespeurt die ze dan ineens wel blijkt te groeten, maar jij bent gewoon niet interessant genoeg voor haar, gewoon een ouder van een kind in haar klas. Nou en? Boeit ut?
Bovendien gaat deze mevrouw over haar eigen gedrag.
Als ze echt iets tegen je heeft dan komt ze daar wel mee. Maar op grond van dit soort vage dingen onwil bespeuren bij anderen is niet zo'n handige hobby van jezelf.

Dalarna

Dalarna

25-05-2014 om 21:40

en?

"De echtgenoot van mevrouw zegt me altijd gedag als hij toevallig langsloopt; de vrouw kijkt me niet aan en zegt ook niets tegen me. Zelfs als ze beiden langslopen en ik vriendelijk gedag zeg, krijg ik alleen een vriendelijk gedag terug van de man. Zijn vrouw kijkt me niet eens aan..kijkt gewoon weg of naar beneden."

Wat gebeurt er als zij alleen recht op je af komt en je haar 'vriendelijk gedag' zegt? Is ze zo ijskoud dat ze dan nog steeds doet of ze het niet hoort of is het zo dat jij alleen dag tegen haar man zegt? Mijn man denkt namelijk ook vaak zo 'ze zei niks tegen me' maar dan zei hij ook niets tegen haar (het gaat dan vooral om mensen uit de straat, hij vindt dat als hij ergens staat en iemand komt langs dat die persoon dan eerst iets moet zeggen).

bibi63

bibi63

25-05-2014 om 21:45

nou

Ik vind dit soort situaties ook altijd erg lastig. Vreemd, onaardig. Je kan er niets aan doen, je moet het naast je neer leggen, maar net zo vreemd als je buurvrouw van 2 huizen verderop je totaal negeert als je elkaar in de straat tegenkomt. Jammer hoor. Voor iedereen fijner en leuker als je elkaar om z'n minst gedag zegt.
Bibi

madelief

madelief

25-05-2014 om 21:49

AnneJ

"…...Maar op grond van dit soort vage dingen onwil bespeuren bij anderen is niet zo'n handige hobby van jezelf".

OK..snap ik dat mensen vaak met zichzelf bezig zijn. Het gekke is…ze groet bijna iedereen die ze tegenkomt en praat veel met anderen. Helpt veel mee op school. Nee, ik weet het…het is niet handig van mezelf om zoiets te denken, maar het valt gewoon op.
Ik heb zelfs gedacht dat iemand anders misschien iets lelijks over mij gezegd heeft tegen haar. Het valt op.
Tot nu toe laat ik het maar, maar het voelt wel vreemd om gedag te zeggen tegen iemand die vervolgens stug doorloopt en niets zegt?

gedag zeggen

Ik houd het niet zo bij maar bij mij in het portiek groeten de meeste mensen elkaar. Een enkeling niet, maar daar ga ik dan vaak ook automatisch niet van groeten.
Groeten tegen iemand die nooit reageert tegen mij vind ik ook niet nodig.
Maar ik vind het moeilijk om niet meegezogen te worden in je verhaal. Je zoekt er allerlei details bij waarom het wel zo moet zijn dat deze vrouw iets tegen je heeft.
En misschien is dat wel zo maar nogmaals. Ik zou niet op signalen afgaan, maar het negeren tot mevrouw er openlijk mee naar voren komt of je opandere wijze geconfronteerd wordt met een eventuele afwijzing. Die denkbeeldig is denk ik.
Toen ik heel jong was had ik nog weleens zo'n gevoel. Maar zeker na een ex echtgenoot die ook niet te peilen was heb ik dat soort twijfels echt uit mijn hoofd gezet.
Ik zie het weleens bij mijn dochter die nogal onzeker is.
Dan zeg ik meestal tegen haar: ja jammer dat je moet wachten tot je 50 jaar bent om die onzekerheid kwijt te mogen raken.

Evanlyn

Evanlyn

25-05-2014 om 22:09

Dat laatste

zou het best eens kunnen zijn. Of je hebt zelf ooit iets gezegd wat heel verkeerd viel zonder dat je het door had. Of misschien is er verschil in afkomst, etnisch, sociaal-economisch, weet ik veel, en denkt zij bij voorbaat al: die zal mij wel niet moeten.

Als het je echt dwars zit, zou ik op haar af stappen en het aankaarten. Het valt me op dat je mij nooit teruggroet, heb ik iets verkeerds gezegd? Of zoiets. Maar na zo'n actie gaat ze je misschien wel krampachtig groeten, maar is de kans klein dat het een warme band wordt. Of je denkt: laat maar, elk vogeltje zingt nu eenmaal zoals het gebekt is (of niet dus) en er zijn genoeg andere moeders die wel normaal tegen me doen.

Bij ons op het schoolplein (waar ik nu nooit meer kom, hoera), was ook zo'n groepje dat zich aaneen sloot als ze je zagen komen. Het beste contact had ik met de allochtone moeders en de Hollandse moeders die geen hekel aan allochtonen hadden. Maar er was ook een exclusief clubje van Hollandse moeders, die de dienst uitmaakten bij het helpen op school en zo. Op subtiele wijze merkte je dan dat je daar echt niet welkom was. Ach, het zij zo. Ik had het toch wel gezellig.

+ Brunette +

+ Brunette +

25-05-2014 om 23:14

Jaloezie?

Madelief, zie je er misschien leuk en sexy uit? Dat daarom die man jou groet en zijn vrouw dat maar niets vindt? Ik heb het zelf weleens meegemaakt. Niet dat ik achter die man aan zat maar zij vond het maar niets dat hij aardig tegen me deed.

Sluit me bij AnneJ aan

"Ik ben iemand die best wel onzeker is over hoe mensen naar mij kijken en vooral over me denken." De meeste mensen hebben het veel te druk met zichzelf om iets van jou te denken. Net zoiets dat jij gegeneerd over straat loopt met een enorme bad hair day waarvan je overtuigd bent dat iedereen van verre ziet dat je haar alle kanten opstaat, terwijl dat echt geen kip opvalt.

En je hebt van die mensen die je nooit groeten. Sommigen zijn supergereserveerd, diep in gedachten verzonken, verlegen, hebben echt een blinde vlek voor gezichten, zijn te ijdel om hun bril te dragen, noem maar op. Meestal heeft het niks met jou te maken.

skik

Ely

Ely

26-05-2014 om 00:44

Binnenkort op Oo

Post er misschien een vrouw die heel onzeker is omdat er op het schoolplein altijd een vrouw is die haar man zo nadrukkelijk groet. Wordt ze heel onzeker van. Dus ze kijkt altijd maar strak naar de grond als ze die vrouw ziet en sluit zich af. Ze was al zo onzeker en hier wordt ze nog onzekerder van. Zou ze ooit iets gezegd hebben dar verkeerd gevallen is?

Blijf jezelf

Laat je niet leiden door het gedrag van een ander, door dat over te nemen.

Het kan nog jaren doorgaan zo.
Heb ook wel dit soort mensen ontmoet.
En pas als je op een andere manier met ze in contact komt, bv. doordat je samen ineens in een bestuur komt o.i.d., gaan ze ineens vriendelijk groeten.

Heeft niets met jou te maken, het zegt meer over de ander.

onzeker

onzeker

26-05-2014 om 09:32

reactie

Ja, ik weet het dat ik het niet op mezelf moet betrekken en dat de reden wel eens een heel andere kan zijn .
Het valt me gewoon op dat deze mevrouw wel heel hartelijk naar anderen is en veel met ze praat (het si zeker geen verlegen type ofzo) en mij echt bewust negeert, dus echt gewoon wegkijkt.

Ik ben haar eens alleen tegengekomen en toen groette ik haar ook. Er er kwam een heel zacht en haast knijpend 'dag' uit haar mond en ze keek weer direct weg.

Toch wel grappig op te horen dat het dus meerderen overkomt. Nou ja, leuk is anders en zeker als je de persoon in kwestie niet eens kent of gesproken hebt. Ze moet ergens door getrieerd zijn, maar inderdaad, dat is haar probleem dan.

onzeker

onzeker

26-05-2014 om 09:34

ha,ha,Ely...

Nou, denk van niet hoor. Die man groet me al voordat ik ze gepasseerd ben…maar die groet echt jan en alleman die hij ziet hoor.

onzeker

onzeker

26-05-2014 om 09:42

Brunette

Daar heb ik niet eens aan gedacht eigenlijk. Ik ben qua type misschien wel heel anders dan zij. Tja, wat is sexy…geen idee. Laat ik het zo zeggen, we zijn beiden blond. Ik zie er over het algemeen erg netjes en verzorgd uit (ik let daar altijd wel op; ja, ook als ik naar school ga) en zij is meer het type dat een trainingspak aantrekt. Niets mis mee, ieder zijn ding, maar ik ben qua type inderdaad wel anders, misschien wel het tegenovergestelde dan zij.

Nou, is die man echt een frivool type die echt iedereen groet die hij tegenkomt. Misschien doe ik haar wel denken aan iemand….geen idee. En verder, ze is trouwens ook heel hartelijk naar andere vrouwen die er net zo uitzien als ik, dus dat klopt dan ook weer niet ha,ha,ha.

Nou, misschien heb ik wel de verkeerde parfum op ha,ha,ha.

madelief

madelief

26-05-2014 om 09:44

onzeker ben ik dus….ha,ha,ha.

zie dat ik mijn naam verkeerd heb neergezet. Kunnen jullie nagaan hoe onzeker ik ben ha,ha,ha.

gezeur

Ik snap niet dat je je zo druk kunt maken over iemand die je nauwelijks kent en waar je verder helemaal niets mee hebt. Waarom ben je zo vreselijk bezig met deze vrouw? Of gaat het toch meer om haar man?

en

Zoals je het allemaal beschrijft vind ik vooral dat je koketteert met je onzekerheid.

madelief

madelief

26-05-2014 om 09:53

?? Jippox

….."Of gaat het toch meer om haar man?"

Nee, absoluut niet. Ik ben gelukkig getrouwd. Waar haal je dat vandaag zeg.

En hoezo vind je dat ik koketter met mijn onzekerheid? Ik beschrijf alleen zoals het op mij overkomt.
Ik mag me daar toch wel onzeker door voelen, of mag dat ook niet.

nou

Of die vrouw een mening over jou heeft weet ik niet, en ik zou ook niet weten waarom je je daar wat van aan zou moeten trekken, aangezien het niet iemand is die er 'toe doet' in je leven. Ik lees wel dat je een mening over haar hebt:
"Ik zie er over het algemeen erg netjes en verzorgd uit (ik let daar altijd wel op; ja, ook als ik naar school ga) en zij is meer het type dat een trainingspak aantrekt. Niets mis mee, ieder zijn ding"
Misschien voelt die vrouw dat wel haarfijn aan. En heeft zij dus een uitstekende reden om jou te negeren.

En verder: Je mag je natuurlijk onzeker voelen over wat je maar wilt, maar als je daar steeds 'haha' bij gaat zetten met zo'n "ach kijk mij nou eens mal doen" toon, dan komt dat op mij over als koketteren. Daar hoef je je verder trouwens ook niets van aan te trekken hoor, ik ben tenslotte ook al niet iemand die er 'toe doet' in jouw leven

madelief

madelief

26-05-2014 om 10:33

Jippox

Over de mail is het lastig te omschrijven, maar je vat het verkeerd op wat ik bedoel te zeggen.
Wat ik bedoelde is dat ik er qua type gewoon heel anders gekleed ga. Dat is geen mening, maar een feit.

...Misschien voelt die vrouw dat wel haarfijn aan. En heeft zij dus een uitstekende reden om jou te negeren…

Kan zijn ja.

...maar als je daar steeds 'haha' bij gaat zetten met zo'n "ach kijk mij nou eens mal doen" toon, dan komt dat op mij over als koketteren…

Als dat zo op je overkomt is dat niet zo bedoeld. maar ik snap je punt.

Zomaar

Zomaar

26-05-2014 om 11:26

Knap van je!

Ik vind het echt knap van je dat je goed gedachten van andere kan lezen. Grapje hoor. Mijn tip. Alleen zij weet hoe ze zich voelt en wat zij denkt. Jij kan het alleen maar raden. Dus ga dit ook niet invullen. Als het een vrouw is die veel mensen kent of een populair type is. Heeft ze misschien wel geen tijd voor de wat onzekere introverte mens. Ha,ha nu ben ik weer gedachtes aan het lezen. Zie je, je kan het alleen maar raden. Nog een tip. Let zoveel mogelijk op alles om je heen, dat geeft minder tijd om te denken over wat anderen van je vinden. Succes! Het heeft mij geholpen. Echt waar en overal de humor van inzien en een vrolijke blik. Ik groet allen mensen als ik oogcontact heb. Anders krijg je vaak geen groet terug want ze hebben je dan niet eens gezien ha,ha. Ach ook ik krijg wel eens te horen. Zag je me niet toet ik je groete. Schaam, achaam soms zit ook ik wel eens heel ver weg met mijn gedachten.

Ely

Ely

26-05-2014 om 12:51

Wat zit er dan achter je vraag,

Wil je herkenning? Of hoopte je dat wij konden vertellen waarom deze dame zo doet? We kunnen natuurlijk er lustig op los gaan speculeren maar dat lijkt me toch niet zo'n goed plan.
Ik begrijp niet zo goed wat de reden is dat het je bezighoudt. Je klinkt juist niet onzeker als je jezelf beschrijft. Integendeel zelfs. Waarom raakt dit je?

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-05-2014 om 16:16

Meningen

Jij hebt een mening over haar en zij heeft een mening over jou (denk ik). Blijkbaar zijn jullie verschillende types en vinden jullie verschillende dingen belangrijk. Dat schept een afstand.

Als je het echt belangrijk vindt, kun je stug blijven doorgaan met groeten en misschien eens een gelegenheid scheppen om een praatje te maken. En anders lekker laten gaan. Is ze belangrijk voor je?

niet meer onzeker

niet meer onzeker

26-05-2014 om 16:33

Ik was dus ook onzeker

Tja wat denken mensen allemaal over me? En roddelen?
Een keer een mevrouw van mijn sportklasje die na de les verontwaardigd naar me toe kwam, omdat ze mij irritant vond!
Of mijn schoonzus die voor haar bruiloft mij apart nam om van me te eisen dat ik me normaal zou kleden! Blijkbaar heb ik een zeer afwijkende kledingkeuze. Was ik me nooit van bewust tot die opmerking.
Nou en denk ik nu. Hier voel ik me fijn in, dus ik ga me niet laten opleggen wat ik draag.

Ik heb dit me allemaal wel ooit erg aangetrokken. Maar ik heb geleerd er mee om te gaan.
Bedenk (inderdaad) dat de meeste mensen voornamelijk met zichzelf bezig zijn! Zo weet ik echt niet meer wat mijn collega's vrijdag aanhadden. Of hoe hun haar zat.
Het laat me ook redelijk koud als ik hoor dat ze over me roddelen. Weten zij veel...

Je _weet_ niet wat anderen denken. Dus je er druk om maken maakt je alleen maar ongelukkig. En zelfs als ze het denken? Wat dan nog? Maakt jou dat een ander mens, een minder mens? Of eventueel een beter mens?
Nee! Jij blijft jij.
Dus niet meer erover piekeren!

Geef het gewoon geen ruimte.

Maak je alleen druk om wat er nu is. Geniet van je leven (of accepteer het zoals het is). Bewonder het! Nu dus.
Dat druk maken is alleen maar over wat is geweest, of waar je bang voor bent wat er eventueel kan gebeuren. Hier heb je heel weinig/geen invloed op dus laat het los!

madelief

madelief

26-05-2014 om 18:56

bedankt

voor alle tips.

Herkenning

Ik vind het dus afschuwelijk, dat hele gedoe op dat schoolplein. Ik heb de handicap dat ik slecht mensen herken, alleen de heel uitgesproken types. Soms merk ik ineens hoe het zit, dat die vrouw dus de moeder van X is, ofwel een ouder die ik zou moeten groeten... maar dan heb ik de toon al gezet door haar de andere keren niet te herkennen. En wie weet hoe vaak ik haar in een andere context ook wel eens straal voorbij ben gelopen?! Die uitgesproken types die ik wel herken, die groet ik dan wel... dus lijkt het ook nog of ik bewust mensen uitsluit van begroeting!

Ik schrik er ook altijd van als ik word genegeerd. Betrek het op mezelf: ik ben zeker 'niet leuk', zonder dat ik erbij stilsta dat de ander wel eens hetzelfde 'probleem' zou kunnen hebben als ik. Ik vind het heel lastig om dat niet-gedag zeggen dan te doorbreken. Zou zomaar kunnen dat de moeder waar je het over hebt dat ook lastig vindt. En misschien wel hetzelfde denkt. Maar natuurlijk ga je haar er niet op aanspreken want je wilt toch niet de indruk wekken dat je ermee zit?! Ingewikkeld hoor! Ik kan me ook helemaal voorstellen dat mensen die hier geen last van hebben, echt niet snappen dat je je om zoiets druk kunt maken.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-05-2014 om 09:24

Leanne

Het is nooit te laat om te beginnen met groeten....

Mijn ervaring is dat de meeste mensen wel ontdooien als je begint met groeten. Ik neem tenslotte aan dat de moeder van X tot nu toe ook altijd net zo goed stug is doorgelopen. Dus waarom zegt dit dan iets over jou alleen?

Katniss

Katniss

29-05-2014 om 11:19

Ik groet bijna iedereen

Op het schoolplein, en in de supermarkt, eigenlijk overal, groet ik bijna iedereen waarbij ik een vage blijk van herkenning heb. Ik mis ook een hoop mensen omdat ik dan gewoon niet door heb dat er iemand loopt. Hoor ik ineens 'vanuit de verte' iemand hallo roepen, dan roep ik maar snel 'oh, hoi'. Vaders die al te enthousiast doen houd ik een beetje op afstand, om misverstanden te voorkomen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.