Relaties Relaties

Relaties

K

K

04-04-2015 om 20:10

Moeilijk vriend gebruikt vaak xtc ,ik ben volgens hem uit het jaar....en van de ouderwetse stempel!

Mijn vriend waar ik va.1995 samen mee ben en 3 kids mee heb,gebruikt de laatste tijd wel erg veel xtc!
Nu heb ik hem daarop aangesproken maar daar trekt hij zich niets van aan.
Ik zeg we hebben 3 kinderen ,je bent geen 18 meer!
Nu heeft hij een eigen bedrijf en ik weet dat dat weleens de nodige stress opleverd maar nog geen excuus.
Ik ben dan maar van de ouderwetse stempel,10 jaar geleden was hij ook antidrug.
Tja werken met jongeren die ook gebruiken,dus makkelijk beïnvloedbaar.
2 ervan zijn ook nog familie.
Hij stuurde via de app van de week een berichtje uit de Telegraaf,dat er veel zzpers enz.naar drugs grijpen door de stress en hoge werkdruk.
Ik zei als het teveel wordt dan ga je weer voor een baas werken.
Maar nee zo erg was het nu ook weer niet.
Ik heb in z'n colbertjasje een zak vol verschillende kleine zakjes met gekleurde xtc-pillen gevonden(straks dealt ie nog!)
Stel dat onze kids ze vinden noem maar op.
Vanavond hebben we feest en mijn vriend zei het wordt weer laat.
Ik zei voor mij niet,morgen fit zijn v d kids en helaas weet ik dat de meerderheid gebruikt daar op feest,dus heb totaal geen zin om mee tegaan,maar laat me toch maar even zien(is 2 straten verderop)
Stel ik me nu aan en ben ik ouderwets,ik sprak een andere jongeman die zei meid het is anno 2014(einde v 2014)maar die is jonger en vrijgezel(keur ik het nog niet goed)
Zucht weet nu niet meer wat ik moet doen,ik blijf me ergeren aan dat xtcgebruik ,wat zouden jullie doen als dit bij julliehdt probleem was?(zoiezo niet mee op feest gaan vermoed ik)

Bimba Boef

Bimba Boef

04-04-2015 om 21:27

natuurlijk heb jij gelijk

en probeert hij jou weg te zetten als ouderwets; hij zal wel verslaafd zijn. is het niet lichamelijk dan wel psychisch.
maar de mogelijkheid dat de kinderen erbij kunnen gaat natuurlijk alle perken te buiten. Dit laat je toch niet gebeuren als moeder zijnde???

Ook aan gedacht....

...dat je kinderen het niet kunnen zien, maar het ook kunnen innemen? Per ongeluk of omdat het spannend is?

Deze meneer kreeg van mij de keuze. Stoppen met die XTC of einde relatie.

Suze

Suze

05-04-2015 om 09:50

verslaving

Ik zou het ook een zeer ernstige situatie vinden en denk ik eisen dat hij stopt. Vanwege het gevaar voor de kinderen.

Maar misschien is hij al verslaafd en is dat niet zo gemakkelijk voor hem, om toe te geven dat hij verslaafd is EN om meteen te stoppen.

Lees even het draadje over een vriend die verslaafd is aan drank, dan krijg je misschien een beter beeld wat verslaving inhoudt (is een ziekte).

Hoe is jullie relatie verder? Hoe functioneert/is hij verder naast zijn xtc-gebruik? Is hij gek op zijn kinderen?

Ik zou hulp zoeken in de drugsverslavingshoek. Hier moet je echt wat mee en snel ook.

Sterkte.

Bimba Boef

Bimba Boef

05-04-2015 om 11:42

En wat jij je goed moet realiseren

Is dat iedere verslaafde zijn gebruik goedpraat: iedereen doet het , het is allemaal niet zo slecht, het is anno 2014, betekent zoveel als, het is normaal om te gebruiken!

Wees wijs, trap daar niet in.

K

K

05-04-2015 om 21:27

Dank je wel v jullie reacties..

Dank je wel voor jullie reacties,het vreemde is alleen dat ik lees dat je aan xtc niet verslaafd raakt!
(Hij heeft eerlijk gezegd ook wel eens coke te hebben gebruikt(daar kun je wel verslaafd aan raken,maar hij zegt dat gebruik ik echt niet meer,want daar vind ik niks aan)ook zegt hij dat mensen met alcohol vaker agressief zijn en dat je met een xtc-pil socialer bent,meer durft te praten enz.
Maar ik lees dat de uitwerking na enkele dagen is dat je down/depri voelt.
Weet dat ik dit zelf opmoet lossen,maar vindt het prettiger om mijn verhaal even kwijt te kunnen..

Charlie vo

Charlie vo

07-04-2015 om 13:21

Het verkeerde pilletje

Heeft je vriend er al eens aan gedacht dat het verkeerder pilletje hem fataal kan zijn? Dan zijn zijn kinderen half-wees.

Ik heb zelf 2 mannen in mijn leven gehad die drugs binnen brachten. Ik heb ze allebei buiten gezet. Niet waar mijn zoon bij is!

Er zijn zoveel mensen die de nodige stress ervaren. Die gaan Mindfulness volgen of kick-boxen of... Drugs is uit den boze.
Misschien kan hij eens niet naar een feestje gaan? Dan is hij uitgeslapen en hoeft hij geen drugs om de stress aan te kunnen.

In ieder geval : geen drugs in mijn huis! En zeker niet waar mijn / onze kinderen bij zijn.

mama2

mama2

07-04-2015 om 14:13

Ouderwets

Ik ben best ruim denkend, maar drugs in de buurt van mijn (dan zijn het even MIJN kinderen) is een absolute no go onder geen 1 enkele voorwaarden te versoepelen. Punt. Het spijt mij dat ik het schrijf, maar ook jij brengt op dit moment je kinderen in gevaar door van de drugs af te weten en het toe te laten in de buurt van je kinderen.

Zoals iedereen al zegt, verslaafden zijn zeer makkelijk in het goed praten van het "probleem", het wordt namelijk zo verteld dat het JOUW probleem is en niet die van hen. Ze hebben het even nodig om de stress te verminderen bla bla bla. Ik heb ook stress, maar neem dan even een lekker bad of ga er even lekker tussen uit.

Dan maar ouderwets, maar als mijn man aan de drugs zou gaan zou hij mogen kiezen of delen of ik doe dat voor hem.

Natuurlijk hoop ik dat jullie er samen uitkomen, dat hij erkent dat hij een probleem heeft en dat dit de kinderen in gevaar brengt....ik wens je dan ook sterkte.

Nuchtere vriendin

Nuchtere vriendin

07-04-2015 om 17:01

Lezen

Lees mijn draadje even in de rubriek Gezondheid (Vriend drinkt te veel). Ik worstel hier ook mee. Je bent niet alleen. Maar het is duidelijk: wat jouw vriend doet kan niet!!

Nuchtere vriendin

Nuchtere vriendin

07-04-2015 om 17:46

Lotgenoten

Mocht je er behoefte aan hebben: partners van druggebruikers kunnen ook terecht bij Al-Anon, las ik ergens.
Al is xtc fysiek niet verslavend, het is wel degelijk psychisch verslavend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.