Relaties Relaties

Relaties

Moeilijk dilemma

Bij jongste (15)in de klas zit bij bepaalde lessen dochter van collega. Ik werk met collega al jaren samen. Soms in mindere mate, momenteel in meerdere mate. Collega en ik kunnen prima met elkaar door 1 deur. Collega is het type, grote mond, klein hartje en altijd vrolijk. Collega vind het leuk dat onze dochters soms samen in de klas zitten, soms praten we er wel eens over (heeft die van jouw ook zo zitten leren gisteren? En wat had ze...?) soms ook niet.
Op zich zijn collega en ik wel 'vertrouwelijk' met elkaar, collega vind het soms moeilijk om bepaalde dingen te zeggen tegen anderen. Tegen mij niet. Mij vertrouwd ze wel (heeft ze zelf gezegd vorig jaar ofzo tijdens teambuildingdag). Soms verteld collega ook wel eens werkissues waar ze mee zit aan mij en vraagt advies b.v. wat ik zou doen...
Nou kwam dochter een week terug ofzo thuis met het verhaal dat er bij hun thuis 'iets' aan de hand is. Dochter van collega schijnt met regelmaat te huilen in de klas en heeft schijnbaar verteld aan mentor wat er is en mentor houd daar rekening mee. Kon niet leren b.v. door de situatie thuis en mag daarom toets over doen Beste vriendin van collega's dochter schijnt ook precies te weten wat er is en loopt met regelmaat innig troostend met haar rond. Dat soort dingen. Dochter weet niet precies wát er is. 'Iets' , iets ergs...in ieder geval. Maar collega loopt vrolijk op werk rond...uit niets blijkt dat er wat is thuis. Verteld dat ze dit hebben gedaan en dat ze dat hebben gedaan...we hebben meerdere dagen samen gewerkt. En ik ben ervan overtuigd dat als er iéts zou zijn, ze iéts gezegd zou hebben dat erop wees dat er 'iets' was en of ik daar rekening mee zou willen houden of in die geest.Of dat het in ieder geval merkbaar zou zijn geweest.Misschien zonder precies te vertellen wat, maar in ieder geval zichzelf zou excuseren ofzoiets. Zo vertrouwelijk zijn wij gewoonlijk wel. Ik ken haar dochter redelijk goed en het is een beetje een ander kind dan jongste. Het is een beetje een 'dramequeen' zoals jongste dat noemt. Zoals pubermeisjes wel eens kunnen zijn.
Nou kunnen er 2 dingen zijn:
A: Het verhaal klopt, er is iets aan de hand en collega wil dat niet vertellen.
B: Het verhaal klopt niet en collega's dochter zoekt excuses voor een niet geleerde toets en het verhaal is een 'eigen leven' gaan leiden en een beetje uit de hand gelopen.
En nu zit ik met het dillema....vraag/vertel ik iets aan collega dat ik dit weet? Als het A is breng ik collega misschien in een lastig parket, mijn gevoel zegt dat als ze niks wil vertellen dat dat haar goed recht is.
Als het B is en ik zeg niks neemt collega mij dat zeker kwalijk....Die vraagt dat 100% zeker na als ze er achter komt of ik dat weet en dan? Of verteld het aan mij en moet ik dan doen of ik van niks weet? Liegen dus eigenlijk? (niks voor mij...dat kan ik slecht).
En ik ben ervan overtuigd dat als het B is, het vandaag of morgen 'uitkomt'.
Eind deze week werken wij weer 2 dagen samen. En dan? Tot nu toe heb ik gedaan of mijn neus bloed en ik van niks weet. Maar schijnbaar valt zelfs dat op...Want collega vroeg aan mij al wat er met me was...ik was zo 'afwezig'?
Dus wat nu?
groeten albana

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bellefleur

Bellefleur

23-04-2013 om 09:50

Onderkoeld

En als je het dan een beetje onderkoeld brengt? Zo van, goh, dochter vertelde laatst dat jouw dochter moest huilen in de klas. Zit ze niet zo lekker in haar vel?
Een derde mogelijkheid is natuurlijk dat er iets ernstigs aan de hand is, terwijl je collega dat niet weet. Dat dochter het geheim houdt voor haar moeder.

ppc

ppc

23-04-2013 om 10:51

Herkenbaar

bij de dochter van nicht: toen nicht en neef op ouderavond kwamen op school, zei de mentor dat hij het fijn vond dat ze toch nog samen op gesprek kwamen. Na de verbaasde blikken van neef en nicht legde hij uit dat hun dochter al wekenlang een enorm probleem had: haar ouders gingen scheiden! Hier was dus niets van waar, ze had er wel behoorlijk voordeel mee gehad. Toetsen die minder zwaar meetelden, huiswerk dat werd kwijtgescholden. De nasleep voor dochter was minder leuk natuurlijk. Ze heeft alles dubbel en dwars in moeten halen.

albana

albana

23-04-2013 om 11:05 Topicstarter

Dat eerste

Om het dan onderkoeld te brengen zat ik ook aan te denken. Maar ik vind het 'moeilijk'....breng ik dan collega niet in een lastig parket als er écht 'iets' zou zijn en ze gewoon nog niet wil dat iedereen dat weet? In verlegenheid? Ik weet dat collega niet zomaar zo open is tegen iedereen als tegen mij. Schaad ik dat dan niet? En dan dan zegt ze dat dat niet zo is en dan?
Leg ik dan verder uit wat er was/is?
Aan de andere kant...als ik niks zeg schaad ik misschien juist wel wat omdat ik het weet en mijn mond houd.
Die tweede optie van pcc lijkt mij ook een zeer goede mogelijkheid, voor zover ik die dochter ken. Jongste denk zelf ook dat dát het is. Omdat ik natuurlijk niet kan beamen wat collega's dochter zegt in de klas. Die voelt 'm al aankomen. En jongste heeft ook liever dát ik niks zeg tegen collega. Die wil niet als 'verader' te boek staan van intieme zaken die in die groep spelen.
Lastig, lastig...
groeten albana

1 op 1

dat had je natuurlijk al bedacht, wat je ook gaat zeggen en wanneer, zorg dat jullie niet onderbroken/gestoord kunnen worden en dat er niemand kan meeluisteren.
Verder zou ik denk ik toch ook gaan voor zo'n onderkoelde reactie en verder van niet al te veel weten. Hooguit dat dochter meldde dat collega-dochter zo verdrietig was en zich afvroeg wat er was? je hoeft dan nergens op in te gaan, jouw dochter is geen verklikker en ze heeft de ruimte om te reageren.

sterkte!
Jons

mix

mix

23-04-2013 om 11:45

Niks

ik zou niets zeggen tot ik zeker weet wát er dan is.
het kan
1. niet waar zijn, dan haal je meer overhoop dan je lief is voor jouw dochter/haar dochter/haarzelf.
2. het is wel waar maar je collega wil je dat niet laten weten.

Ik hoor wel vaker "geheimen" van anderen en ik peins er niet over die door te vertellen tenzij ik weet dat er iets heel ernstigs is en dan nog moet je collega dat niet perse aan jou hoeven te vertellen; niemand weet alles van een ander. Mocht dochter van collega aan de drugs zijn, loverboys, ziek of wat dan ook, dan zou ik misschien voorzichtig polsen bij collega, maar aan de andere kant: wie zegt dat ze dat niet weet en het puur niet op het werk wil delen?

Ely

Ely

23-04-2013 om 12:08

Twee insteken

Persoonlijk zou ik ook niks zeggen maar als dat voor jou heel moeilijk is zou ik alleen iets zeggen over datgene wat zichtbaar voor meerdere mensen op school is geweest. Bijvoorbeeld: 'ik hoorde dat je dochter heeft gehuild in de klas, hoor jij dat soort dingen zelf ook? Ik merk bij mezelf dat ik het soms moeilijk vind te volgen wat er speelt bij die meiden, jij?' zoiets
Zo geef je aan dat je iets weet en biedt opening maar je geeft ook de mogelijkheid om te antwoorden dat het allemaal meidengedoe is dus niks om over te praten of een dergelijke escape.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Angela67

Angela67

23-04-2013 om 13:28

Even kort met meisje zelf praten

is dat een optie? laat weten dat het je spijt dat ze verdrietig is, en dat je haar moeder vaak ziek en je je afvraagt of je kunt helpen. maar dat je ook discreet wilt zijn en helemaal niets zal zeggen als ze dat niet wil?
angela

Caitlynn

Caitlynn

23-04-2013 om 13:49

Toch wel zeggen

Je zegt dat jullie het wel eens over de dochters hebben en je een soort vertrouwensband hebt, dus het is toch helemaal niet gek als je naar haar dochters toestand informeerd? Ik denk, dat ik terloops zou opmerken, "Gaat het alweer een beetje beter met Miepje (haar dochter)?" Bij een "hoezo" zou ik iets zeggen in de zin van dat Truusje (jouw dochter) vertelde dat Miepje haar toets niet hoefde te doen omdat ze vreselijk verdrietig was en dat ze zelfs moest huilen. Zoiets. Dan laat je je verder niet uit over de eventuele reden die aan het verdriet vasthangt en geef je je collega de ruimte om eventueel te praten.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn bevrijding uit een huwelijk, waarin dingen gebeurden die niet in een liefdevolle relatie horen, voor een de meeste mensen een complete verrassing was. Ik was destijds ook altijd zo'n opgewekt, vrolijk tiepje aan de buitenkant. Dat was mijn masker om mijn ellende te verbergen, dus het is niet onmogelijk dat er wel degelijk wat speelt.

Niet mee bemoeien

Waarom wil jij je toch overal mee bemoeien, Albana? Het gaat om een collega. Jij zegt dat je heel goed contact met haar hebt, misschien denkt zij er wel anders over. Vindt ze je heel aardig, maar alleen voor op het werk. Denk je dat ze je heel veel persoonlijks vertelt, maar is dat eigenlijk maar heel weinig.

Als er iets is en ze wil je het niet vertellen dan is dat haar goed recht. Dan hoef je daar niet op een subtiele manier naar te gaan vissen. Misschien wil ze helemaal niet haar hart bij jou uitstorten en ziet ze haar werk als een afleiding voor de ellende thuis. En dan kom jij met je 'subtiele' hints.

En als het zo is dat dat meisje iets verzonnen heeft om aandacht te trekken, dan komt dat vanzelf wel uit; ook daar hoef je je niet mee te bemoeien.

Ook kan het iets zijn waarvan dat meisje helemaal niet wil dat haar moeder het weet. En dan ga jij dat even op jouw 'subtiele' manier aan de grote klok hangen.

Je hoort het vanzelf wel als je hulp nodig is.

Tijgeroog

Tijgeroog

23-04-2013 om 14:15

Terloops laten vallen

Ik zou er wel iets van zeggen, een terloopse opmerking maken ofzo, dat dochter zich wat zorgen maakt, of dat je hoorde dat het meisje niet zo lekker in haar vel zit. Dan kan ze zelf kijken of ze daar op in wil gaan of niet.

Molleke

Molleke

23-04-2013 om 22:37

Idd.

niet mee bemoeien. Je schetst voor jezelf een dilemma wat geen dilemma hoeft te zijn. Ik zou me er niet mee bemoeien. Tis niet aan jou.

albana

albana

24-04-2013 om 08:18 Topicstarter

Mmm

Niet mee bemoeien is het allermakkelijkste.........Dat heb ik dus vorige week gedaan. Wel zo simpel, gewoon de dagelijkse dingetjes. Maar als er écht iets is weet zij ook heel best dat ik het dus ook weet. Dan kan ze die conclusie ook heel prima zelf maken lijkt me. Net zo als ik dat andersom wel zelf zou bedenken. Als er niéts is en ik zeg helemaal niets en het komt uit dan kan ze die conclusie ook zelf trekken. En dan spreekt ze me erop aan. Dat weet ik zeker. Zo is ze wel. En w.s. neemt ze het me dan ook nog kwalijk ook. Ikzelf zou als ik eerlijk ben het ook liever horen van een collega of voor mij part kennis dan ermee verrast worden door de mentor ofzoiets...
Vorige week was het ook nog maar net begonnen, toen kon dat ook nog wel. Ik kon veinzen dat dochter (nog) niets verteld had en ik niks wist. Maar de situatie duurt nog steeds voort, de verdrietige buien van haar dochter gaan maar door en door. En ik denk dat het ondertussen op school 'algemeen bekend' is. Dus niks zeggen wordt steeds lastiger en ook steeds duidelijker dat ik het wel móet weten, ook als het uitkomt.
Ik kijk het even aan....wacht even af, hoe de dag verloopt en óf er een moment is dat de situatie zo is dat er iets gezegd kan worden. Nee ik hoef helemaal niet te weten wat er is en of er wel iets is. Ik wil alleen ook niet collega voorliegen en doen of het allemaal prima gaat in die groep en gezellig is, terwijl ik weet dat haar dochter daar zo verdrietig loopt te doen.
Is de situatie er niet naar dan houd ik mijn mond.
groeten albana

3e mogelijkheid

Hmmm lastige situatie. Mij schoot tijdens het lezen van je beginposting een 3e mogelijkheid door het hoofd: er is iets met collega's dochter dat ze wel op school en niet thuis gedeeld heeft. De genoemde 'thuissituatie' kan ook 'privesituatie' zijn. Iets met een vriendje of wat ook. Een vriendin van me werkt als leerlingbegeleider op een school en van haar ken ik het dilemma dat ze niet zomaar alles met de ouders mogen (willen?) delen. Dus het kan zijn dat er iets speelt waarvan school op de hoogte is, en thuisfront niet.

Wat ik denk ik zou doen is het voorzichtig aankaarten bij collega, feitelijk en zonder invullingen/ speculaties. Iets in de trant van: hé, ik begreep van dochter dat jouw dochter problemen heeft waar rekening mee gehouden wordt op school. Is alles goed? Dan merk je meteen of ze iets weet of er over wil praten.

Sukran

Sukran

24-04-2013 om 10:05

Niets zeggen

lijkt me heel moeilijk maar ik zou hoe dan ook vermijden dochter te noemen. Dat moet heel hoog op de lijst. Je dochter heeft duidelijk aangegeven dat ze niet wil dat je iets zegt. Mocht je er toch iets mee willen doen, dan zou ik een manier proberen te vinden om dochter er helemaal buiten te laten. Het is inmiddels publiek geheim, lijkt het? Dan duurt het vast niet lang eer het uit komt. Lastig, ik snap het, maar de relatie / vertrouwensband met je eigen dochter moet bovenaan blijven. Die wil er blijkbaar verder ook niet bij betrokken zijn want anders had ze vast wel meer gehoord (inderdaad, meisjes van 15 en emotionele geheimen....dat blijft nooit lang geheim).
Helaas, wat je ook zegt, als collega ermee naar haar dochter gaat (ik hoorde van Albana dat...) dan weet haar dochter dat het bij die van jouw vandaan komt. Kun je 100 keer zeggen dat ze niet moet zeggen dat het van jou komt, die dochter is niet gek. Lijkt me welhaast nog een lastiger situatie dan nu.
Daarnaast: het meisje zelf heeft dus blijkbaar een vertrouwenspersoon op school. Mocht uitkomen dat het leeftijdsgebonden aanstelleritis is, dan is dat een enorme les voor meisje. Is er wel wat aan de hand: er is dus al een vorm van hulp.
Succes, knap lastig dit.

Ik zou

het gewoon aankaarten als de situatie zich daarvoor leent. Het heeft volgens mij niks met bemoeien te maken maar met belangstelling. Als ze geen behoefte heeft aan belangstelling merk je dat snel genoeg en laat je het rusten. En je verraad je dochter toch niet? Die heeft dat gewoon meegedeeld thuis dat dochter niet lekker in haar vel zat.
Ik ben overigens laatst ook aangesproken door de juf van mijn dochter dat ze een enorme huilbui had gehad. Want alles was veranderd thuis. Haar vader had ander werk en haar moeder en dat gaf zoveel onrust nu wist ze niet meer waar ze aan toe was. Ja dûh dat was twee jaar terug. De afgelopen twee jaar gaat het hier thuis al hetzelfde. Wat bleek achteraf. Er waren een paar kinderen zo vervelend geweest dat onze (op school) altijd rustige dochter uit elkaar was geknapt van boosheid. Juf zag dat voor het eerst en dacht dat er dus wel wat aan de hand moest zijn. Gewoon boos werd geen genoegen meegenomen er moest een verklaring zijn dus had ze dit maar gezegd. Maar heb wel even moeten praten tegen juf dat ze deze boosheid thuis wel vaker heeft en dit gewoon dochter is. Op de middelbare school is het contact toch minder met ouders en het kan best zijn dat huilende dochter ook zoiets heeft gehad en nu niet meer uit het cirkeltje kan stappen van leugens....

Niet mee bemoeien

Misschien wil je collega helemaal niet met jou hierover praten. Veelste bang dat haar hele verhaal hier op internet verschijnt .
Je maakt een probleem van iets waar je niets mee te maken hebt.

albana

albana

25-04-2013 om 09:17 Topicstarter

't kwam er niet van

Heb nog steeds niets gezegd...'t kwam er niet van. Stagaire de hele dag achter ons aan...dus er was geen handig moment. Ik laat het gewoon daarvan af hangen. Begint collega zelf over de kinderen en school dan zeg ik misschien wat als de context zich voordoet. Anders niet.
Overigens weet mijn dochter wél wat de issue is, dat was me meteen al duidelijk. Maar ik heb er verder niet naar gevraagd Ze zei heel duidelijk of ik wist dát er wat was, nee ik niet dus laat maar. Oke, zo ging het ongeveer. Heb daar al helemaal géén zin in om dat te weten. Dadelijk laat ik dát nog per ongeluk merken. Beter dat ik niks weet en dat dochter niets verteld, ook veel makkelijker voor mij.
We moeten de hele week nog samenwerken zag ik gisteren op het rooster. Nou ja, gelukkig bijna vakantie.
Geen pubergedoe meer.
groeten albana

Precies fay

Ik denk ook Albana, als je het wel te weten komt, en dat gaat binnenkort gebeuren, want je gaat dit echt niet laten rusten, dat het probleem dan hier uitgebreid op tafel gegooid gaat worden hier. Dus misschien weet inderdaad die collega van jou dat jij hier een frequente schrijver bent en houdt ze angstvallig haar mond

albana

albana

29-04-2013 om 08:39 Topicstarter

Nou hij is lekker hoor....

Eind vorige week kwam 't er niet van en gezien jullie reacties maar laten zitten. Zaterdag hebben wij elkaar niet gezien en zondag was ze nogal stil....Tot we samen pauze hadden. En toen vroeg ze me 'of ik het wist' (eerst stukje inleiding natuurlijk) over haar dochter en die huilbuien. Wat ik zo van begreep heeft ze e.a. van nog iemand anders gehoord. W.s. zaterdagavond, er was een koninginnefeestje voor jonge pubers. Waar onze jongste niet heen ging, maar haar dochter wel want dat vertelde ze de dag ervoor zelf. En ze was behoorlijk pissig op mij! Dát ik niets gezegd had....en ze kan mentor/school nu niet bereiken omdat het vakantie/gesloten is i.v.m. koninginnedag....Ook dat was zo'n beetje mijn schuld....Want ik had haar kunnen inseinen en dan had ze mentor kunnen bereiken. Of het nu wel of niet waar is, weet ik niet want buiten die nogal pissige preek en mijn sorry,sorry,sorry is er niet veel gezegd. En bedankt maar weer! Zal nog 's naar jullie advies luisteren. Kan alleen maar hopen dat ze eind volgende week enigzins afgekoeld is, wordt lastig samenwerken zo....
groeten albana

mix

mix

29-04-2013 om 09:25

Geweldig

krijgen "wij" de schuld, want niemand in de situatie neemt haar eigen portie aandeel op zich; zal nog eens proberen te helpen

Nee even serieus zeg, dit meen je toch niet?
1. op die manier de mensen hier cynisch bedanken omdat 50% je adviseerde er niets mee te doen?
2. het IS je zaak niet en dat zij het er nu wel van maakt, dat is HAAR probleem, niet het jouwe, niet dat van "ons".
3. het is vervelend, maar had je wel iets gezegd had je precies dezelfde reactie van haar kunnen krijgen.
Dat weet je niet van te voren. Het is een goede collega, geen dierbare vriendin en zelfs van een dierbare vriendin weet je niet alles en kun je nog zo vaak fout zitten met een reactie; t is maar hoe de pet staat.
4. ze weet het nu, ze kan bellen (ook in vakantie is er vast iemand te bereiken en anders na de vakantie of praten met haar dochter.

Ik word persoonlijk gek van houdingen als: wist jij dat ik wist dat jij wist wat wij wisten dat jij had kunnen weten en zij allang wisten zodat niemand weet wat wij weten en waar we het over hebben. Houd dat gewoon klein, tussen de mensen om wie het gaat.
Ik zie daar nog steeds jouw verantwoording niet in. Je kunt je ook teveel bemoeien met mensen.

Bellefleur

Bellefleur

29-04-2013 om 09:35

Ha ha albana

Jij en die collega van je: uit het zelfde hout gesneden. Hoop dat je weer een beetje bent afgekoeld. En die collega ook. Als je haar weer ziet, leg je tijdens de pauze je dilemma voor. Laat je weten hoe het afgelopen is?

Ely

Ely

29-04-2013 om 09:42

Joh

Dan zeg je toch gewoon dat je het wel had willen zeggen maar niet mocht van ool?

Even serieus: je laatste bericht, je bent toch hopelijk gewoon de smiley's vergeten?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Merel

Merel

29-04-2013 om 11:48

Je eigen intuitie

Eigenlijk wilde je het gewoon bespreken met haar maar was er ineens 'iets' waardoor je ging twijfelen. Volgens mij waren de reakties fiftyfifty. Ik denk dat je voortaan toch je eigen gevoel hierin moet volgen, volgens mij werkt dat het beste.
Je collega had (jou kennende) waarschijnlijk verwacht dat je wel wat zou zeggen. (omdat jij zo'n iemand bent, die dat zou doen, niet als bemoeial maar als hulp) Bij een andere collega (zoals ik misschien) zou ze dat misschien helemaal niet verwachten.
Eigenlijk zijn sommige dingen voor anderen gewoon niet goed te adviseren. Iedereen noemt hier wat hij/zij zou doen of wat hij/zij zou willen dat een ander zou doen. Onmogelijk natuurlijk om daar het beste antwoord uit te halen, dat moet je denk ik toch echt zelf beslissen/aanvoelen. Jij zit in die situatie en jij kent je collega het beste.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

29-04-2013 om 16:10

Zei ze dat echt?

Nou sorry hoor, maar wat maakt dat het jouw verantwoording is om haar op de hoogte te houden van het wel en wee van haar dochter? Ik vind dit al met al nogal een beetje vergezocht.
En die ander die je voor geweest is, die heeft dan wel aan haar burgerplicht voldaan? Ook haar reactie was toch te laat om nog echt actie te ondernemen.

Ik persoonlijk had overigens iets gezegd in de trant van: ja dochter heeft van de week wel iets laten vallen, maar ik kon er eigenlijk niet echt chocola van maken. Het was nogal een vaag en onsamenhangend verhaal. Ik had eigenlijk niet door dat het zo ernstig was. Je weet hoe die pubermeiden zijn hè.

Het is niet jouw verantwoordelijkheid. Dat hoef je er dan ook niet van (te laten) maken.

Rafelkap

Rafelkap

29-04-2013 om 17:44

Albana

Zij was van het type grote mond klein hartje, schreef je. Dus ze zal het na een tijdje wel weer kunnen relativeren en inzien dat jij nergens verantwoordelijkheid voor bent. Zo kan haar dochter jouw dochter blijven vertrouwen.
En ik neem aan dat jij ook je verantwoordelijkheid kent en je daden laat afhangen van de mening van een clubje (huis-)vrouwen, maar ik neem ook aan dat je de smileys vergeten bent

Nou, nou wat een ellende

Albana, ik blijf dit niet jouw probleem vinden, maar blijkbaar vind jouw collega het wel normaal om je zo met elkaar te bemoeien. Het is vreemd dat je collega jou de schuld geeft van iets waar jij niets mee te maken hebt. En als je het meent wat je schrijft, is het vreemd dat je mensen op OOL de schuld geeft van een beslissing die je zelf neemt.
Weet je, ik vind het apart dat je problemen van anderen hier uitgebreid ventileert. Als iedereen dit soort problemen op OOL gaat gooien is de zogenaamde leegloop hier meteen opgelost, haha.

albana

albana

30-04-2013 om 08:29 Topicstarter

Oo maar ik ben niet boos

Ik vind het gewoon dom van mezelf dat ik me omdat ik al twijfelde door de 50-50% reacties van mening heb laten veranderen. Het wás al een dilemma....dat schreef ik toch? Mijn gevoel zei: zeggen. Mijn verstand zei: Niet mee bemoeien. Dat laatste vooral ingegeven door de toch wel lastige situatie en de kinderen die er tussen zitten en toen kwamen die verdeelde reacties er nog bij. En toen kwam er ook nog 's geen 'geschikt moment' kregen we die stagaire bij ons en dus waren we amper met z'n tweeën. Dat had ik vast als ik écht gewild had best kunnen creëren. Maar gezien de vele reacties van: 'Niet doen' heb ik dat dus niet gedaan.
Ja, om eerlijk te zijn lag me voor in de mond om te zeggen dat ik niet mocht van OO . Nee ik heb niet veel gezegd, ik heb haar een beetje laten razen. Ze was écht boos. Wel sorry,sorry,sorry gezegd en ook gezegd dat het er gewoon niet van kwam (dat was waar tenslotte). Nee ik snap best dat ze pissig is...geen idee wie het nu verteld heeft, maar het idee dat 'iedereen' iets weet van je dochter en jijzelf niet, nee dat zou mij ook niet prettig lijken. Ze had gewoon 'verwacht' dat ik (als ik het wist) het eerder zou vertellen (omdat we nu eenmaal een soort vertrouwensband hebben wat dit betreft) en ik denk dat ze dat liever zou hebben gehad dan zoals het nu gegaan is. Ik heb ook niet ontkent dat ik het wist. Sorry maar dat kan ik niet. Dat is niets voor mij...'t is gebeurd dus nu moet ik het ook maar over me heen laten komen. Heb net gekeken en we hebben pas donderdag samen dienst, dus dat scheelt, w.s. is ze dan wel een beetje afgekoeld. Dan zie ik het wel hoe het gaat. Als ze erover begint zal ik wel vertellen hoe ik getwijfeld heb. Zo niet, dan niet. Ik ken haar, die gaat echt de mentor niet bellen in de vakantie, dat doet/wil ze gewoon niet. Nee dat ze me daar van de verantwoordelijkheid wilde geven was meer omdat ze op dat moment pissig was, ik denk niet dat ze dat werkelijk zo ziet dus daar trek ik me niet veel van aan. Maar het voelt wel belabberd dat ze zo teleurgesteld in me is.....
Komt vast wel weer goed, maar ik voel me nu wel een beetje een slechte collega die niet aan de verwachtingen voldaan heeft. Dus echt enthousiast ben ik niet om die donderdag te gaan werken.
Mochten we elkaar met de festiviteiten tegen het lijf lopen verwacht ik dat ze een blokje om gaat. Ook al niet echt leuk. Nou ja ik heb het verdient denk ik.
Ik denk dat Merel goed omschrijft hoe de situatie is.
groeten albana

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.