Relaties Relaties

Relaties

Vesper Lynd

Vesper Lynd

01-03-2016 om 21:54

Niet mijn feestje

Hoeveel 'pressie' zouden jullie uitoefenen? Ik ben mee geweest naar het bruidshuis om de jurk voor mijn zus te kiezen. Er zijn er nu twee waarover ze twijfelt. Een is echt geweldig en staat haar prachtig, maar wel heel anders dan wat ze vooraf in gedachten had. De ander is ook een mooie jurk.
Zus berichtte net dat ze waarschijnlijk toch voor jurk twee gaat kiezen. Ik heb geantwoord dat ik benieuwd ben, maar eigenlijk wil ik nog wel weer een keer benadrukken dat die andere echt veel mooier is. Risico daarvan is dat de bruidegom me waarschijnlijk weer veel te bemoeizuchtig vindt. Bij het plannen van het feest roept hij ook de hele tijd dat het hun bruiloft is
Wat zouden jullie doen? (Ik zou zo'n slechte wedding planner zijn, ik kan gewoon niet omgaan met mensen die de verkeerde keuze maken haha).

Tja

Misschien kiest ze die tweede jurk dan wel juist omdat jij zo'n voorkeur hebt voor de eerste.
Misschien is het handiger dat je aan je zus aangeeft dat je achter haar keuze gaat staan. Ze heeft er vast een beter gevoel bij en vind de jurk ook beter bij haarzelf passen om redenen die met haar te maken hebben en niet met jou perspectief op 'mooi' en passend.
Het hoort er ook een beetje bij, zo'n huwelijk is wel een 'groepsgebeuren'. Iedereen heeft er wel een mening bij. En vind ook dat ze die mogen ventileren.

40er

40er

01-03-2016 om 22:12

zus

Mijn zus heb ik toen juist mee genomen om een eerlijk antwoord te geven. (Schoon)moeders zijn daarin toch anders vind ik.
Mijn jurk was ook echt heel anders dan wat ik in gedachten had. Maar nooit geen spijt van gehad!

Ik zou gewoon zeggen dat jij nr 2 ook heel mooi vond, maar bij 1 meer het idee had dat het haar jurk was/is.

Ik zou zeggen...

...wat ik vind. Daarvoor mag ik toch mee, bij het kiezen van zon jurk? Zoiets als 40er schrijft, dat lijkt me netjes.

Als de bruidegom (?) dat vervelend vindt, had hij z'n geliefde kunnen opdragen minder mensen mee te nemen bij het kiezen van De Jurk.

Verkeerde keuze.

Je antwoord:" ik ben benieuwd ". Daar zou ik het even bij laten en idd afwachten wat haar definitieve keuze zal zijn. Jij vond de 2e jurk ook mooi en verder:"over smaak valt niet te twisten".

Het is hun feestje, zoals de bruidegom ook al aangeeft.

Twijfelt ze nog?

Als ze erg twijfelt over deze 2 jurken zou ik ze nog een keer gaan passen.

Nimbo

Nimbo

01-03-2016 om 23:56

ik denk

dat zij zo ondertussen wel weet hoe jij erover denkt. Jij bent toch niet verantwoordelijk voor haar keus? laat haar lekker zelf kiezen!

Jaina

Jaina

02-03-2016 om 00:06

Wel zeggen

Ik zou het gewoon zeggen dat je die jurk leuker vind staan. Waarom niet? daarom vraag je toch anderen mee naar het passen? om hun mening te horen. En even prima als je zus besluit toch voor jurk twee te gaan want die vind zijn nu eenmaal het mooist. Ik zou in zo'n situatie gerust mijn mening geven maar als iemand iets anders kiest dan ga ik daar vervolgens natuurlijk niet eindeloos over door. Echter zolang de keuze nog niet is gemaakt en je nog in de discussie zit kan je dat gewoon zeggen bij iemand die zo dicht bij je staat als een zus.

Els

Els

02-03-2016 om 07:14

Twijfelen omdat

Ze twijfelt misschien wel omdat ze hoopt dat iedereen, ook jij, haar keuze de mooiste jurk vindt! En dat wil ze graag bevestigd hebben. Veel vrouwen dromen van hun huwelijk en hoe het dan moet zijn, inclusief jurk. Dus een jurk die je in gedachten hebt past dan beter in het plaatje dat vooraf is bedacht. Dat kan een belangrijke reden zijn om juist voor die jurk te kiezen, ook al staat die andere jurk beter. Ik denk dat je zus een groter plezier doet door haar te steunen in haar keuze. Zeg haar dat ze allebei mooi staan en beaam dat jurk 1 is wat zij steeds heeft gedacht en dat jurk 2 heel anders is en (onverwacht) ook heel goed staat. Er gaat toch nix mis als zus een jurk kiest die jij niet de mooiste vindt? Ik denk dat je zus veel blijer maakt door haar te steunen in die keuze. Zij zal zich vast een veel mooiere bruid voelen in een jurk die iedereen mooi vindt (de mooiste vindt). En daar gaat het toch om?

Moni

Moni

02-03-2016 om 11:30

Ik neem aan dat je je mening al gegeven hebt bij het passen

En daar mag het ook, anders neemt ze je niet mee.

Ik zou achteraf je mening niet meer geven. Ik vind je reactie : 'ik ben benieuwd' al wat negatief. Je had ook kunnen zeggen dat ze de jurk moest kiezen waar zij zich het fijnst in voelt.
Dan had je haar gesteund in wat ze ook kiest.

Mijntje

Mijntje

02-03-2016 om 11:37

tutu

Je schrijft: een is echt geweldig en staat haar prachtig. Maar dat vind jij, dat IS niet zo. Zij voelt zich er misschien helemaal niet fijn in, om wat voor reden dan ook.
Het is idd haar feestje en ik zou me wat minder opdringen en gewoon blij zijn voor haar, al komt ze in een tutu.

neteret mut

neteret mut

02-03-2016 om 12:23

ik heb moeite

met de eerste zin. "hoeveel pressie zouden jullie " Met het woord pressie ga je al fout, en je zult het zo sterk niet bedoelen maar ik denk dat het wel al zo voelt bij je zus. Het is haar feest en zij moet dragen waar ze zich het best in voelt, haar keus.

Eh..

Er zijn twee jurken en ze staan haar allebei mooi. Jij vindt de ene jurk net iets mooier, maar zij kiest toch voor de andere. Prima toch??

Ik zou het hierbij laten en haar het idee geven dat ze een goede keuze heeft gemaakt. Anders gaat ze toch weer twijfelen, krijgt ze ruzie met haar a.s. man etc. Dat doet een gestresste bruid geen goed denk ik.

En ze maakt geen 'verkeerde keuze', de keuze zou alleen niet de jouwe zijn. En dat geldt waarschijnlijk niet alleen voor de jurk, maar ook voor de echtgenoot

Het zou mij geen familieruzie waard zijn geloof ik.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.