Relaties Relaties

Relaties

Engeltje##

Engeltje##

06-08-2015 om 20:39

Leuke man ontmoet via datingsite, alles loopt mooi en toch onzeker

Dag
Ik ben al ruim drie jaar gescheiden en na een korte relatie en een tijd alleen zijn heb ik de stoute schoenen aangetrokken en me ingeschreven bij een dating site. Na enkele mailtjes met een meneer is het tot een ontmoeting gekomen. Eerst zouden we alleen wat drinken, maar het liep zo lekker dat we van 16:00 tot na middenacht bij elkaar bleven om te Kletsen. Daarna nog enkele keren afgesproken, hij bleef slapen, geweldige momenten samen etc. Ik ben 3 weken weggeweest met mijn kinderen in juli, we bleven mailen en whatsappen en bij terugkeer zei hij dat hij ondanks mijn lange afwezigheid de indruk had dat hij naar me toe gegroeid was. Ik deelde zijn gevoel dus.. wat is er mis denken jullie.
Niets eigenlijk, en to h voel ik me onzeker. Ik ben dus al jaren gescheiden en heb mijn leven en werk goed op orde. Kinderen doen het goed, ex en ik zijn het meestal met elkaar eens over de kinderen, ik heb een leuke woning. Ja en hin is pas een jaar gescheiden, hopt van tijdelijke woning naar tijdelijke woning, heeft een zeer moeilijke profesionele situatie met weinig inkomen, en zijn kinderen gaan niet zo lekker. Allemaal problemen dus, en het zit hem begrijpelijk heel hoog. Hij voelt zich vaak onzeker en twijfelt veel over de volgende stap. Hij blijft dapper doorgaan.
Maar ik ben soms bang dat het verschil tussen onze twee situaties de prille relatie geen goed zal doen. Ik heb zelf geen negatieve oordeel over zijn situatie maar ik merl dat hij zichzelf nogal hard beoordeelt. En ik weet niet of ik met hem mijn twijfels moet bespreken (ik ben "erg op hem" maar vraag me af of zijn situatie het toelaat om voor hem ook zo "op mij" te zijn) of het zo laten en proberen te relaxen. Ik heb eigenlijk geen reden om te twijfelen aan zijn betrokkenheid en gevoelens voor mij en toch...
Ik zoek gewoon hier idmand die mij een hart onder de riem steekt
Engeltje##

+ Brunette +

+ Brunette +

10-08-2015 om 01:24

Vrijheid, blijheid

Als jullie het samen gezellig hebben dan is er toch niets aan de hand? Regelmatig afspreken en iets leuks doen, wat is daar mis mee? Hij lucht zijn hart over zijn verleden, jij hoort het aan en reageert erop. Heb je misschien het gevoel dat je hem een helpende hand moet bieden? Dat hij bij je intrekt ofzo? Niet doen, daarmee plaats je hem in een afhankelijke positie en je zult ook direct bij zijn problemen betrokken worden.

Niki73

Niki73

10-08-2015 om 11:27

Gewoon rustig aan

Ik heb het idee dat jullie een beetje hard van stapel lopen. Misschien heb ik het mis, hoor. Als je onzeker bent, kun je misschien een beetje ruimte voor jezelf inlassen. Dan kun je de situatie van een afstandje bekijken, zonder dat je erin meegesleurd wordt.
Zorg ook dat je de sociale contact die je hebt opgebouwd toen je alleen was, blijft onderhouden. Deze man in immers een aanvulling op jouw lekker lopende leven. Een invulling heb jij niet nodig. Hij misschien wel, en misschien wringt dat een beetje. Maar jullie hebben allebei een even grote stem hierin.

+ Brunette +

+ Brunette +

28-08-2015 om 00:48

En, hoe gaat het inmiddels?

Toevallig heb ik nog niet zo lang geleden iemand leren kennen met wie het erg goed klikt en ik moest aan je draadje denken. Omdat ik veel te verliezen heb (leven op orde enz.) geef ik heel duidelijk mijn grenzen aan. Dochter komt op nummer één, ik heb niet veel tijd voor je, voorlopig geen seks want daar ben ik nog niet aan toe, en het gekke is dat hij alles gewoon accepteert. Niet "omdat er niets anders op zit" maar omdat hij vindt dat ik groot gelijk heb en dat ik goed op mezelf en mijn dochter moet passen. Alles wat ik hem kan geven, is mooi meegenomen en de beperkingen van de situatie vindt hij ook wel weer iets romantisch hebben. Ik ben aangenaam verrast. Hopelijk heb jij ook een vorm gevonden om het prettig te houden.

Engeltje##

Engeltje##

30-08-2015 om 20:36

Brunette

Ik ben heel weinig op Ouders geweest en zie nu pas je reactie. De relatie ontwikkelt zich verder. Ik heb net met mijn vriend 3 dagjes doorgebracht (lang weekend, bioscoop, wandelen, uitmarkt etc) en we maken plannen om samen een weekje op vakantie te gaan.
Ik blijf onzeker, maar het komt ook door mijn eigen geschiedenis (problematische jeugd en verlatingsangst) en dat combineert zich met zijn eigen verhaal: gescheiden in mei 2014, zijn moeilijk omgang met kinderen en ex, en ook een problematische woon en werksituatie. Ik heb geen twijfels over het feit dat ik belangrijk voor hem ben. Maar wat de relatie op de lange termijn gaat worden weet ik niet. En ook al zou hij een betere situatie hebben betwijfel ik of ik meer zekerheid zou hebben.
Engeltje##

+ Brunette +

+ Brunette +

30-08-2015 om 22:36

Probeer te genieten van het moment.

Je hebt je leven op orde, schrijf je. Dus dan is het ook niet héél verschrikkelijk als het uit zou raken. Natuurlijk brengt verliefdheid emotionele afhankelijkheid met zich mee. Maar ik neem aan dat het voorlopig bij latten blijft. Dus bij een breuk geen getouwtrek rond de kinderen, verhuizen, werk moeten zoeken omdat je financieel afhankelijk van een man bent, alimentatie enz. enz.

Engeltje##

Engeltje##

31-08-2015 om 16:24

Brunette

Ik ben heel erg verliefd inderdaad. En ik heb ook het idee dat 1) het wederzijds is en 2)we heel goed bij elkaar passen qua smaak, leefgewoontes en ideeën. We hebben ook een toekomstbeeld (uitgesproken ten opzicht van elkaar) wat bij elkaar past. We zullen zien. Maar mocht het uit raken zou ik heel verdrietig zijn. Heel erg verloren. Het klopt zo helemaal (zegt hij overigens ook)
Engeltje##

+ Brunette +

+ Brunette +

01-09-2015 om 01:40

Dan is het gewoon de verliefdheid.

Die gaat nu eenmaal met onzekerheid gepaard. Is een ongewenste bijwerking.

Inmiddels

Durf ik wel te vertellen onder mijn eigen nickname dat we heel erg happy zijn met elkaar en dat het duidelijk is dat het om liefde gaat, en niet om een kortdurig iets. Hoe we verder naar elkaar toe zullen groeien weten we nog niet maar jeeeezus wat is het geweldig om zo lief te hebben en geliefd te zijn!
Sini

Hortensia

Hortensia

16-10-2015 om 18:05

Yesss!

Ik hou van dit soort berichten!

Ik wens jullie héél véél en héél lang geluk toe!

Niki73

Niki73

16-10-2015 om 18:55

Mooie update

Wat leuk Sini!! Het is je van harte gegund!

+ Brunette +

+ Brunette +

16-10-2015 om 20:17

Duimpje op

Dus jij bent het! Veel geluk!

mooi en toch onzeker

Leuk om dit allemaal te lezen.
Ik denk aan het zoeken van het ideale werk.
Als je een motivatie brief schrijft die niet echt lukt dan is het waarschijnlijk niet de ideale job.
Maar ja, waar vind je een betere job?
Tijdelijk dan maar de niet ideale job?
Wat is belangrijker, om tijdelijk te hebben, een relatie of inkomen. Een gevuld cv is altijd mooi. Een leven met wat periodes zonder relatie kan geen kwaad. Vermoed dat de ware liefde 99% goed voelt. Vanaf het begin. Als het niet goed voelt dan is de ander niet de ware of ben je er zelf nog niet aan toe. Klamp je er niet aan vast. En die onzekere woonsituatie vind de ene heel vervelend en een ander niet. Als het bij allebei 99% goed voelt dan gaat het toch vanzelf. Je verwachtingen naar beneden bijstellen kan geen kwaad. Geen pieken zonder dalen. Maar op lange termijn moet de weg mooi rustig omhoog gaan.

Jep (reactie op reacties)

We hebben allebei het gevoel om het ontbrekende stukje puzzel te hebben gevonden. Smaken, liefhebberijen, etc. Heel verschillend van karakter (hij analytisch en bedachtzaam, ik gepassioneerd en spontaan). De intimiteit is meer dan WOW... We krijgen beetje bij beetje steeds meer inzicht en ruimte in elkaars leven (vrienden, kinderen etc.) We kunnen uren achter elkaar praten zonder moe of verveeld te zijn. Ik ben het wel met hem eens wanneer hij zegt dat prioriteit nummer een is zijn kinderen en zijn werk weer op de rails krijgen. Het een en ander heeft nogal wat te leiden gehad onder de scheiding en de jaren ervoor. Bovendien, als kinderen en werk bij hem niet lekker gaan zal het ook voor onze relatie niet goed zijn.
En ondanks die grote onzekerheden voelt zijn aanwezigheid in mijn leven (en de mijne in zijn leven) als vanzelfsprekend. Een keer tegen elkaar gezegd "We hebben elkaar niet ontmoet maar herkend". En ik hoef alleen zijn naam te zeggen of zijn stem te horen om blij en warm te worden van binnen.
Nu genoeg gezwijmel!
Sini

+ Brunette +

+ Brunette +

17-10-2015 om 23:26

O, heerlijk!

Ik wil ook weer verliefd worden! En nu eens op iemand zonder absurde problemen (de problemen van jouw geliefde zijn niet absurd).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.