Relaties Relaties

Relaties

Lovely Dovely

Lovely Dovely

23-09-2016 om 15:29

Levenspartner gevonden - maar toch drang naar andere mannen

Hoi ik ben vrouw van 26 die in het laatste jaar van haar studie zit in het buitenland. Ik ben een heel erg open persoon, met veel creativiteit die nogal gewend is aan veel vrijheid.

Ik heb twee jaar geleden mijn huidige vriend ontmoet. Hij is nu 1,5 jaar mijn vriend. Daarvoor heb ik een vriend gehad van 2 weken en een paar one-night-stands. Niet echt veel serieus' dus.

In het begin had ik veel problemen met vertrouwen te hebben in mijn vriend en de eerste paar maanden was het niet mogelijk voor ons om seks te hebben. Het paste gewoonweg niet. Ik denk dat dit komt omdat mijn eerste seksuele ervaringen slecht waren en mijn vriend lijkt een beetje op de man waarmij ik deze ervaringen had. Nu gaat alles een stuk beter alhoewel ik me nog steeds niet 100% aangetrokken tot hem voel. Hij heeft een bierbuikje en erg veel haar. Dit heb ik een paar maanden geleden eindelijk tegen hem durven te vertellen, en hij probeert nu meer te bewegen en gezonder te eten. Hopelijk maakt dit de seks voor ons beiden wat leuker en spannender.
Ik hou onwijs veel van hem en wil later met hem kinderen adopteren en mijn leven met hem delen. Ik voel me zo op mijn gemak bij hem.

Maar ik denk dat ik doordat ik slechte sexuele ervaringen heb gehad ik nooit echt veel 'avonturen' heb gehad toen ik vrijgezel was. Ik zou bijvoorbeeld nog best graag een threesome willen hebben of het met een oudere man willen doen. Maar dit kan nu niet meer aangezien ik in een relatie ben.

Soms denk ik aan een open relatie, of om misschien aan mijn vriend voor te stellen dat we 'een break' nemen zodat ik deze verlangen voor eens en voor altijd achter mij kan laten. Ik ben nu nog jong en vind het erg jammer dat ik door mijn traumatische gebeurtenis me niet genoeg heb kunnen uiten op sexueel gebied.

Maar ik ben bang dat als ik aan een open relatie of 'break' begin dat ik dan mijn vriend voor altijd kwijtraak.

Weet iemand wat ik kan doen? Ik zou zo graag hulp willen of tips willen krijgen van mensen die zelf ook jong een relatie zijn begonnen.

Janneke

ps: sorry als mijn nederlands niet perfect is

Tja

Het klinkt toch alsof je niet toe bent aan een vaste relatie en al zeker niet aan een ' levenspartner'.
En misschien komt dat wel nooit. Niet iedereen is voor het huwelijk geschikt. Ook niet erg. Goed dat je eerlijk bent tegen je vriend.
En ik zou een vaste relatie toch niet af laten hangen of het je vriend lukt zijn bierbuik kwijt te raken.

jong?

Ik vind 26 niet heel jong om aan een serieuze relatie te beginnen hoor.

Praten

Heb je overwogen om met iemand/een therapeut te praten over je negatieve ervaringen en deze een plekje te geven? En om je te helpen helder te krijgen wat jij nu zoekt in een relatie en in sexuele zin.

En levenspartner.. hmm.. volgens mij kun je dat alleen achteraf, dus aan het einde van je leven zeggen. Niet na 1,5 jaar.

Miekemieke

Miekemieke

23-09-2016 om 19:19

dit is niet het geschikte forum voor jou!

Op vivaforum zal je leeftijdgenoten ontmoeten die met dezelfde problematiek dealen. Maar ook oudere dames die dezelfde soort ervaringen hebben gehad als jij en nu al heel lang een relatie hebben. Succes!

Ely

Ely

23-09-2016 om 23:26

Jeetje miekemieke

Het lijkt wel alsof je haar wegstuurt met die uitroepteken enzo.

Miekemieke

Miekemieke

24-09-2016 om 08:41

Ely

Ja een beetje wel maar meer omdat ik denk dat ze zich daar erg thuis zal voelen en heel veel respons gaat krijgen op haar topic. Van mij mag ze ze hier natuurlijk blijven maar ik denk dat de draad snel doodbloedt.

rode krullenbol

rode krullenbol

24-09-2016 om 12:35

"Trust is a must"


https://youtu.be/kVllPYHD81w

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.