Relaties Relaties

Relaties

Jupiter

Jupiter

12-11-2015 om 16:25

Moeilijke tijden

Er komen zware tijden aan en ik zie er als een berg tegenop. Bij mijn schoonmoeder is kanker geconstateerd en het ziet er slecht uit, uitzaaiingen in de lever en longen. We krijgen nog een prognose, maar beter wordt ze niet meer.
Wij wonen om de hoek en zullen als eerste mantelzorg worden aangewezen. Komt bij dat ik werk als zzper (geen echte baan in de ogen van mijn omgeving geloof ik) en mijn schoonvader erg onzelfstandig is (generatieding hij kan niet eens koken).

De relatie met mijn man vin ik erg fragiel. Ik ben sinds een paar jaar chronisch ziek (ik weet het sinds 2012 daarvoor was ik niet fit) en mijn man loopt sinds 2013 te tobben met vage klachten. Heeft zelf een keer burnout gezegd, heeft een keer gezegd dat de dokter dat heeft gezegd en later weer ontkend. Slaapt zegt, maar er komt niks uit het onderzoek ernaar en heeft zich nu laten doorverwijzen naar een reumatoloog.
Hij heeft een keer in een boze bui gezegd dat hij nu eens een keer aan de beurt is om ziek te zijn, wat erg hard aankwam bij mij, want ik word niet meer beter.
En ik maak me ook zorgen om mijn man, want dat er iets is dat staat wel vast.

Ik ben altijd erg moe en het lukt me nu net om mijn eigen werk en het huishouden en twee pubers, die me erg nodig hebben, te doen. Ik stort bijna iedere avond rond 20.00 uur doodmoe in bed. Als het kan. Mijn man doet wel veel maar meestal komt het op mij neer. Man zit vaak op zijn tablet te gamen en is dan heel erg slecht aanspreekbaar.

Maar nu is zijn moeder ernstig ziek en begrijpelijk hij (en ik ook!) erg aangeslagen en verdrietig. Maar ik krijg een beetje het gevoel dat ik niet verdrietig mag zijn omdat het zijn moeder is.