Relaties
elisa
02-04-2013 om 08:58
Nieuwe vriend, maar ik word gek van die twijfel
Mijn verhaal is lang, maar ik zal proberen het kort te houden.Ik ben nu 3 jaar gescheiden en mijn ex woont 60 kilometer verderop met een nieuwe vriendin, die hij eigenlijk al 3 weken nadat hij bij ons weg was had. Hij betaalt mondjesmaat alimentatie. Ik werk 4 dagen per week, haal en breng de kinderen naar school en clubjes. Heb weinig eigen tijd om het zo maar te zeggen. In december 2011 ontmoette ik een man, ik was hotel de botel, had het nog nooit zo gevoeld, t was heerlijk. Helaas voelde hij het na een aantal weken niet meer zo en verbrak de relatie. Ik was er kapot van. Een jaar later ontmoette ik een andere man, hiermee was ik eerst bevriend, maar dit veranderde langzaam maar zeker in meer met name van zijn kant. Hij is nu hotel de botel van mij maar steeds twijfel ik. Ik vind het heel gezellig met hem, maar ik voel de passie en de vlinders niet. Hij heeft geen sociaal leven, geen hobbies en klampt zich vast aan mij en de kinderen. Voor hem is dat genoeg zegt hij. Omdat ik niet gewend ben dat iemand zo voor mij gaat, ben ik ook gevleid, ik voel me ook weer vrouw. Mijn twijfel bestaat eruit dat ik slechte ervaringen heb gehad met mannen en constant bedenk dat het misschien wel nooit perfect wordt, dat ik t onmogelijke zoek of zo. Deze man gaat voor mij, wat wil ik nou nog meer. Ik ben al 3 jaar lang eenzaam en wil zo graag. Maar waarom twijfel ik dan zo. Ik lig er nachten wakker van. Vind het heerlijk om weer iemand in mijn leven te hebben, maar kan dat sterke gevoel van zekerheid wat ik toen in 2011 wel had bij die vorige vriend maar niet terugvinden. Ik word helemaal gek van mezelf en pieker dag en nacht. Die nieuwe vriend is op de hoogte en wil me tijd geven maar ik ben ook iemand die een ander niet wil kwetsen. Wie kan mij goede raad geven?
Evanlyn
02-04-2013 om 11:23
Vlinders
Vlinders heb je vaak juist bij iemand die (deels) onbereikbaar is, of tot wie je net niet helemaal doordringt. Dat houdt de spanning erin.
Ik heb mijn man ook ontmoet via de geleidelijke route en uiteindelijk kwamen er toch ook wel vlinders, maar als je eenmaal echt zeker van elkaar bent, dooft dat ook weer uit.
Uiteindelijk kwam mijn vader met de beste test: kun je zijn gezicht jarenlang tegenover je verdragen aan het ontbijt? "Verdragen" dus hè, niks vlinders. Ik moest daar erg om lachen, maar uiteindelijk ben ik wel gelukkig geworden met een man waar ik me zeker fysiek toe aangetrokken voel, maar me vooral lekker bij voel. Ik vind het gewoon gezellig als hij er is, mijn problemen worden kleiner als ik ze met hem doorspreek, we hebben vaak lol samen. Dat soort dingen. Heb je dat allemaal met hem? Dan kun je op dat niet-erg-sociale misschien wel wat vinden (hebben trouwens veel mannen). Bijvoorbeeld dat je in je eentje de bloemetjes buiten gaat zetten. Daar heb ik geen enkel probleem mee, want ik heb veel single vriendinnen. Dat kan bij jou natuurlijk weer anders liggen. Het gaat erom of hij beantwoordt aan de behoeften die voor jou ècht binnen een relatie vervuld moeten worden, omdat je anders niet gelukkig bent. Voor de rest vind je wel een oplossing.
Hanny61
02-04-2013 om 12:01
Voor altijd en eeuwig?
Het klinkt alsof je een relatie voor altijd en eeuwig aan wilt gaan, maar je hebt in het verleden al gemerkt dat dit niet altijd lukt. Je voelt je op zich prettig bij deze man, hij wil voor je gaan (wat dat dan ook inhoudt). Waarom dan niet genieten van het hier en nu en maar zien waar het op uitdraait? Misschien is het op den lange duur wel heel verstikkend en blijkt het gemis aan vlinders wel een groot probleem. Maar misschien komen er alsnog vlinders en ben je blij met wat hij voor je is gaan betekenen. Denk niet teveel vooruit, maar geniet een beetje!
Mari
02-04-2013 om 12:26
Mijn twee centen
Als je twijfelt, twijfel je. Luister naar je gevoel in plaats van het weg te rationaliseren ('heb pech met mannen gehad"). Dat doe je omdat je niet alleen wilt zijn. Geloof me, dat is niet de goede reden om tegen je gevoel in te gaan want dan ben je uiteindelijk meer alleen.
dc
02-04-2013 om 21:32
Gewoon aankijken?
Als je het gezellig hebt, en het gaat goed in bed, dan zou ik gewoon genieten van hier en nu, en niet te ver vooruit kijken. Er kan nog zoveel gebeuren. Ga lekker voor de gezelligheid, en stop met piekeren!
Elisa
02-04-2013 om 21:40
Thx
Fijn jullie reacties, voel me al beter. Ik ga t aanzien, maar zal eerlijk met m blijven, ik hoop dat er vanzelf duidelijkheid komt en ik weer kan slapen,