Herfstvakantie tip: deze avontuurlijke gezinscamping midden in de natuur is magisch
Relaties Relaties

Relaties

Annette

Annette

09-03-2014 om 11:55

Man heeft vriendin, wat te doen

Ik vond bij toeval in zijn nachtkastje een ingepakt kadootje. Omdat mijn verjaardag nog ver weg is en dat van de kinderen ook, vond ik het verdacht. Ik heb het voorzichtig uitgepakt, ja ik weet het, dat mag eigenlijk niet, maar ja en er zat een boeddha beeldje in. Ik weet nu wel zeker voor wie dat is. Hij 'werkt' op zijn vrije dag, ik weet zeker dat hij dan ook bij haar is. ook heb ik in zijn telefoon allerlei sms-jes gezien, ondertekend met kusjes. Hij stuurt haar valentijnskaarten en op haar verjaardag gingen ze samen uit eten. Hij vertelt ook over haar en dat ze gewoon een vriendin is. Maar waarom dan al die dikke wachtwoorden op de telefoon en pc en waarom zou je dan kadootjes verstoppen als het gewoon een vriendin is? Maar ik heb geen zin om de telefoon op te nemen. Hij bemoeit zich al jaren niet meer met zijn gezin, wil nooit iets leuks doen, heeft al jaren geen enkel lichamelijk contact meer met mij, steekt geen enkele energie in zijn gezin. Ik ben bij een psycholoog omdat ik zo niet meer door kan met een relatie die geen relatie is. Hij wil nergens over praten. Die boeddha zit me dwars. Ik heb zin om die naar z'n hoofd te smijten. Of 'm weg te gooien. Of om er een briefje bij te doen dat deze boeddha geen geluk brengt omdat-ie gegeven is door iemand die niet zuiver is. Ideetje? Hebben jullie nog leuke ideetjes? Of ik ga gewoon mee als hij dat kadootje gaat brengen, kijken waar ze het samen over hebben, vooral ook omdat hij thuis nooit wil praten. Ik wil er eigenlijk ook geen energie in stoppen, maar het zit me wel dwars.

Parapluutje

Parapluutje

09-03-2014 om 12:41

Die boeddha is de bliksemafleider

Want er is al heel lang heel veel mis, volgens je relaas hier.

Samen naar de psycholoog. En samen alledaagse dingen doen. Hoeft niet perse 'leuk' te zijn, als het maar samen is. Ontdek waar dat uit elkaar drijven begon, dit is niet van de ene op de andere dag zo gekomen.

Anno

Anno

09-03-2014 om 13:06

Ik zou ook zeggen

Ik zou ook zeggen: beiden, al was het maar 1 sessie, naar relatietherapie. Al was het maar om te ontdekken wat hij, jij, jullie willen in de relatie. Mijn schoonzus had 1 sessie nodig om het zetje te krijgen de relatie te verbreken.
Ik vind het briefje in het pakje stoppen overigens wel een goeie. Al was het maar: ook xxxx van annette.
Wie weet doorbreek je er iets mee, opent het de beerput en kun je gaan starten met herstel of ieder de eigen weg gaan.

In het nachtkastje?

Wat zijn mannen toch dom, of ze willen juist dat het uitkomt.
Condooms onder de autostoel.
Bonnetjes bij de administratie van een etentje terwijl je vrouw de boekhouding doet.
"Werken" terwijl de uren niet worden uitbetaald.
SMSjes in de telefoon laten staan.
Makkelijk te "kraken" wachtwoorden (probeer z'n geboorte datum of kijk naar de herinneringsvraag)
Cadeautjes in nhuis verstoppen.
En wat je al niet uit jas/broekzakken te weten kunt komen.

Tja, een man zal nooit denken als een vrouw

praten

Sommige dingen zijn niet op te lossen met praten. Ik zou de boeddha een 'geeltje' geven met de vraag zaken rondom 'vriendin' uit je buurt te houden, dat is niet prettig voor jou en de volgende keer dat je iets vind gaat het in de prullebak.

Katniss

Katniss

09-03-2014 om 13:29

Misschien

Misschien is hij er wel klaar mee en hoopt hij dat jij de stekker eruit trekt?
Ik vind de suggestie van een keer gezamenlijk met een therapeut praten en beide eerlijk zijn of je nog door wilt wel een goede. Deze onzekerheid is veel slechter dan als je dingen duidelijk hebt. Als hij wel door wil gaan, kun je best eisen dat hij stopt met lieve woordjes en net doen of hij een relatie heeft met die andere vrouw.

Anette

Anette

09-03-2014 om 14:20

Zijn we al geweest...

We zijn 3 jaar geleden al bij een relatietherapeut geweest. Hij wou er niet meer mee doorgaan.Hij wil sowieso nooit praten, daarom was ik naar een therapeut gegaan om samen te praten. Dus heeft het eigenlijk helemaal niks opgeleverd en ik denk niet dat ik hem nog een keer mee zal krijgen. Ik heb de indruk dat hij het zo wel prima vindt, dus waarom zou hij veranderen? Had ie ook gezegd toen, hij had geen probleem en vond onze relatie heel goed, het probleem lag bij mij. En inderdaad, ik ga maandelijks nog wel praten om m'n hart te luchten. Scheiden is heel lastig, we hebben 3 kinderen nog thuis, onder de 16 en ik heb geen vast inkomen en bovendien staat ons huis op zijn naam, dus kan ik ook nergens naar toe. We zijn niet getrouwd, wel een samenlevingscontract. Ik wil wel uit elkaar gaan, maar ik trek dan duidelijk aan het kortste eind en ik heb daar geen zin in. Ik heb bovendien heel veel energie en tijd in het opvoeden van de kinderen gestopt, het huis altijd schoongehouden, de huishouding gedaan en ik ben daardoor ook minder gaan werken. Hij kon/wou nooit minder werken toen de kinderen kwamen. Dus daarom blijf ik nog maar zitten in deze bizarre situatie, gewoon puur voor het gemak, en ik wil het de kinderen niet aandoen om uit elkaar te gaan. Maar een vriendin er op na houden is voor mij toch weer een ander verhaal. Daar kan hij dus wel energie in stoppen.

Katniss

Katniss

09-03-2014 om 14:38

Tja

Je hebt jezelf dus helemaal klem gezet. De afgelopen jaren had je ook energie kunnen steken in het vinden van een baan met vast inkomen en je inschrijven bij de woningbouwvereniging.
Je weet wat je opties zijn. Uitzitten tot je kinderen het huis uit zijn, of tot de dood jullie scheidt, of zorgen voor een 'eigen' leven. Ik denk wel dat die vriendin meer is dan 'gewoon' een vriendin, zelfs als ze geen seks hebben gehad.

Je maakt het hem makkelijk

Thuis wordt voor hem gezorgd, het huis is schoon, de was gedaan en om zes uur de piepers op tafel. Lekker veilig en vertrouwd, daar houden mannen van.
En voor de spanning heeft ie zijn vriendin. Die is waarschijnlijk nog smoorverliefd, altijd in voor seks, terwijl jij moe bent van de opvoeding en het huishouden.
En omdat jij geen aanstalten maakt om weg te gaan of hem een ultimatum te stellen dat ie zijn vriendin aan de kant moet zetten, laat hij de situatie voortduren. Een geef hem eens ongelijk: Hij heeft nu het beste van twee werelden.
Je hebt dus twee keuzes
1: je blijft voor het geld en de kinderen en neemt de aankomende jaren om zelf een baan te vinden en je los te weken van hem
2: je gaat uit elkaar, herwint je vrijheid en eigenwaarde en moet met wat minder geld toekomen.
Sterkte Iselo

@Iselo en Anette

zou er nog een 3e optie aan toevoegen:

3. Je maakt er een verstandshuwelijk van, met eigen bankrekeningen en je laat een gedeelte van de inkomsten op je eigen rekening storten voor je huishoudelijk werk en je opvoedtaken, en laat elkaar volkomen vrij om te gaan en te staan waar je wilt.

Anno

Anno

09-03-2014 om 16:11

oh en even

heel plastisch: het kan een emotionele affaire zijn (die meestal uitmondt in sex verderop in de affaire), maar voor jezelf: je weet nooit wat zij heeft gedaan met haar lichaam en wat je man mee naar huis kan brengen.
Verder: werk zoeken, inschrijven bij woningbouw kan beiden geen kwaad voor als je er over een paar jaar wél uit wilt stappen.

Katrien

Katrien

09-03-2014 om 16:51

Tjee

Dus je ik heb deze situatie vaker hier gelezen en gehoord maar nog niet eerder met deze berusting. Je hebt jezelf een gouden kooi aangemeten en vertikt het om uit je comfort zone te stappen en eruit te komen. Er blijken scherpe randjes aan je kooi te zitten en nu vraag je "wat nu"?
Mijn mening: wat zonde dat je jezelf hier hebt geparkeerd en blijkbaar elke maand bij iemand moet uithuilen om dat aan te kunnen. Wat zonde dat je niet on staat en/of bereid bent om jezelf een kans te geven je leven een extra dimensie te geven door uit je comfort zone te breken en op te schudden. Het leven is geen generale repetitie, dit is je enige kans, maak er wat van! Ontwikkel je jezelf, zet uitdagingen, doelen, verzin iets. Erken dat de keuzes die je eerder gemaakt nu niet de vruchten afwerpen die je had gehoopt, pak de regie van je leven en doe er iets aan.
Ik vind jouw verhaal schrijnend, of je man nou vreemdgaat of niet, het is jouw leven, jij moet er wat van maken.
Als jij het deurtje openzet van je kooi en lekker gaat werken, een opleiding doen, vrijwilligerswerk, zorgt dat je bouwt aan een onafhankelijk bestaan kunnen er twee dingen gebeuren: of je man ziet wat hij mist en probeert je terug te winnen of niet- maar dan ben je in ieder geval jezelf met je eigen leven. En ben je niet meer bezig met wat hij verkeerd doet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.