Relaties Relaties

Relaties

Vriendin

Vriendin

09-11-2016 om 19:45

Niet naar feest. Toch cadeau geven?

Een vriendin van mij wordt over 2 weken 50 en viert dat. Ik kan helaas echt niet gaan.

Ik ken haar al jaren, is vroeger (Langer geleden) een echt goede vriendin geweest, nu "gewoon" een vriendin waar ik af en toe contact mee heb.

Twee maanden geleden was zij wel op mijn feest en heeft een cadeau gegeven.

Nu vraag ik mij af, ik kan dus echt niet gaan, zie haar voorlopig niet (woont niet in de buurt). Moet ik haar toch een cadeau geven? En zo ja, hoe dan en hoeveel? Ik weer niet meet precies wat ik van haar gekregen heb en wat de waarde was (veel cadeaus en ging wat rommelig).

Of is een leuke kaart sturen voldoende?

Tuinstoel

Tuinstoel

09-11-2016 om 19:50

juist een mooi moment weer een afspraak te maken. Neem haar mee uit lunchen of dineren en praat lekker bij.

Bloemen

Je kunt ook een bloemetje laten bezorgen. Of een mooie kaart sturen. Maar lijkt mij dat niks moet. Ik hou zelf absoluut niet bij wie wel of niet op welke verjaardag komt en of er dan nog een cadeau ergens heen zou moeten.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

09-11-2016 om 21:15

Ik zou bloemetje sturen

Normaal niet, maar 50 is toch wel een mijlpaal, dus dan zou ik er wel aandacht aan besteden. Een kaartje is dan wel het minimale, maar voor aan een goeie vriendin zou ik dan zeker een bloemetje sturen.

ik zou een kaart sturen met een uitnodiging om

lekker samen te gaan lunchen, als je dat zelf ook ziet zitten. Soms veranderen de vriendschappen en wil je dat leiver niet. Dan zou ik een bos bloemen laten bezorgen.

Tonny

Tonny

09-11-2016 om 22:13

je moet niks, maar

het is wel leuk!

De suggestie om samen te gaan lunchen is een mooie. Inderdaad veranderen vriendschappen vaak mettertijd, en zo'n ontmoeting zou een nieuwe impuls kunnen geven, mede door de geschiedenis die jullie samen hebben.

Bloemen sturen is ook een leuke geste. Alleen een kaart vind ik wat flauwtjes aangezien zij nog niet lang geleden bij jou op je feest was en iets meebracht.
De waarde van cadeaus afwegen - niet aan beginnen. Geef of doe iets wat je passend vindt.

Vriendin

Wil je dat het een vriendin blikft of een vage kennis wordt?

Als jullie af en toe contact hebben, maar het wel goed is, zij wel de moeite heeft genomen om te komen, dan zou ik haar uitnodigen voor een etentje of iets dergelijks.

Als je alleen een kaart doet, zou ik mij wel aan de kant gezet voelen

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2016 om 13:09

Ik stel de vraag toch

Kun je écht niet gaan? Is wat je dan gaat doen zo belangrijk dat je dat niet uit kunt stellen? Zo nee, dan vind ik ook dat je wel iets moet regelen.

Stickertje

Stickertje

10-11-2016 om 13:32

Kaaskopje

Soms moet je dingen doen die je liever niet wilt en daar een leuk feestje voor laten schieten. Zoveel jaar geleden vierden mijn schoonouders hun veertig jarig huwelijk op de 40e verjaardag van mijn zus. Er waren zelfs ooms en tantes van mijn man uit Amerika voor over over gekomen. Ik was op het grote feest maar was liever bij de ladies night out van mijn zus geweest.

Kaaskopje

Kaaskopje

10-11-2016 om 13:37

Stickertje

Ja, soms moet je vervelende keuzes maken.

zebra

zebra

10-11-2016 om 15:25

kaart sturen

met een uitnodiging voor een lunch, leuk dagje uit of iets anders dat jullie naderhand gezamenlijk kunnen doen. Dat is wat ik zou doen. Alleen een kaart sturen en verder niks zou ik erg weinig vinden.

Vriendin

Vriendin

10-11-2016 om 22:27

Bedankt

Iedereen bedankt voor de reacties. Leuk idee om een lunch aan te bieden, dus dat ga ik inderdaad maar doen. Ik denk dat ze dat ook leuker vindt dan bloemen.

En Kaaskopje, ik zou heel graag naar haar verjaardag gaan (baal er echt van dat ik niet kan), maar echt, ik kan dus niet. Andere verplichtingen die (nog) belangrijker zijn dan haar 50e verjaardag. Ook niet te combineren, helaas.

Kaaskopje

Kaaskopje

11-11-2016 om 08:54

Vriendin

Nou, goed opgelost zo dan. Beetje voorbarig, maar gezellige lunch gewenst.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.