Relaties Relaties

Relaties

Mailinglist 'Bij elkaar blijven voor de kinderen'

Beste forumbezoekers,
Omdat wij al jaren een moeilijk huwelijk hebben twijfel ik regelmatig of het beter is om bij elkaar te blijven, of uit elkaar te gaan. Ik weet dat er meer mensen zijn die toch getrouwd blijven, ondanks de moeilijkheden, omdat ze hun kinderen geen scheiding willen aandoen. Wij hebben zelf rustige tijden waarin de spanningen afwezig of behapbaar zijn, maar ook zware perioden waarin ik enorm verlang naar een plek voor mezelf. Om de jaren toch vol te houden en wie weet, adviezen uit wisselen hoe je je huwelijk kunt verbeteren, zodat een scheiding helemaal niet meer nodig is, heb ik een yahoo mailinglist aangemaakt. Bij deze nodig ik iedereen die met ditzelfde probleem kampt,van harte uit daaraan deel te nemen.Het webadres van deze groep is: https://groups.yahoo.com/ bijelkaarblijvenvoordekinderen.Ik hoop nieuwe leden tegemoet te zien!

(Het doel van deze lijst is o.a. dat de forumbezoekers die mij na jaren twijfel zat zijn, zich niet meer aan mij hoeven te storen.)

Dalarna

Dalarna

17-06-2014 om 10:05

huh

Trek jij je daar wat van aan dan?

Verder zei ik het al in het andere draadje: ik vind mailingslists behoorlijk ouderwets, is er echt geen forum voor je te vinden?

Tijgeroog

Tijgeroog

17-06-2014 om 10:14

Maar maar maar...

Mensen die je twijfel zat zijn kunnen toch gewoon jouw draadjes overslaan? Niemand die verplicht wordt om iets te lezen...

Puinhoop

Puinhoop

21-06-2014 om 22:33 Topicstarter

Liever onder elkaar

Ja Tijgeroog, die zouden mijn draadje kunnen overslaan, maar om een of andere reden voelen ze zich toch genoodzaakt mijn standpunt eens lekker af te zeiken. Om dergelijke reacties te vermijden open ik liever een groep met vrouwen die allemaal dezelfde keuze hebben gemaakt, want ik opper niet de vraag wat ik toch moet doen, ik heb al besloten.
Ook op het Viva forum heb ik een oproep gedaan en je wilt niet weten wat een katten en sneren ik daar allemaal over me heen kreeg. Geen kwestie van dat ik me daar kwetsbaar op zou stellen, zeg! Dan zijn ze op dit forum een stuk vriendelijker, gelukkig.
Er is nog niemand die zich aangemeld heeft, maar ik ga door met werven inderdaad, 'BlijflekkerBianca'

Tante Tiny

Tante Tiny

21-06-2014 om 22:39

vreemd doel

De mailinglist is er in het belang van de OOL bezoekers.
Ik dacht dat dit soort groepen bedoeld waren om elkaar te steunen, niet om andere mensen gelukkig te maken.

als

jij en meerder kiezen om voor de kinderen bij elkaar te blijven .. dan moet je niet door blijven 'zeuren" gaan over ojee moeilijk en ojee wat nu doe ik er verstandig aan of niet ??

als jij kiest voor je kinderen moet je eerst eens afvragen . is het voor de kinderen goed als ik er bij blijft? wat geef ik mijn kinderen mee als ik blijft? een liefdeloze ouders, een twijfelende moeder , een vader die ...(GEEN Idee heb niet alles van je gelezen)
In mijn ogen geef je de kinderen mee dat je beter een nep (gelukkig) huwelijk en geld belangrijker in het leven is dan gelukkig zijn met een leuker eigen leven en minder geld!!

als jij kiest bij je man te blijven voor het geld
wat vind je dan werkelijk belangrijker? je eigen geluk met minder
of het geluk dat je kan kopen met het geld en leven met een man die je eigenlijk niet gelukkig maakt??

als je kiest bij hem te blijven voor de kinderen EN het geld.
denk je echt dat je dan bij hem weg gaat als de kinderen het huis uit zijn? je heb dan immers nog meer geld ter beschikking nu word het verdeeld met de kinderen en dan alleen met je man en jou!.

wat vind je nu belangrijker mee te geven aan je kinderen??

wees gelukkig met dat wat je heb. meer is er niet!.
of ga voor je eigen geluk want het leven is al kut op zich en als je je dromen achterna gaat hoop ik dat je zeer gelukkig mag zijn..

want echt ik vind dat je je kinderen niets goed mee geeft als je zelf ongelukkig bent !!.

kinderen voelen meer aan dan je ooit denkt!.

je mag van mij oneglukkig blijven hoor. je mag van mij blijven afvragen wat moet ik doen .

maar elke dag met die twijfel leven vind ik een soort van verslaving.
een alcohol verslaafde weet dat het niet goed is maar heb de drank nodig om het stofje in zijn/haar lichaam te voeden,
en ik proef dat jij je huwelijk nodig heb om het stofje van ongelukkig en twijfels te blijven voeden!!.

durf je niet voor je zelf te kiezen? durf je niet op je zelf te gaan?
waarom kies jij er voor om ongelukkig te gaanleven?
wat als je kinderen met 30 nog in huis zijn en jij dan helemaal oud en versleten ben? heb je je hele leven ongelukkig geleefd voor kinderen die er ook niet altijd fijn hebben gehad omdat ze voelen dat jij je niet goed voelt!.

ik heb geen idee hoe oud je bent. maar waarom niet op zoek naar een echte leuke vent die je een paar mooiere jaren kan geven? of waarom niet gewoon heerlijk alleen verder zodat je alles kan doen zonder commentaar en rekening te houden met een man die geen rekening met jou wilt houden??

JIJ en al die andere vrouwen hebben een keuze. en als je bij een man blijft die je niet gelukkig maakt kies je zelf voor het ongelukkig zijn.. en dat geef je de kinderen echt wel mee!!

ach ja succes

Ff zo

Ff zo

27-06-2014 om 11:06

Johanna

Praat je altijd zo in uitroeptekens? .

Jouw reactie is denk ik precies de reden dat Peenvogel een mailinglist is gestart.

nou Johanna

Tenzij er echt sprake is van geweld, is een echtscheiding altijd schadelijk voor kinderen. Geen enkele reden dus om iemand die er voor kiest om zijn kinderen dat niet aan te doen (en daar ongetwijfeld alle voors en tegens zorgvuldig in afgewogen heeft) te veroordelen.
Soms heb je meer lef nodig om te blijven dan om weg te gaan. Peenvogel geeft aan juist te willen werken aan het verbeteren van haar huwelijk. Dat valt alleen maar te prijzen.

Veel succes peenvogel. En van mensen die in schuttingtaal spreken zou ik me sowieso niets aantrekken

Tihama

Tihama

27-06-2014 om 11:30

Hmmm

Ik werd getriggerd door je reactie naar BlijfgewoonBianca. Ik lees al jaren op het Viva-forum en dit is nu een forummer daar die ik enorm waardeer. Ik ben het ook vrijwel altijd met haar eens.

Dus ik heb even gezocht. Het advies van Bianca was:

"Zodat je lekker met zijn allen kunt klagen hoe rot je het hebt, wat een lulhannes van een vent je hebt uitgekozen als vader van je kinderen?
Therapie ( samen of alleen ) lijkt me zinniger dan een besloten groepje met lotgenoten die hun partner zat zijn."

Ik ben het er wederom helemaal mee eens. Ik snap best waarom je een apart groepje wil. Hier krijg je namelijk ook altijd de reacties die je niet wil horen. Ik reageer overigens al jaren niet meer op je vragen: je wil mijn tips toch niet horen, laat staan dat je iets zou doen om je leven prettiger te maken.

Ik wens je veel succes met je mailinglijst en met je leven.

eff zo/jippox

weet je ik word hier pas op gewezen en moet dus zeggen ik heb eerlijk gezegd helemaal niet het idee dat ik zoveel !! gebruikt ...

zal er eens op gaan letten..

jippox
vind jij ongelukkig zijn in je leven geen mishandeling dan? ik vind juist dat je de keus zelf maakt om ongelukkig te zijn. in nederland kan er zoveel je heb zoveel vrijheden, er zijn genoeg instanties die je helpen. waarom kiest een persoon om ongelukkig te zijn? ik vind dat toch echt mishandeling en dat merken de kinderen ook.. een moeder die zucht klaagt en of ouders die weinig praten wat krijgen ze mee? beter is toch een leuk gezin te hebben waar interesses getoond worden in elkaar , waar gelachen word om de domste dingen (ipv afgezeken), waar je jezelf mag en kan zijn zonder aan de ander te denken (vooral blijkbaar man des huize!)

sorry maar als je kiest voor een huwelijk die je ongelukkig maakt dan is het dragen en niet klagen. (of wel afzetten tegen hoe slecht hij wel niet is. maar toch nog goed genoeg is om lekker af te zeiken en de dag te vullen met andere ontevreden personen)

wat tihamma al zei ga in therapie al dan niet samen of alleen ipv hem af te zeiken tegen andere omdat je bang bent om het tegen hem te zeggen..

sorry maar iedereen heeft een keuze!.
en wat je ook kiest , niet klagen maar dragen..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.