Relaties Relaties

Relaties

Koffiemok

Koffiemok

15-02-2016 om 11:58

Merken jullie of je partner naast je ligt, of niet?

Just checking of ik nou gek ben of hij. Gisteravond ben ik eerder naar bed gegaan dan partner. En ik besloot op zolder te gaan liggen, want ik slaap de laatste tijd vrij slecht en heb dan last van het gesnurk naast me. Heb dat niet aan partner gezegd.
Hij ging dus later naar bed dan ik, en heeft niet gemerkt dat ik niet in mijn eigen bed lag. Pas toen hij was opgestaan en merkte dat ik ook niet beneden was, kwam hij me op zolder zoeken.

Ik zit hiermee, omdat het al een tijdje rommelt in onze relatie. En ik vraag me af of hij nou werkelijk wat om me geeft of niet. Daarom mijn vraag. Is dit iets dat jullie ook zou kunnen overkomen? Maw, hoe normaal is het dat je blijkbaar niet doorhebt dat de ander niet naast je ligt te slapen? Dat voel je toch, dat hoor je toch? En dan heb ik het er dus niet over dat je midden in de nacht verkast, dan kan ik me er nog wat bij voorstellen dat de ander niet wakker wordt. Maar als je in bed stapt heb je toch door dat er wel of niet iemand naast je ligt??

Elisabeth

Elisabeth

15-02-2016 om 12:05

Ja, want wij hebben een klein bed...

Maar ik heb het wel eens gehad dat mijn man op de matras op de grond bij mijn dochter (toen 5) lag, omdat ze eng had gedroomd en echt bang was en ik uit mijn halve nachtdienst kwam en om 3 uur 's nachts zo mijn bed in rolde en totaal niks ervan gemerkt heb dat ie niet naast me lag.

Pas de volgende ochtend dacht ik Huh is ie er al uit??????(Hij is namelijk NOOIT de eerste )

Triva

Triva

15-02-2016 om 12:06

grappig

Dit lijkt wel op het draadje: vinden jullie het vreemd dat mijn man niet weet wat voor kleur ogen mijn kind heeft?

Ik denk dat als mijn man, om mij niet wakker te maken, het licht niet aan doet, zich omkleedt in de badkamer en heel stilletjes in bed stapt hij niet merkt dat ik er niet ben. Zeker niet als ik in een fase ben van geluidloos slapen.

Wij hebben alleen geen bed elders dus hij weet dat ik daar moet zijn.

Ik zou er nu maar niet een breekpunt van maken, er zijn andere dingen waarin een man laat zien dat hij wel of niet nog van je houdt.

vlinder72

vlinder72

15-02-2016 om 12:09

Niet vreemd

Ik word ook wel eens wakker in een bed zonder man maar met een kind. Of met opeens een kind erbij. Mijn relatie is prima.

40er

40er

15-02-2016 om 12:18

merken

Ik merk het wel hoor. Nou gaan we eigenlijk nooit apart van elkaar naar bed, we slapen nooit zo goed zonder de ander. We merken niet altijd dat de ander eruit gaat, midden id nacht bv.

Licht uit

@Koffiemok, het feit dat hij jou is gaan zoeken geeft aan dat hij het 's avonds echt niet in de gaten had. Ik kan mij voorstellen dat je man, om te voorkomen dat jij wakker zou worden, het licht heeft uitgelaten. Dat is toch lief van hem; hij zal vast wel weten dat jij last hebt van zijn gesnurk. Hij heeft je niet zien liggen en was moe.

Maar waarom heb jij hem niet verteld dt je op zolder ging liggen? Als je dat verteld had, had je je niet hoeven afvragen waarom hij het niet gemerkt had. Pas op voodat je je man een verwijt voor de voeten gooit.

Renée

Renée

15-02-2016 om 13:32

Vreemder

Ik vind het vreemder van jou dat je zonder het te zeggen ergens anders gaat liggen dan dat hij niet heeft gemerkt dat jij er niet was.
Misschien komt er straks wel een draadje met de vraag: "Mijn vrouw ging zonder het te zeggen op zolder slapen. Houdt ze nog wel van me?"

MamavanSenH

MamavanSenH

15-02-2016 om 13:51

Als ik naar bed ga en het bed is leeg dan zie ik dat, ik ben niet kippig. Dus ik zou hem vooral de opticien adviseren . En ja, ook in het donker zie ik wel of het bed leeg is of dat er iemand in ligt.
Als mijn vrouw midden in de nacht uit bed gaan merk ik dat niet. Ik heb zelfs wel eens gehad dat ik wakker werd, me afvroeg waarom het licht in de gang aan was, en het echt even duurde voor ik besefte dat ze niet meer in bed lag maar blijkbaar aan de wandel was. Maar ja, dan ben ik gewoon nog niet helemaal wakker.

Half a twin

Half a twin

15-02-2016 om 14:02

Ik merk alles, partner niets.

Morgen moet partner voor het werk naar Zwolle met de trein, dan gaat de wekker voor 05.00 dus gaat hij vanavond gelijk met de kinderen in bed. Ik kom dan rond 23.30 naar bed, daar merkt hij niets van.
Morgenochtend als de wekker gaat ben ik wakker en merk dat hij opstaat en weggaat. De verwachting is dat hij dan in de nacht naar woensdag weer thuis is, met de laatste trein die nog stopt in onze woonplaats. Dan word ik wakker en merk dat hij in bed komt.

Andersom merkt hij helemaal niks, pas was ik met vriendinnen op stap en toen ik thuis kwam was de boomzagerij al op volle stoom, ik ben er naast gaan liggen en toen ik om 6.30 naar het toilet moest kwam de slaperige vraag: Kom je nu pas thuis?

angel3

angel3

15-02-2016 om 14:13

half a twin

Maar de vraag is: MERK JIJ het als hij er wel of niet ligt als jij s nachts in bed kruipt?

bloemetje

bloemetje

15-02-2016 om 14:13

zolder

Dat is ook het eerste waar ik aan dacht: waarom ga je op zolder slapen zonder daar iets van te zeggen?

Of het 'vreemd' is dat hij het niet heeft gemerkt, dan kunnen wij denk ik niet zoveel over zeggen. Je kunt er in ieder geval geen conclusies aan verbinden. Het zou mij (of mijn man) niet overkomen, maar wij zoeken elkaar ook altijd op in bed. Ook als de ander al slaapt, kruipen we lekker tegen elkaar aan.
Zouden we dat niet doen, dan is het wellicht anders. Ik denk dat het ook kan schelen of je in een bed van 1,40 slaapt of een bed van 2 meter. Lijkt mi.

Half a twin

Half a twin

15-02-2016 om 14:39

Angel3

Die houtzagerij (snurkgeluid) valt niet te negeren, als er geen gepruttel, gegrom of geratel uit de andere helft van het bed komt is hij niet thuis en dat weet ik dan vantevoren. Als er ineens diepe stilte heerst aan zijn kant van het bed ga ik controleren of hij nog alive and kicking is zeg maar.

Waarschijnlijk wel.

Ik vermoed dat ik het direct zie als mijn man niet in bed ligt als ik later ga slapen. Ik vind het ook erg ongezellig klinken dat jij op zolder gaat liggen zonder dat even te zeggen, tenslotte was je man nog wakker.
Je man ging 's morgens direct kijken waar je was dus hij is zich van geen kwaad bewust, geen opzettelijk ongeïnteresseerde houding. Dat klinkt meer uit jou actie, sorry.

Tijgeroog

Tijgeroog

15-02-2016 om 14:59

Ik zou het merken, want ik kruip altijd tegen m'n aan als ik naar bed ga. Ik vermoed dat dat wederzijds is.

Koffiemok

Koffiemok

15-02-2016 om 15:48

Ik stelde mijn vraag

omdat ik zelf niet kan slapen (of in ieder geval slecht) als hij niet naast me ligt. En ja, ik weet ook best zeker dat ik het zou merken als hij niet in bed ligt als ik later naar bed toe ga. Die opmerking over de relatieproblemen had er niet bij gehoeven. maar ook als we die niet hadden was ik op zijn minst zeer verbaads geweest. Nu voelt het al helemaal alsof hij het nie t zou merken als ik er gewoon niet zou zijn...

Els

Els

15-02-2016 om 16:20

de stok

Door de relatie die jezelf hebt gelegd met relatieproblemen klinkt het alsof je op zoek bent naar een stok om mee te slaan. Als je relatieproblemen hebt concentreer je dan op wat jij kunt doen om je leven leuker te maken en VOORAL op alles wat je wel leuk vindt aan je man.

Nimbo

Nimbo

15-02-2016 om 17:08

tijgeroog

Kruip je ook tegen hem aan als hij al slaapt? Pas op! Misschien maak je hem wakker en dan denkt hij dat je niet meer van hem houdt??

Imogen

Imogen

15-02-2016 om 17:09

koffiemok

'Hij ging dus later naar bed dan ik, en heeft niet gemerkt dat ik niet in mijn eigen bed lag'

Misschien dacht hij dat je naar de wc was, of een glaasje water ging pakken, of ... Ben je niet gewoon op zoek naar bewijzen dat hij je niet meer ziet staan?

ik denk...

Dat als je relatie goed was en dit zou voorvallen je wellicht ook wel verbaast zou zijn, maar dat je er dan om zou lachen. Dat je relatie slecht is maakt niet opeens dat dit 'iets heel ernstigs' is, alleen jouw bril is nu anders.

Kaaskopje

Kaaskopje

20-02-2016 om 15:29

Hoe groot is jullie bed en was het donker?

Ons bed is 140 breed en dan is het bijna onmogelijk om niet te merken dat de ander in bed ligt. Is het een bed van 180 cm breed dan hoef je elkaar helemaal niet te voelen, dus als je in het donker in bed stapt zou je het kunnen missen. Ik geloof niet dat het mij zou overkomen, ondanks dat ik zwaar kippig ben. Of je er een relatieprobleem in moet zien... mwah.

Ik heb 's morgens wel eens dat ik volledig het gevoel heb dat man nog in bed ligt, maar dan blijkt hij met dekens en al verkast te zijn naar de woonkamer. Niet vanwege een relatiedip, maar vanwege onrustige honden die de boel anders wakker houden.

zebra

zebra

21-02-2016 om 19:26

de een wel, de ander vaak niet

zelf merk ik het meestal wel of mijn partner naast me ligt of niet. Niet altijd gelijk als hij gaat slapen maar dan wel gedurende de nacht als ik me omdraai of uiteraard bij snurken. Hij merkt het niet altijd als ik in bed stap als hij al slaapt en soms ook niet als ik eerder uit bed kom dan hij. Toch hebben we geen slechte relatie maar ook geen heel smal bed.
Denk dat het er ook wel aan ligt of je een lichtje aandoet als je in bed kruipt of wat aanrommelt in het donker om je al slapende partner niet te wekken.

Maar ik zou wel van tevoren aangeven als ik op zolder zou gaan slapen, zeker als partner nog beneden is.

Claire

Claire

22-02-2016 om 22:45

kannie missen

als partner naast me ligt, want dan heb ik de oordopjes nodig. Reden waarom hij regelmatig naar de zolder verkast, als het gepor in zijn zij en het gezucht m te veel wordt. Hoeft hij dan niet te melden.

Meneer octopus...

Noem ik mijn vriend, hij houdt me s nacht zo stevig vast dat het lijkt alsof hij 8 armen en benen heeft. Dus ja ik merk het wel
Sini

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.