Relaties Relaties

Relaties

Jey

Jey

03-02-2016 om 04:01

nieuwe vriend

Ik ben een jonge alleenstaande moeder van 26 en een dochter van 8 jaar en ben al geruime tijd vrijgezel geweest(meer dan 3jaar). Sinds afgelopen november/december heb ik een leuke jongen ontmoet waarmee het goed klikt. Ik heb heel lang zoiets gehad van ach ik hoef geen relatie ik zit wel goed zo met me kind en heb dus altijd contacten met mannen nooit verder laten gaan. Mijn dochter heeft ook nooit een man leren kennen. Maar nu ik in de situatie zit dat ik wel iemand heb leren kennen weet ik niet zo goed waar en hoe ik moet beginnen. We hebben een nu een relatie maar het heeft niet echt een goede start. Daarnaast zit hij ook sinds ongeveer 3 weken zonder huis omdat hij al lange tijd geen baan kon vinden op zijn niveau(2 masters en is te duur)en te hoge vaste lasten omdat hij ook nog alimentatie betaald aan zn dochter. Ik vind het een rot situatie want we krijgen door dit niet echt de tijd om elkaar goed te leren kennen als zijnde hij heeft zn plek en ik heb mijn plek. Ik wil hem nog niet in huis halen want ik vind dat nog te vroeg en ik heb hem nog niet voorgesteld aan mijn kind omdat ik niet weet wat een geschikte tijd ervoor is. Er komt nu van alles bij elkaar en t lijkt alsof ik hem zo in de steek laat maar ik weet niet als dat wel t geval is aangezien we elkaar nog maar zo kort kennen en ik eigenlijk niks te maken had met de reden van de situatie. Hij zit nu bij t Leger des Heils en ik vind dat zo sneu maar ik denk maar steeds van ik weet niet als zoiets wel kan na zo'n korte tijd. Ik ben jaren gewoon alleen geweest en ik heb nooit samen gewoond dus ik weet ook niet hoe zoiets gaat dus daar ligt ook een beetje mijn angsten. Ik weet niet als iemand hier advies op heeft. Alvast bedankt ervoor.

afwachten

Ik zou zeer zeker niet al zo hals over kop samen gaan wonen, omdat dat praktischer zou zijn voor je vriend. Je moet alleen samen gaan wonen omdat je dat allebei heel graag wilt en de overtuiging hebt dat je de rest van je leven (of in ieder geval een hele lange tijd) samen verder wilt.

Je kunt hem natuurlijk wel als gewone vriend bij je dochter introduceren. Ik neem aan dat er wel meer vrienden over de vloer komen bij jullie. Zo kan iedereen elkaar vast een beetje leren kennen.

En verder ik zou ik afwachten tot hij zijn leven zelf goed op orde heeft voor je echt serieuze stappen verder zet.

Paddington

Paddington

03-02-2016 om 08:34

Mening

Ik denk dat je er heel goed aan hebt gedaan door hem niet meteen in huis te halen.
Wat Jippox al zegt: als kennis zou je hem kunnen introduceren bij je kind. Wel zou ik daarmee ook wachten totdat jullie eerste verliefdheid over is. Mensen zien hun partner in die periode namelijk wel erg door een roze bril.

Ik snap heel goed dat je het vervelend vindt dat hij nu bij Het Leger de Heils zit. Gelukkig is die mogelijkheid er. Eerst meer zekerheid krijgen over een relatie is in mijn ogen heel erg goed. Je vriend zal op het zelfde punt staan als jullie erachter zouden komen dat het niet werkt tussen jullie. Dan voel jij je waarschijnlijk nog schuldiger als je hem de deur wijst.

Mijn mening is dus: je een goede beslissing genomen waarbij het belang van je kind en jouw voorop hebt gezet.

Miekemieke

Miekemieke

03-02-2016 om 10:16

ook wachten

Ik zou wachten tot hij zijn leven meer op orde heeft want wellicht dat hij de relatie met jou (onbewust) ook ziet als mogelijkheid om weg te komen bij het leger des heils.
Jij zal ook heel zeker van je zaak moeten zijn want je geeft wel heel veel op door weer te gaan samenwonen en stel dat de relatie dan strand waar moet hij dan heen? Dat zou een eventuele breuk heel lastig maken want dan is het jouw 'schuld.' En wat betekend het voor je kind een man in huis die misschien weer verdwijnt?

Yura

Yura

03-02-2016 om 11:16

Rustig aan

Ik ken ook een stel dat vrij snel is gaan samen wonen, doordat dat praktisch handig was. De man woonde bij zijn ouders na een scheiding en was ook lastig om eigen woonruimte te vinden (oude huis nog niet verkocht etc, teveel verdienen voor sociale huur, maar te weinig voor particulier). Dus ja, hij trok bij haar in, nadat ze elkaar een jaar kenden. Haar 2 puberkinderen wonen ook bij haar en ze blijken toch wel heel andere ideeen te hebben over opvoeden en dat botst nu. Je moet zeker als er kinderen in het spel zijn echt je tijd nemen. En je niet laten leiden door omstandigheden.
Overigens vraag ik me af of hij de alimentatie niet omlaag moet laten bijstellen. Het kan toch niet zo zijn dat hij doordat hij zoveel alimentatie betaalt zelf bij het Leger des Heils moet slapen, nu kan hij zijn eigen kind ook niet thuis ontvangen. Kan hij niet een vakantiehuisje huren ofzo?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.