Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-06-2021 om 16:50
Zo'n drie jaar geleden heeft mijn buurman via Tinder een Mexicaanse dame ontmoet, met wie hij een relatie is begonnen. Zij zit twee keer per jaar voor 3 maanden bij hem in huis, de andere 6 maanden zit ze in haar eigen land. Als ze in Nederland is, geeft ze online Zumba lessen vanuit het huis van de buurman voor de haar klanten in Mexico. Die lessen geeft ze 4x in de week, beginnend om 16 uur en eindigend om 19.00 uur. Dat gaat met veel kabaal gepaard, ze zweept haar klanten op tot het uiterste op muziek met een flinke beat.
Voor de Coronacrisis had ik er niet zo'n last van, ik kwam na het werk om een uur of zes thuis, ging dan koken en dan was de herrie eigenlijk alweer afgelopen. De buurman had ook van tevoren aangekondigd (niet gevraagd) dat ze dat zou gaan doen. Maar nu ik thuis werk en ook online moet vergaderen, begint het me behoorlijk te storen.
Met de nieuwe buuf kan ik dit niet bespreken, ze spreekt alleen maar Spaans (en ik niet). De buurman vindt alles onzin, ik had er eerder ook geen last van dus waarom doe ik nou moeilijk en zijn vriendin moet toch ook haar geld verdienen. En ik kan toch ergens anders in huis gaan zitten met mijn laptop voor die paar uurtjes.
Ik heb absoluut geen zin in ruzie en buiten die lessen heb ik ook helemaal geen last van de buren (hoewel hun seksleven ook behoorlijk luidruchtig is, maar dat duurt meestal nog geen kwartier). Ik zit de herrie dus maar uit, vier keer in de week drie uur. Maar mijn irritatie groeit, merk ik. Wat zouden jullie doen?
28-06-2021 om 17:34
Je kan daar gewoon de wijkagent voor inschakelen hoor. Mijn buurjongen vond het volkomen normaal om in huis te aan ijshockey te doen en de puck van muur naar muur te slaan in. Ondanks mijn vraag ermee te stoppen, bleef hij doorgaan. Gelukkig vond de wijkagent het niet normaal en toen was het zo over 😅
17-07-2021 om 20:55
Opgelost! We hebben allebei een beetje water bij de wijn gedaan. De buuf heeft iets gedaan waardoor ik de muziek niet meer hoor en ik leg me neer bij haar opzwepende geschreeuw (dat lang niet zo irritant is nu er geen beat meer onder zit). Met een koptelefoon op hoor ik het niet meer.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.