Relaties Relaties

Relaties

tante Sidonia

tante Sidonia

09-11-2016 om 10:31

nichtje jarig, tijdstip verjaardag

Mijn nichtje is binnenkort jarig. Mijn broer heeft mij uitgenodigd voor die middag, op de dag zelf van haar verjaardag. Enigzins ongebruikelijk want dan kunnen veel mensen niet doordat het een doordeweekse dag is. Mijn zus en broer, de andere, zullen dit niet leuk vinden en ik vind het ook een rare move.
De drijvende kracht achter deze beslissing is de moeder van het meisje, zij heeft geen zin in drukte en het komt haar goed uit dat de familie niet kan komen.
De situatie tussen mijn broer, de vader van het meisje, en zijn vriendin, de moeder is beroerd. Ze zijn eigenlijk nog net niet uit elkaar; ze wonen samen in het huis maar slapen en leven al jaren langs elkaar heen: alleen de momenten dat hun dochter thuis is en niet slaapt zijn ze ook wel samen.

De reden dat ik wel ben uitgenodigd zit hem misschien een beetje in het feit dat de moeder enigzins een voorkeur voor mij heeft, vermoed ik, omdat ik het goed kan vinden met mijn nichtje (ze wordt 5) en haar vaker heb opgevangen. Dit komt ook gewoon omdat ik vaker in de gelegenheid was en mijn zus die ook gek op haar is, minder.

Maar goed, ik voel me nu eigenlijk een beetje bezwaard; een soort 'verrader', omdat ik nu ben uitgenodigd en zij min of meer bewust uitgesloten. Er is ook al aangekondigd dat er geen sprake van is dat da verjaardag nogmaals wordt gevierd, daar heeft moeder geen zin in.
Voor mijn nichtje vind ik het ook wel jammer omdat zij haar andere oom en tante niet ziet terwijl die band verder wel goed is.
Wat zouden jullie doen? Ik vind dat ik wel gewoon moet gaan maar het voelt ongemakkelijk deze situatie.

Pirata

Pirata

09-11-2016 om 11:06

gewoon gaan

Natuurlijk ga je gewoon, want je gaat voor je nichtje en niet voor de bijkomende toestanden. Niks over zeggen, maak het voor haar een leuke en speciale dag.
Wie weet neemt je zus nog wel vrij om toch te komen.

Angela67

Angela67

09-11-2016 om 11:36

zeker gaan

inderdaad juist voor je nichtje, laat haar zo weinig mogelijk meekrijgen hiervan.

Ik zou het denk ik wel met mijn zus vooraf bespreken, hoe je je erover voelt en aftasten bij haar of zij er ook zo in zit. En wie weet neemt je zus inderdaad wel vrij, maar ook dan zou ik inderdaad (samen) er geen woorden aan wijden die middag.

Is het nog een optie om in het voorjaar, als het wat mooier weer is, met je broer, je zus, je nichtje, jouzelf (en evt andere kinderen) op stap te gaan? Of je nichtje meenemen naar een leuke film in de kerstvakantie?

gr Angela

Tuinstoel

Tuinstoel

09-11-2016 om 11:49

gewoon gaan

Volgens mij maak je het veel ingewikkelder dan het is. Je nichtje is jarig op die dag en viert haar verjaardag. Gewoon gaan dus.

Ik zou het overigens heel irritant vinden als anderen zich gaan bemoeien met wanneer ik die verjaardag vier. Ze is nota bene jarig die dag. Dat er mogelijk minder mensen komen, is hun probleem (of wens). Niet iedereen denkt en vindt hetzelfde. Familie kan altijd een andere keer langskomen.

Femke

Femke

09-11-2016 om 12:03

Vervelend..

Wat vervelend dat ze de verjaardag vieren op een door de weekse dag overdag. Dat is erg lastig. Het kind kan hier echter niets aan doen, het is haar verjaardag dus zorg ervoor dat ze zelf niets van de spanningen meekrijgt.

Hier is het al jaren spanningen rond de verjaardag van mijn dochter.
Dit jaar vierden we het op een zondag, mijn man heeft er speciaal vrij voor gevraagd. Uiteindelijk konden er maar 1 van de 4 paren ooms en tantes. Ik heb maar een hoop andere mensen uitgenodigd zodat de kamer toch gevuld was. Ze vond het een prachtfeestje.
Andersom is het anders. Vieren de kinderen van haar de verjaardag en ik kan niet dan wordt ze boos.Terwijl ze dus ook niet bij ons geweest is.

Limi

Limi

09-11-2016 om 13:13

ach

Ik lees een beetje dat je denkt dat ze expres zo'n tijd hebben gekozen? Misschien denken ze er wel helemaal niet bij na en komt hen dit gewoon het beste uit.

Binnenkort heb ik ook een verjaardag van een nichtje op een onmogelijke tijd. Die tijd komt de ouders het beste uit, maar mij niet. Maar verder denk ik daar niks van. Ik heb alleen nog niet besloten of ik er heel vroeg twee uur voor in het openbaar vervoer ga zitten. Ik neem aan dat als ze zo'n tijd bedenken, ze ook wel kunnen bedenken dat het niet bij iedereen gaat lukken.

Ook ach.

Dat hun relatie niet lekker loopt en andere persoonlijke zaken zou ik er los van zien. Dat is hun leven.

Nichtje wordt 5 en wie kan die komt. Wie niet kan doet een belletje of stuurt een kaart.

Dees

Dees

09-11-2016 om 14:37

tja

Ach ja zo nodigde ik mijn familie uit voor de verjaardag van mijn zoon (een week na zijn verjaardag want we komen een dag voor zijn verjaardag thuis van de andere kant van de wereld), kregen we de mededeling "dan gaan we op vakantie want we rekenden erop dat je op zijn verjaardag zijn feest vierde" en ja ze wisten dat wij die zaterdagmiddag rond 17:00 thuis zouden komen en hij is die zondag jarig.

Dus toen hebben we het naar voren getrokken en voor ons vertrek gekozen, van te voren afgestemd of ze dan kunnen en ja hoor in die maand hebben we alle tijd in de weekenden. Vervolgens de uitnodiging eruit gestuurd. We hebben ervaren dat het feestje rond 16:00 afgelopen moet zijn zodat onze zoon wat tot rust kan komen en bij tijds naar bed kan gaan. Krijgen we bericht van mijn zus "ja sorry, ik heb eerst een sportwedstrijd dus we komen om 15:30".

Ja leuk.....maar 16:00 uur ben ik een stel van de gasten weer naar huis brengen, zij hebben geen auto en komen met de trein (1,5) uur.

Dus er is altijd wel wat.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-11-2016 om 15:18

Je moet het bij jezelf houden

Wat zich eventueel afspeelt tussen je zus en je schoonzus, is niet aan jou. Je kan het erg vinden, maar je nichtje weet dat allemaal niet. Wij hebben verjaardagen van kleine kinderen zoveel mogelijk op de dag zelf gevierd. Kleine kinderen leven bij de dag. Als ze jarig zijn, zijn ze jarig en dan is het leuk als de visite ook komt. Dus ga lekker heen, richt je op je nichtje en niet op de problemen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.