Relaties Relaties

Relaties

Marietje

Marietje

29-05-2013 om 19:57

Nitwit in contactleggen

Na een lange relatie van 20 jaar en na 2 jaar vrijgezel te zijn geweest, wil ik weer gaan daten. Via mijn broer heb ik een leuke man ontmoet en na een paar keer gekletst te hebben, heb ik alle moed bij elkaar geraapt en hem toegevoegd op Facebook. Tot mijn vreugde accepteerde hij mij meteen, heb hem een berichtje gestuurd waar hij ook op geantwoord heeft...en toen bleef het stil...
Geen idee hoe ik dit nu verder aan moet pakken zonder opdringerig over te komen. Pfff...lijk wel een puber en als het zo door gaat, komt er van daten ook niets...Iemand tips?

Nog een berichtje sturen?

Dat het je leuk lijkt om samen eens wat te gaan drinken of lunchen. Als je niets vraagt krijg je ook geen antwoord. Misschien is hij net zo terughoudend als jij en is hij blij dat jij het vraagt? Niet gelijk de hele avond op stap, geen echte serieuze date. Nee, een uitnodiging voor een gezellige lunch is prima als eerste stap, durf je het?

Ja marietje

Stuur nog wat, als hij niet meer reageert of raar doet.. Dan weet je dat en kun je weer verder.

Laat even weten als je het gestuurd hebt? succes!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Of een algemene uitnodiging?

Iemand van mijn werk had ook zoiets. En heeft laatst op face-book een algemene uitnodiging gezet voor haar 'vrienden' online in de geest van: Zin in een broodje/uitje/etentje bij dat en dat en wie heeft er zin en tijd om mee te gaan?
Ik vond het al een beetje 'raar' toen ik het las, anders dan anders, normaal zou ze 'gewoon' mensen vragen. Maar het schijnt gewerkt te hebben...hij bood zich aan via een prive-bericht en ze hebben dus 'iets' gedaan samen (geen idee wat).
Misschien voelt dat veiliger zo'n tot niets verplichtende algemene uitnodiging? En als er allerlei anderen wel meewillen waar je niet op zit te wachten dan zeg je toch gewoon dat je al iemand hebt gevonden?
groeten albana

+ Brunette +

+ Brunette +

30-05-2013 om 15:29

En wat als hij de uitnodiging niet aanneemt?

Dan wil hij misschien gewoon niet maar misschien is hij ook wel te verlegen/bescheiden. Ik kan me voorstellen dat een stille aanbidder zou kunnen denken: "Die meid krijgt vast aanbiedingen zat van mensen die met haar mee willen, ik ga mezelf niet belachelijk maken".

Hoe kun je dan indirect duidelijk maken dat je hem leuk vindt? Op een veilige manier belangstelling tonen: op facebook zijn leuke dingen "liken", reageren op wat hij in zijn status zet.

Marietje

Marietje

01-06-2013 om 13:42

Berichtje verstuurd

Ik ben niet zo'n held om hem voor iets uit te nodigen...net zoals Brunette zegt: wat als hij die uitnodiging niet aanneemt?
En als hij verlegen is, wil ik niet pushen. Heb een berichtje verstuurd over iets algemeens (hij heeft 4 paarden), hoop dat hij iets terug stuurt en dat hij met iets komt want ik heb hem een opening gegeven...reageert hij niet, dan is hij misschien toch niet geïnteresseerd

+ Brunette +

+ Brunette +

01-06-2013 om 21:40

Heel slim.

Ben benieuwd, goede zet!

Minnehaha

Minnehaha

03-06-2013 om 16:10

En?

Al iets gehoord? Ik herken het helemaal. Als er niets komt jammer, maar je voelt je tenminste niet 'officieel' afgewezen.

Succes!
Minnehaha

Marietje

Marietje

06-06-2013 om 10:36

Nada

Nou, niets gehoord...
Tis duidelijk....

Jesse_1

Jesse_1

06-06-2013 om 11:09

Is het niet te subtiel?

We hebben het hier over een man, die zijn (algemeen gesproken) niet erg spits op subtiele hints.
Iemand die je toevoegt op facebook en je een berichtje stuurt; daarvan zou ik niet meteen denken dat diegene op een andere manier in me geinteresseerd was. Maar goed, ik weet niet hoe direct je laatste bericht was natuurlijk.

Rob

Rob

07-06-2013 om 06:57

Subtiele hint bij man?

Die werken meestal niet. Bij mij iig niet. Ik ben niet echt een fb gebruiker post niet veel. Maar als ik een algemeen berichtje zou krijgen over mijn hobby zou ik daar niet meteen een uitnodiging in zien. Sterker nog ik lees hem en denk dan; goh leuk berichtje. Kom meestal niet eens in me op om op Like te drukken of te reageren. Probeer het iets duidelijker en directer te doen en vul vooral niet teveel in je gedachte over wat hij er van zou denken etc. Mannen snappen hints vaak echt niet hoor.
Rob

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Links

Links

07-06-2013 om 09:04

Vrouwen

Als vrouw zou ik deze ook niet snappen hoor Dit is gewoon algemeen gedrag op Fb. Zou hij jou hartstikke leuk vinden, dan zou ie misschien wel reageren, maar kan ook zijn dat hij niet weet wat hij dan moet schrijven. Niet alle mannen zijn superzeker in contact met vrouwen. Open anders eens een chatgesprek met hem. Dan is duidelijk dat je een gesprek wilt hebbeb ipv alleen iets vertellen/meedelen. Moet je natuurlijk wel met een vraag komen.

Bericht met doel contact

Ik heb vorige week hetzelfde gedaan. Iemand met wie ik zelf niet bevriend was op FB, maar wel met familie van mij. We hebben elkaar zo'n 20 jaar geleden voor het laatst gezien en ik vond hem toen al heel leuk. Dus mijn doel was hem te laten reageren.

Ik heb een luchtig berichtje met een humoristisch tintje gechreven, maar het zweet stond in mijn handen toen ik op 'verzenden' klikte. Maar ik had alles zo zorgvuldig geformuleerd dat het wel uitnodigde tot een reactie, ook al zou hij niet geinteresseerd zijn in een ontmoeting.

En hij reageerde, 2 minuten later.

Leuk zeg

Wat leuk zeg Fely. Zeker na je vorige debacle...

Hou ons op de hoogte!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Dorry1

Ik weet niet welke van de vele debâcles je bedoelt, ik neem aan mijn buitenlandse avontuur

We hebben elkaar ontmoet en na een paar uurtjes kletsen zei hij dat hij vlinders in zijn buik had. Ik was met stomheid geslagen want zoals ik hem ken, valt hij totaal niet op zijn 'eigen soort', maar op lange blonde types.

De volgende dag kwam hij me ophalen en bekende me dat hij totaal hotel de botel van me was. Nog onder de indruk van mijn vorige ervaring probeerde ik mijn eigen vlinders in toom te houden. Tevergeefs.

Ook hier geldt dat we ieder ons eigen leven leiden in een ander land. Met dat verschil dat hij in mijn thuisland en -stad woont en de afstand met de auto te overbruggen is. En dat we elkaar al jaren kennen maar uit het oog verloren waren.

Ik weet niet of het komt door onze gemeenschappelijke achtergrond, maar naast de vlinders voelt het aan alle kanten goed.

We hebben de hele dag door contact en zullen elkaar volgend weekend in het midden ontmoeten.

In de zomer ga ik met mijn kinderen een week naar mijn moeder en dan zal hij ongetwijfeld op bezoek komen omdat hij haar ook kent.

Dat was het tot nu toe.

Fély

Liselotje

Liselotje

09-11-2013 om 13:57

Tip

Misschien dat alleenstaande moeder's een idee is? http://www.datingmondo.com/alleenstaandemamas/ Een aantal vriendinnen die er succes mee hebben gehad.

GS

GS

12-11-2013 om 16:20

hints

Ik denk ook dat het is zoals Rob zegt: mannen zijn niet zo van de hints. Vinden ze je leuk, ondernemen ze actie. Zo niet, dan niet.

Arawen

Arawen

13-11-2013 om 20:49

Nou...

..vinden ze je leuk, ondernemen ze aktie... dat valt wel mee..

Ik ben ook na zo'n lange relatie en zo'n 1,5 jaar 'rust' weer gaan daten. En had al snel door dat de mannen die het hardste liepen, meestal ook de meest 'gladde' waren. Niet de meest betrouwbare types, dus. Toen ik uiteindelijk mijn huidige ega ontmoette, heb ik me uiteindelijk bijna aan zijn voeten moeten werpen voordat hij het initiatief (over) durfde te nemen haha! Ik heb mezelf, na lang wachten op zijn uitnodiging-die-niet-kwam, maar bij hem uitgenodigd toen we heb toevallig (online) hadden over een afspraak die hij ergens had.. Pas toen ik, uiteraard doodzenuwachtig, bij hem was durfde hij te geloven dat ik ECHT in hem geinteresseerd was en hem ECHT leuk vond en durfde hij zelf aktie te nemen. Hij bekende later dat hij al die tijd had gedacht dat 'zo'n leuke vrouw als ik' wel zou barsten van de aanbidders .. en hem wel niet leuk/te oud of weet ik veel zou vinden...

En ik had toch echt genoeg subtiel 'gehint'. Dat begrijpen ze echt niet, die mannen.. en ze zijn veeeel onzekerder dat jij denkt.. zeker omdat van hen 'als man' altijd in het klassieke rolpatroon verwacht wordt dat ze het initiatief nemen!

GS

GS

14-11-2013 om 22:18

Grappig,

meer dames die de eerste stap zetten in een relatie, ik nl ook! Het kan ook wel werken, maar ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik (na tig jaar huwelijk overigens) me afvraag of ik het had moeten doen. Zijn gebrek aan initiatief hangt mij af en toe behoorlijk de keel uit, want het blijkt dat hij nou eenmaal zo ís. Daar moet je dan wel rekening mee houden als je zelf het initiatief neemt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.