Relaties Relaties

Relaties

feestbeest

feestbeest

15-02-2016 om 18:00

nieuwe relatie

Mijn man heeft één zus van 41. Nu heeft ze voor het eerst een relatie met een man en die is nu zo'n 5 maanden echt serieus. Mijn schoonzusje is al langgewenst bij een zus van hem en ze is al naar een feest geweest binnen zijn familie. Hij is ook een maand of 3 terug bij mijn schoonouders geweest.
Wij hebben hem nog nooit gezien.
Nu ben ik over zeker ruim twee maanden jarig en ik krijg een beetje het vermoeden dat mijn verjaardag het moment zal zijn dat ik hem voor het eerst zie. Ik zou het netjes vinden als mijn schoonzus hem even vooraf komt voorstellen. Het is immers haar relatie. Mijn man vindt dat onzin. Is het zo raar om eerst even kennis te maken voordat hij op mijn verjaardag komt met mijn familie erbij?

Els

Els

15-02-2016 om 18:04

Onzin

Inderdaad, onzin als schoonzus haar (nieuwe) vriend vooraf moet komen voorstellen. Nodig hem (via schoonzus) juist van harte uit zodat hij en zij merken/voelen dat jullie blij voor hen zijn!

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-02-2016 om 18:26

Eens met man

En met Els.

feestbeest

feestbeest

15-02-2016 om 18:54

...

Ze heeft al zeker 5 maanden en relatie met de beste man (ze kent hem al zeker een jaar), is zeker al bij zijn familie geweest, maar niet één keer even langs gaan bij haar enige broer die ze heeft. Ik vind dat raar. Het komt een beetje over alsof wij er niet toe doen, zo iets.

V@@s

V@@s

15-02-2016 om 18:56

nodig hen uit

Als je graag voor de verjaardag wil kennismaken dan nodig je hun toch samen uit? Waarom zou het initiatief bij hun vandaan moeten komen?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

15-02-2016 om 18:56

Joh

Die mensen hebben wel wat meer te doen dan op audiëntie bij de hele familie. Loopt ze normaal wel de deur bij jullie plat?

Emma

Emma

15-02-2016 om 19:34

41 jaar

Ze heeft het41 jaar zonder relatie prima gedaan bij jullie. Laat het haar zelf doen, dat gaat best lukken. Niks erger dan familie die vindt dat je je vriend eerst moet komen voorstellen voordat je samen naar een verjaardag mag. Kom op zeg!

Noet

Noet

15-02-2016 om 19:34

goh

verjaardagen zijn juist het moment om iemand voor het eerst mee te nemen, hoef je niet bij iedereen op audientie.

Imogen

Imogen

15-02-2016 om 19:46

al vijf maanden?

je doet net of die relatie al vijf jaar bezig is! Pas vijf maanden, hij komt net kijken. En nee, vooraf voorstellen lijkt me echt niet nodig.

jeetje

Laat je schoonzus toch fijn genieten van haar eerste (!) liefde op haar 41e. Leuk als ze samen op je verjaardag komen, maar als ze het te druk hebben met elkaar zou ik ook daar geen punt van maken.

En als je toch perse heel graag die man nu wel eens zien wilt, dan bel je toch zelf schoonzus even op en nodigt ze uit? (misschien hebben die andere mensen die ze al wel samen ontmoet hebben dat ook wel gedaan?)

Bedenk vooral: dit gaat niet over jou, niet over je man, en niet over de relatie tussen zijn zus en jullie. Ga nu geen probleem verzinnen dat er helemaal niet is, gun je schoonzus haar geluk! Misschien kun je je zelf nog herinneren hoe het was om pril verliefd te zijn? Of is dat te lang geleden

Limi

Limi

15-02-2016 om 20:00

misschien

hebben die andere mensen hen wel uitgenodigd en wacht het stelletje tot er eens een uitnodiging van jullie komt?

Maar misschien komt hij wel helemaal niet op jouw verjaardag. Ik heb bijvoorbeeld ook helemaal niks met een verjaardag van de vriend van de zus van mijn man. Als we niet samenwoonden zou ik ook niet meegaan.

Toos

Toos

15-02-2016 om 20:22

mijn

Mijn zwager vroeg op de valreep of hij (de hele dag) op onze bruiloft zijn vriendin mee mocht nemen. Was erg handig vond ik, bijna niemand had haar nog gezien en nu meteen iedereen. Had zij ook in 1 keer de vuurdoop gehad.

Verjaardagsfeest

De zoon van mijn vriend heb ik al vrij snel leren kennen omdat die nog bij hem woont. De moeder van mijn vriend vlak daarna. De dochter en exvrouw waren een keertje toevallig bij mijn vriend en toen heb ik die ook een hand gegeven. Dat was, ik meen, na ruim een half jaar. De moeder van mijn vriend was jarig toen vriend en ik net geen jaar bij elkaar waren. Zij gaf een feestje en daar heb ik voor de eerste keer de zus en haar gezin en de zussen van de moeder van vriend gezien.
Mijn kinderen hebben de vriend na een maand of 2 leren kennen en ik heb vriend na ruim een jaar mee genomen naar mijn familie. Maar mijn familie is een beetje apart dus dat heb ik zo lang mogelijk uitgesteld.

Het is zo gelopen.

Er is al een feest geweest aan je man's kant, daar zijn jullie dus niet geweest, je schoonzus en haar vriend wel.
Ja, dan zijn jullie misschien toevallig de enige die hem niet hebben ontmoet.
Over meer dan 2 maanden ben jij pas jarig, leven jullie van verjaardag naar verjaardag?
Ik zou een belletje doen naar schoonzus dat je het leuk zou vinden als ze snel langskwamen, gewoon gezellig, dat je het leuk vindt om kennis te maken met haar vriend.

Mijntje

Mijntje

16-02-2016 om 06:16

schoonmoeder?

En je bent niet eens de schoonmoeder. Ik dacht dat schoonmoeders altijd deze dingen riepen Laat haar het doen zoals zij het doet en betrek niet alles op jezelf! Waarom voel jij je achtergesteld? Niet doen!

Triva

Triva

16-02-2016 om 08:37

nee wil

er is een feest geweest in de familie van die nieuwe relatie.

Maar ik snap ook niet wat je er nu voor gedoe van maakt. Ziet jouw man zijn zus zo weinig keer per jaar en was dat voor die relatie ook al? Wonen jullie zo ver bij elkaar vandaan? Zij kunnen zich toch zelf niet uitnodigen en als je op die leeftijd een relatie krijgt is dat toch allemaal wel lastiger om in elkaars gewoontes te passen en ook kan het best wel een beetje stress geven om in een familie te stappen die al zolang 'op jou wacht', wie weet val je tegen.

Nodig ze uit om een keer te komen eten en als ze niet kunnen: wacht af tot die verjaardag, misschien heeft hij ook wel een verjaardag of iets anders en zie je hem nog niet. Man overboord? Nee toch?

Netjes, netjes...

Ik denk dat ze het gevoel kan hebben bij jullie ' op zicht' te komen, en dat een verjaardag met meer aanwezigen prettiger voelt.

Jij vindt het volgens je listing een hele bezienswaardigheid, met 41 jaar voor t eerst een relatie. Relax!!

Yvonne

Yvonne

18-02-2016 om 08:45

problemen kun je ook verzinnen

Tjonge wat doe je moeilijk. Ze hoeft toch niet voor een keuring speciaal voor je verjaardag langs te komen. En als je nieuwsgierig bent kun je het ook anders aanpakken.
Als mijn broer bijvoorbeeld weer een nieuwe vriendin heeft nodig ik ze gewoon uit een keer gezellig te komen eten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.