Relaties Relaties

Relaties

Liefdesverdriet

Hi,

Enkele maanden geleden ben ik in contact gekomen met een man waar ik vroeger enorm verliefd op was, maar waar nooit iets mee gebeurd is. Na een tijdje gewoon appen merkte ik dat de gevoelens van toen (20 jaar geleden) weer terugkwamen en dit leek bij hem ook zo te zijn. We appten steeds meer en meer en maakten plannen om elkaar te zien (hij woont niet in de buurt), maar dit heeft niet plaatsgevonden.

Op een gegeven moment vertelde hij dat hij enorm verliefd was op mij en ondanks dat ik daar toen nog niet aan wilde,  ben ik het ook! De gevoelens die we uitspraken waren een mengeling van verleden, heden en toekomst. Echter...zijn we beiden getrouwd. Ik heb hem daarom 2 weken geleden laten weten dat ik denk dat het beter is om ermee te stoppen omdat ik niet degene wil zijn die zijn huwelijk kapot maakt (mijn eigen huwelijk is een ander verhaal, dat loopt al langer niet goed is meer een verstandshuwelijk sinds mijn partner vreemd gegaan is). Hij heeft daarop direct besloten om een punt achter de relatie te zetten. Ik heb hem nog 3x geappt maar daarop reageerde hij heel lauw en ook wat vijandig, waarop ik zijn nummer heb verwijderd om niet meer in de verleiding te komen. Nadat ik dat gedaan had, heeft hij mij op alle mogelijkheden geblokkeerd op social media.

En nu, heel cliché natuurlijk...mis ik hem enorm. Het lastige is dat ik alles mis, het praten over vroeger en over nu, het uitspreken van onze gevoelens, het samen lachen (op de app , alles...

Ik heb zijn nummer bewaard maar weet niet zo goed of en wanneer ik hem het best een berichtje kan sturen.

VJ

Leene

Leene

14-11-2021 om 00:02

Make up your mind! Je wilt je vriends huwelijk niet kapot maken maar je wilt nu toch weer bellen. En dan??? Wat wil je er dan mee. Je hebt een verstandshuwelijk omdat je man vreemd is gegaan. Maar je bent nog wel steeds bij hem. Wat een zooitje! 
Zoek eerst eens uit wat je met je huwelijk wil. Kan dit nog gered worden? Zo ja ga ervoor. Zo nee ga dan alleen verder en zoek ook iemand die vrij is. Verliefd worden is o zo makkelijk, een relatie goedhouden! Is vele malen moeilijker. Natuurlijk heb je liefdesverdriet. Er is spanning en aandacht van hem. Alles wat je nu niet hebt. Maar verliefdheid zakt ook weer weg. 
Dit gaat je een hoop ellende opleveren als je gaat bellen en je vriend start ook weer met jou zien. Kom op zeg, trek rechte voren in je leven.
Sorry beetje cru misschien maar je bent geen 14 jarige meer.

Heel goed dat je het contact stopzette: je stond op het punt ook fysiek vreemd te gaan. En die man ook. En kijk wat het jou en je man heeft gebracht. En je mist niet hem maar de aandacht, leuk gevonden worden, en de afleiding uit je niet meer zo geweldige eigen relatie. Gooi zijn nummer nou echt weg. 

MRI

MRI

14-11-2021 om 11:06

Nee doorzetten nu. Zie het als de afkick van een verslaving, ja het zal als emotionele binding en liefde voelen maar soms moet je je verstand de boventoon laten voeren. En je ex lover heeft nou ook niet zoveel gedaan om jullie band te behouden, toch? Meer een soort kwaad lijkend 'nou dan toch niet, joh' Niet bepaald een uitnodiging om er achteraan te gaan lopen. Niet doen hoor. 

Het feit dat een wederzijdse liefdesverklaring niet leidt tot een “ik wil mijn huwelijk voor je opgeven”, zegt in feite genoeg. Jullie verliefdheid is zoals ik het kan lezen gebaseerd op herinneringen uit het verleden en whatsapp gesprekken in het heden. Jij wilt er niet voor zorgen dat hij zijn huwelijk opgeeft voor jou. Hij wilt blijkbaar zijn huwelijk niet opgeven voor jou.
Je krijgt van hem iets wat je waarschijnlijk mist in je huidige relatie. Wat ik vreselijk goed kan begrijpen als je partner is vreemdgegaan. Maar zoals hierboven al vermeldt : ga nadenken over wat je wilt met je eigen huwelijk. Het gevoel dat je bij deze man uit je verleden hebt is een verslaving. Dit gaat over…. 
Iemand die echt zó verliefd is die blokkeert je niet op alle kanalen. Die zal hemel en aarde bewegen om bij je te blijven. Waarschijnlijk (en dat is puur mijn visie dus niet per sé de waarheid) was je voor hem een leuke afleiding en voelt hij zich nu afgewezen. 

Wat een verstandige man! Gooi weg dat nummer!
En...ga aan de slag met je huidige relatie.
Als hij vreemd is gegaan en je hebt toentertijd besloten te blijven, besef dan waarom je dat deed en bekijk hoe de zaken ervoor staan. neem een besluit; ga verder met hem MAAK er dan iets van en anders ;GA WEG.
Maar niet nu gaan lopen rotzooien met als smoes dat hij het ook gedaan heeft. Want je noemt het niet voor niets.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.