Relaties Relaties

Relaties

Beppie

Beppie

29-10-2012 om 11:13

Online geflirt

De afgelopen maanden is het een paar keer voorgekomen dat bekenden, getrouwde kletsvrienden op Facebook e.d., flirterige berichten stuurden. In eerste instantie heb ik het genegeerd of afgedaan met een grapje, maar het komt nogal eens terug. Mijn man reageert met enigszins sarcastische opmerkingen en is duidelijk geïrriteerd.
Ik voel me er echt ongemakkelijk onder. Het contact op zich vind ik leuk en gezellig, maar het valt me tegen dat ze mij daarmee zo voor het blok zetten. Bovendien moet ik hun vrouwen ook gewoon onder ogen kunnen komen en ik weet wel wie meestal de zwarte piet toegespeeld krijgt als zoiets uitkomt. Ik weet voor mezelf dat ik absoluut geen aanleiding geef en ik bewaar voor de zekerheid ook maar alle berichten.
Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
tonny

tonny

29-10-2012 om 12:11

Verwijderen

ik zou zulke vrienden maar op een laaag pitje zetten of zelfs de digitale deur uit, kom op zeg, als je hier geen zin in hebt, dan niet, dat hebben ze te respecteren.
En dan zijn dat nog bekenden van je ook. Lijkt me vervelend.

Als ik opdringerige flirters op wordfeud heb, resign ik ogenblikkelijk. Heb al een heel saai plaatje gekozen voor mijn account, maar dan nog heb je van die types die avontuur zoeken.

slachtofferrol

slachtofferrol

29-10-2012 om 12:26

Komt eigenlijk een beetje flauw over van je, ik heb dat ook wel gehad, via fb kom je opnieuw vrienden van langere tijd geleden tegen edm, Dan is er het enthousiasme, maar als je man het er moeilijk mee heeft zou ik naar vrienden daar een duidelijke reactie naar geven, of hun reacties volledig negeren
Niet meedoen en dan toch een houding aannemen dat jijzelf er voor niets tussenzat is je eigen houding ontkennen
Zo heb ik bvb ook homovrienden, ze schrijven ook heel gemakkelijker met veel xxxjes erbij en reacties als 'mooi, lief, schattig...' mijn man weet wie dat zijn, is dus niets op tegen, maar vrienden welke 'mijn homovrienden' niet kennen gaan er dan soms wat bij denken en fataseren , Als ik zou willen dat dat stopt dan zeg ik het toch gewoon duidelijk, Als het echt goede vrienden zijn begrijpen ze dat toch wel

Kaaskopje

Kaaskopje

29-10-2012 om 12:55

Beppie

Wat noem jij 'flirterige taal'?

Lastig

Online kunnen mensen zich opeens van een hele andere kant laten zien dan in real life. De drempel om dingen te zeggen die je in rechtstreeks contact niet uitspreekt is gewoon lager.

Ik snap best dat je hiervan baalt en er niet meteen bam bovenop wil zitten met een harde reactie, want je wordt al snel gezien als een zeurpiet. Maar als je man er last van heeft en jijzelf eigenlijk ook, zou ik toch irl proberen aan te kaarten dat het online wel wat minder mag.

Chris

Tirza G.

Tirza G.

29-10-2012 om 17:29

O ja wordfeud

Zo 'feud' ik met enkele heren die dan toch weer elke keer (nietzo)dubbelzinnige woorden leggen. Zooooooo flauw. Ik weet dat dat kan hoor, er is een heel scala aan woorden in de categorie k*t die door wordfeud worden geaccepteerd, maar ik vind het altijd wel opvallen dat het uitgerekend de heren zijn die 5,6 7 van zulke woorden op een bordje weten te leggen. Puberaal, zeg maar.

Tirza

Euh tirza...

Ik weet het niet hoor, noem me onervaren, maar een woord als k.t leggen bij wordfeud, kan dat opgevat worden als flirten??

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-10-2012 om 21:18

Ja nou ja

Ik denk dan altijd dat het aan het ietwat beperkte vocabulaire ligt, die ondubbelzinninge woorden bij wordfeud.
Echt egostrelend vind ik het nou eigenlijk ook niet echt ....

Eerlijk gezegd de reden

waarom ik lang geleden ben afgehaakt bij WF.
Maar als iemand nu de latijnse versie van 't woord 'k*t' neerlegt, met dubbelwoordwaarde. Ja, dan ben ik wel onder de indruk .
Brrr WF..

Beppie

Beppie

29-10-2012 om 23:15

Tja

ChrisH geeft wel goed weer waarom ik ermee zit. Als ik een felle reactie geef riskeer ik een tegenreactie dat ik het toch allemaal verkeerd opvat. Het zijn ook geen expliciete uitnodigingen om onoirbare dingen te doen, maar meer toespelingen op seks of complimenten over mijn uiterlijk. Dat ziet er op het scherm net wat opdringeriger uit dan als het irl wordt gezegd, denk ik. Vreemden op WF is natuurlijk veel gemakkelijker. Die waarschuw je een keer en dan gooi je ze eruit. Ik leg trouwens alle woorden als ik daar goede punten mee kan halen.

Wat gek

Ik heb een paar wordfeud vrienden (1 van oo!) en doe meestal 1 of 2 potjes tegelijk. Als er toevallig een schuttingwoord bij 'moet' , maken we er een grapje over op de chat.

Tirza G.

Tirza G.

30-10-2012 om 00:01

Precies

Ik leg die woorden ook wel eens. En dan zeg ik sorry op de chat, ofzo. Maar als ik eerst k*t gespeeld krijg, en dan 'nat' en dan 'g**l'en dan 'lekker'- enzovoort dan denk ik niet dat er geflirt wordt, dan denk ik dat er een puberaal jongetje bezig is. Blergh.

Tirza

dc

dc

30-10-2012 om 09:42

Bericht verstoppen

Ik zou het bericht in kwestie gelijk verstoppen (aan de rechterkant van het bericht, heet "hide" in engels), en er verder geen minuut meer over nadenken.

Als je er niet meer op ingaat en je ziet het niet meer, dan is de lol er toch snel vanaf?

Negeren

Gewoon negeren, niet op ingaan. En als ze maar door blijven gaan, eerst zeggen tegen de persoon in kwestie of online je afvragen of hun vrouw dit goed vind?
Lijkt me nogal eenvoudig.
groeten albana

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-10-2012 om 13:35

Meer wf

En weetje, sommige mannen blijven kinderen. En dan vind ik het toch ook wel weer grappig.

Ik leg trouwens ook alles wat punten oplevert, maar heb echt nog nooit meerdere "foute" woorden in een potje kunnen leggen. Eigenlijk is dat dan toch weer best knap als je dat wel kunt

En wat betreft het online flirten: ik zou daar niks mee doen. Dan gaat of de lol er snel vanaf. Of je hebt straks een mooi op stapje om te vragen of dit allemaal wel mag van de vrouw. En dan klaar ermee!

Tirza G.

Tirza G.

31-10-2012 om 15:42

Themafeudten!

Ooooooo Ginny, dat is juist zo leuk! Probeer maar eens, zeker als je tegenstander ook meedoet is het heel leuk om zoveel mogelijk alles in een thema te laten vallen. Eten ofzo (soep, gebraad). Of kinderen (spel, meisje). Of school (lesuur, taak, pauze). Jaaaaaaaaa jooooooooooh juist leuk )))

Tirza

rode krullenbol

rode krullenbol

31-10-2012 om 17:05

Om op het onderwerp terug te komen

Wie kent nog de acteur, cabaretier, komiek, tekstschijver en journalist Ton van Duinhoven? Mij staat hij nog levendig voor de geest. Graag breng ik hier één van zijn uitspraken in herinnering. In een interview stelde hij droogjes vast, dat seks in de Nederlandse film gewoonlijk functioneel is: d.w.z. door de filmmakers benut als een vooraankondiging van rampspoed. Ik vond het een gedenkwaardige constatering inzake een curieus verschijnsel.

Als er iets functioneel is, dan is het wel flirten. De een wil de ander positief stemmen ten aanzien van zichzelf. Soms met het achterliggende doel die ander tot seks te verleiden; vaker zonder een dergelijke bedoeling. Flirten hoort bij ons sociale leven als eten bij een maaltijd.

Maar wat als flirterige gedrag ten doel heeft in plaats van de ander te behagen, die persoon juist te beschadigen? Dan is het geen flirten meer, maar heet het seksuele intimidatie. Ruud Lubbers heeft er zijn positie bij de Verenigde Naties mee verloren.

Hoewel het dus ook niet zonder risico is voor de dader, is en blijft het altijd lastig om je als slachtoffer te verweren tegen dit soort van bedriegerij. Je hebt immers de schijn tegen.

De oplossing is uiteraard gelegen in het logenstraffen van de generaliserende, stereotiepe, banale denkbeelden waarop de bedrieger inspeelt. Ontmasker hem/haar door in woord en daad iemand anders neer te zetten, dan de karikatuur van de behaagzieke vrouw.

Tirza o.t.

Leuk, wil je met mij? Birbiri.

P.s.

O ja, anderen ook welkom natuurlijk en: ik ben geen vreemde flirterige man, maar een brave gelukkig getrouwde vrouw van midden 30...

Tirza G.

Tirza G.

31-10-2012 om 22:33

Birbiri

Dank voor het verzoek, maar ik feud onder mijn eigen naam En die hou ik graag voor mezelf

Tirza

Tonny

Tonny

01-11-2012 om 00:25

Kan je niet vinden hoor o.t.

Birbiri. Hoort er nog wat bij, getal of zo ?

Echt die naam...(o.t.)

Beste Tonny, het is toch echt Birbiri. Jammer als het niet lukt! (Ga jij je wf-naam hier prijsgeven of is dat te privacy-gevoelig?).
Groeten, Birbiri

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

01-11-2012 om 23:07

Mij lukt het ook niet

Birbiri.

Weet je zeker dat het klopt?

Heel misschien

Heel misschien was het niet goed om er een klein plaatje achter te hebben. Dat heb ik nu weggehaald. Verder nog heel intensief naar mijn naam (gebruikersnaam) gekeken en het is echt precies als Barbara, maar dan met i's ipv a's. Echt Birbiri dus.
Ik hoop dat het nu lukt, zou gezellig zijn!

Monni

Monni

02-11-2012 om 23:09

Birbiri geheel ot

Als ik in wordfeud zoek naar birbiri dan vind ik 1 persoon met op de foto iemand die achter een statief staat. Ben jij dat? Zoja dan ben je dus wel te vinden. Misschien hebben anderen je naam fout geschreven?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Birbiri

Birbiri

03-11-2012 om 11:50

Ja monni -o.t.

Ja Monni, dat ben ik!
Ik weet inmiddels hoe het zit. Eerst stond er achter de letters van mijn naam een gezellig figuurtje. Maar zo ben ik dus onvindbaar. Dat figuurtje is nu weg en velen hebben me inmiddels gevonden. Ik heb het gewoon druk gekregen!
Groeten, Birbiri

Moontje

Moontje

09-11-2012 om 22:05

Stilte inlassen

Ik zou een radiostilte inlassen, gewoon heel duidelijk afstand nemen. Dan snappen ze het wel, wordt het te erg rea verwijderen of de persoon ontvreemden..

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.