Relaties Relaties

Relaties

Alison

Alison

08-01-2017 om 21:35

Mijn schoonmoeder ;)

Omdat we daar nog niet genoeg over hebben geschreven dacht ik maar eens een schoonmoederdraadje te starten

Mijn eerste schoonmoeder was er eentje "from hell" O nee, zo een uit dat andere draadje Na een paar jaar kwam er ruzie en daarna heb ik haar nooit meer gezien. Dat was voor mij een enorme opluchting maar natuurlijk rot voor man en kinderen. Al kon het man eigenlijk niks schelen want hij "had toch al nooit wat aan zijn ouders" Mijn kinderen hebben alleen maar mijn ouders als opa en oma gehad en dat vind ik jammer want grootouders kunnen heel veel betekenen in het leven van een kind.

Nu ben ik gescheiden en heb ik een vriend. Dus ook een schoonmoeder.
En ik weet niet wat me overkomt. Dat is een ontzettend aardig en hartelijk mens. Ook de rest van de familie trouwens. Ik ben meteen opgenomen en onderdeel van. Hoe meer ik mijn schoonmoeder mee maak hoe leuker het wordt. Uiteraard heeft zij ook zo haar dingetjes. Ze heeft een aantal dezelfde verhalen die ik ondertussen als best vaak gehoord heb. Maar dat vind ik eigenlijk best schattig. En bepaalde onderwerpen kun je beter vermijden heb ik gemerkt want ze heeft sterke meningen. Maar ach, elke mens heeft zo z'n gebruiksaanwijzing. Al met al is het echt een hele aangename verrassing dat bij zo'n leuke man ook nog een leuke schoonmoeder hoort. Heel fijn.

Jammer alleen dat mijn kinderen ondertussen zo groot zijn dat ze daar niets meer aan hebben. De vriend kennen ze en hij is helemaal goedgekeurd. De familie van de vriend hebben ze wel eens ontmoet maar verder is daar niet veel contact.

Hebben meer mensen dat ze een leuke, vlotte en aardige schoonmoeder hebben? Of zijn de meesten heksen zoals ik wel eens begrijp uit sommige draadjes?

Zonder moeder

Zonder moeder

08-01-2017 om 21:58

Fijne schoonmoeder.

Ik!!

Ik heb een hele lieve schat van een schoonmoeder. Mijn moeder overleed toen ik vrij jong was. De moeder van mijn man voelt als een tweede moeder. Ben heel blij met haar.

Mijn schoonzus

Mijn schoonzus heeft een hele lieve schoonmoeder waar ze dol op is.

skik

mijk

mijk

08-01-2017 om 22:56

ik heb echt de leukste

Maar mijn schoonzusje is het er vast niet mee eens. ZE is helaas best erg dement maar ze straalt nog altijd als ze me ziet. ZE nam ooit een enorme.bos bloemen mee met een kaartje: Omdat je zo'n geweldige moeder voor mijn kleinkinderen bent. Ze had en heeft ook haar dingetjes maar in de schoonmoederloterij heb ik het best getroffen!

Mijk

Li

Li

08-01-2017 om 23:04

Had ik haar nog maar...

Waarschijnlijk schrijf je eerder als je je hart wil luchten over slechte ervaringen, dan om goede ervaringen te delen. De mijne was zo gek als een deur, maar dat viel in onze aparte familie helemaal niet op. Ik was dus blij met haar en denk graag aan haar terug.

Ja hoor!

Ik kon prima met haar overweg en ze was dol op de kleinkinderen. Ik ben erg van life and let life en stoor me niet aan onbelangrijke dingetjes.

Morgaine

Morgaine

09-01-2017 om 09:04

Jahoor!

Ik heb een heel fijne en lieve schoonmoeder, en mijn man ook!

Triva

Triva

09-01-2017 om 09:31

skik

Ik moest het een paar keer lezen omdat de schoonmoeder van mijn ene schoonzus ook mijn schoonmoeder is (was!), van mijn andere schoonzus is dat een onbekende voor mij en van nog een andere schoonzus was dat mijn moeder. Grappig, drie soorten schoonzussen.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

09-01-2017 om 09:37

Goede herinneringen

Mijn schoonmoeder en ik konden het uitstekend met elkaar vinden. Helaas zat ze in een heel slecht huwelijk en kon/wilde ze niet scheiden vanwege haar geloof.

Toen haar man was overleden kwam ze helemaal tot rust en kregen we diepere gesprekken. Ze liet doorschemeren dat ze mijn problemen met haar zoon ook begreep en herkende. Wat zouden we veel aan elkaar gehad kunnen hebben en elkaar kunnen steunen als ze toen niet opeens dood was gegaan...

Haar overlijden was voor mij de katalysator om mijn eigen leven eens goed onder de loep te nemen: wil ik net zo'n leven leven als zij gaan leiden?

Het had nog even een paar jaar nodig voor ik zover was, maar uiteindelijk heb ik de stap gezet. Ik denk dat zij het wel zou snappen, want in de korte tijd voor haar dood had ze er een paar keer op gezinspeeld dat ik ook aan mezelf moest gaan denken.

Silver

Silver

09-01-2017 om 12:47

Ik had een geweldig lieve, wijze schoonmoeder. Ik heb veel van haar geleerd en mis haar, na bijna 3 jaar,nog steeds. We konden ook botsen maar legden het altijd weer bij. Ook voor onze kinderen vind ik het zo jammer dat ze er niet meer is; ze hield zo onvoorwaardelijk van ze. Nam alle tijd en nam ze serieus. Ze had nog zoveel meer voor ze kunnen betekenen- juist nu in de puberteit.

Ikke1964

Ikke1964

09-01-2017 om 13:43

Mijn man.....

......Had een hele leuke schoonmoeder

2mums

2mums

09-01-2017 om 14:01

En hier

De toekomstige partners van onze kinderen hebben geluk, zij krijgen 2 schoonmoeders

Cee

Cee

09-01-2017 om 18:47

O jee

Ik ben een schoonmoeder! Hoe zouden mijn schoondochters over mij praten?
Ik vind zelf dat ik wel aardig en leuk doe, maar wat zouden zij er van vinden?
Moet er niet aan denken dat zij met vriendinnen over mij gaan roddelen.

Ikke

Ikke

10-01-2017 om 11:23

De mijne is verschrikkelijk

Mijn schoonmoeder is echt verschrikkelijk. Ze doet nep aardig, negeert een paar maanden en Communiceren kan ze niet.

Bijv. Schoonvader is jarig, we zijn daar allemaal. Ik had thuis al gekookt, dan konden we langer blijven en was het met het eten zo warm. Dag erna was het carnaval en ik wilde van te voren nog gezond eten. Dus we wilden gaan, bleek dat er was afgesproken dat we daar friet gingen eten. Ze had het alleen vergeten tegen ons te zeggen. Toen ik zei dat we thuis al eten hadden en dat we met de carnaval al genoeg gezonde dingen aten, negeerde ze ons maar een paar maanden.

Ze is in de zomer jarig, dit jaar waren we op vakantie met haar verjaardag, dat was geen probleem. Ze vierden het toch niet en het kon ook helaas niet anders met de vakantie van mijn man. We hebben haar vanuit ons vakantie adres nog gefeliciteerd en toen we thuis kwamen gingen we er meteen langs. Daarna negeerde ze ons een paar maanden, ze had blijkbaar wel haar verjaardag gevierd, en vond het niet leuk dat we niet waren geweest.

We doen nog ons best om daar te komen, op mijn verjaardag komen ze al jaren niet meer, ik krijg een keer een kaartje in mijn handen of brievenbus gedrukt.

En zo kan ik nog wel doorgaan.. uiteindelijk hebben we het contact maar verbroken, we werden hier zo moe van.. Kinderen mochten daar ook alleen tv kijken, snoepen en hun mond dichthouden.

Gelukkig heeft mijn man wel een leuke schoonmoeder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.