Relaties Relaties

Relaties

Man de baas in huis?

Het spookt nog steeds door mijn hoofd. Gisteren had manlief misschien net iets te veel op,maar toch. Op een gegeven moment maakte hij avances waar ik op dat moment niet op wilde ingaan gezien het zeer dwingende karakter. Gewoon geen zin op die manier. Ik zat op een gegeven moment nog even op mijn laptop waardoor hij met een agressief gebaar deze vervolgens van mij afpakte en neer smeet, gelukkig deed deze het wonderwel nog. Ik werd boos en zei dat hij daar niets over te zeggen had aangezien hij ook weleens later naar bed ging maar zin hebben geen uitgangspunt was tot dwingen. Ik verweet hem niet de baas te zijn in huis waarop manlief vervolgens zei, moet jij eens opletten. En of ik de baas ben. Ik was zo boos en ben vervolgens apart gaan slapen, bijna nog geen woord gewisseld, zonder gedag naar werk gegaan allebei.Ik ben erg boos, mijn gezondheid liet laatste maand te wensen over wat ik ook nog te horen kreeg, je hebt altijd wat. Maar de baas in huis en smijten met mijn laptop vond ik erg intimiderend. Weet dat hij laatste tijd wat gestrest is,neemt veel te veel hooi op zijn vork. Maar hier ben ik erg van geschrokken, weet niet hoe hem dit te duidelijk te maken dat dit te ver gaat

Pas praten als hij rustig is

Oei. Ik schrik hiervan. Zo kan huiselijk geweld beginnen. Misschien moet je hier rustig over praten als de gemoederen bedaard zijn en hij niet meer dronken is. Al is het natuurlijk nooit een excuus dat hij iets te veel op had.

Paddington

Paddington

30-09-2014 om 12:23

Jeetje

Wat zal je geschrokken zijn.

Met hem praten als het rustig is lijkt mij van heel groot belang.

Sterkte!

Zo maar even

Zo maar even

30-09-2014 om 12:30

Oei

Drinkt hij vaker (te veel)?

Heeft hij vaker last van agressieve reacties?

Hoop wel dat als hij weer rustig is spijt heeft (en spijt betuigd) van zijn reactie.

Belangrijk: wel echt je grens aangeven. Dat hij dit echt niet nog een keer moet doen!

Uiteindelijk is de vraag: waarom reageerde hij zo extreem?

tante Sidonia

tante Sidonia

30-09-2014 om 15:05

even

afwachten of hij er uit zichzelf over begint.
Anders zou ik hem voorleggen dat je gisteravond avond geirriteerd was door zijn dwingende en bijna agressieve gedrag. En door zijn rare uitspraak dat hij de baas zou zijn.
En aan de orde stellen hoe hij denkt met jou verder te gaan als hij niet kan accepteren dat je nu eenmaal fysiek wel eens een periode niet in orde bent?

Silvana

Silvana

30-09-2014 om 15:07 Topicstarter

Vaker

Mijn man is heel lief, trouw en zorgzaam. Een harde werker. Er is echter wel twee keer sprake geweest van huiselijk geweld. 1 keer pakweg 16 jaar geleden, klap tegen hoofd en een aantal jaren(5) terug ook een keer. Toen heb ik een stomp tegen mijn hoofd gehad waarbij ik tegen de grond viel. Daar heeft hij later erg spijt van gehad maar niet op het moment zelf. Ik ben destijds een week niet de straat op geweest en het was echt gekneusd en zichtbaar. Vrienden maakten destijds nog een grap, dat zeggen ze allemaal "van de trap gevallen". Echter was het idd echt, maar ze zouden hem er nooit voor aanzien. Dit voorval heb ik nooit verteld en geheim gehouden tot mijn vrienden aan toe. Ze zouden hem er ook niet voor aanzien. Bij mijn ouders die niet meer leefden speelden zich ook weleens wat af en waren toch ook gek met elkaar. Hij heeft beloofd dat dat nooit weer zou gebeuren en het is daarna ook nooit weer gebeurd en het ging heel goed. Alles heel stabiel zeg maar.

Afgelopen zomer heb ik echter ernstige gezondheidsklachten gekregen met zelfs een ziekenhuisopname en een tijd waarin ik niet kon werken. Ik ben hiervan nog steeds herstellende, ben daardoor ook nog heel erg moe en ik heb nog veel rust nodig. Door bepaalde opmerkingen heb ik het idee dat mijn man dat nu begint te vervelen. De opmerking je hebt ook constant wat. los van mijn werk komt er iets minder terecht van het huishouden en sexleven. Het laatste is voor hem erg belangrijk en wel vaker een punt tot discussie geweest. Als ik een keer niet wil of geen zin heb ziet hij dit elke keer als een persoonlijke afwijzing. Dan doet hij voorkomen of ik een afwijking heb en andere vrouwen daar geen last van hebben alleen ik. Vaak is het geen probleem tot het dan een keer weer na zijn idee te lang geleden(nu een week) is mij dat constant verwijt en zegt hier boos over te zijn. Afgelopen zondag hadden we een uitje en dat vond hij blijkbaar een aanleiding om het in stijl af te sluiten zeg maar. Maar ik vond het laat en wilde eigenlijk een paar minuutjes nog op de laptop en dan lekker gaan slapen. Toen gebeurde dus wat ik beschreef. De wijn leek compleet verkeerd te vallen en was hoorbaar aan zijn stem. Nu drinkt hij soms best veel, maar zeker niet altijd. Manlief heeft een tomeloze energie in alles zeg maar. Werkt zich te pletter en gaat dan in de avond nog lang door met zijn hobby's en dan nog energie. Hij lijkt dat het hem verveelt of niet snapt dat ik nog herstellende ben, daarnaast zijn er problemen met 1 puberzoon en ook daar krijg ik veelal ook de schuld van. Ik wil het er vaker over hebben en ook daar heeft hij ook een beetje lak aan. Mijn man is wel iemand die behoorlijk onfeilbaar onder alles is. Hij het draait dat het niet aan hem ligt, waarbij ik zeker niet wil zeggen dat ik niets fout doe. Een gesprek ga ik zeker nog aan maar of het helpt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.