Relaties Relaties

Relaties

Valerie

Valerie

11-06-2013 om 12:20

Nieuwe vriendin waarschuwen?

Ik ben 5 jaar geleden gescheiden van mijn ex na een dramatisch huwelijk. Hij heeft mij lichamelijk en geestelijk mishandeld. Er zit een narcistische stoornis en nog wat meer achter zijn gedrag, waar hij zich niet voor wilde laten behandelen. Hij ziet het zelf niet (duh), is het niet eens met de diagnose. Nu hoor ik dat hij een nieuwe vriendin heeft. Ik hoor ook dat ze een zachtaardige, lieve vrouw is, oei! Ik heb het al jaren totaal gehad met hem, dus ik vind helemaal okee dat hij een nieuwe relatie aangaat. Maar ik voel een enorme drang om haar te waarschuwen. Mijn verstand zegt: laat ze het lekker zelf uitzoeken. Maar mijn gevoel zegt: ze moet weten waar ze aan begint. Wat zouden jullie doen? Als je in de schoenen van de vriendin zou staan, zou je het dan willen weten en zou je zoiets aannemen van zijn ex?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nicky Lohs

Nicky Lohs

11-06-2013 om 12:28

Helaas

Ik denk dat het weinig zin heeft. Voor je het weet ben jij de rancuneuze ex, daar bereik je niks mee.

Ze zal er zelf achter moeten komen. En wie weet kan zij zich zodanig schikken dat de relatie tussen hen wel werkt.

Maar ik snap je behoefte

Marinet

Marinet

11-06-2013 om 13:40

Zou ze je geloven?

Ik denk dat het geen zin heeft want dat ze niet jou wil geloven maar hem. Ik heb zelf nu precies hetzelfde met een ex. Een aardige leuke vent, je denkt dat je een geweldige verhouding hebt (want dat zegt hij ook en hij handelt ernaar)dat je de vrouw van zijn leven bent. En dan maakt hij het als slag bij heldere hemel uit. Dat heeft hij bij mij gedaan en nu net bij zijn ex waar hij ook al weer zeven jaar mee ging. Zij dacht eerst ook dat ik de zure ex was en daarom zo verbijsterd was... nu zit ze elke week huilend bij me op de bank en wil ook de nieuwe vriendin waarschuwen waarvan we allebei denken dat het een leuke aardige vrouw is. Maar ik weet ook dat het onvoorstelbaar is voor die nieuwe vrouw dat hij zo kan zijn, ook al heeft hij het al drie keer gedaan hij bouwt er wel weer een verhaal omheen.
Mocht je toevallig met haar in gesprek komen en ze vraagt ergens naar, dan is het een ander verhaal. Maar ik zou niet uit mijzelf op haar afstappen

Valerie

Valerie

11-06-2013 om 14:36

Inderdaad

Ik vrees inderdaad dat ze me zal wegzetten als rancuneus persoon. Maar ik weet wat voor vuile trucs hij hanteert om mensen kapot te maken. Dat gun ik niemand. Ik vrees dat het enige wat ik kan doen is terloops zeggen dat mijn deur altijd voor haar openstaat. Ik blijf maar tegen mezelf zeggen: het is niet mijn verantwoordelijkheid. Wie weet is ze sterker en kortdater dan ik. Hopelijk doorziet ze hem eerder. Maar toch, het knaagt.

Ely

Ely

12-06-2013 om 00:12

Lees oude draadjes bij

Relaties en echtscheiding. Dan zie je geregeld de (h)ex rol terugkomen. Vrouwen die vertellen over hun nieuwe relatie die wel wat problemen kent maar die zijn allemaal terug te voeren op 1punt: die vreselijke ex die deze geweldige man het licht in de ogen niet gunt dus ook dit nieuwe geluk wil verstoren. Je zult ook teksten lezen dat de nieuwe vriendin verzucht dat ze hoopt dat (h)ex gauw zelf verliefd wordt want dat zal dan wel rust geven. Dus; als je jezelf in je waarde wilt laten: doe het niet, hoe goed bedoeld ook, de boodschap zal niet overkomen en je gaat er zelf op achteruit. Helaas maar waar...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valerie

Valerie

12-06-2013 om 10:06

Haha ely

Ik ben niet van plan me als hex op te stellen! Dat hij een relatie heeft, is ook in mijn belang.

Stelle

Stelle

12-06-2013 om 10:35

Diplomatiek doorschemeren

Oh, ik kan me die onbedwingbare neiging helemaal voorstellen! Ken je de dame in kwestie? Mssch kun je diplomatiek iets laten doorschemeren als in: er zit een andere kant aan het verhaal dan zij van ex kent? Of idd zoals hierboven wordt gezegd, dat je deur openstaat als ze ergens over wil praten?/ zich begint af te vragen of zíj nu gek is of ..? Maar idd, laat het initiatief bij haar.
Ik heb zelf ooit eens de fout gemaakt De Nieuwe Vriendin Van Ex te waarschuwen voor bepaalde dingen van Ex (zij was ook nog eens een vriendin van mij, dus leek me dat ik dat moest doen, uit vriendschap). Dat werd me uiteraard zeer kwalijk genomen, ook al kreeg ik (natuurlijk ) achteraf gelijk..

Ely

Ely

12-06-2013 om 11:35

Valerie

Snap ik . Ik denk trouwens dat de meeste vrouwen die als (h)ex worden bestempeld dat niet van plan zijn maar wel zo ervaren worden. Maar ze vinden dat zij het beste met de kinderen voor hebben (dus zich mogen bemoeien met vaders opvoeding), de kinderen niet mogen lijden onder de scheiding (dus ze hebben meer geld nodig) of -in deze- dat ze nieuwe vriendin moeten waarschuwen en dus zich bemoeien met hun relatie. Alles vanuit de beste bedoelingen, alleen wordt het zo niet ervaren, helaas. Andersom trouwens net zulke valkuilen hoor

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

+ Brunette +

+ Brunette +

12-06-2013 om 16:11

Niet doen!

De huidige vriendin heeft nog een roze bril op, jij al lang niet meer. Terugdenkend aan mijn laatste verbroken relatie dan denk ik dat me heel wat leed bespaard zou zijn als er een ex geweest zou zijn die subtiel had laten weten dat X. een "moeilije man" is en dat ik altijd contact zou mogen opnemen als ik daar behoefte aan mocht hebben. Ook dan zou ik er met open ogen ingelopen zijn maar het zou het uitmaaktraject verkort hebben.

Valerie

Valerie

12-06-2013 om 16:18

Brunette

Als ik je goed begrijp zeg je eigenlijk dat ik haar wel subtiel zou moeten waarschuwen?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.