Relaties Relaties

Relaties

Mijn vriendin vertrouwt me niet

Hallo allemaal,

Me: Man, tegen de 50, 10 jaar geleden gescheiden en sinds 5 jaar een geweldige relatie (lat, overbuurvrouw).
She: Vrouw, 5 jaar jonger, 10 jaar geleden gescheiden, rugzak gevuld met 2 exen die ze buitengedonderd heeft omdat ze haar bedrogen.

2 Jaar geleden werkloos geworden. Ondanks dat ik veel in mijn mars heb en van aanpakken weet lukte het me niet ergens aan de slag te komen. Uiteindelijk ZZP-er geworden waardoor ik soms 10-14 daagse projecten in het buitenland heb. Lucratief, WW ontvlucht en eindelijk kan ik weer wat extra's doen voor mijn kinderen en mijn vriendin. Rekeningen kunnen ook weer 100% betaald worden.

Net terug van mijn eerste project in het buitenland. 2 Weken weg, na een week weg met lekker veel contact gehad te hebben kreeg ik: Laat me aub met rust.

Ze werd ziek vanwege het feit dat ik haar zou kunnen bedriegen (rugzak).
Relatie is voor haar nu ten einde. Ik lul als brugman, maakt allemaal niet uit.
Ze claimt dat ze zielsveel van me houdt, maar wil die pijn niet iedere keer hebben als ik weg ben; het sloopt haar.
En uhm, jah! Ik ben een hondstrouw tiep, geen haar op mijn hoofd die ook maar denkt aan overspel. Voor mij is zij diegene met wie ik oud wil worden.

Vanavond een gesprek met haar. Zal vragen of ze trek heeft in professionele hulp (samen). Heeft ze al vaker gehad, niets aan gehad; wordt dus ook een moeilijke.

Waarom ik dit hier dump? Wellicht zijn er sommige onder jullie die hetzelfde meegemaakt hebben en me iets zinnigs hierover kunnen vertellen. Ervaringen, professionele hulp etc.

Alles help zeg maar..

Thnx Yezz

Elfje65

Elfje65

08-06-2016 om 20:07

Vraagje

Je zegt dat je 5 jaar een relatie hebt met haar. Is zij al die tijd jaloers geweest. Op zich snap ik haar wel. Als ze in 2 relaties is belazerd dan is je (zelf)vertrouwen wel weg. Blijf haar overtuigen dat jij anders benr enecht trouw bent. Misschien is relatietherapie inderdaad een optie.

Yezz

Yezz

08-06-2016 om 20:23 Topicstarter

Vraagje

Dank je voor je reply Elfje,
Voor haar had ik een friends with benefits relatie. Toen ik relatie met mijn vriendin kreeg werd dat boezemvriendin. Daar had mijn vriendin een probleem mee. Boezemvriendin, heb ik afgebouwd hierom, (vriendin weet van het benefits verhaal dus snap ik), spreek ik nu via App 1x in de 2 maanden. Gaf mijn vriendin, dus onze relatie, erg veel rust.

Ik hoop dat vriendin therapie ziet zitten.

Yezz

Yezz

08-06-2016 om 20:36 Topicstarter

Vraagje

Van verdere jaloezie merk ik weinig, ook geen aanleiding denk ik. W doen bijna alles samen.

Paddington

Paddington

09-06-2016 om 08:06

Weinig tips

van mijn kant. Ik ben geen jaloers type, zelf met een ex die mij bedrogen heeft.

Wel wil je heel veel sterkte wensen. De enige tip die ik je kan geven: denk goed na of je zeker weet dat je met haar verder wilt, kun jij het aan om de rest van je leven om te gaan met haar jaloezie?

Niki73

Niki73

09-06-2016 om 08:59

Wat naar!

Jaloezie kan echt killing zijn. Mijn ex ging zelf vreemd bij de vleet, maar was zo jaloers dat ik (hondstrouw) na verloop van jaren niks meer mocht. Dat pikte ik niet, dus dat werd hommeles.

Als je verder niet veel van de jaloezie merkt, hoeft het geen probleem te zijn, maar ik wil je wel waarschuwen dat het uit de hand kan lopen. Dus ja, therapie zou een goed idee zijn. In eerste instantie samen, en misschien ook wel voor haar apart, om haar trauma's hanteerbaar te maken.

Als je vriendin niets aan haar jaloezie doet, zal ze er de rest van haar leven last van houden. Dus de rest van haar leven geen vaste relatie meer kunnen hebben. Wil ze dat?

Nog een belangrijke tip: zet haar niet onder druk. Stel het voor, praat met haar, en vraag haar of ze erover wil nadenken. Zet er geen deadline op, eis niets, anders heb je dikke kans dat ze haar hakken in het zand zet. Maak haar duidelijk dat jij heel graag wilt doorgaan met jullie relatie en dat vreemdgaan niets voor jou is. Dat je bij haar bent omdat je graag bij haar wilt zijn.

Sterkte!

GEef haar de tijd en laat merken dat je er voor haar bent

Oei. Ik ben zelf een jaloerse type, een paar keer lelijk bedonderd maar ik vind niet dat ik mijn huidige vriend er lastig mee mag vallen. Ik heb wel de noodzakelijke therapie achter de rug.
Ik weet niet hoe je gesprek gisteren verlopen is. Ik zou je willen aanraden om haar te zeggen dat het probleem toch bij haar ligt. Jaloezie heeft ook vaak te maken met een lage gevoel van eigenwaarde. Is dat een probleem bij haar? Maar na 5 jaar zou ze toch moeten weten dat je echt voor haar gaat?
Sini

Yezz

Yezz

09-06-2016 om 19:18 Topicstarter

Paddington, Niki en Sinlind

Dank jullie!

Ik denk dat met jaloezie omgaan, mijn hele leven, geen optie is.
Zeker niet vanwege mijn terugkerend buitenland-verhaal. Ben zelf vrij relaxed, vriendin is een erg aantrekkelijke vrouw, heeft ook haar eigen bedrijfje, maar ik vertrouw haar volkomen. Ze heeft een beetje gesloten karakter. Is tevreden wat ze heeft.. ze misgunt me niets, ook dit niet.
Met deze vorm van jaloezie (ik weet niet eens of dit het juiste etiket is!
moet afgerekend worden. Hier ga je het beide niet mee redden.

Ze vindt het al erg zat dat dit gevoel de kop op gestoken is bij haar.

Wat Niki verteld heb ik haar gisteren ook letterlijk verteld. Dat ze vooruit moet kijken en moet weten wie ze naast zich heeft. Als zo'n hondstrouw tiep als ik al in deze problemen raak, dan vraag ik me inderdaad af of ze in deze staat überhaupt een relatie zou kunnen onderhouden. Haar ogen gingen wel enigszins open.

Om met Niki verder door te gaan. Heb inderdaad geen druk gebruikt. Vooruit_kijk verhaal. Zij houdt van mij, ik van haar. Zullen nog zat hobbels komen. Iedere hobbel samen overwinnen was mijn verhaal.

En Sini, je hebt helemaal gelijk; het probleem ligt bij haar.
Die 5 jaar zijn eigenlijk niet relevant als zo'n meid zo'n structureel probleem heeft.

Hoe gesprek verlopen is:

Veel tranen, beide... Liefde uitgesproken, beide .. We willen door met de wetenschap dat er wel hulp nodig is. Heb voor morgen een afspraak met dokter (erg begrijpend mens), misschien dat deze een goed pad heeft.

Gelukkig volgende geboekte projecten in Nederland..
Het was een korte nacht.

Dank allemaal!

rode krullenbol

rode krullenbol

09-06-2016 om 21:34

Hoogste tijd voor een uitstapje naar Las Vegas


https://youtu.be/Wb0Jmy-JYbA

rode krullenbol

rode krullenbol

09-06-2016 om 22:01

Want Elvis ...

wist van wanten!


https://youtu.be/Ao3vOCDZd-Y

Yezz

Yezz

11-06-2016 om 18:34 Topicstarter

Krullebol

Thanks! ;c)

Met name die eerste.. heb YT link naar haar doorgestuurd samen met lyrics~!

Kandelaar4

Kandelaar4

24-06-2016 om 12:15

Yezz

Fijn dat er weer begrip en liefde is!! Ik word blij van dit soort posts
En ik vind het ook te prijzen bij je vriendin dat ze openstond voor het gesprek dat jullie hadden. het is best wel moeilijk om onder ogen te zien (en toe te geven) dat een probleem bij jouzelf ligt. Ik kan ook jaloers zijn (en ook heel relaxt...beetje gekke combi) maar vind het een verschrikkelijke eigenschap en dus ook moeilijk om toe te geven.
Hier ook ups en downs in nieuwe relatie na scheiding èn met kinderen maar het is zo mooi om samen te zien dat de liefde zo diep zit dat je ervan moet huilen en samen door wil.

Heel gaaf van je dat je open staat voor therapie. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe je daarbij vaart en dat dus vanuit een mans perspectief te horen. Mijn lief wil namelijk niet en staat absoluut niet open voor therapie terwijl ik denk dat het ons veel kan brengen....

Ik hoop dat je ons een beetje op de hoogte wil houden....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.