Relaties Relaties

Relaties

Dniise

Dniise

02-02-2016 om 16:44

Niet gelukkig maar wel houden van.. scheiden?

We zijn 6 jaar samen, hebben een zoontje van 4. maar voel me al een hele tijd niet gelukkig meer. er is geen enkele intimiteit tussen mij en mijn partner. ik heb van alles uit de kast getrokken, heel veel gepraat maar er veranderd niks. alles krijg ik terug gekaatst of 'hij weet het niet' de enige intimiteit is een kus bij het weggaan of thuiskomst. geen enkele aanraking op welke manier dan ook. ik mis een simpele hand op me rug, of op me been, een streling, een oprechte kus. op seksueel gebied gebeurd er 1 keer in de maand iets of 1 keer in de 2 maanden (nu al bijna 3 maanden niks) en de keren dat we seks hebben draait het alleen om hem, en zijn behoefte.
ik ben daardoor enorm onzeker geworden, voel me enorm minderwaardig. niet aantrekkelijk, niet vrouwelijk, en vooral niet geliefd, ik voel niet dat hij van me houdt. het laten zien in kleine dingen is voor mij nog veel belangrijker. dan woorden maar het is op geen enkele wijze .
en mijn wantrouwen zijn heel hoog. dit gaat steeds op en af(hij werkt in de horeca en houdt wel van de aandacht als hij een bakkie teveel op heeft) maar hij geeft het dan ook. het gebeurd niet wekelijks. maar de keren dat het gebeurd wordt ik nog onzekerder nog banger. en nog verdrietiger.

Laatst hadden we een bruiloft en naderhand gingen we met een hele groep de kroeg in, ik kreeg enorm veel aandacht van mannen. en ik voelde me daardoor zo goed voor eventjes werd ik gezien, wou iemand mij, ook al wou ik daar niks van en werd ik naderhand alleen maar weer verdrietig dat mijn partner mij niet zo kon zien..

Ik hou van hem, en ik hou ervan hoe het tussen ons kan zijn, onze gezamenlijke interesses, en ideeën maar er veranderd na zo'n lange tijd helemaal niks.
praten niet, het initiatief nemen niet, (ik krijg alleen maar een klap, waardoor de stap groter wordt waardoor ik het niet meer durf) er was een tijd van spanning en stress op zijn werk (plus enorme alcohol gebruik) hij ging van baan veranderen en het zou dan echt veranderen. hij werkt er inmiddels al langer als een half jaar en heeft het enorm naar zijn zin.
ik weet niet wat ik nog meer kan doen of zeggen.. vanavond weer in gesprek..
en ik heb geen idee wat ik nu nog moet zeggen dat hij echt een keer voor me vecht.
maar ik weet het gewoon niet meer, is houden van genoeg? hij zegt van me te houden als ik aangeef dat ik het niet voel. maar er iets aan doen, doet hij niet. het komt alleen vanuit mij.. is scheiden (geregistreerd partnerschap) of accepteren de enigste oplossing nog?

Dniise

Her kan zomaar zijn, dat een stevige relatie met iemand die jarenlang bij je blijft, waarmee je een kind hebt en een hoop zorgen deelt, dat die relatie veel minder spannend en intens is dan een vrolijk avondje uit. Bedenk goed wat je zelf belangrijk vindt. en dat niet alleen voor jezelf, maar ook voor de verantwoordelijkheden die je op je genomen hebt ten aanzien van je man en je kind.
Praten is een zeer overschat gebeuren. Maar overmatig alcoholgebruik is daarentegen weer een groot probleem. Het zou mooi zijn als jullie samen iets zouden kunnen gaan doen.

Tsjor

Ff zo

Ff zo

05-02-2016 om 13:01

veranderd?

Ik herken veel in je verhaal.

Dniise, was je man anders voor jullie kind kwam?

Hoe was het toen met de intimiteit (de kleine dingen, de seks) en andere gedragingen en/of woorden van waaruit je kan afleiden dat hij van je houdt?

"ik krijg alleen maar een klap," Wat bedoel je daar mee?

Heeft hij in jouw ogen echt een alcoholprobleem? Sinds wanneer?

En hoe ging het gesprek?

Dniise

Dniise

05-02-2016 om 22:03

Ff zo

Ja dat was hij zeker, tijdens me zwangerschap kwamen hoop problemen, daarna ging het geweldig tussen ons maar al gauw sloop het erin. en was na een tijdje weg.

Ik bedoel met ik krijg alleen een klap, (sorry niet duidelijk aan gegeven, maar niet letterlijk) hij hoop belooft maar niet na komt, me heel vaak teleurstelt, me pijn doet.. door zijn gedragingen buitenshuis..
Ja heeft hij, ook naar zijn eigen zeggen. heeft hij al 8 jaar. al toen ik hem kende, alleen wist toen niet hoe erg het was, en was met periodes dagelijks dronken thuis na zijn werk, soms elke dag, later kwam een kwade dronk, en nu is zijn alcohol probleem 80% minder nu hij ergens anders werkt, maar de keren dat ie toch weer drinkt, kan hij niet stoppen op tijd, en weet hij de volgende dag niet meer wat hij gezegd of gedaan heeft.

GEsprek ging super. en hele goede afspraken gemaakt over tijd samen inplannen en hij zou nadenken over wat hij zelf kon veranderen aan intimiteit, en liefde tonen.. toen kwam de dag erna het mooie.. ik kwam er achter dat hij die maandagnacht is vreemd gegaan.. nu even dit weekend apart. en nog beter gaan nadenken. ben momenteel heel erg in de war

Dniise

Dniise

05-02-2016 om 22:05

eerdere vermoedens

en mijn eerdere vermoedens over vreemdgaan, (maar waarbij ik het niet heb kunnen aantonen) schijnt ook vaker gebeurd te zijn.. alleen geen idee wat er van waar is, hoe vaak, hij ontkend het, wat ik al verwachtte. maar maakt het wel moeilijker..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.