Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Relaties Relaties

Relaties

Mijn partner is mij ontrouw met prostituees



Lieve allemaal, eigenlijk hoopte ik nooit hier iets te hoeven plaatsen, maar het is niet anders.

Bijna 25 jaar ben ik samen met mijn partner, samen hebben we twee tienerzonen, een goed huishouden en financieel niets te klagen.
In 2018 kwam ik er achter dat mijn man al een half jaar een vaste 'relatie' met een prostituee had. Hij zag haar zeer regelmatig en had haar huisadres zelfs.
Nadat ik er achter ben gekomen (het valt op als je aan de ontbijttafel hartjes stuurt naar iemand die niet je partner is) zijn we in relatietherapie gegaan en een tijdje ging het goed. Hij zou het noooooit meer doen.
Tot ik een aantal maanden daarna (ongeveer een half jaar) foto's op zijn mobiel vond, waarin hij dus met hoer nummer 2 aan de gang was. Dit was op een vakantie in een ver land, dus zag hij haar hier niet meer, maar goed. Hij gaat vaker op reis dus ik zag de bui alweer hangen.
Wéér relatietherapie, ik mocht niemand iets zeggen over onze problemen etc. etc.

En nu? Nu kom ik er afgelopen week achter, dat hij wéér naar de hoeren gaat, wéér steeds 1 specifieke en de sukkel laat ook nog foto's van zich maken.
Wat zegt hij? Ik mis de spanning in onze relatie, je bent onaantrekkelijk geworden (ja ik ben 15 kg aangekomen) maar je zorgt zo goed voor mij en de kinderen, ik zal ermee stoppen, ik ga het nooit meer doen. Ik wil het nog een keer proberen.....
En ik? Ik val tussen wal en schip, ben goed genoeg als huisbediende denk ik, maar niet als volwaardige partner, want de spanning en sex haalt hij ergens anders.

Ik voel me vies, bedrogen en ondergewaardeerd.
En ik vraag me nu serieus af of ik mijn heil ergens anders moet gaan zoeken, of ik niet beter voor mezelf kan kiezen of dat ik hem moet accepteren hoe hij is.

Wegwezen, dikke rode vlaggen. Berouw komt hier niet na de zonde maar nadat je hem betrapt. Tot drie keer toe zelfs. Als je alleen maar goed bent voor het huishouden en om voor hem te zorgen, dan laat maar. Als hij aan jullie relatie had willen werken had hij dat thuis moeten doen en niet buiten de deur.

Krijg hier ook de neiging van om te zeggen tegen zo’n man: vind jij maar een hoer die huisbediende wordt, je kinderen opvoedt en waar je elke dag weer lekker thuis kan komen. Nadat je haar bedonderd met een andere en weer volgende. 
Je hebt maar een keus en dat is jij. Vind je t gek dat je je vies voelt. 
Ik ken ze, dit soort wat zich inderdaad ook nog zo koekoek op de foto laat zetten. Als hij zou nadenken dan niet om jou dan omdat hij twee kinderen heeft. Geloof me. Dit type denkt met de kruis en verder niet na over de gevolgen. 
Jij hebt er vertrouwen in en had dat nog na deze keren. Maar nu is het tijd om dat niet meer te kunnen hebben. Dan hou je echt jezelf voor de gek. 
Ik wens je heel veel sterkte, wat dit is echt rot 

Hij gaat niet veranderen dus als je met hem verder gaat, dan zul je nog vaker in deze situatie terecht komen, het is ook een slecht voorbeeld naar je kinderen toe. Mij lijkt het beter om uit elkaar te gaan, al is dat natuurlijk ook geen fijne situatie maar wel beter voor je zelfvertrouwen. 

Oprechte vraag die je niet hier hoeft te beantwoorden als je dat niet wil. Maar wat maakt het deze keer anders dan de andere keren? En waarom zou je nu wél weggaan? De vorige keren ben je gebleven. Is er nu iets anders dan?
Kan je niet weer gewoon doorleven?
Indien 'nee', dan heb je je antwoord.
Indien 'ja', accepteer dan dat je je ook deze keer hier weer bij neer gaat leggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.