Relaties
neburdon
17-02-2015 om 09:25
mijn vriendin wil niet samenwonen door negatieve ervaringen en vanwege haar kinderen
Ik heb sinds 1 januari een vriendin. Zij heeft 3 kinderen en ik zelf lig in scheiding en heb een dochter die bij mij woont. Het is uiteraard best lastig om iets te beginnen met elkaar als er kinderen in het spel zijn. Nu hebben wij het voordeel dat we vlakbij elkaar wonen en dat we beide niet werken. Dus gelukkig kunnen we elkaar onder schooltijd regelmatig zien. Maar verder hebben we afgelopen weekend pas voor het eerst tijd voor elkaar samen gehad, samen even ergens wat gegeten zonder kinderen. In de weekenden slaap ik bijna altijd bij haar. En dat is natuurlijk best druk en lastig om dan tijd voor elkaar te hebben. Maar goed het gaat op zich best goed hoor. We zijn stapel gek op elkaar en we missen elkaar ontzettend als we weer zonder elkaar moeten. Ik ben nog al snel dat ik denk aan de toekomst en zo, dus zou graag willen samenwonen over een tijdje. Maar mij vriendin zegt nu dus dat ze absoluut niet wil samenwonen. Dit vanwege eerdere ervaringen en dat ze het niet wil vanwege haar kinderen. Bang dat het fout zal gaan. Zij vind dat mensen ook van elkaar kunnen wonen als ze niet bij elkaar wonen en elkaar alleen in het weekend zien. Ik vind dat als Je een tijdje samen gaat, laten we zeggen een jaar bijvoorbeeld, en je houd zoveel van elkaar en wil het liefst altijd bij elkaar zijn, dat er dan een volgende stap kan komen, samenwonen dus. Daar botst het nu dus over. Dus komt het er op neer kan ik een relatie hebben met m'n vriendin die zegt dat ze de komende jaren niet wil samen wonen. Stel we zijn twee jaar verder enige wil echt niet samenwonen en ik wel heel graag.dan vind ik het dus zonde van de tijd en energie wat er in gestoken is. Ik ben trouwens 35 en zij is 32. En ik wil ooit nog een kindje ook en ik wordt er ook niet jonger op natuurlijk.
Dilemma ddilemma.... Ik denk dat het wel over waait bij haar eigenlijk en bij trekt maar toch.... Ik maak mij hier wel zorgen over.
Hoe zou ik hier het beste mee om kunnen gaan?? Ik wil haar.helemaal niet kwijt maar ik wil ook niet zo een relatie dat je elkaar alleen weekenden ziet
four
17-02-2015 om 09:31
vriendin heel verstandig
Ik vind je vriendin heel verstandig. Rond eerst maar eens je scheiding af, en help je dochter met verwerken wat er gebeurd is.
amk
17-02-2015 om 09:39
heel verstandig idd
eerst alles echt goed afronden, even bezinning en vooral rust voor de kinderen.
Mijn buurman heeft gewoon 10 jaar een lat-relatie gehad tot de kinderen van zijn vriendin het huis uit waren.
Mocht ik weer een relatie krijgen zal ik zeker niet binnen 1 of 2 jaar gaan samenwonen, dat gaat dan toch echt wel heel wat langer duren als mijn dochter nog bij mij woont.
Jippox
17-02-2015 om 09:40
goh
Je bent nog niet gescheiden en hebt net anderhalve maand een relatie met iemand die 3 kinderen heeft en je begint al over samenwonen?! Als ik je vriendin was zou ik nu heel hard wegrennen, eerlijk gezegd.
Je vriendin is heel verstandig om daar nog (lang) niet eens maar over na te willen denken. Dit soort dingen overhaasten is absoluut niet in het belang van de 4 kinderen die hierbij betrokken zijn. En het lijkt me dat die toch op de eerste plaats komen, of niet?
SamS
17-02-2015 om 09:43
Prima
Ik snap je vriendin wel. Als samenwonen en samen een kind krijgen voor jou harde eisen zijn, dan zou ik daar maar snel eens over om tafel gaan.
Je probleem snap ik ook al niet... Jullie werken allebei niet, kunnen elkaar onder schooltijd veel zien, zonder kinderen en daarnaast ook nog eens in de weekenden. Ik zou juist genieten van de vrijheid en de mogelijkheden die jullie wel hebben.
neburdon
17-02-2015 om 09:43
Ja snap ik deze reactie.Maar scheiding van mij ligt ingewikkeld en kan misschien nog wel een jaar duren of zo, is nu al een jaar bezig. En met m'n dochter gaat het prima.Papa werkt niet en is er altijd voor haar.
neburdon
17-02-2015 om 09:58
Snap het dat jullie zo reageren. Maar toch. Ik heb altijd zoiets als ik van iemand hou dan wil ik altijd bij diegene zijn. Ik heb het ook niet over nu samenwonen he.... Weet ook heus wel dat nu te vroeg is om samen te wonen hoor. Maar ik zie niet in waarom het over bijvoorbeeld een jaar of twee jaar niet zou kunnen. Dan zijn kinderen heus wel gewend toch lijkt me. Ja sorry..... Maar is ook allemaal nieuw voor mij hoor dit
Jippox
17-02-2015 om 10:02
toekomst
Niemand kan in de toekomst kijken. Je bent nog maar amper samen, dus geef het gewoon de tijd en leer elkaar eerst eens echt kennen. Misschien is het over een half jaar wel over en misschien is het voor de rest van jullie leven. Dat kun je na anderhalve maand niet weten en dat moet je ook niet willen.
Ik vind het wel wat benauwend klinken als je zegt dat als je van iemand houdt dat je dan altijd bij diegene wilt zijn. Blijft er ook wel ruimte zo voor andere zaken: vrienden, iets alleen doen met de kinderen enz.?
Wilgenkatje-
17-02-2015 om 10:10
haastige spoed is zelden goed
je zit in de roes van de eerste verliefdheid. Sinds 1 janauri, zeg je. Dat is nog maar net.
Je vriendin heeft groot gelijk dat ze nog geen concrete plannen wil maken. Kans te over (tja, helaas) dat het mis gaat - wat is nou zes weken?- en dan moet alles weer ontvlochten worden.
Barvaux
17-02-2015 om 10:10
precies
Erg benauwend, je bent nu al vaker bij elkaar dan twee mensen die wel in hetzelfde huis wonen met allebei een fulltime baan.
Waarom werken jullie allebei niet?
neburdon
17-02-2015 om 10:15
Natuurlijk blijft er ruimte voor andere dingen hoor. Geen probleem. Maar goed ik begrijp het al... ik zal niet te veel over toekomst nadenken. Zal wel aan mij liggen dan he denk ik. Haha. Dan maar genieten van de momenten en zien hoe het loopt
neburdon
17-02-2015 om 10:17
Waarom we niet werken.zij is afgekeurd, medische redenen. En ik heb er voor gekozen om tijdens de scheiding voor mij dochtertje te zorgen en er altijd voor haar te kunnen zijn. Zij woont ook bij mij
wenda
17-02-2015 om 11:30
snel
Ik vind dat jullie al enorm snel gaan, zeker voor de kinderen. Nu al vaak logeren?
Paddington
17-02-2015 om 11:40
Pfff
rustig aan hoor. Voor kinderen is het heel anders dan voor jou en je vriendin.
Zelfs nu na 2 jaar heeft mijn dochter de keuze of we het weekend bij mijn vriend logeren. Als zij dat niet wil dan blijven we bij mijn ouders (waar ik nu een kamer huur).
Libertine
17-02-2015 om 22:05
Het is dat ik weet dat ik je vriendin niet ben
Maar ik begrijp haar volkomen. Ruim 2 jaar heb ik een lat-relatie. We wonen allebei apart, hebben allebei kinderen en de mazzel dat onze co-ouderschapsregeling redelijk overeen komt waardoor we elkaar 2 a 3 avonden per week kunnen zien. Maar ik heb ook duidelijk naar mijn vriend uitgesproken dat samenwonen er wat mij betreft de aankomende jaren niet in zit. En dat komt vooral omdat ik zeer gesteld ben op tijd voor mezelf, zeker op de dagen dat mijn dochter bij mij is.
Wat daarnaast speelt, en not done is om te zeggen, heb ik geen enkele behoefte om te zorgen voor zijn kinderen en/of een pedagogische taak in te vullen. Ik geniet enorm van de momenten waarop we allemaal bij elkaar zijn. Maar iedere dag? Moet er niet aan denken.
Mijn vriend zou het graag anders zien maar schikt zich in zijn 'lot'. Grappen er over maken doet ie dan wel weer graag. Hij vergelijkt onze relatie met zijn sportschoolabonnement. Daar zou hij ook graag meer gebruik van willen maken...
Koester wat je hebt. En niet wat je zou willen.
Tigerfeet
18-02-2015 om 11:58
ik zou van schrik wegrennen
Als ik twee maanden een vriend had en hij begon over samenwonen en nog een kindje erbij. Jullie hebben nog bijna geen tijd samen gehad, schreef je en er zijn aan beide kanten kinderen bij betrokken. Je schrijft dat wanneer ze na twee jaar nog niet wil samenwonen dat zonde van je tijd zou zijn. Dat is jouw houden van???
Je weet nooit of je bij elkaar blijft, misschien werkt het niet tussen jullie op de langere termijn, wil ze idd niet samenwonen, maar dan mag ik toch hopen dat je terugkijkt op een mooie tijd samen ondanks dat het niet goed gelopen is.
Neem de tijd en forceer niets, dat gaat alleen maar tegen je werken.
Zowel mijn vriend als ik zijn er de komende twee jaar niet aan toe om samen te wonen, wonen een eind bij elkaar vandaan en of een van beide of beiden zouden dan moeten verhuizen en opnieuw beginnen. Er komt ongetwijfeld een dag dat we zeggen dat we daar wel aan toe zijn, allebei.
Tigerfeet
Heks
18-02-2015 om 13:45
Dit gaat niet alleen over jou en haar
Besef wel dat dit niet alleen over jou en haar gaat. Er zijn 4 andere mensen bij betrokken en het is behoorlijk ingewikkeld om 6 mensen hun plaats te laten vinden in zo'n ingrijpende verandering als samenwonen met mensen waarvoor je niet kiest (de kinderen, maar ook zij en jij in mindere mate waar het de kinderen van de ander aangaat). En of je wilt of niet ook de expartners zijn indirect een partij. Dus voor je je in de complexen toestanden gaat storten zou ik eerst genieten van je nieuw gevonden geluk, elkaar beter leren kennen en te werken aan een goede samenwerking en teamspirit. Zonder deze zaken is de relatie sowieso gedoemd te mislukken
Flanagan
19-02-2015 om 08:50
De stilte in de avonden
Een gescheiden vriend legde uit heel veel moeite te hebben met de stille avonden. Als zijn kind in zijn huis is, is dat fijn maar de avonden blijven pijnlijk eenzaam. Met je kind heb je ook andere gespreksonderwerpen.
TS heeft gekozen om niet te werken . Zodoende kan hij ook het contact/ gesprekken met andere volwassenen missen. (Sommige eenzame mannen gaan dan de eenzaamheid wegdrinken, een gevaarlijke uitweg.)
Vergroot je kennissenkring; als je dochter op een sport zit, kunnen ze daar misschien hulp gebruiken wat jij op je kan nemen.
Suze
19-02-2015 om 09:01
Flanagan
Mooi gezien van jou. Het aspect eenzaamheid kan (onbewust) meespelen bij TS.
TS, het is goed als je ervoor kan zorgen dat jij met je kind gelukkig kan zijn, en dat je vriendin een aanvulling is op jouw geluk. Oftewel, dat je niet zo afhankelijk van haar bent en nu al denk aan samenwonen. Lijkt me voor haar heel benauwend, alsof ze voor jouw geluk moet zorgen, maar lijkt me ook ongezond voor jou.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.