Relaties Relaties

Relaties

Online daten: echt erg ingewikkeld!

Pfff, even mijn hart hier weer luchten hoor! Ben online aan het daten en jeetje, wat een gedoe is dit toch! Eerst een man die uiteindelijk geld wilde hebben en nu iemand die ineens van de radar is verdwenen..... Tot dinsdagavond heel veel geappt en ineens stopt het, appjes worden niet meer gelezen en telefoon staat uit. Kansloos dus!!

Het lijkt wel niet te mogen lukken zeg. Ik krijg wel regelmatig van mannen berichten maar het wordt steeds lastiger om iemand te vertrouwen hoor! En dan zegt een vriendin: tja, online is erg slecht aangeschreven. Tja, hoe loop ik anders tegen een man aan? Tis nou niet dat ze hier door de straat heen paraderen

Dus, toch maar accepteren dat het gewoon niet zo is op dit moment en het online daten maar skippen??? Zucht...

Eefje Wentelteefje

Eefje Wentelteefje

14-04-2016 om 11:22

niet opgeven

Meer dan tien jaar ben ik nu gelukkig getrouwd met een man die ik via een online daten heb ontmoet. Geef dus niet zo gauw op
Ga allereerst naar een betaalde site, daar zitten gemiddelde genomen (geen garantie) meer serieuze kandidaten. Ik zou geen telefoonnummer geven om te appen. Eerst een tijd mailen voordat je elkaar gaat ontmoeten en dan op neutraal terrein. Wij hebben indertijd ook geen foto's op ons profiel gezet, die wisselden we pas in een veel later stadium uit.
Neem de tijd, spreek niet te snel af. Mail eerst en vertel en vraag naar eerdere relaties, dat zegt vaak veel over iemand. Vraag naar familie, vraag en schrijf over muziekvoorkeuren, bezigheden, politieke voorkeuren etc. Geef niet je adres of je telefoonnummer, bedenk wat voor info je geeft.
Als iemand zo'n haast heeft om je snel te ontmoeten en stadia wil overslaan, is die niet serieus op zoek.

Hortensia

Hortensia

14-04-2016 om 11:31

Vlindertje

Ik geloof dat ik je nog niet zo lang geleden al eens gewaarschuwd hebt voor kwetsbaarheid. Misschien vergis ik me en haal ik je door elkaar met iemand anders, maar schreef je niet ooit hoe verschrikkelijk je het alleen-zijn vond?

Dat maakt jou heel kwetsbaar in de datingwereld. En dat heb je nu ook meegemaakt, gelukkig had je ze door.

Ja, stop (voorlopig) met online daten. Je bent nog niet hoogbejaard en zelfs hoogbejaarden kunnen de ware jacob(a) tegenkomen. De situatie is echt niet zo wanhopig als je denkt. Angst om over te schieten is de allerslechtste reden om op jacht te gaan (weet ik helaas zelf ook over mee te praten).

Laat het voorlopig voor wat het is. Ga een hobby of bezigheid zoeken voor jezelf, omdat jij het leuk vindt en niet om tegen een man aan te lopen. Wees eerst een tijdje lief voor jezelf, pas dan kun je het ook voor een ander die dat echt verdient, zijn. Leer jezelf leuk en interessant te vinden en ga de komende tijd (en die tijd zal zo kort of lang zijn als nodig is) vooral met jezelf daten.

Ik kan het je van harte aanbevelen!

Alleen_vlindertje

Alleen_vlindertje

14-04-2016 om 11:34 Topicstarter

Eefje

Bedankt voor je reactie, fijn te lezen dat het bij jouw geslaagd is! Geeft weer wat hoop

En tja, we hadden eerst via site gechat (dus betaald) en na tijdje overgestapt naar app. Heb ik apart telefoonnummer voor... Geen adres of achternaam gegeven. Veel gesproken over o.a. de kinderen en vroegere relaties. Het afspreken kon niet eerder doordat we beide kinderen hebben dus dat zou komende zaterdag gaan plaats vinden.

Ik denk ook nu dat hij niet zo serieus was en uit was op wat aandacht...zal dus ook wel een aparte telefoon hebben gehad en deze nu weggeflikkerd of zoiets. Wellicht toch een vrouw op de bank gehad?

Tis wel heel jammer, voelde me echt thuis bij hem. Maar goed, diep ademhalen en weer door dus maar.

Alleen_vlindertje

Alleen_vlindertje

14-04-2016 om 11:45 Topicstarter

Hortensia

Je hebt wel iets geschreven over mijn kwetsbaarheid maar dat was toen ik tegen een oplichter aan was gelopen... Ik ben niet zozeer op zoek naar iemand omdat ik niet alleen kan zijn, ik wil helemaal niet samen gaan wonen of zo. Althans, niet op korte termijn. Maar ik zou zo graag een maatje willen, iemand waar ik 's avonds even tegen aan kan praten over mijn dag, mijn pubers en mijn issues. En dat hoeft niet eens live op de bank, via app/telefoon dus ook meer dan goed

Maar ja, ben kwetsbaar. Althans, ben nog wel onzeker... Nu dit gebeurd wordt dat me ook wel duidelijk. Ik voel me wel afgewezen, kan hier niet meteen over heen stappen. De onzekerheid dat hij ineens niets meer van zich laat horen, dat vind ik gewoon erg moeilijk. Maar het verandert niets aan de situatie, ik heb geen contact meer met hem en moet dus door. Ook nu ben ik blij dat hij nog niet in mijn leven verweven zat, hij weet niet waar ik woon en we hebben alleen maar via chat en app gepraat. Dus life as usual...

En tuurlijk moet je het leuk met jezelf hebben. Daar heb ik de laatste 2,5 jaar hard aan gewerkt. Ik ben pas met dat daten begonnen sinds een maand of 3, daarvoor was er geen ruimte voor in mijn hoofd. Dus in hoeverre moet ik dan nog meer aan mezelf werken? Is het niet zo dat het heel normaal is dat je hier verdrietig over bent? Of zijn er hier vrouwen die in zo'n geval echt zonder issue kunnen zeggen: next?

Ik heb echt hard aan mezelf gewerkt, heb januari vorig jaar een maagverkleining gehad en veel afgevallen. Ben nu sinds kort allerlei leuke dingen aan het doen zoals schildercursus en vorige week begonnen met tennisles. Laat het nu zo zijn dat daar alleen maar vrouwen bij zitten... Maar goed, ik ben dus echt wel mijn leven aan het opbouwen. Een partner zou hier gewoon een welkome toevoeging op zijn maar ik red me alleen ook echt wel, hoef geen gat te dichten.

Ervaringsdeskundige

Ervaringsdeskundige

14-04-2016 om 14:15

In je vel

Online daten is alleen maar leuk als je zelf echt goed in je vel zit. Dat lijkt bij jou niet het geval. Veel mannen haken nou eenmaal af zonder dat netjes tegen jou te zeggen. Dat is een hele slechte gewoonte maar je moet je dat absoluut niet persoonlijk aantrekken. En als je zelf ongelukkig bent trek je je dat wel heel erg aan. Niet doen hoor! Ga een leuke sport doen of vrijwilligerswerk in de buurt of helpen bij de administratie van de dierenambulance of ga koffie rondbrengen in het ziekenhuis, ik noem maar wat. Als je je beter voelt is het daten ook wel weer leuk.

Geef niet te snel je telefoonnummer trouwens. Ga je echt al appen met iemand die je nog nooit gezien hebt? Beter is om snel af te spreken en niet langer dan een uurtje koffie te drinken in een bibliotheek of stationsrestauratie ofzo, als er maar veel mensen zijn en midden op de dag. Telefoonnummers kun je kort daarvoor uitwisselen om praktische redenen, misschien om elkaars stem te horen? Een man die vóór de eerste ontmoeting je privé-email, of nog erger, je adres wil hebben kun je beter niet vertrouwen. Kijk uit voor mannen die alleen op je (ongetwijfeld leuke) foto afgaan en verder al meteen geen interesse tonen in de rest van jouw profiel.
Wat een waarschuwingen
Maar ik ben door schade en schande wijs geworden in online-datingland. Je leert jezelf en je grenzen wel kennen trouwens.

Alleen_vlindertje

Alleen_vlindertje

14-04-2016 om 14:35 Topicstarter

Ervaringsdeskundige

Nu ben ik wel benieuwd of jij uiteindelijk wel iemand gevonden hebt via het online daten En ach, ik zie niet zoveel geks in appen, dat is wat mij betreft niet anders dan chatten via de site. En daar heb ik dus een apart nummer voor, zonder abonnement dus niet te achterhalen. Ook heb ik een apart mailadres met een alias en geef ik niemand mijn adres. In dit geval dus ook niet Kortom, ik doe wel alle voorzorgsmaatregelen alleen die teflonlaag om mijn hart wil nog niet zo lukken.

Maar ik zal proberen het anders aan te pakken... Drie weken geleden wel de methode gevolgd van snel afspreken maar dat bleek hem zeker niet te zijn En bij deze man lukte een snelle afspraak niet doordat we afwisselend onze kinderen hadden... Nou ja, het is zoals het is. Ik vermaak me echt prima hoor, heb een drukke baan en daarbij genoeg leuke dingen. Maar ja, die man he?!?! Hopen maar dat ik hem eens in het wild tegen kom dan....

Deetster

Deetster

14-04-2016 om 16:06

Zit er midden in

Vorig jaar was ik een maand op een dating site actief en heb een paar dates gehad die uiteindelijk op niets zijn uitgelopen. Ik vond 1 man erg interessant, maar hij mij minder. Neemt niet weg dat ik een leuke tijd heb gehad en het was goed voor mijn zelfvertrouwen. Toen had ik er even genoeg van. Vorige maand heb ik me dan weer aangemeld en inmiddels weer een paar keer koffie of een borrel gedronken.

Het kan leuk zijn als je je verwachtingen niet te hoog spant en zeker niet te hard van stapel loopt als er een leuke match is. Toch zou ik eerst via de site een tijdje met elkaar mailen zonder persoonlijke gegevens uit te wisselen.

Wat ik ervan heb geleerd is dat ik afwijzing en teleurstelling weliswaar niet leuk vind, maar het geen ramp (meer) vind.

Veel plezier en hou ons op de hoogte

Deetster

Deetster

Deetster

14-04-2016 om 16:08

Wat ervaringsdeskundige zegt:

"Als je je beter voelt is het daten ook wel weer leuk." Klopt helemaal.

Ervaringsdeskundige

Ervaringsdeskundige

14-04-2016 om 16:52

nee

Nee, ik heb geen man ontmoet via datingsites. Ik ken wel de succesverhalen en ik geloof er ook in, maar zelf schijn ik in het wild toch leuker te zijn om tegen te komen. Ik probeer gewoon allebei
Wel leuke avonden gehad. Zelfs een keer samen hard moeten wegrennen omdat we ineens midden in een ME-charge terecht waren gekomen. Leek wel een film, haha vergeet ik nooit meer.

Schoondochter

Schoondochter

14-04-2016 om 17:24

Succesverhaal

Mijn schoonmoeder heeft op haar 75st via een internetdatingsite een partner gevonden met wie ze nu al weer 8 jaar heel gelukkig is. Het kan dus echt. Wel heeft ze ook een paar missers gehad. Soms een hilarische misser maar ook een keer was ze echt van slag dat een date tniets werd.

AnnoNicki

AnnoNicki

15-04-2016 om 10:01

Ook goede en slechte ervaringen

Ik heb ook een paar jaar (!) online gedate voordat ik via zo'n site mijn huidige partner tegenkwam. Ik heb gelukkig een vrij stevig zelfbeeld, want inderdaad, veel mannen spelen het niet zo heel netjes. Wat dat betreft denk ik dat jij misschien (nog) niet de ideale persoon bent om online te daten.

Door ervaring op te doen, leer je wel steeds beter tussen de regels door te lezen. Je leert ook bepaalde signalen te herkennen. Ik sprak na een tijdje bijvoorbeeld alleen nog maar af met mannen die warm over hun familie en vrienden vertelden. Omdat die mensen meestal geleerd leken te hebben wat een echte relatie inhoudt, met ups en downs, en hoe je rekening met elkaar houdt. Ook stonden die mensen positiever in het leven.
Ik vond het ook fijn als ze redelijk kort en soms zelfs wat laconiek over hun eventuele echtscheiding konden spreken. Dat ze hun eigen aandeel daarin konden zien. Dan waren ze er waarschijnlijk overheen.
Ja, ik ben ook een manipulatieve sociopaat tegengekomen en daar een tijdje ingetrapt (weer een kras op mijn ziel), heb veel aardige maar te oninteressante mensen ontmoet, veel mannen zie uit waren op avontuurtjes (Ga je echt niet mee naar mijn huis? Nee dus). Uiteindelijk sprak ik redelijk snel af als het mailen leuk was, het bleek dat een gesprekje op neutraal terrein toch het beste was om in te schatten of iets kans van slagen zou hebben.
Ik heb geleerd geen verwachtingen te hebben. Als ik afsprak, hoopte ik gewoon op een gezellig uurtje of een gezellige avond. Meestal lukte het. Een paar keer heb ik al na een kwartiertje afgerekend en ben ik weggegaan Als ik nogmaals afsprak, zei ik dat ik daarna nog wat te doen had, zodat ik niet te lang zou kunnen blijven. Doe het vooral rustig aan en hou je gevoelens in toom. Je ziet aanvankelijk alleen wat die mannen je willen laten zien, verstandelijk weet jij ook wel dat daar nog heel veel onder zit dat misschien niet zo prachtig is.
En ik werd ook heel praktisch: niet meer dan een halfuur reistijd (langer is echt vervelend), een regeling met de kinderen die werkt, geen heibel met de ex (al kan dat later nog komen, heb ik ondervonden), dat soort dingen.

Uiteindelijk kwam ik iemand tegen waarbij de vlam helemaal niet meteen in de pan sloeg. Maar het was gezellig en we deden leuke dingen samen. Daar groeide meer uit. Ondertussen zijn we al twee jaar samen. Mooi toch?

ex-Deetster

ex-Deetster

18-04-2016 om 19:00

en toen was het voorbij

Want ineens sloeg de vonk over (beter gezegd de vlam in de pan) tussen mij en een bekende van vroeger. We kwamen elkaar na zo'n 35 jaar toevallig weer tegen en grappig genoeg waren we allebei bezig met online daten. Dat was een leuk aanknopingspunt. Het is nog heel pril dus het kan nog alle kanten uit, maar voorlopig zijn we er allebei klaar mee.

Dus vlindertje, geef de moed niet op (ik ben bijna 50 en hij 10 jaar ouder wat mij op de dating site overigens te oud was). Blijf lekker daten en hou je ogen ook open in het echte leven.

Succes,
ex-Deetster

Ervaringsdeskundige

Ervaringsdeskundige

18-04-2016 om 22:31

Klopt AnnoNicky

Je ontwikkelt een fijne neus voor verkeerde dingen. Een keer bij een eerste date vertelde een man in geuren en kleuren over de gewelddadige confrontatie die hij had met de nieuwe vriend van zijn ex, midden op het schoolplein. Dan weet je niet hoe snel je weg moet....En dezelfde dag belde hij nog of we die avond niet konden afspreken bij hem, bij mij of in een hotel halverwege? Grrrrr.....Achteraf waren er bij het eerste mailcontact al dingen die niet goed voelden. En dan kun je maar beter meteen afhaken, dat gebeurt me niet nog eens.
Ook een goeie indicator: hoe behandelt hij de ober/serveerster in de tent waar je afspreekt? Gedraagt hij zich als een verwend kind? Wegwezen!!!
Als je zoiets meemaakt met mensen die je via vrienden of op je werk leert kennen loop je minder makkelijk weg lijkt me. Maar die leer je dan ook weer op een rustiger manier kennen.
Geen verwachtingen hebben bij een date is een goeie. Maar nogmaals: dan moet je sterk in je schoenen staan en een behoorlijk goed zelfbeeld hebben. Doe dat niet als je niet goed in je vel zit!

Dochters

Hebben beide hun geliefde via online daten gevonden. Zijn allebei heel blij dat ze elkaar hebben gevonden. De online start is al bijna vergeten geloof ik.

Alleen maar positieve ervaringen

Niet dat ik het heel erg lang heb gedaan want ik kwam Mister Right bijna gelijk tegen, maar ik heb met een paar mannen gemaild en met eentje koffie gedronken en het was altijd leuk. Ik heb alleen echt ervaring met E-matching, en wel als betalend lid. Voordeel is dat je zelf kan zoeken tussen al die profielen wie je wel of niet leuk vind. Hoe iemand over zichzelf schrijft is al heel veelzeggend, als een man zijn profiel begint met "Hello dames..." dan heb ik al geen zin om verder te gaan.
Misschien hebben mijn vriend en ik gewoon geluk gehad: we hebben een paar weken zeer uitgebreid gemaild en er was al een "mailklik" voordat we elkaar zagen, we ontdekten al mailend veel gedeelde interesses en ook al was de vonk geen garantie, we wisten al dat een eerste date niet vervelend zou zijn. Dat de vonk tijdens de eerste date zo pats boem ging overslaan was niet te voorzien maar des te leuker natuurlijk.
En verder hoor ik van steeds meer mensen dat ze elkaar online hebben leren kennen. Omdat we zelf heel open en positief zijn over onze start als internet-daters, horen we van veel mensen dat zij ook elkaar online hebben leren kennen.
Misschien gewoon weer een keertje proberen.
Succes
Sini

Anno

Anno

29-04-2016 om 18:30

moeilijk, zeg dat!

Daar is in mijn geval ook geen woord van gelogen Via via aan de mail/W.app geraakt met een persoon die mijn hart heeft gestolen. Ik ben erg voorzichtig en nadeel: de persoon woont niet eens in Nederland, zelfs niet in Europa.
Heb ik weer, voorlopig nog maar genieten van wat er is en maar kijken of er iets van komt. Haast heb ik niet, maar het eeuwige leven natuurlijk ook niet

Daphne

Daphne

29-04-2016 om 19:18

binnen 3 weken raak

Ik heb ook een weekend op een datingsite gezeten, ik geloof wel een stuk of 6, gewoon eens kijken hoe het werkt. Had nog niet betaald. Maar ik begreep niets van die sites (terwijl ik best handig met internet ben) Enfin, betalen wilde ik ook niet, vond het best duur en ik was net aan het bezuinigen. Dus hup zondagavond alles er weer af.
Een paar maanden later ben ik op advies van een vriendin op Tinder gegaan (is gratis) en ik vond het heel makkelijk te begrijpen.
Had een paar leuke mensen aan de chat (alles goed anoniem af te schermen) eerst met een man afgesproken om koffie te drinken, deze man was heel leuk en lief, maar gewoon mijn type niet.
Een week later, ik was er inmiddels achter dat het handiger is om iemand meteen snel even te zien, omdat chatten heel leuk kan zijn maar iemand het toch niet is, heb ik weer een date gehad om een drankje te doen. Deze man was meteen helemaal leuk, goede klik, meteen heel gezellig.
We zijn inmiddels een jaar verder en het is nog steeds helemaal leuk samen.
Zo kan het dus ook en ik vond de andere mensen die ik op Tinder sprak ook erg leuk eigenlijk, natuurlijk zitten er ook types tussen waar je al chattend meteen achter komt dat het je type niet is, maar wat dat betreft is deze site heel gebruiksvriendelijk en kan je heel makkelijk afscheid nemen van iemand zonder dat ie je stalken gaat o.i.d.

Anno

Anno

29-04-2016 om 19:30

Daphne

Tinder vond ik persoonlijk niet zoveel aan. Je moet elkaar liken om een match te krijgen. Omdat ik mannen in een leeftijdscategorie had en een bepaalde afstand, vielen de matchen erg tegen, nul in een week en daar had ik het geduld verder niet voor. Verder zit er erg veel schorem op Tinder en daar knapte ik erg op af.

Ervaringsdeskundige

Ervaringsdeskundige

29-04-2016 om 19:34

Daten

Leuk, je hoort steeds vaker positieve verhalen en ik ken steeds meer mensen die een relatie hebben via datingsites. Dat motiveert mij dan weer

Daphne

Daphne

30-04-2016 om 10:03

Anno

Jee, wat een verschil kan dat uitmaken zeg. Ik had 20 km ingesteld als afstand en volgens mij 40+?
Het is alweer een jaar geleden...in ieder geval weet ik nog dat ik de laatste leeftijdsgroep had, want ik kon ook zestigers treffen bijvoorbeeld. Maar ik had over het algemeen gewoon leuke types aangetrokken, een vriendin van mij was tegelijkertijd met mij op Tinder en zij had inderdaad wel een paar keer een vent die meteen naar een parenclub wilde, maar die ben je natuurlijk meteen weer kwijt als ze daarover beginnen, einde chat voor mij dan (of eventuele andere rare praat)
Ik vond het systeem leuk werken in ieder geval. Dochter zit al een tijdje op Happn, is ook zoiets en schijnt ook leuk te zijn...wellicht iets voor iemand om te testen?
En nogmaals, je bent er natuurlijk zelf bij en je kunt ook een leuke man spreken terwijl je uitgaat ofzo, en dan moet je toch ook nog uitvinden wat voor vlees je in de kuip hebt.

Paasei

Paasei

01-05-2016 om 17:12

Over 'instellingen'

Tja.. ik had ingesteld dat ik een man tot 50 jaar zocht en niet meer dan 50 km bij me vandaan.. dus heb ik een aantal (overigens hele leuke) dates gehad ui die doelgroep. En uiteraard (online) met een portie griezels en glijers te maken gehad. Die zitten er nu eenmaal altijd tussen, welk online medium je ook kiest..

De grootste lol heb ik gehad in een chatbox van een gratis relatie-site, waar steeds dezelfde mensen kwamen. Het werd meer een soort van virtuele kroeg.. rolde af en toe van de bank van het lachen, van alle gevatte opmerkingen, zo in mijn eentje met mijn laptop op de bank.. Zo heb ik ook mijn Mister Right ontmoet. In die chatbox. Hij voldeed niet aan mijn zoekcriteria (te oud, te ver weg) maar de chemie ontstond gewoon. Dat is uitgegroeid tot liefde en we zijn nu al een aantal jaren samen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.